Gallego

Difúndese nos centros o filme documental "Camino a la escuela"

No mes de xaneiro estreouse nos cines o documental "Camino a la escuela", do director francés Pascal Plisson. Arredor desta produción desenvolveuse un proxecto educativo apoiado pola UNESCO, UNICEF, Obra Social La Caixa, Fundación Atresmedia e Europamundo.

O documental conta a historia real do reto que deben afrontar catro pequenos de países diferentes para poder asistir á escola. Trátase dunha visión diferente do camiño escolar, certamente difícil e perigoso en moitos países do mundo.

 

 

Gallego
Carátula da película

Guía para a prevención de accidentes no transporte escolar

A Dirección Xeral de Tráfico acaba de poñer ao dispor da comunidade educativa unha "Guía para la prevención de accidentes en el transporte escolar" en formato PDF e mais a través dunha aplicación interactiva. A finalidade deste recurso é dar a coñecer a importancia de desenvolver boas prácticas durante o uso do transporte en autobús que a miúdo utilizan os máis pequenos para acudir ao centro escolar. A guía ofrece algúns datos de interese para o profesorado, que poñen de relevo os datos de maior interese á hora de valorar a incidencia do ámbito do transporte escolar na accidentalidade infantil facendo fincapé na vulnerabilidade do colectivo escolar.

A guía establece tamén, de xeito moi breve, as responsabilidades e as condutas que deben seguir todos os axentes implicados (as familias, os menores, os acompañantes, o docente, o condutor, a policía e a Administración).

Gallego
Al cole sempre seguros

File: 

Tema: 

Sección: 

Disciplinas: 

Proposta didáctica para a película "A pesar de todo, quérote"

Xa está ao dispor da comunidade educativa a proposta didáctica para traballar na aula a película A pesar de todo, quérote. A proposta preséntase en Moodle desde a Aula Abalar acompañada do telefilme, que se ofrece en streaming para a súa emisión gratuíta nos centros de ensino. Esta unidade didáctica arranca cunha pequena introdución técnica sobre o seu funcionamento didáctico e logo ofrece a través de cinco módulos os contidos que se van desenvolver; complétase cos recursos que poden favorecer o labor do profesorado e remata cunha proposta de traballo para afondar na educación viaria como proxecto de centro.

En canto aos contidos, a proposta de traballo que se ofrece centra o seu foco de atención sobre o tratamento da educación en valores, facendo fincapé na educación emocional, na educación viaria e mais na educación para a saúde. A metodoloxía de traballo que se propón é a realización de actividades antes, durante e despois do visionado do filme para afondar logo no desenvolvemento da aprendizaxe. Ao final de cada módulo ofrécese unha tarefa que contribúa ao afianzamento do coñecemento adquirido co espírito do traballo por proxectos. Debido á sensibilidade dos temas que se tratan na película, son as actividades as que van orientando o alumnado para que constrúan pouco a pouco as relacións que existen entre a inmadurez emocional, os factores de risco, as condutas nocivas... a partir das súas sensibilidades, das súas experiencias e dos seus intereses.

Ademais, a unidade aborda o tratamento da linguaxe cinematográfica para achegar o cine como recurso didáctico para comprensión da nosa realidade cotiá e de nós mesmos. A verosimilitude da ficción representada, a idade dos personaxes protagonistas e a actualidade dos temas abordados ofrecen un marco de traballo óptimo para que o alumnado se achegue con curiosidade aos produtos audiovisuais con sentido crítico e mais con interese estético.

A pesar de todo, quérote (2011) foi dirixida por Jorge Algora e cedida pola súa produtora, Adivina Producciones, para o desenvolvemento desta proposta didáctica nos centros de ensino.

Gallego
Secuencia

Colectivo: 

Recursos para impulsar a mobilidade infantil

O Concello de Pontevedra pon ao dispor da comunidade educativa varios documentos que dan a coñecer a experiencia da cidade na posta en práctica dos camiños escolares en 7 dos 12 colexios de primaria da cidade: CEIP Álvarez Limeses, CEIP Praza de Barcelos, CEIP Froebel, CPR Plurilingüe Nuestra Señora de los Dolores, CEP Campolongo e CEIP Manuel Vidal Portela. En total, dos 1942 alumnos matriculados nestes centros, 880 van á escola a pé acompañados por un  adulto e 412 van a pé sós, o que dá conta claramente do éxito desta iniciativa, que constitúe a intervención de camiño seguro máis importante de Galicia. Por esta razón, esta experiencia de innovación educativa pode servir de modelo para todos aqueles centros que queiran desenvolver actuacións semellantes encamiñadas a favorecer a autonomía dos máis pequenos e a súa integración no medio en que viven.

 

Gallego
Materiais das xornadas de estudo "Infancia e cidade"

Tema: 

Sección: 

O repositorio de recursos do espazoAbalar supera os 1000 contidos dixitais con traballos e aportacións de docentes de toda Galicia

Coa nova actualización do repositorio de recursos de Abalar alcánzanse os 1006 contidos procedentes, nesta ocasión, dunha selección de premios a contidos dixitais de convocatorias de anos anteriores, traballos de convocatorias PALE na súa fase C de creación de contidos do último ano e anteriores e, sobre todo, de aportacións e suxestións de docentes de toda a Comunidade que, mediante o procedemento aberto de cesión de materiais, fan que este almacén medre mes a mes e responda aos intereses e necesidades de toda a comunidade educativa.

Nesta nova actualización vense de incluír o primeiro contido en lingua alemana, co cal o repositorio filtra na actualidae en seis linguas: galego, castelán, inglés, francés, portugués e alemán.

Novos recursos publicados por orde alfabética:

Finalmente, aquelas persoas que elaboran material educativo e están interesadas en ceder este material para o seu uso no repositorio de contidos dixitais do espazoAbalar, dispoñen dun procedemento no que se explican os pasos a seguir.(Acceder ao procedemento)

Gallego
Repositorio Abalar

Sección: 

LOM Media: 

LOM Sistema de representación de información: 

"Cando eu nacín" do CPI de Xanceda, Masía (A Coruña) 3º premio de Innovación Educativa 2010 Modalidade B (Introdución das competencias básicas na aula dixital) E. Infantil/Primaria

Sinopse:

Adaptación a formato audiovisual da tradución ó galego do conto portugués "Quando eu nascí" de Isabel Minhos con ilustración de Madalena Matoso (Ed. Planeta Tangerina).

Trátase dun proxecto integrado na área de educación artística que pretende o desenvolvemento das competencias dixitais e artísticas do alumnado.

Nivel: Educación Infantil e Primaria. Área de Educación Artística (Plástica).

Autores:

  • Coordinador: Francisco Ávila Sánchez.
  • Participante: Eva Castro Blanco.

 

 

 

Gallego
"Cando eu nacín"

Sección: 

LOM Media: 

Disciplinas: 

“Que día fai hoxe?” do CEIP Santo Paio de Abaixo, Redondela (Pontevedra) 3º premio de Innovación Educativa 2010 Modalidade B (Introdución das competencias básicas na aula dixital) E. Infantil

Sinopse:
Proxecto no que se incorporan diversos recursos TIC ( blog, correo, videoconferencia etc) na aula de infantil para facer estudos climáticos dentro das rutinas da mañá.
O traballo realízase en colaboración con centros de Asturias, León e Tarragona cos que se comparten actividades e material a través do blog: http://www.nuestroentornonosidentifica.blogspot.com/.

Autora: Verónica Camiña García.


Nivel: 2º curso do 2º ciclo de Educación Infantil.


Materiais (anexos):

  • Memoria do proxecto.
  • Material de aula.
  • Material proxectado.
Gallego
"Que día fai hoxe?"

Ensinanza: 

Sección: 

LOM Sistema de representación de información: 

LOM Contido didáctico: 

"Dairas" do IES Manuel García Barros, A Estrada (Pontevedra) 1º premio de Innovación Educativa 2010 Modalidade B (Introdución das competencias básicas na aula dixital) ESO/Bacharelato

Sinopse:

Dairas, unha curtametraxe de animación stop-motion, pretende unha reflexión á realidade de miles de persoas que padecen as consecuencia das guerras, das disputas dos territorios. Conta a crúa realidade dun campamento de refuxiados, guiados por un personaxe principal, Ahmed.

As ferramentas utilizadas son a fotografia, a modelado de plastilina, a música... pero a mellor ferramenta foi o factor humano, a ilusión e dedicación do alumnado.

A historia céntrase nos conflitos bélicos dos saharauis. Os refuxiados vense reflectidos no personaxe de Ahmed, un rapaz que guía ós seus compañeiros cara a un futuro mellor. O nome vén de Daira, (الدائرة en árabe), son pequenos poboados onde habitan os refuxiados saharauis, os núcleos de varias dairas denomínanse wilayas.

O exército, a guerra, os campamentos, a vida cotiá, a casa, a alimentación, o papel da muller, os libros, a importancia e o dereito á cultura. Todos estos temas transcorren en maior ou menor medida polas imaxes que se amosan en pantalla.

 

Nivel:

ESO e Bacharelato.

Autores:

  • Coordinador: Miguel Ángel Carbajal
  • Participantes:

- Xoán Xosé Pérez Viéitez
-Álvaro Pérez Mariño
-Mª José Varela Frade

Materiais (anexos):

  • Memoria do proxecto.
  • a curtametraxe (duración: 23 minutos).
  • Vídeos de exercicios previos dos alumnos:

• -Abel Carbajal: Gato, Monstruo, El Hospital.
• -Ariadna Silva: A Historia de Luis.
• -Laura Carrillo: Lullabye.
• -Marta Rodríguez: Parchís.
• -Alex Vede: Playmobil War.

  • Vídeos del “Cómo se fixo” (Making Off):

“Dairas e a TVG”. Vídeo realizado o 31/10/2010. Visita da TVG ao Centro. Historia do taller de Creación Artística do MGB. Exposición do proxecto. Argumento de "Dairas". Imaxes cos primeiros traballos: area, croma key, plastilina. Explicación da utilización das novas tecnoloxías en Dairas (Aula Virtual, Blog, Vídeo, etc.).
Vídeo realizado o 19/01/2009. Banco de son. Modelaxe das jaimas.
Vídeo realizado o 20/01/2010. Curso de Jose Miguel (Veru). Os pioneiros nas técnicas do stop-motion. Técnicas. Exemplos. Esqueletes profesionais. Efectos, programas a utilizar. Xasón e os argonautas.
Vídeo realizado o 02/03/2010. Un pouco de cabeza. Modelando a plastilina. Realización da maqueta da escola. Bancos da escola. As camas do hospital. Unha jaima por dentro. Tellados e porta das jaimas. Traballo con plastilina, creación de personaxes. Taller de montaxe de vídeo: efectos (fume a medida).
Vídeo da gravación dos “Dereitos humanos”. Grabación cunha alumna marroquí do Centro da Declaracion Universal dos Dereitos Humanos en árabe (4/05/2010).

  • Vídeos das colaboracións:

Vídeo co poeta Manuel Pereira. Recitado do poema “Todo morte”.
Vídeo da gravación do tenor Cesáreo Torres. Auditorio municipal de Vila de Cruces, abril de 2010. Cesáreo Torres (tenor) e Fátima Blanco (piano, alumna do centro), interpretan un lied de Shubert.
Vídeo dos ensaios na Aula de Música das voces do MGB. Abril de 2010.
Vídeo da gravación nos estudios Phonos de A Estrada, das voces do MG.

  • Galería de fotografías:

• “Dairas e a TVG”: reportaxe fotográfica da visita da TVG ao centro, que inclúe moitos momentos do “Como se fixo”.
• “Selecta de imaxes da película”: selección das mellores fotografías incluídas na película, cunha pequena animación e banda sonora.
• “Imaxes do blog”: recompilación das imaxes que ilustran as entradas.
“Dairas”, galería de imaxes: selección de imaxes animadas en vídeo que funcionou nun primeiro momento como o avance da mesma.

  • Vídeo do "Avance" da película:

“Trailer” definitivo, cunha duración aproximada dun minuto.


Gallego
Dairas

Sección: 

LOM Sistema de representación de información: 

LOM Contido didáctico: 

Antropoque? do IES de Ames, Ames (A Coruña) 2º premio de Innovación educativa 2010 Modalidade B (Introdución das competencias básicas na aula dixital) ESO/Bacharelato

Sinopse:

Proposta de traballo práctico de investigación en Ciencia Humanas, dentro da materia optativa do Bacharelato, a Antropoloxía.

Asumindo o traballo de campo como estratexia metodolóxica iníciase ao alumnado nunha aprendizaxe activa e investigadora usando un aula virtual como espazo de colaboración.

Nivel: Bacharelato.

Autora: Alicia Eva Garea Traba.

Materiais (anexos):

  • Memoria do proxecto.
  • Fases e actividades para a realización dun traballo de campo.
  • Cómo se fai un traballo de campo.
  • A entrevista no traballo de campo.
  • Historias de botellón: un traballo de campo.
  • Historias de botellón: separata.

 

 

Gallego
Antropoque?
Historias de botellón

Ensinanza: 

Sección: 

LOM Sistema de representación de información: 

Disciplinas: 

"A Esmorga: percorrido cultural pola cidade de Ourense" do IES Cidade de Antioquía e IES Lagoa de Antela de Xinzo de Limia (Ourense) 2º premio de Innovación Educativa 2010 Modalidade B (Introdución das competencias básicas na aula dixital) ESO/Bacharelato

Sinopse:

Actividade que parte da liña argumental da novela "A Esmorga" de Eduardo Blanco Amor, facendo un percorrido polo Ourense artístico, histórico, mitolóxico, arquitectónico e científico. Esto aporta ao alumnado as ferramentas necesarias para interpretar e coñecer a realidade dunha cidade como Ourense.

Nivel: Bacharelato

Autores:

Coordinador: Víctor Javier Pérez Baltar.

Participantes:

Concepción Rúa González

Tomás García García

Jesús Manuel Vázquez Sánchez

Materiais (anexos):

  • Memoria do proxecto.
  • Tres épocas, tres estilos.
  • Vocabulario artístico.
  • A ruta de "A Esmorga".
  • Mitoloxía en Ourense.
  • Percorrido polo Ourense artístico.
  • Portas e murallas de Ourense.
  • Material para o alumnado
Gallego
"A Esmorga: percorrido cultural pola cidade de Ourense"

Ensinanza: 

Sección: 

LOM Sistema de representación de información: 

LOM Contido didáctico: