Gallego

"Reclaimed urban landscape" do IES Eduardo Pondal, Santiago de Compostela (A Coruña) 1º premio de Innovación Educativa Modalidade A (Fomento do plurilingüismo) Secundaria/Bacharelato

Sinopse:

Traballo dobre os espazos urbanos recuperados no Concello de Santiago de Compostela:

  • Os Ríos: Sarela e  Sar
  • Os Xardíns: a Granxa do Xesto, a Selva Negra e o Parque da Almáciga
  • Espazos de usos varios:  parque de Vista Alegre e antiga finca Simeón.
  • As Curtidurías
  • As Hortas
  • Os Cultivos
  • As carballeiras

Este traballo é multidisciplinar no que se compaxinan as materias: Xeografía, Bioloxía e Ciencias Medioambientais, Lingua Galega e Lingua Inglesa.

Nivel: 3º ESO e 1º Bacharelato

Autores:

Coordinadora: Rita Amigo Seisdedos

Participantes:

Mercedes Espiño Amil
Margarita Smyth Chamosa
Encarna Otero Cepeda

Materiais (anexos):

  • Memoria do proxecto
Gallego
Reclaimed urban landscape

Sección: 

LOM Sistema de representación de información: 

"Dairas" do IES Manuel García Barros, A Estrada (Pontevedra) 1º premio de Innovación Educativa 2010 Modalidade B (Introdución das competencias básicas na aula dixital) ESO/Bacharelato

Sinopse:

Dairas, unha curtametraxe de animación stop-motion, pretende unha reflexión á realidade de miles de persoas que padecen as consecuencia das guerras, das disputas dos territorios. Conta a crúa realidade dun campamento de refuxiados, guiados por un personaxe principal, Ahmed.

As ferramentas utilizadas son a fotografia, a modelado de plastilina, a música... pero a mellor ferramenta foi o factor humano, a ilusión e dedicación do alumnado.

A historia céntrase nos conflitos bélicos dos saharauis. Os refuxiados vense reflectidos no personaxe de Ahmed, un rapaz que guía ós seus compañeiros cara a un futuro mellor. O nome vén de Daira, (الدائرة en árabe), son pequenos poboados onde habitan os refuxiados saharauis, os núcleos de varias dairas denomínanse wilayas.

O exército, a guerra, os campamentos, a vida cotiá, a casa, a alimentación, o papel da muller, os libros, a importancia e o dereito á cultura. Todos estos temas transcorren en maior ou menor medida polas imaxes que se amosan en pantalla.

 

Nivel:

ESO e Bacharelato.

Autores:

  • Coordinador: Miguel Ángel Carbajal
  • Participantes:

- Xoán Xosé Pérez Viéitez
-Álvaro Pérez Mariño
-Mª José Varela Frade

Materiais (anexos):

  • Memoria do proxecto.
  • a curtametraxe (duración: 23 minutos).
  • Vídeos de exercicios previos dos alumnos:

• -Abel Carbajal: Gato, Monstruo, El Hospital.
• -Ariadna Silva: A Historia de Luis.
• -Laura Carrillo: Lullabye.
• -Marta Rodríguez: Parchís.
• -Alex Vede: Playmobil War.

  • Vídeos del “Cómo se fixo” (Making Off):

“Dairas e a TVG”. Vídeo realizado o 31/10/2010. Visita da TVG ao Centro. Historia do taller de Creación Artística do MGB. Exposición do proxecto. Argumento de "Dairas". Imaxes cos primeiros traballos: area, croma key, plastilina. Explicación da utilización das novas tecnoloxías en Dairas (Aula Virtual, Blog, Vídeo, etc.).
Vídeo realizado o 19/01/2009. Banco de son. Modelaxe das jaimas.
Vídeo realizado o 20/01/2010. Curso de Jose Miguel (Veru). Os pioneiros nas técnicas do stop-motion. Técnicas. Exemplos. Esqueletes profesionais. Efectos, programas a utilizar. Xasón e os argonautas.
Vídeo realizado o 02/03/2010. Un pouco de cabeza. Modelando a plastilina. Realización da maqueta da escola. Bancos da escola. As camas do hospital. Unha jaima por dentro. Tellados e porta das jaimas. Traballo con plastilina, creación de personaxes. Taller de montaxe de vídeo: efectos (fume a medida).
Vídeo da gravación dos “Dereitos humanos”. Grabación cunha alumna marroquí do Centro da Declaracion Universal dos Dereitos Humanos en árabe (4/05/2010).

  • Vídeos das colaboracións:

Vídeo co poeta Manuel Pereira. Recitado do poema “Todo morte”.
Vídeo da gravación do tenor Cesáreo Torres. Auditorio municipal de Vila de Cruces, abril de 2010. Cesáreo Torres (tenor) e Fátima Blanco (piano, alumna do centro), interpretan un lied de Shubert.
Vídeo dos ensaios na Aula de Música das voces do MGB. Abril de 2010.
Vídeo da gravación nos estudios Phonos de A Estrada, das voces do MG.

  • Galería de fotografías:

• “Dairas e a TVG”: reportaxe fotográfica da visita da TVG ao centro, que inclúe moitos momentos do “Como se fixo”.
• “Selecta de imaxes da película”: selección das mellores fotografías incluídas na película, cunha pequena animación e banda sonora.
• “Imaxes do blog”: recompilación das imaxes que ilustran as entradas.
“Dairas”, galería de imaxes: selección de imaxes animadas en vídeo que funcionou nun primeiro momento como o avance da mesma.

  • Vídeo do "Avance" da película:

“Trailer” definitivo, cunha duración aproximada dun minuto.


Gallego
Dairas

Sección: 

LOM Sistema de representación de información: 

LOM Contido didáctico: 

"A Esmorga: percorrido cultural pola cidade de Ourense" do IES Cidade de Antioquía e IES Lagoa de Antela de Xinzo de Limia (Ourense) 2º premio de Innovación Educativa 2010 Modalidade B (Introdución das competencias básicas na aula dixital) ESO/Bacharelato

Sinopse:

Actividade que parte da liña argumental da novela "A Esmorga" de Eduardo Blanco Amor, facendo un percorrido polo Ourense artístico, histórico, mitolóxico, arquitectónico e científico. Esto aporta ao alumnado as ferramentas necesarias para interpretar e coñecer a realidade dunha cidade como Ourense.

Nivel: Bacharelato

Autores:

Coordinador: Víctor Javier Pérez Baltar.

Participantes:

Concepción Rúa González

Tomás García García

Jesús Manuel Vázquez Sánchez

Materiais (anexos):

  • Memoria do proxecto.
  • Tres épocas, tres estilos.
  • Vocabulario artístico.
  • A ruta de "A Esmorga".
  • Mitoloxía en Ourense.
  • Percorrido polo Ourense artístico.
  • Portas e murallas de Ourense.
  • Material para o alumnado
Gallego
"A Esmorga: percorrido cultural pola cidade de Ourense"

Ensinanza: 

Sección: 

LOM Sistema de representación de información: 

LOM Contido didáctico: