O PRIMEIRO TRIMESTRE NA AULA DE PAZO INFANTIL: CURSO 2021-2022

 

Queridas familias,

Unha vez rematado o primeiro trimestre, como xa temos de costume, gustaríanos compartir con todos vós algúns dos momentos vividos na aula. Durante estes primeiros catro meses vivimos múltiples anécdotas, compartimos experiencias e aprendizaxes, pero sobre todo tamén nos botamos moitas risas.

Aínda que a día de hoxe xa nos coñecemos todos e todas, imos aproveitar para presentarnos e darvos a benvida, unha vez máis, á nosa aula, da que sen dúbida tamén formades parte indispensable.

 

       

 

No mes de setembro tivo lugar o reencontro entre os/as que xa compartiramos cursos os anos anteriores, pero tocounos tamén darlle a benvida a 3 novos compañeiros. Foron uns días cheos de cambios para todos/as, e de primeiras veces para outros/as.

 Ao longo das primeiras xornadas levamos a cabo diferentes xogos e dinámicas de presentación, para que os nenos/as novos nos fosen coñecendo, e empezamos a interiorizar as diversas rutinas establecidas durante a xornada, así como tamén a nosa organización da aula (zonas de traballo, perchas, zonas na asemblea...).

 

Como podedes ver, non nos quedou ningún recuncho por descubrir.

 

     

 

 

                                                                                       

 

 

A medida que o mes de setembro foi superado, continuamos avanzando no trimestre, e adquirindo pouco a pouco novos logros e obxectivos.

Así pois os nenos/as de 3 anos, contando sempre coa axuda dos compañeiros/as de 4 e de 5 anos fóronse achegando pouco a pouco ao coñecemento das  LETRAS, non só a través da súa grafía senón tamén a través dos seus sons. Partindo sempre de palabras significativas para todos/as nós como son por exemplo o noso propio nome,  e os nomes dos nosos/as compañeiros/as da escola, así como tamén os dos nosos familiares e amigos/as máis próximos; os días da semana; os carteis da aula; ou os títulos dos contos...; levamos a cabo diversas actividades: contar o número de letras, ver cal é a letra do inicio e a do final, recoñecer as letras iguais, representar a súa grafía, identificar as letras polo seu son...

Os nenos/as de 4 e 5 anos seguimos progresando no proceso da LECTOESCRITURA, a través tamén de diferentes actividades lúdicas e significativas como por exemplo: os bingos de letras; discriminación auditiva clasificando pictogramas ou imaxes en función da letra correspondente pola que comece cada palabra; escribir os nomes dos compañeiros/as en tarxetas así como tamén moito outro vocabulario; composición de palabras empregando o abecedario Montessori; conteo das sílabas que conforman unha determinada palabra; conteo de vogais e consoantes diferenciando cales son unhas e outras...

 Nas seguintes fotos podedes ver algunha desas actividades.

 

         

 

       

 

        

 

                                           

 

 

                                                                     

 

           

 

 

 De igual xeito os nenos/as de 3 anos tamén comezamos a introducirnos nos conceptos lóxico-matemáticos a través do método ABN (Método Aberto Baseado en Números), e os nenos/as de 4 e 5 anos seguimos afondando e experimentando, a través de actividades manipulativas, coa serie numérica, o conteo, a correspondencia, a asociación entre grafía e cantidade, as unidades e decenas,  o tableiro do 100, os amigos do 10 etc.

 

         

 

                                                  

 

 

                                                                 

 

             

 

              

 

                                                           

 

                                                            

 

                

 

                                                             

 

                                                           

 

                                                             

 

                                                           

 

 

Continuamos tamén co noso TALLER DE GRAFOMOTRICIDADE CREATIVA. Os nenos/as de 3 anos tiveron un primeiro contacto cos TRAZOS, concretamente os verticais e horizontais, dado que son os trazos que están presentes en case todas as letras que escribimos (maiúsculas). Con eles levamos a cabo diversas actividades: construílos sobre superficies amplas con obxectos e materiais da aula, trazalos na lousa con rotulador, representalos sobre papel con diferentes elementos... Pola súa parte os nenos/as de 4 e de 5 comezaron a representar algunhas formas xeométricas, en concreto o círculo, o cadrado, e o triángulo. Tamén realizamos algunha que outra creación aproveitando elementos naturais propios do outono como por exemplo as follas das árbores.

 

       

 

       

 

       

 

        

 

 

           

 

                                                         

 

                                                         

 

De forma paralela a todo isto, tamén lle dedicamos tempo ao noso ESQUEMA CORPORAL, o cal imos tendo cada vez máis interiorizado, tal e como se reflicte nas nosas representacións. 

 

                                                     

 

                                                     

 

Como xa sabedes, este ano o noso Proxecto Documental Integrado (PDI) xira en torno aos mares e océanos e leva como título “Oceanocráfico; estudo e conservación do medio mariño”.

En relación a isto, tivemos a sorte de participar nunha serie de actividades desenvoltas a cargode diversas entidades externas a partires das cales aprendemos un montón de cousas.

 

A primeira delas foi a actividade “Ti si que es un bo peixe”, enmarcada dentro do Plan Proxecta, no cal participa o noso centro. En dita actividade, convertémonos en maricadores/as, e aprendemos a clasificar os diversos moluscos en función do seu tamaño. Para iso tiñamos que empregar un calibre, e comprobar se tiñan a medida esixida ou non. A continuación explicáronnos en que consistía a pesca con rede, e fixemos unha representación na que tiñamos que deixar só nas redes os peixes grandes e intentar desbotar os peixes pequenos para que puidesen seguir medrando. De seguido simulamos unha subasta na lonxa, e a forma en que se procede en dita subasta. Por último, tamén nos explicaron as propiedades nutritivas tanto dos peixes como dos moluscos e a necesidade de consumilos de forma habitual, para contribuír deste xeito a unha alimentación saudable. 

 

        

 

                                            

 

 

Outra desas actividades foi unha saída que fixemos á nosa sede en Asados, onde tivemos a gran sorte de participar nunha sesión a cargo de David de Arenaria Coordinación, S.L., o cal nos compartiu moitos dos seus coñecementos como oceanógrafo: primeiramente explicounos que é a oceanografía; ensinounos algunhas especies mariñas; un traxe de buzo; e tamén realizou algún experimento. Por outra parte, logo na biblioteca de Daniel tamén participamos nun contacontos “El mar que más quiero”, e realizamos algunhas manualidades.

 

                                         

 

 

                                                                

 

                                                               

 

          

 

                                         

 

          

 

           

 

                                                        

 

                                                        

 

                                                        

 

                                                                 

 

Tendo en conta que Rianxo é unha localidade mariñeira, e que algunhas das familias traballan ou traballaron en algunha profesión ligada directamente ao mar, tamén tivemos a gran sorte de contar coa participación dalgún familiar ou amigo/a que de forma voluntaria se animou a vir á escola a compartir con nós os seus coñecementos, e anécdotas.

 

Foi o caso por exemplo de Manolo, un amigo do profe Martín, que fai uns anos traballou como mariñeiro, e que actualmente ten un posto de peixería na praza. Na súa visita, falounos das diversas artes de pesca que existen: palangre, bou, nasas, rastro, xeito...

 

                                   

 

 

                                                         

 

 

 O avó de Vera e de Teo, tamén nos visitou para contarnos as súas anécdotas como mariñeiro, e en concreto explicounos de forma moi detallada en que consistía a arte de pesca do Bou. Tamén nos trouxo e nos ensinou crías de mexillón, tal e como as colocan nas bateas para o cultivo do mexillón.

 

 

                                                        

 

E por último, a mamá de Elena, veunos a falar de como é o traballo nunha conserveira, e que tivo de moluscos e peixes traballan.

 

                                   

 

 

 

Ao par de todas estas actividades, na aula tamén estivemos investigando e descubrindo cousas acerca dos océanos e os mares. Observamos e manipulamos un globo terráqueo, e nel estivemos marcando onde vivimos nós, así como tamén buscamos e marcamos os 5 océanos, e os 5 continentes. Posteriormente, deste traballo, na PDI abrimos un mapamundi e nel pintamos os 5 continentes e os 5 océanos.  

 

                                 

 

 

           

 

                                                          

 

 

Algo que tamén tivo moita repercusión na aula o presente curso, foi a erupción do volcán Cumbre Vieja, na illa da Palma, a cal nos sorprendeu a todos/as o 19 de setembro, e dende aquela estivemos expectantes e pendentes todos os días da súa evolución. A raíz de dita situación, tamén quixemos investigar cousas acerca dos volcáns, pois foi un tema que nos interesaba moitísimo. Aproveitando isto, levamos a cabo un experimento no que puidemos ver como é a erupción dun volcán.