Educación Primaria

2.  EDUCACIÓN PRIMARIA

Criterios de avaliación

2.1.  No terceiro trimestre do curso 2019-2020 o traballo do alumnado centrarase especialmente no desenvolvemento das actividades de recuperación, repaso, reforzo  e  afondarase  nas  aprendizaxes  xa  traballadas  nos  dous  primeiros trimestres do curso, fomentando as rutinas de traballo e mantendo o hábito de estudo.

2.2.  Os  centros  educativos  flexibilizarán  e  adaptarán  os  criterios  de  avaliación previstos  para  cada  curso,  identificando  e  valorando  especialmente  as aprendizaxes  máis  relevantes  e  imprescindibles  para  a  continuidade  do proceso educativo, o reforzo  e a consolidación  das aprendizaxes realizadas nos dous primeiros trimestres do curso. Estes criterios de avaliación, que terán carácter  diagnóstico  e  formativo,  permitirán  as  adaptacións  necesarias  das programacións  didácticas  do  seguinte  curso  2020-2021,  para  incorporar aqueles  obxectivos,  contidos  e  aprendizaxes  que,  polas  circunstancias especiais do terceiro trimestre, non fosen abordados.

Procedementos de avaliación

2.3.  Os procedementos de avaliación adecuaranse ás adaptacións metodolóxicas realizadas  durante  o  terceiro  trimestre  do  curso  2019-2020.  Non  obstante, daráselle prioridade á  avaliación, atendendo ao seu carácter continuo e global, diagnóstico e formativo,  a  partir  das  avaliacións  anteriores e  as  actividades desenvolvidas durante este período, sempre que iso favoreza ao alumno ou á alumna.  En  ningún  caso,  o  alumnado  poderá  verse  prexudicado  polas dificultades  derivadas  do  cambio  de  metodoloxía  a  distancia  do  terceiro trimestre.

2.4.  Os centros poderán realizar  actividades de avaliación do terceiro trimestre, que terán en todo caso carácter diagnóstico, polo mesmo mecanismo co que cada centro  viñese  comunicándose  co  seu  alumnado  no  desenvolvemento  do proceso de ensino e aprendizaxe desde a suspensión da actividade presencial.

Criterios de promoción

2.5.  Flexibilizaranse de maneira excepcional durante o curso 2019-2020, os criterios de  promoción en todos  os  cursos  de  Educación  Primaria,  sen ter  en  conta limitacións  que  afecten  ao  número  de  áreas  pendentes.  A  avaliación  do alumnado terá en conta o seu progreso no conxunto das áreas. A repetición considerarase unha medida de carácter excepcional.

2.6.  A programación do curso 2020-2021 deberá adaptarse a estas circunstancias, adoptándose as medidas necesarias de atención á diversidade, individuais ou grupais,  orientadas  a  responder  ás  necesidades  educativas  concretas  dos alumnos  e  das  alumnas  e  á  consecución  dos  resultados  de  aprendizaxe vinculados  ás  aprendizaxes  imprescindibles,  que  a  situación  excepcional  do curso 2019-2020 lles dificultase adquirir.

2.7.  O  informe  individual  será  de  especial  relevancia  no  caso  dos  alumnos  e alumnas que cursasen sexto curso de Educación Primaria e que accederán á etapa  de  Educación  Secundaria  Obrigatoria.  Terá  carácter  informativo  e orientador, detallando aquelas aprendizaxes imprescindibles non adquiridas a causa das circunstancias do terceiro trimestre, e que deberán ser obxecto de tratamento durante o próximo curso escolar 2020-2021