O CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro dá inicio ao programa "Radio na Biblio" para fomentar a creatividade e as competencias clave do alumnado.
O CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro puxo en marcha recentemente o programa "Radio na Biblio", unha innovadora proposta educativa que busca potenciar a creatividade, a expresión oral e as competencias comunicativas do alumno. Este proxecto, que se desenvolverá ao longo deste curso escolar, permite ao alumnado converterse en locutores, guionistas e técnicos de radio, todo un ambiente colaborativo e dinámico dentro do propio espazo da biblioteca.
Desde o primeiro momento, tanto o profesorado como o alumno implicáronse de cheo na posta en marcha desta actividade. O equipo docente, con moito entusiasmo e dedicación, prepara unha serie de actividades formativas que permiten ao alumno apoiar a creación de contidos radiofónicos, desde unha redacción de guións ata unha gravación e unha edición de programas. Esta implicación do profesorado é fundamental para garantir que o alumnado poida desenvolver as súas capacidades de forma eficaz e que se beneficien
Pola súa parte, o alumnado tamén mostrou un gran entusiasmo no programa. Durante as primeiras xornadas, moitos estudantes fixáronse eco da súa emoción por participar nesta nova actividade.
A través de "Radio na Biblio", tamén foméntase o uso de ferramentas tecnolóxicas, xa que o alumnado ten que relacionarsecos programas de edición de audio e o funcionamento do equipo de gravación. Este traballo coa tecnoloxía, xunto á mellora da expresión verbal, axuda ao alumnado a desenvolver habilidades que son fundamentais no mundo actual, tanto para a súa vida académica como profesional.
O programa"Radio na Biblio" representa unha nova forma de integrar as novas tecnoloxías no proceso de ensino-aprendizaxe, e contribúe ao desenvolvemento integral dos estudantes, poñendo énfase na mellora das súas competencias clave.
Con esta nova iniciativa, o CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro segue a traballar na creación dun ambiente educativo innovador e motivador, non que os estudantes non só adquiran coñecementos, senón que tamén aprenderán a aplicar eses coñecementos.
Os nenos e nenas de 1º de Educación Primaria innovan co conto "A castaña que rebentou coa risa" nun vídeo cheo de creatividade e novas tecnoloxías
Os alumnos e alumnas de 1º de Educación Primaria do colexio CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro levan a cabo un proxecto creativo e innovador baseado no conto tradicional "A castaña que rebentou coa risa". Ao longo das últimas semanas, os estudantes tiveron a oportunidade de dar renda solta á súa imaxinación e traballar de forma colaborativa na creación de un vídeo que mestura narración, recursos audiovisuais e o uso das novas tecnoloxías.
Unha actividade que forma parte del proxecto de desenvolvemento de competencias dixitais y creativas, que ten como obxectivo fomentar o traballar en equipo, unha expresión artística e integración de ferramentas tecnolóxicas en aprendices. A través del uso de tablets e computadoras, os nenos e nenas, xunto co seu profesorado, traballaron no deseño de escenarios virtuais, gravación de voces e incluso na creación de efectos especiais que, como na historia do conto, "fai explotar" a castaña.
O entusiasmo foi palpable entre o alumnado, que implicouse de cheo no proxecto. O proceso creativo comeza coa lectura do conto, onde animamos ao alumnado a reflexionar sobre as emociones e os sentimentos que transmiten unha historia. Despois, foron quen de crear a súas propias interpretacións e axudaron a deseñar os elementos visuais do vídeo.
O Club de lectura de 6º de curso de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro, elixiu como primeiro libro “A Señorita Bubble: Deus salve as raíñas” de Ledicia Costas da Editorial Xerais.
O libro foi traballado na última semana do mes de setembro e nas dúas primeiras do mes de outubro. O libro “A Señorita Bubble: Deus salve as raíñas” trata de como a señorita Bubble recibe unha carta de Isabel II e ten que viaxar de inmediato ao Palacio de Buckingham. A raíña está en problemas: hai unha invasión de ratas na cidade de Londres. Conseguiron entrar no palacio e roubaron unha das pezas máis valiosas da colección de Isabel II. Os roedores actúan baixo as ordes de Jack White, un cazador de ratas que conseguiu adestralas coa intención de dominar o Reino Unido. A inventora vai ter que despregar todo o seu enxeño para recuperar a peza roubada e tamén para que a paz regrese a Londres.
Actividade 1: Lectura
Lectura colectiva en voz alta.
Actividade 2: Análise das personaxes
A presentación das personaxes protagonistas e os comentarios que suscitou a súa chegada deu pé para traballar os prexuízos: entenderon perfectamente que as primeiras impresión son importantes, pero non definitivas e que, a maior parte das veces, as cousas non son o que parecen.
Actividade 3: Traballo de contidos da área de lingua
O texto serviu como práctica para traballar os contidos que estabamos dando na aula nese momento: os verbos (tempos verbais, conxugacións), pronomes, tipos de oracións.
Actividade 4: Ilustración
O alumado realizaron debuxos das personaxes en diferentes situación e con diferentes calidades, o que nos permitiu afondar nos contidos relacionados cos adxectivo.
Actividade 5: Elaboración da guía de lectura.
O alumado realizou dixitalmente a guía de lectura deste libro.
Actividade 6: Concurso sobre o libro.
O alumado realizou por grupos o concurso sobre a compresión do libro.
Actividade 7: Kahoot.
O alumado realizou individualmente a compresión do libro a través do Kahoot.
EN GALEGO:
EN CASTELÁN:
Actividade 8: Conclusión/valores
Despois da lectura fixemos un mapa conceptual sobre os valores que se poden extraer da historia.
________________________________________
RECURSOS EDUCATIVOS PARA TRABALLAR O LIBRO
________________________________________
• Guía de lectura. Word. Pdf.
• Guía de lectura (castelán). Word. Pdf.
• Preguntas para o concurso de lectura. Word. Pdf.
• Preguntas para o concurso de lectura (castelán). Word. Pdf
• Audiolibro.
O xoves 24 e o mércores 30 de outubro o CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro celebrou o Día das Bibliotecas acollendo unha actividade moi especial para todo o alumnado do centro: un contacontos titulado "O señor do castelo", levado a cabo por Sabela Gago. Esta iniciativa, que forma parte do programa de fomento da lectura, tivo lugar na aula de psicomotricidade e contou coa participación entusiasta de todos os nenos e nenas.
Desde o primeiro momento, o alumnado mostrouse completamente enganchado á historia, que os transportou a un mundo de fantasía e aventuras. As risas e os aplausos non cesaron durante toda a narración, e os pequenos participaron activamente, facendo preguntas e comentando as peripecias do protagonista. A emoción era palpable, e os rostros de alegría dos nenos reflectían o ben que o estaban pasando.
Sabela Gago, a contadora, soubo captar a atención dos pequenos con súa narración dinámica e interactiva, animando a todos a involucrarse na historia. Ao finalizar a actividade, os alumnos expresaron o seu desexo de repetir a experiencia, destacando que foi unha das actividades máis divertidas que realizaron ata o momento.
Os docentes do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro valoraron moi positivamente esta iniciativa, que non só fomenta o amor pola lectura, senón que tamén contribúe ao desenvolvemento da imaxinación e a creatividade dos nenos. Sen dúbida, esta xornada de contacontos quedará gravada na memoria dos pequenos, que xa están desexando que Sabela Gago volva ao seu colexio para seguir compartindo historias máxicas.
A comunidade educativa do CEIP Manuel Sueiro continúa comprometida co fomento da lectura e a creación de espazos onde a imaxinación e a diversión se entrelazan, sempre co obxectivo de ofrecer experiencias enriquecedoras aos seus alumnos.
24 de outubro de 2024
30 de outubro de 2024.
O club de lectura de ciclo inicial celebra o Día dos Océanos con Peixe e o ioga
Aproveitando o bo tempo e a sombra do maxestoso pradairo do patio, o club de lectura de ciclo inicial gozou dunha sesión moi especial na que combinaron literatura, ioga e conciencia ambiental.
Os pequenos e pequenas lectoras embarcáronse nunha aventura submarina coa historia de "Peixe", un celacanto inconformista que, a pesar de non ter ás, soña con explorar o mundo. Un conto que celebra a liberdade, a creatividade e o desenvolvemento persoal, valores que resoaron entre os nenos e nenas.
Tras a lectura, a sesión transformouse nunha clase de ioga inspirada nos animais mariños. Os pequenos e pequenas ioguis imitaron as posturas do gato-vaca, o paxaro, a mantarraia, o golfiño, a balea, a foca e a estrela de mar, conectando coa fluidez e a graza dos habitantes do océano.
A actividade non só fomentou o amor pola lectura e o exercicio físico, senón que tamén serviu para concienciar aos nenos e nenas sobre a importancia de coidar os océanos. Aproveitando que o 8 de xuño se celebra o Día dos Océanos, falouse da necesidade de manter as praias limpas e reducir o consumo de plásticos para protexer a diversidade mariña.
Unha iniciativa inspiradora:
O club de lectura de ciclo inicial demostrou unha vez máis a súa capacidade para crear experiencias enriquecedoras para os nenos e nenas. Combinando literatura, ioga e conciencia ambiental, lograron fomentar a imaxinación, o movemento e o respecto polo medio ambiente.
Grazas de Rocío Bonilla: Un conto que derruba prexuízos e celebra a comunidade
O alumnado de 1º de Educación primaria traballou o conto infantil "Grazas", escrito por Rocío Bonilla e ilustrado por Miguel Ángel Pacheco, invítanos a reflexionar sobre a importancia da conexión e a empatía nas nosas comunidades. A historia desenvólvese nun vecindario onde os animais humanizados viven illados nas súas propias "burbullas", sen coñecer nin interactuar cos seus veciños.
Porén, cando a Dona Pacha se lle estraga Internet, todo cambia. A necesidade de conexión lévaa a buscar axuda nos seus veciños, o que desencadea unha serie de eventos que derruban prexuízos e fomentan a comprensión mutua.
A través dos seus personaxes, o conto ensínanos que as etiquetas que adoitan poñer ás persoas adoitan ser erróneas.
Cada un de nós ten a súa propia historia e experiencias que nos fan únicos. Ao abrírmonos a coñecer aos demais, podemos descubrir un mundo de posibilidades e enriquecer as nosas propias vidas.
Máis aló da lectura:
"Grazas" non só é un conto entretido, senón que tamén ofrecceunos unha valiosa ferramenta para traballar cos nenos e nenas en diversos aspectos:
En definitiva, "Grazas" é un conto que nos invita a reflexionar sobre a importancia de construír comunidades máis inclusivas e solidarias. Unha lectura imprescindible para nenos e nenas de todas as idades.
Ao longo do curso 2023/2024 o club de lectura de 4º de educación primaria formado por 12 nenos e nenas que traballaron os seguintes libros:
Nas diferentes actividades que se fixeron procuráronse cubrir os diferentes gustos do noso alumnado, polo que buscamos que as lecturas e as actividades ao longo do curso fosen variadas en contidos, xénero, tipoloxía e complexidade. Para isto utilizamos diferentes soportes: impresos e electrónicos (libros de lectura propiamente ditos, prensa, libros de consulta, cómics, folletos, obras de teatro, Internet… tanto en galego como en castelán.
No curso escolar 2023/2024 realizamos as seguintes actividades:
1º trimestre: lecturas comúns a todos os nenos e nenas.
• Castelán: La vuelta al mundo en 80 días. Ed. Almadraba. O Club de lectura de 6º curso de Educación Primaria traballou o libro durante o mes de setembro e outubro. O libro Trata sobre o cabaleiro inglés Phileas Fogg quere demostrarlle á sociedade do seu tempo (1872) que se pode dar a volta ao mundo en só 80 días. Durante a viaxe, Fogg e o seu servo Passepartout teñen que loitar contra todo tipo de obstáculos e, sobre todo, contra o paso do tempo. Este libro foi a escusa perfecta para que o alumnado de sexto sentise curiosidade pola vida no século XIX, polas diferencias culturais en todo o mundo, polos fusos horarios e o seu funcionamento, polos medios de transporte e a súa evolución ao longo da historia... e mesmo polos debuxos animados que vían os seus pais e a súa titora cando eran coma eles. Os medios tecnolóxicos facilitáronnos descubrir todo isto... a continuación deixámosvos dous enlaces que empregamos ao longo da nosa lectura. As actividades que realizamos foron as seguintes:
2º trimestre: lecturas comúns a todos os nenos e nenas:
• Galego: Segredos Soterrados. Xabier Domínguez Pérez e Alba de Evan Freijedo. Ed. Xerais. O Club de lectura de 6º curso de Educación Primaria traballou o libro durante o mes de xaneiro e febreiro. O libro relata unha aventura nun campamento de Muiños (Ourense) nos traslade a principios do século XX e remova nas nosas mentes o aprendido no primeiro trimestre sobre a II Guerra Mundial. Pois isto foi o que lograron os seus autores ao escribir a historia de Anxela, Sabela, Jorge e a “especial”gata Morriña. Os protagonistas deste libro conseguiron que nos mergullásemos nunha trama onde se entrelazaron os intereses económicos e corruptos dunha poderosa multinacional, coa defensa do medio ambiente e coa presenza nazi en Galicia. Unha trama que lle encantou aos nosos lectores de 6º e na que afondamos grazas ao Kahoot que crearon os nosos compañeiros de 5º EP e do encontro que tivemos cunha das súas autoras: Alba De Evan. Este foi un dos libros que máis nos gustou este ano.
• Galego: O destino de Kameko de Abel Alves Ed. Aira. O Club de lectura de 6º curso de Educación Primaria traballou o libro durante o mes de marzo. A iniciación no universo da banda deseñada en galego chegou a sexto a través do libro “O destino de Kameko” do escritor Abel Alves e con Jorge Campos como ilustrador. Este libro naceu nunha “fabrica de soños nada en Allariz”: Aira editorial, unha desas xoias coas que contamos en Ourense e que as veces non valoramos o suficiente. A historia de Chiharu, unha moza orfa, salvada da morte por unha misteriosa guerreira, cativou aos nenos e nenas de sexto. Eles tan acostumados ao mundo do “manga”, á cultura do Xapón e ó mundo oriental, explicáronlle a esta titora as reviravoltas desta obra... Quen era a nena que levaba sempre unha tartaruga no alto do cocorote? Por que quere apreixala o máis despiadado asasino do imperio? Eles axudáronme a entender esta banda deseñada e eu, como agradecemento, ensineilles os debuxos animados máis orientais e orixinais da miña época e recomendeilles os “mangas” baseados neles: “O doutor Slump e Arale”. Este libro foi outro acerto na nosa selección, non só porque gozaron moito léndoo senón porque lles deu ás para realizar os seus propios cómics.
3º trimestre: lecturas comúns a todos os nenos e nenas:
• Castelán e galego: contos do apadriñamento lector para o día do libro.
• Galego: “A Balada dos Unicornios” de Ledicia Costas. Ed. Xerais. O Club de lectura de 6º curso de Educación Primaria traballou o libro durante o mes de maio. Non podía rematar o curso sen lermos algo da escritora por excelencia na actualidade da narrativa infanta-xuvenil en Galicia. Sí, a mesma, Ledicia Costas. Esta vez escollemos o libro a “Balada dos Unicornios” da ed. Xerais. A obra transcorre na Escola de Artefactos e Oficios, onde os mozos e mozas máis brillantes son capaces de crear casas motorizadas, sombreiros voadores e outras proezas abraiantes. Ágata McLeod é unha das mellores alumnas, pero hai moitas cousas que descoñece da institución... e do seu pasado. A inventora terá que viaxar á orixe do mundo nunha travesía ateigada de aventuras e perigos. Fantasía e ciencia mestúranse nunha loita sen cuartel que enfronta corvos e unicornios. A verdade é que dende o inicio a historia esta tan chea de intrigas que os nosos nenos e nenas de sexto estiveron a piques de perderse. Pero unha lectura ao aire libre e en contacto coa herba fresca foi suficiente para reconectalos co que Ledicia lles quería contar. A ver se deixa de chover e podemos repetir a experiencia!
O Club de lectura de 5º de curso de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro, elixiu como sexto libro “O destino de Kameko” de Abel Alves da editorial Aira.
O libro foi traballado no mes de maio de 2024. Con este libro intentamos iniciar ao alumnado no mundo co cómic en galego e nunha temática como é o mundo oriental, como é Xapón que tanta curiosidade lle produce. O destino de Kameko conta a historia de Chiharu é unha moza orfa salvada da morte por unha misteriosa guerreira. Ao longo de libro xurdiran incógnitas como Quen é esa nena que leva sempre unha tartaruga no alto da cocorota? Por que quere apreixala o máis desapiadado asasino do imperio?
Actividade 1: Lectura
Lectura colectiva en voz alta.
Actividade 2: Análise das personaxes
A presentación das personaxes protagonistas e os comentarios que suscitou a súa chegada deu pé para traballar os prexuízos: entenderon perfectamente que as primeiras impresión son importantes, pero non definitivas e que, a maior parte das veces, as cousas non son o que parecen centrado na violencia de xénero dentro do seo dunha familia.
Actividade 3: Traballo de contidos da área de lingua
O texto serviu como práctica para traballar os contidos que estabamos dando na aula nese momento: os verbos (tempos verbais, conxugacións), pronomes, tipos de oracións.
Actividade 4: Ilustración
O alumado realizaron debuxos das personaxes en diferentes situación e con diferentes calidades, o que nos permitiu afondar nos contidos relacionados cos adxectivo.
Actividade 5: Elaboración da guía de lectura.
O alumado realizou dixitalmente a guía de lectura deste libro.
Actividade 6: Elaboración do audiolibro.
O alumado realizou dixitalmente o audiolibro.
Actividade 7: Concurso sobre o libro.
O alumado realizou por grupos o concurso sobre a compresión do libro.
Actividade 8: Kahoot.
O alumado realizou individualmente a compresión do libro a través do Kahoot.
EN GALEGO:
https://kahoot.it/solo/?quizId=d2898715-a4c1-42f6-ad0c-6618018e4915
EN CASTELÁN:
https://kahoot.it/solo/?quizId=9fc4fe41-f728-4789-89c1-2f2a30b51ae6
Actividade 9: Conclusión/valores
Despois da lectura fixemos un mapa conceptual sobre os valores que se poden extraer da historia.
https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2503
O Club de Lectura do 5º Ciclo continúa coa seu interese pola lectura durante o Curso 2023/2024
O Club de Lectura de 5º de Educación Primaria, neste curso decidiu identificarse como os Sueriños experimentando unha notable madurez durante o curso académico 2023/2024.
Durante este ano escolar, o club explorou unha variedade de libros cativadores, abordando temas que espertaron a curiosidade e o interese centrados nos temas relativos aos ODS 2030. Os títulos traballados incluíron unha selección diversa que podedes consultar máis abaixo.
Un dos aspectos máis destacados foi a continuación e o éxito dos concursos de animación á lectura, organizados como actividade final despois da lectura de cada un dos libros seleccionados. Estes concursos non só incentivaron a comprensión e o goce coa lectura, senón que tamén fomentaron a participación activa e a creatividade entre o alumnado.
Ademais, como parte das actividades do club, incorporouse a gravación de lecturas (Audiolibros) de algúns dos libros utilizando o programa Audacity. Esta iniciativa non só mellorou as habilidades de lectura en voz alta do alumnado, senón que tamén contribuíu significativamente a elevar o nivel lector de todos os participantes así como o acceso do alumnado á lectura atendendo así a atención a diversidade dos seus e súas compañeiros e compañeiras de colexio.
En resumo, o Club de Lectura de 5º de Educación Primaria éi unha experiencia enriquecedora e exitosa para todos os implicados. A combinación de actividades innovadoras, concursos emocionantes e unha coidadosa selección de lecturas contribuíu a fomentar o amor pola lectura e o desenvolvemento integral do alumnado.
A continuación, encontraredes unha lista dalgunhas das actividades realizadas este ano no club: