O alumnado de 5º e 6º de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro celebrou o Día das Librarías cunha emocionante visita a diversas librarías da cidade. Esta actividade, organizada pola Agrupación de Libreiros de Ourense para celebrar o Día das Librarías en colaboración coa Concellería de Educación de Ourense tivo como obxectivo fomentar o amor pola lectura e a importancia das librarías na nosa cultura.
O alumnado, cheos de entusiasmo, participaron nunha divertida busca do tesouro que os levou a explorar cada rincón de catro librarías ourensás (Nobel, Platero, Katedra e Eixo). A dinámica da actividade consistía en resolver pistas relacionadas con libros e autores, o que non só estimulou a súa curiosidade, senón que tamén lles permitiu descubrir novas lecturas e compartir momentos de alegría entre compañeiros.
Os monitores, que se encargaron de organizar a xornada, demostraron un gran bo facer ao guiar aos rapaces e rapazas durante toda a actividade. A súa dedicación e creatividade foron fundamentais para que a experiencia resultase tan enriquecedora e divertida.
Ao finalizar a visita, o alumnado regresou ao centro educativo con grandes sorrisos e cheos de novas historias que contar. Sen dúbida, esta celebración do Día das Librarías quedará gravada na memoria de todos os participantes, reforzando así o seu amor pola lectura e a importancia de apoiar as librarías locais.
O último día do mes de outubro voltamos a celebrar a Festa do Samaín no noso cole coa realización das seguintes actividades:
O Club de lectura de 6º de curso de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro, elixiu como primeiro libro “A Señorita Bubble: Deus salve as raíñas” de Ledicia Costas da Editorial Xerais.
O libro foi traballado na última semana do mes de setembro e nas dúas primeiras do mes de outubro. O libro “A Señorita Bubble: Deus salve as raíñas” trata de como a señorita Bubble recibe unha carta de Isabel II e ten que viaxar de inmediato ao Palacio de Buckingham. A raíña está en problemas: hai unha invasión de ratas na cidade de Londres. Conseguiron entrar no palacio e roubaron unha das pezas máis valiosas da colección de Isabel II. Os roedores actúan baixo as ordes de Jack White, un cazador de ratas que conseguiu adestralas coa intención de dominar o Reino Unido. A inventora vai ter que despregar todo o seu enxeño para recuperar a peza roubada e tamén para que a paz regrese a Londres.
Actividade 1: Lectura
Lectura colectiva en voz alta.
Actividade 2: Análise das personaxes
A presentación das personaxes protagonistas e os comentarios que suscitou a súa chegada deu pé para traballar os prexuízos: entenderon perfectamente que as primeiras impresión son importantes, pero non definitivas e que, a maior parte das veces, as cousas non son o que parecen.
Actividade 3: Traballo de contidos da área de lingua
O texto serviu como práctica para traballar os contidos que estabamos dando na aula nese momento: os verbos (tempos verbais, conxugacións), pronomes, tipos de oracións.
Actividade 4: Ilustración
O alumado realizaron debuxos das personaxes en diferentes situación e con diferentes calidades, o que nos permitiu afondar nos contidos relacionados cos adxectivo.
Actividade 5: Elaboración da guía de lectura.
O alumado realizou dixitalmente a guía de lectura deste libro.
Actividade 6: Concurso sobre o libro.
O alumado realizou por grupos o concurso sobre a compresión do libro.
Actividade 7: Kahoot.
O alumado realizou individualmente a compresión do libro a través do Kahoot.
EN GALEGO:
EN CASTELÁN:
Actividade 8: Conclusión/valores
Despois da lectura fixemos un mapa conceptual sobre os valores que se poden extraer da historia.
________________________________________
RECURSOS EDUCATIVOS PARA TRABALLAR O LIBRO
________________________________________
• Guía de lectura. Word. Pdf.
• Guía de lectura (castelán). Word. Pdf.
• Preguntas para o concurso de lectura. Word. Pdf.
• Preguntas para o concurso de lectura (castelán). Word. Pdf
• Audiolibro.
O xoves 24 e o mércores 30 de outubro o CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro celebrou o Día das Bibliotecas acollendo unha actividade moi especial para todo o alumnado do centro: un contacontos titulado "O señor do castelo", levado a cabo por Sabela Gago. Esta iniciativa, que forma parte do programa de fomento da lectura, tivo lugar na aula de psicomotricidade e contou coa participación entusiasta de todos os nenos e nenas.
Desde o primeiro momento, o alumnado mostrouse completamente enganchado á historia, que os transportou a un mundo de fantasía e aventuras. As risas e os aplausos non cesaron durante toda a narración, e os pequenos participaron activamente, facendo preguntas e comentando as peripecias do protagonista. A emoción era palpable, e os rostros de alegría dos nenos reflectían o ben que o estaban pasando.
Sabela Gago, a contadora, soubo captar a atención dos pequenos con súa narración dinámica e interactiva, animando a todos a involucrarse na historia. Ao finalizar a actividade, os alumnos expresaron o seu desexo de repetir a experiencia, destacando que foi unha das actividades máis divertidas que realizaron ata o momento.
Os docentes do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro valoraron moi positivamente esta iniciativa, que non só fomenta o amor pola lectura, senón que tamén contribúe ao desenvolvemento da imaxinación e a creatividade dos nenos. Sen dúbida, esta xornada de contacontos quedará gravada na memoria dos pequenos, que xa están desexando que Sabela Gago volva ao seu colexio para seguir compartindo historias máxicas.
A comunidade educativa do CEIP Manuel Sueiro continúa comprometida co fomento da lectura e a creación de espazos onde a imaxinación e a diversión se entrelazan, sempre co obxectivo de ofrecer experiencias enriquecedoras aos seus alumnos.
24 de outubro de 2024
30 de outubro de 2024.
Nun emocionante acto que reuniu ao alumnado, profesorado e persoas afeccionadas á lectura, a Biblioteca do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro celebrou con éxito, hoxe 24 de outubro o Día das Bibliotecas Escolares. Este día converteuse nun día inesquecible para fomentar a lectura e o amor polos libros entre os nenos e nenas do noso cole centrados no horto escolar e nos bos hábitos de alimentarios.
A nosa horta transformouse nun auténtico paraíso literario para celebrar este día tan especial. Os alumnos e alumnas dde todo o colexio vestiron os traxes de diversos personaxes da nosa horta escolar pasando polo teatro grego e rematando cunha bonita canción do noso coro.
As actividades comezararon a primeira hora da mañá coa representación dun contacontos levada a cabo por "Sabela Gago" coa obra O señor do castelo, na que relata a historía duns fantamas que chegaron a un castelo máxico.
Ademais, a biblioteca ofreceu unha ampla selección de novos libros que pasaron a encher as Mochilas viaxeiras que o alumnado de todo o centro levará por quendas para ler nas súas casas.
A xornada culminou cunha representación teatral do alumnado do colexio centrada no PDI Anual "No Sueiro plantamos as sementes dunha convivencia diversa e multicultural, para recoller os seus froitos no noso horto escolar" no que as persoas protagonistas das obras ían facendo un percorrido por cada unha dos traballos que realizarán cada unha das aulas: xerminación, códigos QR, plantas aromáticas, plantas sanadoras, denominación de orixe, hotel de bechos e a importancia dos hortos escolares na Axenda 2030.
A celebración do Día da Biblioteca Escolar no CEIPP Manuel Sueiro non só promoveu a importancia da lectura, senón que reforzou o vínculo entre a comunidade escolar e a biblioteca. Este evento deixou unha impresión duradeira no corazón e na mente dos alumnado, inspirándoos a continuar a súa viaxe literaria e explorar novos mundos a través dos libros.
A biblioteca do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro segue a desempeñar un papel fundamental na educación dos nenos e nenas, e eventos como este subliñan a súa aposta polo fomento da lectura e a aprendizaxe permanente.
O club de lectura de ciclo inicial celebra o Día dos Océanos con Peixe e o ioga
Aproveitando o bo tempo e a sombra do maxestoso pradairo do patio, o club de lectura de ciclo inicial gozou dunha sesión moi especial na que combinaron literatura, ioga e conciencia ambiental.
Os pequenos e pequenas lectoras embarcáronse nunha aventura submarina coa historia de "Peixe", un celacanto inconformista que, a pesar de non ter ás, soña con explorar o mundo. Un conto que celebra a liberdade, a creatividade e o desenvolvemento persoal, valores que resoaron entre os nenos e nenas.
Tras a lectura, a sesión transformouse nunha clase de ioga inspirada nos animais mariños. Os pequenos e pequenas ioguis imitaron as posturas do gato-vaca, o paxaro, a mantarraia, o golfiño, a balea, a foca e a estrela de mar, conectando coa fluidez e a graza dos habitantes do océano.
A actividade non só fomentou o amor pola lectura e o exercicio físico, senón que tamén serviu para concienciar aos nenos e nenas sobre a importancia de coidar os océanos. Aproveitando que o 8 de xuño se celebra o Día dos Océanos, falouse da necesidade de manter as praias limpas e reducir o consumo de plásticos para protexer a diversidade mariña.
Unha iniciativa inspiradora:
O club de lectura de ciclo inicial demostrou unha vez máis a súa capacidade para crear experiencias enriquecedoras para os nenos e nenas. Combinando literatura, ioga e conciencia ambiental, lograron fomentar a imaxinación, o movemento e o respecto polo medio ambiente.
Grazas de Rocío Bonilla: Un conto que derruba prexuízos e celebra a comunidade
O alumnado de 1º de Educación primaria traballou o conto infantil "Grazas", escrito por Rocío Bonilla e ilustrado por Miguel Ángel Pacheco, invítanos a reflexionar sobre a importancia da conexión e a empatía nas nosas comunidades. A historia desenvólvese nun vecindario onde os animais humanizados viven illados nas súas propias "burbullas", sen coñecer nin interactuar cos seus veciños.
Porén, cando a Dona Pacha se lle estraga Internet, todo cambia. A necesidade de conexión lévaa a buscar axuda nos seus veciños, o que desencadea unha serie de eventos que derruban prexuízos e fomentan a comprensión mutua.
A través dos seus personaxes, o conto ensínanos que as etiquetas que adoitan poñer ás persoas adoitan ser erróneas.
Cada un de nós ten a súa propia historia e experiencias que nos fan únicos. Ao abrírmonos a coñecer aos demais, podemos descubrir un mundo de posibilidades e enriquecer as nosas propias vidas.
Máis aló da lectura:
"Grazas" non só é un conto entretido, senón que tamén ofrecceunos unha valiosa ferramenta para traballar cos nenos e nenas en diversos aspectos:
En definitiva, "Grazas" é un conto que nos invita a reflexionar sobre a importancia de construír comunidades máis inclusivas e solidarias. Unha lectura imprescindible para nenos e nenas de todas as idades.
No curso escolar 2023/2024, a hora de ler, no 4º curso de Primaria , realizouse todos os días en horario de 12:00 a 12:20 horas, tendo como obxectivo prioritario Contribuír ao fomento do gusto pola lectura.
A configuración da hora de ler estivo deseñada polo titor D. José Antonio Regal Vázquez ( sesións de luns, xoves e venres ) e a profesora de P. T. do centro , Dna. Patricia Ramírez Mancebo ( sesións de martes e mércores).
Obxectivos:
Actividades.
Temporalización.
Na hora de ler, que se realizou todos os días , utilizáronse os seguintes libros:
Ademais dos libros mencionados , que serviron como base para os distintos CONCURSOS DE ANIMACIÓN Á LECTURA, traballamos con diferentes textos como CONTOS, LENDAS,FÁBULAS , CREACIÓN DE POESÍAS e achegámonos ao mundo do CÓMIC, realizando cada alumna e alumno as súas propias viñetas.
Nas diferentes actividades que se fixeron procuráronse cubrir os diferentes gustos do noso alumnado, polo que buscamos que as lecturas e as actividades ao longo do curso fosen variadas en contidos, xénero, tipoloxía e complexidade. Para isto utilizamos diferentes soportes: impresos e electrónicos (libros de lectura propiamente ditos, prensa, libros de consulta, cómics, folletos, obras de teatro, Internet… tanto en galego como en castelán.
No curso escolar 2023/2024 realizamos as seguintes actividades:
1º trimestre: lecturas comúns a todos os nenos e nenas.
• Castelán: La vuelta al mundo en 80 días. Ed. Almadraba. O Club de lectura de 6º curso de Educación Primaria traballou o libro durante o mes de setembro e outubro. O libro Trata sobre o cabaleiro inglés Phileas Fogg quere demostrarlle á sociedade do seu tempo (1872) que se pode dar a volta ao mundo en só 80 días. Durante a viaxe, Fogg e o seu servo Passepartout teñen que loitar contra todo tipo de obstáculos e, sobre todo, contra o paso do tempo. Este libro foi a escusa perfecta para que o alumnado de sexto sentise curiosidade pola vida no século XIX, polas diferencias culturais en todo o mundo, polos fusos horarios e o seu funcionamento, polos medios de transporte e a súa evolución ao longo da historia... e mesmo polos debuxos animados que vían os seus pais e a súa titora cando eran coma eles. Os medios tecnolóxicos facilitáronnos descubrir todo isto... a continuación deixámosvos dous enlaces que empregamos ao longo da nosa lectura. As actividades que realizamos foron as seguintes:
2º trimestre: lecturas comúns a todos os nenos e nenas:
• Galego: Segredos Soterrados. Xabier Domínguez Pérez e Alba de Evan Freijedo. Ed. Xerais. O Club de lectura de 6º curso de Educación Primaria traballou o libro durante o mes de xaneiro e febreiro. O libro relata unha aventura nun campamento de Muiños (Ourense) nos traslade a principios do século XX e remova nas nosas mentes o aprendido no primeiro trimestre sobre a II Guerra Mundial. Pois isto foi o que lograron os seus autores ao escribir a historia de Anxela, Sabela, Jorge e a “especial”gata Morriña. Os protagonistas deste libro conseguiron que nos mergullásemos nunha trama onde se entrelazaron os intereses económicos e corruptos dunha poderosa multinacional, coa defensa do medio ambiente e coa presenza nazi en Galicia. Unha trama que lle encantou aos nosos lectores de 6º e na que afondamos grazas ao Kahoot que crearon os nosos compañeiros de 5º EP e do encontro que tivemos cunha das súas autoras: Alba De Evan. Este foi un dos libros que máis nos gustou este ano.
• Galego: O destino de Kameko de Abel Alves Ed. Aira. O Club de lectura de 6º curso de Educación Primaria traballou o libro durante o mes de marzo. A iniciación no universo da banda deseñada en galego chegou a sexto a través do libro “O destino de Kameko” do escritor Abel Alves e con Jorge Campos como ilustrador. Este libro naceu nunha “fabrica de soños nada en Allariz”: Aira editorial, unha desas xoias coas que contamos en Ourense e que as veces non valoramos o suficiente. A historia de Chiharu, unha moza orfa, salvada da morte por unha misteriosa guerreira, cativou aos nenos e nenas de sexto. Eles tan acostumados ao mundo do “manga”, á cultura do Xapón e ó mundo oriental, explicáronlle a esta titora as reviravoltas desta obra... Quen era a nena que levaba sempre unha tartaruga no alto do cocorote? Por que quere apreixala o máis despiadado asasino do imperio? Eles axudáronme a entender esta banda deseñada e eu, como agradecemento, ensineilles os debuxos animados máis orientais e orixinais da miña época e recomendeilles os “mangas” baseados neles: “O doutor Slump e Arale”. Este libro foi outro acerto na nosa selección, non só porque gozaron moito léndoo senón porque lles deu ás para realizar os seus propios cómics.
3º trimestre: lecturas comúns a todos os nenos e nenas:
• Castelán e galego: contos do apadriñamento lector para o día do libro.
• Galego: “A Balada dos Unicornios” de Ledicia Costas. Ed. Xerais. O Club de lectura de 6º curso de Educación Primaria traballou o libro durante o mes de maio. Non podía rematar o curso sen lermos algo da escritora por excelencia na actualidade da narrativa infanta-xuvenil en Galicia. Sí, a mesma, Ledicia Costas. Esta vez escollemos o libro a “Balada dos Unicornios” da ed. Xerais. A obra transcorre na Escola de Artefactos e Oficios, onde os mozos e mozas máis brillantes son capaces de crear casas motorizadas, sombreiros voadores e outras proezas abraiantes. Ágata McLeod é unha das mellores alumnas, pero hai moitas cousas que descoñece da institución... e do seu pasado. A inventora terá que viaxar á orixe do mundo nunha travesía ateigada de aventuras e perigos. Fantasía e ciencia mestúranse nunha loita sen cuartel que enfronta corvos e unicornios. A verdade é que dende o inicio a historia esta tan chea de intrigas que os nosos nenos e nenas de sexto estiveron a piques de perderse. Pero unha lectura ao aire libre e en contacto coa herba fresca foi suficiente para reconectalos co que Ledicia lles quería contar. A ver se deixa de chover e podemos repetir a experiencia!
A hora de ler realízase todos os días, de 12:00 a 12:20 horas e a súa configuración está deseñada pola titora Eva Vidal Ferro (3 sesións) e por María Concepción López Martínez (2 sesións). Aínda que moitas das sesións deste curso tamén contamos coa inestimable colaboración da responsable de biblioteca.
Nas diferentes actividades que se fixeron procuráronse cubrir os diferentes gustos do noso alumnado, polo que buscamos que as lecturas e as actividades ao longo do curso fosen variadas en contidos, xénero, tipoloxía e complexidade. Para isto utilizamos diferentes soportes: impresos e electrónicos (libros de lectura propiamente ditos, prensa, libros de consulta, cómics, folletos, obras de teatro, Internet… tanto en galego como en castelán.
No curso escolar 2023/2024 realizamos as seguintes actividades:
1º trimestre: lecturas comúns a todos os nenos e nenas.
• Castelán: La vuelta al mundo en 80 días. Ed. Almadraba. O Club de lectura de 6º curso de Educación Primaria traballou o libro durante o mes de setembro e outubro. O libro Trata sobre o cabaleiro inglés Phileas Fogg quere demostrarlle á sociedade do seu tempo (1872) que se pode dar a volta ao mundo en só 80 días. Durante a viaxe, Fogg e o seu servo Passepartout teñen que loitar contra todo tipo de obstáculos e, sobre todo, contra o paso do tempo. Este libro foi a escusa perfecta para que o alumnado de sexto sentise curiosidade pola vida no século XIX, polas diferencias culturais en todo o mundo, polos fusos horarios e o seu funcionamento, polos medios de transporte e a súa evolución ao longo da historia... e mesmo polos debuxos animados que vían os seus pais e a súa titora cando eran coma eles. Os medios tecnolóxicos facilitáronnos descubrir todo isto... a continuación deixámosvos dous enlaces que empregamos ao longo da nosa lectura. As actividades que realizamos foron as seguintes:
• Galego: Obra de teatro “SuperLeo e os personaxes máxicos”.(Día das Bibliotecas). Este ano, como os maiores do colexio, tocounos levar o peso da celebración do Día das Bibliotecas Escolares, o 25 de outubro. Pero para que esta festa puidese ser posible os nenos e nenas de 6º dedicáronlle moitas sesións de lectura a memorizar e a ensaiar a obra que escribiu para eles a responsable da nosa biblioteca. Despois chegaría o momento, tan esperado, de vestir os traxes dos seus personaxes literarios favoritos, desde Harry Potter ata os protagonistas dos contos clásicos, dando vida ás historias que lles gustan. O ambiente estaba cheo de maxia e aventura, e a ilusión polos libros estaba no aire. As actividades deste día comezaron a primeira hora da mañá coa representación da obra titulada “Superleo e os personaxes máxicos” na que dunha forma lúdica e divertida ían inculcando nos nenos e nenas a formación de usuarios. A xornada culminou cun concurso no os protagonistas da obra ( os nenos e nenas de 6º EP) ían facendo preguntas ao público infantil sobre diversos aspectos do funcionamento da biblioteca. A celebración do Día da Biblioteca Escolar no CEIP Manuel Sueiro non só promoveu a importancia da lectura, senón que reforzou o vínculo entre a comunidade escolar e a biblioteca.
• Castelán: Folletos/ trípticos publicitarios elaborados polo propio alumnado. Cando planificamos a organización da hora de ler tiñamos claro que un dos obxectivos ía ser fomentar o gusto pola lectura e, para logralo, iamos ler en diferentes formatos e soportes. O que nunca pensamos é que os nosos alumnos e alumnas de 6º de EP serían capaces de crear eses propios documentos con tanta calidade. A finais do primeiro trimestre cada neno e nena elixiu un tema do que era “experto”, ampliou a información que tiña, organizou o seu tríptico, decidiu como escribilo (se a man ou con ordenador) e creou un folleto que máis tarde lle presentou ao grupo clase. Desde entón todos os trípticos presiden o corredor do colexio baixo o lema (elixido democraticamente) : “¿Qué quieres aprender hoy?”.
Este foi o modo en que os nosos lectores de sexto se converteron en escritores e publicistas por uns días. Agora toda a comunidade educativa ten a oportunidade de ler o que eles escribiron. Non dubidedes en pasarvos polo noso recuncho!
2º trimestre: lecturas comúns a todos os nenos e nenas:
• Galego: Segredos Soterrados. Xabier Domínguez Pérez e Alba de Evan Freijedo. Ed. Xerais. O Club de lectura de 6º curso de Educación Primaria traballou o libro durante o mes de xaneiro e febreiro. O libro relata unha aventura nun campamento de Muiños (Ourense) nos traslade a principios do século XX e remova nas nosas mentes o aprendido no primeiro trimestre sobre a II Guerra Mundial. Pois isto foi o que lograron os seus autores ao escribir a historia de Anxela, Sabela, Jorge e a “especial”gata Morriña. Os protagonistas deste libro conseguiron que nos mergullásemos nunha trama onde se entrelazaron os intereses económicos e corruptos dunha poderosa multinacional, coa defensa do medio ambiente e coa presenza nazi en Galicia. Unha trama que lle encantou aos nosos lectores de 6º e na que afondamos grazas ao Kahoot que crearon os nosos compañeiros de 5º EP e do encontro que tivemos cunha das súas autoras: Alba De Evan. Este foi un dos libros que máis nos gustou este ano.
• Galego: O destino de Kameko de Abel Alves Ed. Aira. O Club de lectura de 6º curso de Educación Primaria traballou o libro durante o mes de marzo. A iniciación no universo da banda deseñada en galego chegou a sexto a través do libro “O destino de Kameko” do escritor Abel Alves e con Jorge Campos como ilustrador. Este libro naceu nunha “fabrica de soños nada en Allariz”: Aira editorial, unha desas xoias coas que contamos en Ourense e que as veces non valoramos o suficiente. A historia de Chiharu, unha moza orfa, salvada da morte por unha misteriosa guerreira, cativou aos nenos e nenas de sexto. Eles tan acostumados ao mundo do “manga”, á cultura do Xapón e ó mundo oriental, explicáronlle a esta titora as reviravoltas desta obra... Quen era a nena que levaba sempre unha tartaruga no alto do cocorote? Por que quere apreixala o máis despiadado asasino do imperio? Eles axudáronme a entender esta banda deseñada e eu, como agradecemento, ensineilles os debuxos animados máis orientais e orixinais da miña época e recomendeilles os “mangas” baseados neles: “O doutor Slump e Arale”. Este libro foi outro acerto na nosa selección, non só porque gozaron moito léndoo senón porque lles deu ás para realizar os seus propios cómics.
• Galego: “Miña casiña, meu lar” de Rosalia de Castro (poema) convertido en banda deseñada. Continuamos coa lectura en todos os xéneros e formatos. Agora, aproveitando a iniciativa da Fundación Rosalía de Castro conmemoramos o día da escritora, o 23 de febreiro, para lermos o poema “Miña casiña, meu lar” de Follas Novas, no que unha muller pobre conta un capítulo da súa épica diaria: a de sobrevivir. Esta muller que vén de Santiago a Padrón e chega á casa mollada e esfameada, a pesar de que carece de todo e de que os seus avaros veciños lle negan o que lles sobra, consegue o milagre da supervivencia: facer un humilde caldo de gloria e un bolo do pote.
A comprensión do poema, o análise do léxico e a morfoloxía do mesmo fixeron que fósemos capaces de facer o noso primeiro comentario de texto. Despois virían a memorización e o recitado posterior a carón do resto dos compañeiros do centro. E non podemos esquecer, a parte máis divertida, transformalo nunha banda deseñada como a que acababamos de ler na historia de “Destino de Kameko”.
Ademais descubrimos que Rosalía, a do XIX, non deixa de sorprendernos e este ano lemos unha adaptación (da man da coordinadora de Normalización Lingüística), na clase e para o resto do colexio, do que se considera o primeiro manifesto feminista da historia: Lieders.
Rosalía sempre universal, como ponte de unión entre o feminismo, a banda deseñada e a solidariedade das persoas e dos pobos... outro gran descubrimento para os nosos lectores.
• Castelán/ galego: novas sobre “pioneiras galegas”.
3º trimestre: lecturas comúns a todos os nenos e nenas:
• Galego: obra de teatro: “Leo chega do espazo”. Os alumnos de sexto volvéronse a converter en actores e actrices neste terceiro trimestre. Tiveron que dedicar moito tempo e esforzo para memorizar e ensaiar a obra escollida para conmemorar o Día do Libro. Esta vez para representaron: ” Leo chega do espazo”, unha obra adaptada e dirixida polo equipo de biblioteca, que narra a historia dun libro espacial que, perdido e triste, chega ao noso planeta. Ao chegar, atópase co Libro de Rexistro da biblioteca do CEIP Manuel Sueiro, que se converte na súa guía neste novo mundo. A través dunha viaxe máxica polas instalacións da biblioteca, Leo descobre a organización do espazo, a clasificación dos fondos documentais e a gran variedade de libros que ten á súa disposición. A obra, chea de humor e valores como a amizade, a curiosidade e o amor pola lectura, foi un completo éxito. Representouse en varias funcións ao longo do Día do Libro para que todo o alumnado puidese gozar con ela.
• Castelán e galego: contos do apadriñamento lector para o día do libro.
• Galego: “A Balada dos Unicornios” de Ledicia Costas. Ed. Xerais. O Club de lectura de 6º curso de Educación Primaria traballou o libro durante o mes de maio. Non podía rematar o curso sen lermos algo da escritora por excelencia na actualidade da narrativa infanta-xuvenil en Galicia. Sí, a mesma, Ledicia Costas. Esta vez escollemos o libro a “Balada dos Unicornios” da ed. Xerais. A obra transcorre na Escola de Artefactos e Oficios, onde os mozos e mozas máis brillantes son capaces de crear casas motorizadas, sombreiros voadores e outras proezas abraiantes. Ágata McLeod é unha das mellores alumnas, pero hai moitas cousas que descoñece da institución... e do seu pasado. A inventora terá que viaxar á orixe do mundo nunha travesía ateigada de aventuras e perigos. Fantasía e ciencia mestúranse nunha loita sen cuartel que enfronta corvos e unicornios. A verdade é que dende o inicio a historia esta tan chea de intrigas que os nosos nenos e nenas de sexto estiveron a piques de perderse. Pero unha lectura ao aire libre e en contacto coa herba fresca foi suficiente para reconectalos co que Ledicia lles quería contar. A ver se deixa de chover e podemos repetir a experiencia!