Os nenos e nenas de 1º de Educación Primaria innovan co conto "A castaña que rebentou coa risa" nun vídeo cheo de creatividade e novas tecnoloxías
Os alumnos e alumnas de 1º de Educación Primaria do colexio CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro levan a cabo un proxecto creativo e innovador baseado no conto tradicional "A castaña que rebentou coa risa". Ao longo das últimas semanas, os estudantes tiveron a oportunidade de dar renda solta á súa imaxinación e traballar de forma colaborativa na creación de un vídeo que mestura narración, recursos audiovisuais e o uso das novas tecnoloxías.
Unha actividade que forma parte del proxecto de desenvolvemento de competencias dixitais y creativas, que ten como obxectivo fomentar o traballar en equipo, unha expresión artística e integración de ferramentas tecnolóxicas en aprendices. A través del uso de tablets e computadoras, os nenos e nenas, xunto co seu profesorado, traballaron no deseño de escenarios virtuais, gravación de voces e incluso na creación de efectos especiais que, como na historia do conto, "fai explotar" a castaña.
O entusiasmo foi palpable entre o alumnado, que implicouse de cheo no proxecto. O proceso creativo comeza coa lectura do conto, onde animamos ao alumnado a reflexionar sobre as emociones e os sentimentos que transmiten unha historia. Despois, foron quen de crear a súas propias interpretacións e axudaron a deseñar os elementos visuais do vídeo.
O alumnado de 5º e 6º de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro celebrou o Día das Librarías cunha emocionante visita a diversas librarías da cidade. Esta actividade, organizada pola Agrupación de Libreiros de Ourense para celebrar o Día das Librarías en colaboración coa Concellería de Educación de Ourense tivo como obxectivo fomentar o amor pola lectura e a importancia das librarías na nosa cultura.
O alumnado, cheos de entusiasmo, participaron nunha divertida busca do tesouro que os levou a explorar cada rincón de catro librarías ourensás (Nobel, Platero, Katedra e Eixo). A dinámica da actividade consistía en resolver pistas relacionadas con libros e autores, o que non só estimulou a súa curiosidade, senón que tamén lles permitiu descubrir novas lecturas e compartir momentos de alegría entre compañeiros.
Os monitores, que se encargaron de organizar a xornada, demostraron un gran bo facer ao guiar aos rapaces e rapazas durante toda a actividade. A súa dedicación e creatividade foron fundamentais para que a experiencia resultase tan enriquecedora e divertida.
Ao finalizar a visita, o alumnado regresou ao centro educativo con grandes sorrisos e cheos de novas historias que contar. Sen dúbida, esta celebración do Día das Librarías quedará gravada na memoria de todos os participantes, reforzando así o seu amor pola lectura e a importancia de apoiar as librarías locais.
O último día do mes de outubro voltamos a celebrar a Festa do Samaín no noso cole coa realización das seguintes actividades:
O Club de lectura de 6º de curso de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro, elixiu como primeiro libro “A Señorita Bubble: Deus salve as raíñas” de Ledicia Costas da Editorial Xerais.
O libro foi traballado na última semana do mes de setembro e nas dúas primeiras do mes de outubro. O libro “A Señorita Bubble: Deus salve as raíñas” trata de como a señorita Bubble recibe unha carta de Isabel II e ten que viaxar de inmediato ao Palacio de Buckingham. A raíña está en problemas: hai unha invasión de ratas na cidade de Londres. Conseguiron entrar no palacio e roubaron unha das pezas máis valiosas da colección de Isabel II. Os roedores actúan baixo as ordes de Jack White, un cazador de ratas que conseguiu adestralas coa intención de dominar o Reino Unido. A inventora vai ter que despregar todo o seu enxeño para recuperar a peza roubada e tamén para que a paz regrese a Londres.
Actividade 1: Lectura
Lectura colectiva en voz alta.
Actividade 2: Análise das personaxes
A presentación das personaxes protagonistas e os comentarios que suscitou a súa chegada deu pé para traballar os prexuízos: entenderon perfectamente que as primeiras impresión son importantes, pero non definitivas e que, a maior parte das veces, as cousas non son o que parecen.
Actividade 3: Traballo de contidos da área de lingua
O texto serviu como práctica para traballar os contidos que estabamos dando na aula nese momento: os verbos (tempos verbais, conxugacións), pronomes, tipos de oracións.
Actividade 4: Ilustración
O alumado realizaron debuxos das personaxes en diferentes situación e con diferentes calidades, o que nos permitiu afondar nos contidos relacionados cos adxectivo.
Actividade 5: Elaboración da guía de lectura.
O alumado realizou dixitalmente a guía de lectura deste libro.
Actividade 6: Concurso sobre o libro.
O alumado realizou por grupos o concurso sobre a compresión do libro.
Actividade 7: Kahoot.
O alumado realizou individualmente a compresión do libro a través do Kahoot.
EN GALEGO:
EN CASTELÁN:
Actividade 8: Conclusión/valores
Despois da lectura fixemos un mapa conceptual sobre os valores que se poden extraer da historia.
________________________________________
RECURSOS EDUCATIVOS PARA TRABALLAR O LIBRO
________________________________________
• Guía de lectura. Word. Pdf.
• Guía de lectura (castelán). Word. Pdf.
• Preguntas para o concurso de lectura. Word. Pdf.
• Preguntas para o concurso de lectura (castelán). Word. Pdf
• Audiolibro.
O xoves 24 e o mércores 30 de outubro o CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro celebrou o Día das Bibliotecas acollendo unha actividade moi especial para todo o alumnado do centro: un contacontos titulado "O señor do castelo", levado a cabo por Sabela Gago. Esta iniciativa, que forma parte do programa de fomento da lectura, tivo lugar na aula de psicomotricidade e contou coa participación entusiasta de todos os nenos e nenas.
Desde o primeiro momento, o alumnado mostrouse completamente enganchado á historia, que os transportou a un mundo de fantasía e aventuras. As risas e os aplausos non cesaron durante toda a narración, e os pequenos participaron activamente, facendo preguntas e comentando as peripecias do protagonista. A emoción era palpable, e os rostros de alegría dos nenos reflectían o ben que o estaban pasando.
Sabela Gago, a contadora, soubo captar a atención dos pequenos con súa narración dinámica e interactiva, animando a todos a involucrarse na historia. Ao finalizar a actividade, os alumnos expresaron o seu desexo de repetir a experiencia, destacando que foi unha das actividades máis divertidas que realizaron ata o momento.
Os docentes do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro valoraron moi positivamente esta iniciativa, que non só fomenta o amor pola lectura, senón que tamén contribúe ao desenvolvemento da imaxinación e a creatividade dos nenos. Sen dúbida, esta xornada de contacontos quedará gravada na memoria dos pequenos, que xa están desexando que Sabela Gago volva ao seu colexio para seguir compartindo historias máxicas.
A comunidade educativa do CEIP Manuel Sueiro continúa comprometida co fomento da lectura e a creación de espazos onde a imaxinación e a diversión se entrelazan, sempre co obxectivo de ofrecer experiencias enriquecedoras aos seus alumnos.
24 de outubro de 2024
30 de outubro de 2024.
Nun emocionante acto que reuniu ao alumnado, profesorado e persoas afeccionadas á lectura, a Biblioteca do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro celebrou con éxito, hoxe 24 de outubro o Día das Bibliotecas Escolares. Este día converteuse nun día inesquecible para fomentar a lectura e o amor polos libros entre os nenos e nenas do noso cole centrados no horto escolar e nos bos hábitos de alimentarios.
A nosa horta transformouse nun auténtico paraíso literario para celebrar este día tan especial. Os alumnos e alumnas dde todo o colexio vestiron os traxes de diversos personaxes da nosa horta escolar pasando polo teatro grego e rematando cunha bonita canción do noso coro.
As actividades comezararon a primeira hora da mañá coa representación dun contacontos levada a cabo por "Sabela Gago" coa obra O señor do castelo, na que relata a historía duns fantamas que chegaron a un castelo máxico.
Ademais, a biblioteca ofreceu unha ampla selección de novos libros que pasaron a encher as Mochilas viaxeiras que o alumnado de todo o centro levará por quendas para ler nas súas casas.
A xornada culminou cunha representación teatral do alumnado do colexio centrada no PDI Anual "No Sueiro plantamos as sementes dunha convivencia diversa e multicultural, para recoller os seus froitos no noso horto escolar" no que as persoas protagonistas das obras ían facendo un percorrido por cada unha dos traballos que realizarán cada unha das aulas: xerminación, códigos QR, plantas aromáticas, plantas sanadoras, denominación de orixe, hotel de bechos e a importancia dos hortos escolares na Axenda 2030.
A celebración do Día da Biblioteca Escolar no CEIPP Manuel Sueiro non só promoveu a importancia da lectura, senón que reforzou o vínculo entre a comunidade escolar e a biblioteca. Este evento deixou unha impresión duradeira no corazón e na mente dos alumnado, inspirándoos a continuar a súa viaxe literaria e explorar novos mundos a través dos libros.
A biblioteca do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro segue a desempeñar un papel fundamental na educación dos nenos e nenas, e eventos como este subliñan a súa aposta polo fomento da lectura e a aprendizaxe permanente.
O noso cole volveu gañar o Primeiro Premio Nacional no Concurso Escolar do Exército de Terra 2024!
Unha vez máis, e por terceiro ano consecutivo lográmolo! O noso colexio foi galardoado no Concurso de Ensino Escolar do Exército de Terra 2024 polo noso proxecto "Mis pies junto a los tuyos" na Categoría de Educación Infantil e Primaria.
Comprácenos compartir unha nova de gran orgullo e ledicia para toda a nosa comunidade educativa. O traballo realizado polo alumnado de quinto de educación primaria do noso colexio, titulado "Mis pies juto a los tuyos", foi galardoado co primeiro premio a nivel nacional no concurso escolar do Exército de Terra de 2024, tras resultar tamén gañador da fase rexional.
Este destacado logro é un reflexo do esforzo, creatividade e dedicación dos nosos e nosas estudantes e do equipo docente, que traballaron con gran entusiasmo neste proxecto. O premio consiste en tres ordenadores portátiles, unha placa e un diploma, que serán recollidos por unha representación do centro nunha cerimonia en Madrid o venres 18 de outubro.
A xornada, que contou coa presenza dos alumnos galardoados xunto cunha representación dos seus centros educativos e profesores, comezou coa recepción dun piquete con uniformidade de época do Rexemento de Infantería “Inmemorial” 1 e unha visita ao Palacio de Buenavista. Posteriormente tivo lugar a cerimonia de entrega de premios no salón de actos. Nela interviu o director do Instituto de Historia e Cultura Militar, Xeneral de División Antonio Ruíz Benítez, finalizando coas palabras do Xeneral de Exército JEME Amador Enseñat e Berea.
Queremos estender as nosas máis sinceras felicitacións a todas as persoas que participaron no proxecto. Este recoñecemento non só celebra o talento e a dedicación dos noso alumnado, senón que tamén resalta o compromiso do noso colexio coa excelencia educativa e a promoción de valores fundamentais.
Parabéns a todos e todas por este magnífico logro!
Noticias:
VÍDEO GALA
O noso cole volveu gañar o Primeiro Premio Nacional no Concurso Escolar do Exército de Terra 2024!
Comprácenos compartir unha nova de gran orgullo e ledicia para toda a nosa comunidade educativa. O traballo realizado polo alumnado de quinto de educación primaria do noso colexio, titulado "Mis pies juto a los tuyos", foi galardoado co primeiro premio a nivel nacional no concurso escolar do Exército de Terra de 2024, tras resultar tamén gañador da fase rexional.
Este destacado logro é un reflexo do esforzo, creatividade e dedicación dos nosos e nosas estudantes e do equipo docente, que traballaron con gran entusiasmo neste proxecto. O premio consiste en tres ordenadores portátiles, unha placa e un diploma, que serán recollidos por unha representación do centro nunha cerimonia en Madrid, en datas próximas ao 12 de outubro.
Queremos estender as nosas máis sinceras felicitacións a todas as persoas que participaron no proxecto. Este recoñecemento non só celebra o talento e a dedicación dos noso alumnado, senón que tamén resalta o compromiso do noso colexio coa excelencia educativa e a promoción de valores fundamentais.
Parabéns a todos e todas por este magnífico logro!
BEES and HONEY!
Colin visitou a aula de 5º E.I. e trouxo con el a algúns dos seus amigos: Lucy the ladybird e unha bee aínda sen nome.
Nome non ten pero trouxo un agasallo en forma de honey, de zonas diferentes. O tempo da merenda foi moi doce, probando o agasallo da bee nun pan fresco.
Que ben traballan as bees nas colmeas para que nós podamos degustar este sabroso manxar.
THANK YOU BEE!
O club de lectura de ciclo inicial celebra o Día dos Océanos con Peixe e o ioga
Aproveitando o bo tempo e a sombra do maxestoso pradairo do patio, o club de lectura de ciclo inicial gozou dunha sesión moi especial na que combinaron literatura, ioga e conciencia ambiental.
Os pequenos e pequenas lectoras embarcáronse nunha aventura submarina coa historia de "Peixe", un celacanto inconformista que, a pesar de non ter ás, soña con explorar o mundo. Un conto que celebra a liberdade, a creatividade e o desenvolvemento persoal, valores que resoaron entre os nenos e nenas.
Tras a lectura, a sesión transformouse nunha clase de ioga inspirada nos animais mariños. Os pequenos e pequenas ioguis imitaron as posturas do gato-vaca, o paxaro, a mantarraia, o golfiño, a balea, a foca e a estrela de mar, conectando coa fluidez e a graza dos habitantes do océano.
A actividade non só fomentou o amor pola lectura e o exercicio físico, senón que tamén serviu para concienciar aos nenos e nenas sobre a importancia de coidar os océanos. Aproveitando que o 8 de xuño se celebra o Día dos Océanos, falouse da necesidade de manter as praias limpas e reducir o consumo de plásticos para protexer a diversidade mariña.
Unha iniciativa inspiradora:
O club de lectura de ciclo inicial demostrou unha vez máis a súa capacidade para crear experiencias enriquecedoras para os nenos e nenas. Combinando literatura, ioga e conciencia ambiental, lograron fomentar a imaxinación, o movemento e o respecto polo medio ambiente.