O CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro participa no programa Energía para crecer de fundación Eroski centrada na alimentación, reciclaxe e alimentación cunha grande cantidade de recursos educativos.
https://energiaparacrecer.escueladealimentacion.es/gl/users/ceipmanuelsueiro19514
No curso escolar 2023/2024 o Comité de Participación Infantil do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro propuxo como aspecto de mellora ampliar o horto escolar do colexio. As acción realizadas no horto escolar son as seguintes.
1º) Dotación de terra para ampliar o horto escolar.
2º) Cortar herbas. Desbroce.
3º) Realización dos novos bancais.
4º) Colocar o composteiro.
5º) Afondar nos bancais.
6º) Colocación das maias antiherbas.
7º) Colocación de sábrego e grava.
8º) Decoración das paredes e bancais.
Realizarase en setembro do curso escolar 2024/2025
9º) Plantación.
10) Recollida do plantado.
No curso escolar 2023/2024 o Comité de Participación Infantil do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro propuxo como aspecto de mellora realizar cambios nas horas de lecer do noso alumnado establecendo espazos inclusivos pensados para ser accesibles e acolledores para todo o alumnado, independentemente das súas capacidades ou necesidades especiais. Nun espazo coma este o obxectivo é que todo o alumnado poida participar e gozar das actividades en igualdade de condicións, para elo habilitamos as seguintes zonas cos seguintes xogos.
1º) Zona de xogos na pavillón de Educación
Os xogos que se realizaron ao longo do cuso escolar estiveron dirixidos polo profesorado responsables dos patios de xogo buscando que o alumnado se relacionase e colaborasen entre eles.
Os xogos que configuramos para o alumnado están centrados no traballo en equipo e na inclusión podendo xogar todos e todas usando os pictogramas como elemento de explicación. Estos son os xogos.
ACTIVIDADE 1: AS XOANIÑAS
MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas pezas de madeira que forman as xoaniñas (Cada xoaniña está formada por dúas partes simétricas).
DESENVOLVEMENTO
1. Repartimos a todos os nenos e nenas que están no patio as pezas que forman a xoaniña.
2. Teñen que buscar por todo o patio a outra mitade igual que forma a xoaniña.
3. Os menos/as deben ir a mostrar aos mestres a xoaniña completa.
Actividade 2. AS CARAS.
MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas que forman as caras.
DESENVOLVEMENTO
1. Repartimos a todos os nenos e nenas que están no patio as tarxetas que forman una cara.
2. Teñen que buscar por todo o patio a outra mitade igual que forma a cara.
3. Os nenos/as deben ir a mostrar aos mestres a cara completa.
Actividade 3. OS ANIMAIS.
MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas que forman os animais.
Bolsillo taboeiro colgante.
DESENVOLVEMENTO
1. Repartimos a todos os nenos e nenas que están no patio as tarxetas que forman un animal.
2. Teñen que buscar por todo o patio as outras partes que coincidan para formar un animal.
3. Os nenos/as deben ir a mostrar aos mestres o animal completo e colocalo nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.
Actividade 4. Fatasílabas de animais.
MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas que forman os animais e os seus nomes.
Bolsillo taboeiro colgante.
DESENVOLVEMENTO
1. Repartimos a todos os nenos e nenas que están no patio as tarxetas que forman un animal e o seu nome.
2. Teñen que buscar por todo o patio as outras partes que coincidan para formar un animal.
3. Os nenos/as deben ir a mostrar aos mestres o animal completo e colocalo nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.
Actividade 5. AS SÍLABAS.
MATERIAIS NECESARIOS
Tarxetas co debuxo e ocos para colocar as sílabas.
Pezas coas sílabas soltas.
Bolsillo taboeiro colgante.
DESENVOLVEMENTO
1. Repartimos a todos os nenos e nenas que están no patio as tarxetas tanto do debuxo coma das sílabas soltas.
2. Teñen que buscar por todo o patio as outras partes que coincidan para formar una palabra.
3. Os nenos/as deben ir a mostrar aos mestres a palabra completa e colocala nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.
Actividade 6. OS MOUNSTROS.
MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas cos monstruos.
Definición relacionada con cada monstruo.
Bolsillo taboeiro colgante.
DESENVOLVEMENTO
1. Repartimos a uns as tarxetas cun monstruo e a outros a definición.
2. Teñen que buscar por todo o patio o monstruo que coincida coa definición.
3. Os nenos/as deben ir a mostrar aos mestres o monstruo completo e colocalo nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.
Actividade 7. OOBXECTO-DEFINICIÓN.
MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas cos obxectos.
Definición relacionada con cada obxecto.
Bolsillo taboeiro colgante.
DESENVOLVEMENTO
1. Repartimos a uns as tarxetas cun obxecto e a outros a definición.
2. Teñen que buscar por todo o patio o monstruo que coincida coa definición.
3. Os nenos/as deben ir a mostrar aos mestres o obxecto completo e colocalo nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.
ACTIVIDADE 8: LETRA-FOTO
MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas cos obxectos e coas letras.
Bolsillo taboeiro colgante.
DESENVOLVEMENTO
1. Repartimos a uns as tarxetas cun obxecto e a outros as tarxetas coas letras inicial.
2. Teñen que buscar por todo o patio as tarxetas que coincidan.
3. Os nenos/as deben ir xuntos a mostrar aos mestres o obxecto coa súa inicial e colocalo nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.
ACTIVIDADE 9: OS CONTRARIOS
MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas tarxetas cos conceptos e os seus contrarios.
Bolsillo taboeiro colgante.
DESENVOLVEMENTO
1. Repartimos a uns as tarxetas cos conceptos e a os outros os seus contrarios.
2. Teñen que buscar por todo o patio as tarxetas que correspondan os opostos.
3. Os nenos/as deben ir xuntos a mostrar aos mestres o concepto co seu contrario e colocalos nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.
ACTIVIDADE 10: CARTAS ANTÓNIMOS
MATERIAIS NECESARIOS
Caixa coas cartas cos conceptos antónimos.
Bolsillo taboeiro colgante.
DESENVOLVEMENTO
1. Repartimos as cartas cos conceptos e os seus antónimos.
2. Teñen que buscar por todo o patio as cartas e os seus opostos.
3. Os nenos/as deben ir xuntos a mostrar aos mestres as cartas e colocalas nos bolsillos taboeiros que están pendurados dunha das paredes do patio.
2º) Biblioteca escolar.
Xogos de mesa
Días de lectura.
O xoves, 1 de febreiro, día de compadres, realizamos a actividade encadrada dentro da XXXV CAMPAÑA DE ANIMACIÓN Á LECTURA, promovida pola Concellería de Educación do concello de Ourense, que leva por título Encontros co autor/a. Este ano os elixidos foron Alba de Evan e Xabier Domínguez os autores do libro “Segredos Soterrados” que previamente traballamos no noso Club de lectura nos meses de decembro e xaneiro.
O libro Segredos Soterrados narra unha aventura que viaxa á II Guerra Mundial e descobre a presenza nazi en Galicia, os tesouros agochados no subsolo e as tramas de corrupción que manexan o mundo. A historia comeza no campamento na que Anxela está a gozar en Muíños xunto con Sabela, Jorge e, por suposto, a gata Morriña. Mais, pronto, un misterio do pasado crúzase no camiño e dá paso a unha carreira contrarreloxo por descubrir a verdade e manterse a salvo. Que relación teñen unha mina abandonada, un avión dos Aliados e unha poderosa multinacional?
Alba de Evan presentounos o seu libro e permitiunos coñecer máis a fondo a través de todas as preguntas que lles fixemos e que nos fixo reflexionar. E para rematar as sinaturas dedicadas dos nosos libros. Foi un enorme pracer ter connosco a Alba de Evan e xa estamos agardando a que escriba o seu próximo libro.
O Clube de lectura de 5º de curso de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro, elixiu como cuarto libro “Segredos Soterrados” de Alba de Evan Freijedo e Xabier Domínguez Pérez da Editorial Xerais.
O libro foi traballado durante o mes de decembro de 2023, narrando unha aventura que viaxa á II Guerra Mundial e descobre a presenza nazi en Galicia, os tesouros agochados no subsolo e as tramas de corrupción que manexan o mundo. A historia comeza no campamento na que Anxela está a gozar en Muíños xunto con Sabela, Jorge e, por suposto, a gata Morriña. Mais, pronto, un misterio do pasado crúzase no camiño e dá paso a unha carreira contrarreloxo por descubrir a verdade e manterse a salvo. Que relación teñen unha mina abandonada, un avión dos Aliados e unha poderosa multinacional?
Actividade 1: Lectura
Lectura colectiva en voz alta.
Actividade 2: Análise das personaxes
A presentación das personaxes protagonistas e os comentarios que suscitou a súa chegada deu pé para traballar os prexuízos: entenderon perfectamente que as primeiras impresión son importantes, pero non definitivas e que, a maior parte das veces, as cousas non son o que parecen centrado na violencia de xénero dentro do seo dunha familia.
Actividade 3: Traballo de contidos da área de lingua
O texto serviu como práctica para traballar os contidos que estabamos dando na aula nese momento: os verbos (tempos verbais, conxugacións), pronomes, tipos de oracións.
Actividade 4: Ilustración
O alumado realizaron debuxos das personaxes en diferentes situación e con diferentes calidades, o que nos permitiu afondar nos contidos relacionados cos adxectivo.
Actividade 5: Elaboración da guía de lectura.
O alumado realizou dixitalmente a guía de lectura deste libro.
Actividade 6: Concurso sobre o libro.
O alumado realizou por grupos o concurso sobre a compresión do libro.
Actividade 7: Kahoot.
O alumado realizou individualmente a compresión do libro a través do Kahoot.
EN GALEGO:
Galego: enlace
EN CASTELÁN:
Castelán: enlace
Actividade 9: Encontros co autor
En xaneiro de 2024 o alumnado tivo contacto cos autores do libro.
Actividade 8: Conclusión/valores
Despois da lectura fixemos un mapa conceptual sobre os valores que se poden extraer da historia.
https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2271
________________________________________
RECURSOS EDUCATIVOS PARA TRABALLAR O LIBRO
________________________________________
• Guía de lectura (castelán). Word. Pdf.
• Preguntas para o concurso de lectura. Word. Pdf.
• Preguntas para o concurso de lectura (castelán). Word. Pdf
O Clube de lectura de 5º de curso de Educación Primaria do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro, elixiu como terceiro libro “Los hombres no pegan” de Beatriz Monco e Mabel Pierola da Editorial Bellaterra.
O libro foi traballado o venres 24 de novembro de 2023 conmemorando o día Internacional da Eliminación da Violencia contra a muller. Este libro é unha historia que tenta chamar a atención sobre a violencia familiar e de xénero. É unha advertencia contra a masculinidade incomprendida, contra a desigualdade entre homes e mulleres, contra o maltrato doméstico, contra as estruturas de poder que permiten que as familias e as súas relacións se convertan nun terror diario, nun campo de batalla onde os máis débiles poden perder a vida.
Actividade 1: Lectura
Lectura colectiva en voz alta.
Actividade 2: Análise das personaxes
A presentación das personaxes protagonistas e os comentarios que suscitou a súa chegada deu pé para traballar os prexuízos: entenderon perfectamente que as primeiras impresión son importantes, pero non definitivas e que, a maior parte das veces, as cousas non son o que parecen centrado na violencia de xénero dentro do seo dunha familia.
Actividade 3: Traballo de contidos da área de lingua
O texto serviu como práctica para traballar os contidos que estabamos dando na aula nese momento: os verbos (tempos verbais, conxugacións), pronomes, tipos de oracións.
Actividade 4: Ilustración
O alumado realizaron debuxos das personaxes en diferentes situación e con diferentes calidades, o que nos permitiu afondar nos contidos relacionados cos adxectivo.
Actividade 5: Elaboración da guía de lectura.
O alumado realizou dixitalmente a guía de lectura deste libro.
Actividade 6: Elaboración do audiolibro.
O alumado realizou dixitalmente o audiolibro.
Actividade 7: Concurso sobre o libro.
O alumado realizou por grupos o concurso sobre a compresión do libro.
Actividade 8: Kahoot.
O alumado realizou individualmente a compresión do libro a través do Kahoot.
EN GALEGO:
Galego: enlace
EN CASTELÁN:
Castelán: enlace
Actividade 9: Conclusión/valores
Despois da lectura fixemos un mapa conceptual sobre os valores que se poden extraer da historia.
https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2326
________________________________________
RECURSOS EDUCATIVOS PARA TRABALLAR O LIBRO
________________________________________
• Guía de lectura (castelán). Word. Pdf.
• Preguntas para o concurso de lectura. Word. Pdf.
• Preguntas para o concurso de lectura (castelán). Word. Pdf
• Audiolibro.
O Venres de Entroido no noso colexio foi unha xornada chea de ledicia, creatividade e diversión para todos os nosos nenos e nenas. Dende primeira hora, o ambiente encheuse de cor coa chegada do alumnado, todos eles vestidos con disfraces incribles e cheos de imaxinación!
A media mañá, unha deliciosa merenda saudable, onde non faltaron as froitas frescas e os doces típicos de Entroido que fixeron as delicias dos máis pequenos e maiores por igual. Foi un momento perfecto para recargar enerxías antes das emocionantes actividades que nos agardaban.
O polideportivo converteuse no epicentro da diversión cun circuíto de xogos especialmente deseñado para a ocasión. Todo o alumnado participou en habilidade e coordinación á proba a súa destreza e traballo en equipo. Ademais, como en anos anteriores, realizamos o baile coreografado do Entroido, onde todos puideron amosar os seus mellores pasos e gozar da música nun ambiente festivo e animado.
Pero a diversión non se detivo aí. Para rematar a xornada, organizáronse catro obradoiros de elaboración de máscaras, un para cada ciclo do colexio. Aquí, o alumnado deixou voar a súa imaxinación e creatividade, creando coloridas máscaras que reflectían a súa personalidade e estilo único.
En resumo, o Venres de Entroido foi un día memorable no noso colexio, onde a comunidade educativa uniuse para celebralo en grande. Agradecemos a todo o alumnado, profesorado e persoal do colexio por facer deste día unha experiencia inesquecible.
Xa estamos ansiosos polo próximo Entroido!
DREAMS no Club de Lectura
O Club de Lectura Sueiriños/as, adicouse no mes de xaneiro a ter soños. En cada unha das reunións lemos e soñamos, reflexionamos e soñamos.
Todos os nosos soños naceron da frase I HAVE A DREAM pronunciada polo Premio Nobel da Paz, Martin Luther King no seu máis famoso discurso.
Pasa o tempo e seguimos precisando igualdade, respecto, non violencia. Ningunha segregación, sexa por raza, sexo, relixión, ideas, ..., ten cabida no noso club de lectura, e por extensión, no noso cole.
A lectura elixida foi “THE WORLD’S GREATEST HEROES! Martin Luther King, Jr.”. A lingua inglesa foi a protagonista, somos un centro plurilingüe e no noso club de lectura as tres linguas do centro conviven en igualdade.
O formato elixido foi a banda deseñada. A proposta das Bibliotecas Escolares de Galicia para este curso, “Unha biblioteca escolar en viñetas”, pareceunos a máis axeitada para introducir no club de lectura a conmemoración do día da Paz e non violencia.
No Club de Lectura Sueiriños/as,
WE ALL HAVE A DREAM!
Conmemoración do Día Escolar da Non Violencia e da Paz a través do Arte e o Movemento.
Para celebrar o Día Escolar da Non Violencia e da Paz, a comunidade educativa do noso cole, uniuse nunha emotiva xornada chea de actividades centradas en promover a paz, a harmonía e o respecto mutuo.
Unha das iniciativas destacadas foi a colocación de fitas de cores nas vallas do perímetro escolar, inspirada na obra orixinal da recoñecida artista Rivane Neuenchwader. Estas fitas, adornadas con mensaxes de paz escritas polos propios estudantes, crearon un paisaxe vibrante que simbolizaba a diversidade e a unidade na loita por un mundo libre de violencia.
O alumnado de 5º e 6º E.P. elevou as súas voces no día da Paz e non violencia para dicirlle a quen nos queira escoitar, que non noso cole seguimos tendo SOÑOS. Seguimos crendo nun mundo igual para todos e todas, libres de conflitos, onde os dereitos e as obrigas sexan os mesmos para cada un de nós. Acompañados á guitarra pola mestra en prácticas, Beatriz, a canción gravada só dous meses despois do asasinato do premio nobel da paz, Martin Luther King, encheu o patio da escola de soños e esperanzas nun futuro sen violencia.
Pero a participación do alumnado non se detivo aí. O alumnado de 5º e 6º curso de educación primaria destacaron ao proceder coa lectura dun manifesto de Paz, previamente elaborado con coidado e reflexión na aula. Este emotivo momento serviu como un recordatorio poderoso da importancia da colaboración e o diálogo na busca dun mundo máis pacífico e xusto.
Ademais, a comunidade escolar deleitouse cunha emotiva coreografía da canción "Móvete" de Paco Nogueiras, que capturou a esencia do movemento como unha ferramenta para a expresión e a conexión. Toda a comunidade educativa participou con entusiasmo, mostrando o seu compromiso con valores fundamentais como o respecto, a solidariedade e a tolerancia.
Durante todo o día, leváronse a cabo diferentes obradoiros e charlas reflexivas nas aulas que fomentaron o diálogo aberto sobre a importancia de construír unha cultura de paz no entorno escolar e máis alá. Estes esforzos non só buscan sensibilizar á comunidade educativa, senón tamén inspirar accións concretas que promovan un cambio positivo na sociedade.
O Día Escolar da Non Violencia e da Paz foi un evento conmemorativo no noso centro que puxo en valor o compromiso colectivo de construír un mundo máis xusto, pacífico e solidario.
Xoves de Compadres na Praza Maior de Ourense
O xoves, 1 de febreiro, o alumnado do noso cole uniuse a outros centros educativos da cidade para celebrar o tradicional Xoves de Compadres na animada Praza Maior de Ourense. Neste evento cheo de alegría e camaradería, os nosos nenos e nenasas destacaron polo seu entusiasmo e participación activa.
A Praza Maior encheuse de cor e enerxía mentres o alumnado do noso centro se unía á festividade, levando consigo os compadres elaborados con tanto esmero durante os obradoiros preparatorios no colexio. Con estes símbolos tradicionais nas mans, os nosos estudantes integráronse con orgullo nas actividades do Xoves de Compadres.
Durante a xornada, os nenos e nenas tiveron a oportunidade de participar en diversas actividades culturais e recreativas organizadas na praza. Desde bailes ata coreografías, os nosos estudantes demostraron a súa destreza e alegría, compartindo momentos inesquecibles cos seus compañeiros e compañeiras doutros centros educativos.
A participación do alumnado foi especialmente destacada, non só polo seu entusiasmo nas actividades, senón tamén pola súa actitude respectuosa e o seu sentido de pertenza á comunidade. A súa presenza activa no Xoves de Compadres ademais de enriquecer a celebración, reforzou os lazos de amizade e colaboración entre os distintos centros escolares da cidade.
Felicitacións a todos pola súa excelente participación!
A ACTIVIDADE NOS MEDIOS DE COMUNICACIÓN