Skip to Content

Recíclate

Recíclate con SOGAMA

A banda deseñada como método de expresión

O alumnado potencia a súa creatividade a través da banda deseñada en traballos de expresión escrita.

No segundo trimestre do curso, o noso alumnado destacou polo seu entusiasmo e creatividade ao empregar a banda deseñada para realizar traballos de expresión escrita seguindo a liña de traballo proposta por Bibliotecas Escolares de Galicia para este curso. Esta ferramenta pedagóxica foi incorporada en diversas ocasións, proporcionando aos estudantes unha plataforma para explorar e expresar as súas ideas de xeito máis dinámico e estruturado.

A banda deseñada, unha metodoloxía visual e didáctica, permitiu aos nenos e nenas desenvolver habilidades esenciais na escritura, tales como a organización de ideas, a coherencia e a cohesión textual. A través desta ferramenta, os estudantes puideron crear relatos, poemas e descricións, fomentando así a súa imaxinación e mellorando a súa competencia lingüística.

Durante as sesións, o alumnado mostrouse entusiasmado e participativo, gozando do proceso creativo que a banda deseñada facilita. Observamos unha notable mellora na calidade dos textos producidos, así como un maior interese pola escritura entre os nenos e nenas. Ademais, esta actividade fomentou o traballo colaborativo, xa que en moitas ocasións compartiron as súas creacións e proporcionaron retroalimentación construtiva entre eles.

Esta experiencia demostrou que a creatividade e a expresión escrita poden florecer cando se brindan os recursos adecuados e se estimula o interese dos alumnos.

Grazas á liña de traballo deste curso Bibliotecas escolares, a banda deseñada foi unha revelación nas nosas clases de expresión escrita. Vimos como o alumnado se involucra máis e se sente orgullosos dos seus traballos. Sen dúbida, seguiremos utilizándoa e explorando novas formas de facer que a escritura sexa unha actividade emocionante e enriquecedora para todos e todas.

Esta experiencia positiva non só enriquece a aprendizaxe académica dos estudantes, senón que tamén senta as bases para unha educación máis creativa e inclusiva, onde cada neno e nenas pode atopar a súa voz e expresala con confianza e orixinalidade.


MÁIS ACTIVIDADES


VI Concurso Escolar de carteis relacionados coa Doazón e os Transplantes. A VIDA AGROMA POR TI

 vida_agroma

A VIDA AGROMA POR TI

vida_agroma

A implicación da comunidade educativa do Sueiro nas causas máis xustas esténdese no tempo: Colaboramos en recollida de alimentos, xoguetes, roupa; participamos en campañas promovidas por UNICEF e SAVE THE CHILDREN.

E demos un paso máis ao participar no VI Concurso Escolar de Carteis relacionados coa DOAZÓN e os TRANSPLANTES organizado pola Coordinación Autonómica de Transplantes (ADOS).

Tivemos acceso a recursos educativos na seguinte ligazón:
https://www.sergas.es/Doazon-e-Transplantes/Proxecto-Salvavidas-Primaria?idioma=ga

Os alumnos/as de 5º Educación Primaria decidiron participar cun cartel pondo en valor a doazón e o posterior transplante de corazón porque  entenden que este órgano é o motor da nosa vida. Non hai maior xesto de xenerosidade que doar VIDA.

O primeiro paso foi a elaboración dun “colaxe” sobre un debuxo dun corazón. Esta técnica minuciosa de busca do papel axeitado, o recortado en pequenos cachos e a colocación de cada un deses pequenos papeis, representa a paciencia que precisa

n os  doentes á espera dun corazón e tamén a calma e a tranquilidade das persoas que coa súa xenerosidade doan ese órgano nun intre tan doloroso.

No segundo paso do traballo, cubriron o colaxe con flores de papel. Con elas pretenden amosar a esperanza dunha nova vida para as persoas receptoras do órgano.

E por último decidiron o título: “A vida agroma por ti”. Se un gromo anuncia a chegada da primavera en flores e árbores, o corazón doado representa ese anuncio dunha nova oportunidade de vida. E o remate da frase, “... por ti”  fai referencia á xenerosidade da persoa e familiares doantes.

Fomos felices coa nosa participación pero aínda máis coa nova de que o noso cartel foi o gañador desta edición.

PARABÉNS AOS CORAZÓNS XENEROSOS!

vida_galeria

1º PREMIO. MAIO CREATIVO. MAIO DE FLORES.

maios

O certame de maios e coplas convocado polo Concello de Ourense para a Festa dos Maios 2024 xa ten gañadores, tras avaliar aos 53 máis participantes e escoitar as cancións, o xurado acordou outorgar o 1º premio dentro da categoría de Maio creativo cun premio de Premio (300 €) a Asociación de Familias de Alumnos Limiar coa obra Maio das flores.

O premio, que recoñece o gran labor das familias elaborando as coplas e a gran cantidade de flores coas que fixeron o maio merecedor de dito recoñecemento.

No noso colexio, celebramos con gran ledicia este recoñecemento a un traballo colaborativo, onde a reciclaxe e a composición artística son eixos do traballo Maio das flores.

Parabéns a AFA Limiar por este merecido premio!

maios

 

copla

Audio da copla.

 

RECICLANDO

reciclando

O 24 de xaneiro, nunha xornada divertida e educativa, o alumnado de Ed. Primaria do noso cole, tivo a oportunidade de mergullarse no fascinante mundo do coidado do medio ambiente grazas ao obradoiro levado a cabo na Aula de Psicomotricidade. A encargada de guialos nesta viaxe educativa foi Nuria, unha representante de Sogama, a Sociedade Galega do Medio Ambiente.
O obradoiro tivo como obxectivo principal ensinar aos nenos e nenas a importancia das "3 erres": Reducir, Reutilizar e Reciclar. Nuria, co seu entusiasmo contaxioso, logrou captar a atención dos cativos desde o primeiro momento, convertendo a actividade nunha experiencia inesquecíbel.
Os nenos e nenas participaron en dinámicas interactivas que lles permitiron comprender a necesidade de reducir o consumo de recursos, reutilizar obxectos en lugar de desbotar e reciclar para darlles unha nova vida. Cos materiais visuais e prácticos, foron descubrindo como cada quen pode contribuír ao coidado do noso  planeta.
Pero a aprendizaxe non se detivo aí. A parte máis emocionante do taller foi cando Nuria introduciu aos nenos no mundo máxico dos contedores. Descubriron as cores e símbolos que identifican a cada tipo de contedor e aprenderon cal é o lugar axeitado para depositar cada tipo de residuo.
Entendemos que é esencial que desde unha temperá idade os nenos e nenas adquiran conciencia ambiental. Queremos que se convertan en gardiáns do planeta, e este tipo de obradoiros permítelles comprender o seu papel crucial na preservación do medio ambiente.
A longo do curso o alumnado do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro seguiu afondado no estudo da reciclaxe sendo o seu último paso verter os residuos no contedor correspondente para que os camións do lixo os poidan reciclar.

reciclando

OS MAIOS. AFA LIMIAR

AFA

A AFA Limiar do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro anima a todas as familias a participar na festa dos Maios 2024.
O Maio do CEIP Manuel Sueiro será un Maio cargado de flores feitas con papel de cores, revistas ou calquera papel colorido para reciclar. As flores faranse na casa en familia.
O venres 3 de Maio a partir das 16:00 horas xuntarémonos no colexio para xuntar as flores e montar o Maio.
O domingo 5 de maio presentarase na Rúa do Paseo. AS familias que o desexen poderán vender coplas e o diñeiro recadado será para a AFA Limiar.
As coplas elaboraranse no cole coa colaboración do profesorado. Máis información no enlace https://sites.google.com/view/afalimiar/inicio  

cartel_maio

 

O domimngo 5 de maio de 2024 a AFA Limiar presentou o seu traballo a toda a cidadenía de Ourense. Magnífico traballo realizado por todos os compoñentes da Asociación de Familias do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro.

afa_maios

 

A continuación expoñemos a copla do maio elaborada e cantda pola AFA Lmiar.

copla

 

 

XOGOS POPULARES

xogospopulares

O xoves 4 de abril de 2023, o alumnado de 5º e 6º de Ed. Primaria participou nun obradoiro de xogos populares que desenvolveu “Lito”, da fundación Xaquín Lorenzo, no noso centro dende ás 12:00 ata ás 14:00 horas. Os xogos que realizaron o alumnado de 5º e 6º de Educación Primaria  foron xogos de chave e a rá así como xogos de mesa.

Coma sempre, pasámolo xenial!! Xa estamos agardando a que regrese para unha nova sesión de xogos.

xogospopulares_fotos

ECOPERCUSIÓN

ecopercusion

O xoves 4 de abril realizamos na aula de psicomotriciade do cole o obradoiro de percusión.

A actividade consistiu nunha clase práctica de ecopercusión no que so se empregaron materiais reciclados e outros elementos cotiáns como bidóns, cubos, etc.

Os nenos e nenas aprendemos a reutilizar estes materiais ao mesmo tempo que coñecemos técnicas de agarre e golpeo e patróns rítmicos relacionados a palabras como recurso de fixación.

Creamos poliritmias experimentando con distintos ritmos (afrocaribeños, conga, Batucada…. ).

O produto final do traballo realizado foi unha gran obra que tivo as seguintes partes: introducción, ritmo, cortes e final, que se poden contemplar no vídeo final de máis abaixo.

Foi unha experiencia sensacional onde todo o alumnado e profesorado participante saíu entusiasmado.

ecopercusion_fotos

Celebración do Día da alegría

 

O Día Internacional da Felicidade enche de cor o noso colexio!

O 15 de marzo, adiantamos a celebración no noso colexio do Día Internacional da Felicidade cunha iniciativa, organizada polo EDL en colaboración co equipo de biblioteca, chea de creatividade e cor: unha galería de arte con cartaces alegóricos realizados por cada un dos nosos alumnos e alumnas.

A actividade, enmarcada no proxecto de inclusión do centro, convidou aos estudantes a reflexionar sobre o que lles fai máis felices. Desde pequenos detalles cotiás ata grandes soños e aspiracións, os carteis plasmaron a diversidade de emocións e experiencias que conforman a felicidade para cada neno e nena.

Familias, profesores e persoal do centro poden desfrutar da exposición, que encheu de ledicia e positividade os corredores do colexio. Os nenos e nenas orgullosos e orgullosas das súas obras, explicaron con entusiasmo as súas creacións e compartiron cos seus compañeiros que lles fai sorrir.

Esta iniciativa non só fomentou a creatividade e a expresión artística do alumado, senón que tamén reforzou a importancia da felicidade como un valor fundamental na vida.

Parabéns a todos por unha celebración chea de cor e ledicia!

Sementando igualdade

A semana do 8 de marzo, o noso colexio encheuse de cor violeta e esperanza para conmemorar o Día Internacional da Muller. Baixo o lema "Sementando igualdade", a comunidade educativa uniuse nunha serie de actividades para celebrar os logros das mulleres e reivindicar a igualdade de xénero.

O día da muller non é algo que se deba celebrar un día en concreto e olvidar o resto do ano, por eso, xa o día 23 de Febreiro celebramos o día de Rosalía de Castro, unha muller reivindicativa, que proclama a liberdade das mulleres. Esa liberdade da que falamos a expón no artigo “Lieders” escrito por ela mesma, co cal as alumnas de 6º de Primaria celebraron o día lendo un pequeno fragmento.

Hoxe, o día da muller, resaltamos unha frase deste mesmo fragmento, reivindicando o mesmo que Rosalía, a liberdade de alma, corazón e pensamento das mulleres: “…libre es mi corazón, libre mi alma y libre mi pensamieto…”

Ademais deiso, para celebrar o día 8 de marzo, no CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro lembramos ás mulleres importantes das nosas vidas recorrendo a elas pedíndolles un zapato. Ese zapato, que representa a importancia que esas mulleres teñen na nosa vida, pintámolo de morado, representando así a liberdade das mesmas, e plantamos un pensamento, para evocar as lembranzas que nos levan a elas.

Esta actividade fíxonos reflexionar a todos, alumnos e profesores, sobre as nosas propias vidas, as mulleres que nos deixaron pegada, e a importancia que estas teñen na nosa existencia, e seguiremos reflexionando, xa que todos os días debemos pensar nas mulleres, xa que sen elas, o mundo non sería mundo.

Botas lilas: un símbolo de esperanza

Durante a semana, cada alumno/a decorou unha bota ou zapato das súas nais , irmás, tías, avoas... en cor lila. Estas botas, convertidas en orixinais testos, foron o símbolo das "sementes de esperanza" que plantamos a prol da igualdade. Cada planta representa o noso compromiso cun futuro onde homes e mulleres teñan as mesmas oportunidades.

Un manifesto pola igualdade

O 8 de marzo, o alumnado de 6º de Educación Primaria leu un emotivo manifesto sobre a igualdade de xénero, escrito pola icónica poeta galega Rosalía de Castro. As súas palabras, cheas de forza e significado, resoaron no colexio, recordándonos a importancia de seguir loitando por un mundo máis xusto e igualitario despois de case 200 anos de ser escritas.

Posteriormente, o alumnado de 5º e 6º curso interpretaron la canción "Flowers" de Miley Cyrus, un himno ao empoderamento feminino que encheu de enerxía a aula de psicomotricidade do noso cole.

Un xardín pola igualdade

Por mor do tempo, non nos foi posible decorar o noso xardín cos testos elaborados para a ocasión o día 8 de marzo. Esta actividade quedou adiada para a semana seguinte, na que cada alumno/a depositou a súa "semente de esperanza" nun lugar do patio do colexio. Este xardín, cheo de flores, moitas delas lilas, moradas e violetas, converteuse nun símbolo visible do noso compromiso coa igualdade de xénero.

Unha mensaxe para o futuro

A semana "Sementando igualdade" foi unha experiencia enriquecedora para toda a comunidade educativa. A través das actividades realizadas, reflexionamos sobre a importancia da igualdade de xénero e plantamos as sementes para un futuro máis xusto e igualitario.

Seguimos traballando por un futuro onde as nenas e as mulleres poidan alcanzar o seu máximo potencial!


 OUTRAS ACTIVIDADES NA SEMANA DO DÍA DA MULLER


  • Obra de teatro "O tesouro"
  • Premio Clara Campoamor
  • Obradoiro sobre igualdade do CIFP Portovello

Traballando coa electricidade en 6º de EP

Enchufados á aprendizaxe! O alumnado de 6º de Primaria ilumina os seus proxectos de electricidade.

Ao longo do segundo trimestre a chispa da creatividade acendeuse na aula de 6º de Primaria, onde o noso alumnado embarcouse nunha emocionante aventura científica: deseñar e construír os seus propios proxectos de electricidade!

Con entusiasmo e destreza, os estudantes, traballando individualmente ou en grupos, deron vida a unha gran variedade de circuítos eléctricos. Desde sinxelas lanternas que iluminaban a escuridade ata enxeñosos carruseis que xiraban sen parar, cada proxecto reflectía o enxeño e a dedicación dos seus creadores.

Guiados pola súa mestra de Ciencias Naturais, os nenos e nenas exploraron os fundamentos da electricidade, aprendendo sobre conceptos clave como a corrente eléctrica, a tensión e a resistencia. A través da experimentación e da proba e erro, lograron dominar o funcionamento de compoñentes básicos como cables, pilas, interruptores e bombillas.

Os resultados foron realmente sorprendentes. O alumnado de 6º de Primaria deslumbrounos cos seus proxectos orixinais e funcionais:

  • Carruseis que xiran sen paraR.
  • A Torre Eiffel que brilla na escuridade.
  • Coches que andan sos...

O momento máis importante chegou coa exposición dos proxectos. Cada grupo ou alumno/a tivo a oportunidade de explicar ao resto da clase o funcionamento da súa creación, despertando a curiosidade e o entusiasmo dos seus compañeiros.

Máis aló da construción dos proxectos, esta actividade fomentou no alumnado unha serie de habilidades valiosas:

  • Pensamento crítico e resolución de problemas.
  • Traballo en equipo e colaboración.
  • Creatividade e innovación.
  • Capacidade de seguir instrucións e aplicar coñecementos.

En definitiva, unha experiencia electrizante que permitiu aos nosos alumnos e alumnas de 6º de Primaria mergullarse no apaixonante mundo da electricidade, dunha maneira práctica, divertida e memorable.

Parabéns a todos polo seu brillante traballo!

Distribuir contido


by Dr. Radut