Os alumnos e alumnas de 6º E.I. viaxaron ao antigo Exipto desfrutando como auténticos pharaohs.
Esta viaxe tivo un longo tempo de preparación: itinerario, transporte, animais, deuses, pirámides, xeroglíficos, momias, sarcófagos, Cleopatra’s family, river Nile,...
Descubrimos que a raíña Cleopatra tiña sangue macedonia, que o macedonio máis famoso foi Alexandre Magno, que este fundou a cidade de Alexandría en Exipto e que nesta cidade un dos edificios máis importantes foi a biblioteca de Alexandría. E cal é o lugar máis importante da nosa escola? Pois claro: A BIBLIOTECA DE SUPERLEO.
Xa vedes que en galego, castelán e inglés todos eles/as
Colin visitou a aula de 5º E.I. e trouxo con el a algúns dos seus amigos: Lucy the ladybird e unha beeaínda sen nome. Nome non ten pero trouxo un agasallo en forma de honey, de zonas diferentes. O tempo da merenda foi moi doce, probando o agasallo da beenun pan fresco.
Que ben traballan as beesnas colmeas para que nós podamos degustar este sabroso manxar.
Chega o remate do curso e o tempo de despedir ás nosas auxiliares de conversa, KIMe LAUREN.
As dúas chegaron de illas ben distantes entre si: Kim desde the Philippines e Lauren desde Ireland. Illas diferentes en océanos tamén diferentes: the Pacific Ocean and the Atlantic Ocean.
E un mesmo punto de destino, o CEIP Manuel Sueiro sen océano á vista.
Dámoslles as GRAZAS polo seu traballo e tempo compartido con nós e esperamos que ámbalas dúas teñan un estupendo futuro.
As liñas de acción programadas ao inicio do curso tomaron forma tal e como se describe a continuación: I.- EDUCACIÓN DOCUMENTAL: Remitimos aos apartados de fomento de lectura, hora de ler, e PDI de centro para ver as accións concretas. II.- FOMENTO DE LECTURA:
II.1.- Promover a lectura. A xustificación que demos na programación de inicio de curso e os obxectivos que nos marcamos foron o punto de partida para as actividades desenvolvidas co noso alumnado. Desde a nosa área as lecturas estIveron integradas nos diferentes centros de interese programados para este curso, e sempre dependendo da capacidade de reading do noso alumnado. A base dos nosos títulos está en lingua inglesa, aínda que incluímos textos en castelán e galego, fomentando o plurilingüismo no noso centro. O desenvolvemento completo das accións levadas a cabo para promover a lectura foron as seguintes: - E.Infantil A very lazy ladybird Colin colours - E.P.: Nos diferentes cursos integraremos algunhas lecturas nas diferentes unidades didácticas. 1º: “Blippy the robot” e colección bilingüe “Pepe en Inglaterra”. 2º: Colección bilingüe “Pepe en Inglaterra”. 3º: Colección “Winnie the witch” 4º: Colección “Clara secret”. 5º e 6º: - Lectura de letras de cancións, unha por mes e Lectura de “tongue twisters” no 1º trimestre. II.2.- Hora de Ler. Club de Lectura Sueiriños. As lecturas desenvolvidas no club de lectura foron as seguintes: - “La puerta secreta del Museo del Prado”. ( Ed. EDEBÉ) http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2323 https://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2493 A información documental atopámola nas seguintes direccións: • La guía visual del Museo del Prado. https://www.museodelprado.es/recurso/la-guia-visual-del-museo-del-prado/882d7e55-f30c-f0fb-5c62-cf1134af615a • Las Meninas en pictogramas. https://www.museodelprado.es/recurso/las-meninas-en-pictogramas/c561e5aa-e78b-965f-2230-ae880052456c • Audioguías infantiles. https://www.youtube.com/watch?v=PC_NxAhTlZc https://www.youtube.com/watch?v=3cqdOhuboC4 - “The world’s greatest heroes: Matin Luther King Jr.” ( Banda deseñada ) http://www.edu.xunta.gal/centros/ceipmanuelsueiro/node/2380 III.- PDI de centro. A nosa achega ao PDI de centro foi desde a área de plástica en 5º E.P. co proxecto desenvolvido ao longo de todo o curso escolar, titulado “MIS PIES JUNTO A LOS TUYOS”. - Educación documental: - 16 de octubre. Día mundial de la Alimentación. https://www.fao.org/home/es https://www.fao.org/world-food-day/es https://www.wfp.org/stories/growing-peace-break-vicious-circle-hunger-and-conflict - 20 de noviembre. Día de los Derechos de la Infancia. https://ciudadesamigas.org/20n-2023/ https://www.unicef.es/educa/mural-derechos https://www.unicef.es/causas/derechos-ninos - Recursos bibliográficos: • El cielo de Afganistán. ( Ed. Cuento de Luz ) • Cuentos alrededor del mundo. Mali. ( Ed. Vaughan ) • El sueño de la pequeña Efna. ( ING Ed. ) • Lolota da la vuelta al mundo. ( Kailas editorial ) • Lolota en los Balcanes. ( Kailas editorial ) • O lapis máxico de Malala. ( Ed. Xerais ) • Iqbal, niño valiente en Pakistán. ( Ed. Juventud ) • La escuela secreta de Nasreen. ( Ed. Juventud ) • La bibliotecaria de Basora. ( Ed. Juventud ) - Avaliación PDI: Participa todo o alumnado? SI Os nenos/as foron protagonistas? SI Cal foi o sentir do alumnado? Sentido pertenza ao grupo O alumnado expuxo o seu proxecto? SI As actividades resultaron atractivas? SI Participaron as familias? Si, na aportación de materiais. O proxecto sae da escola? SI Acadáronse os obxectivos específicos propostos? SI Desenvolvemos as comp. clave iniciais? SI Os recursos proporcionados pola biblioteca foron axeitados? SI Foi axeitada a temporalización? SI A metodoloxía de aprendizaxe por proxectos resulta ben? SI
A semana do 8 de marzo, o noso colexio encheuse de cor violeta e esperanza para conmemorar o Día Internacional da Muller. Baixo o lema "Sementando igualdade", a comunidade educativa uniuse nunha serie de actividades para celebrar os logros das mulleres e reivindicar a igualdade de xénero.
O día da muller non é algo que se deba celebrar un día en concreto e olvidar o resto do ano, por eso, xa o día 23 de Febreiro celebramos o día de Rosalía de Castro, unha muller reivindicativa, que proclama a liberdade das mulleres. Esa liberdade da que falamos a expón no artigo “Lieders” escrito por ela mesma, co cal as alumnas de 6º de Primaria celebraron o día lendo un pequeno fragmento.
Hoxe, o día da muller, resaltamos unha frase deste mesmo fragmento, reivindicando o mesmo que Rosalía, a liberdade de alma, corazón e pensamento das mulleres: “…libre es mi corazón, libre mi alma y libre mi pensamieto…”
Ademais deiso, para celebrar o día 8 de marzo, no CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro lembramos ás mulleres importantes das nosas vidas recorrendo a elas pedíndolles un zapato. Ese zapato, que representa a importancia que esas mulleres teñen na nosa vida, pintámolo de morado, representando así a liberdade das mesmas, e plantamos un pensamento, para evocar as lembranzas que nos levan a elas.
Esta actividade fíxonos reflexionar a todos, alumnos e profesores, sobre as nosas propias vidas, as mulleres que nos deixaron pegada, e a importancia que estas teñen na nosa existencia, e seguiremos reflexionando, xa que todos os días debemos pensar nas mulleres, xa que sen elas, o mundo non sería mundo.
Botas lilas: un símbolo de esperanza
Durante a semana, cada alumno/a decorou unha bota ou zapato das súas nais , irmás, tías, avoas... en cor lila. Estas botas, convertidas en orixinais testos, foron o símbolo das "sementes de esperanza" que plantamos a prol da igualdade. Cada planta representa o noso compromiso cun futuro onde homes e mulleres teñan as mesmas oportunidades.
Un manifesto pola igualdade
O 8 de marzo, o alumnado de 6º de Educación Primaria leu un emotivo manifesto sobre a igualdade de xénero, escrito pola icónica poeta galega Rosalía de Castro. As súas palabras, cheas de forza e significado, resoaron no colexio, recordándonos a importancia de seguir loitando por un mundo máis xusto e igualitario despois de case 200 anos de ser escritas.
Posteriormente, o alumnado de 5º e 6º curso interpretaron la canción "Flowers" de Miley Cyrus, un himno ao empoderamento feminino que encheu de enerxía a aula de psicomotricidade do noso cole.
Un xardín pola igualdade
Por mor do tempo, non nos foi posible decorar o noso xardín cos testos elaborados para a ocasión o día 8 de marzo. Esta actividade quedou adiada para a semana seguinte, na que cada alumno/a depositou a súa "semente de esperanza" nun lugar do patio do colexio. Este xardín, cheo de flores, moitas delas lilas, moradas e violetas, converteuse nun símbolo visible do noso compromiso coa igualdade de xénero.
Unha mensaxe para o futuro
A semana "Sementando igualdade" foi unha experiencia enriquecedora para toda a comunidade educativa. A través das actividades realizadas, reflexionamossobre a importancia da igualdade de xénero e plantamos as sementes para un futuro máis xusto e igualitario.
Seguimos traballando por un futuro onde as nenas e as mulleres poidan alcanzar o seu máximo potencial!
Unha xornada educativa na loita contra os micromachismos.
Nunha fermosa iniciativa educativa, o alumnado do CEIP Manuel Sueiro reuniuse para conmemorar o Día para a Eliminación da Violencia contra a Muller, destacando a importancia da concienciación e o diálogo na erradicación dos micromachismos.
O 27 de novembro, no CEIP Manuel Sueiro, a comunidade educativa sumouse á conmemoración internacional do Día para a Eliminación da Violencia contra a Muller cun enfoque único: abordar o micromachismo. Os nenos e nenas de todos os niveis educativos participou activamente na reflexión e sensibilización sobre este tema relevante.
Na semana previa ao acto, o profesorado do centro organizou sesións de traballo na clase, onde os nenos e nenas exploraron e debateron diversos micromachismos presentes na vida cotiá. Desde comentarios aparentemente inofensivos ata actitudes sutís que perpetúan os roles de xénero, o alumnado debateu e comprendeu a importancia de identificar e combater estes comportamentos dende pequenos.
O colofón desta experiencia tivo lugar na aula de psicomotricidade do centro durante a celebración do Día para a Eliminación da Violencia contra a Muller. O alumnado tivo a oportunidade de compartir os seus descubrimentos e aprendizaxes co resto da comunidade educativa.
Baixo a atenta mirada do profesorado e persoal do centro, o alumnado expresouse de xeito creativo, utilizando presentacións visuais e representacións teatrais para concienciar aos seus compañeiros e compañeiras sobre a importancia de eliminar os micromachismos en todas as etapas da vida.
A nosa comunidade educativa entende que é fundamental ensinar ao noso alumnado sobre a igualdade de xénero e como erradicar o micromachismo dende pequenos. Cremos na formación. de cidadáns conscientes e respectuosos.
A xornada concluíu co compromiso colectivo da comunidade educativa do CEIP Manuel Sueiro de seguir traballando para construír un ambiente escolar libre de violencia e discriminación de xénero. Este enfoque integral da educación e da concienciación social segue a amosar o compromiso do centro coa educación integral do seu alumnado.
Celebración exitosa do día dos dereitos da infancia no CEIP Manuel Sueiro cun enfoque educativo singular.
O 20 de novembro o CEIP Manuel Sueiro encheuse de risas, alegrías e aprendizaxes durante unha emocionante celebración do Día dos dereitos da Infancia. Este evento tan esperado non só foi un día de diversión, senón tamén unha oportunidade educativa única para o alumnado do colexio.
Cada aula do CEIP Manuel Sueiro participou activamente na celebración presentando ao resto das clases un dereito fundamental da infancia. Os nenos e nenas non só se divertiron, senón que tamén aprenderon a importancia dos seus dereitos e o respecto aos seus compañeiros.
Dende primeira hora da mañá, o colexio estivo cheo de enerxía positiva mentres se preparaban para presentar os seus dereitos para compartir os seus coñecementos dun xeito creativo e participativo.
O profesorado tivo un papel fundamental na organización do evento, animando aos estudantes a expresar as súas ideas de forma eficaz e fomentando o respecto mutuo. Cada presentación foi única e reflectiu o esforzo e a creatividade do alumnado e do profesorado.
Durante as presentacións, non só compartiron información sobre os dereitos da infancia, senón que tamén destacaron a importancia de respectar e valorar as diferenzas entre eles. Esta iniciativa non só promoveu a aprendizaxe académica, senón tamén as habilidades sociais esenciais para o desenvolvemento dos nenos e nenas.
Amosamos a nosa satisfacción polo acto, destacando a importancia de celebrar o Día da Infancia dun xeito non só divertido, senón educativo. É fundamental que o noso alumnado comprenda os seus dereitos dende pequenos, e esta celebración foi unha valiosa oportunidade para conseguilo.
En resumo, a celebración do Día da Infancia no CEIP Manuel Sueiro foi un éxito rotundo, deixando unha pegada perdurable na mente do alumnado e reforzando o compromiso do centro coa educación integral do seu alumnado.
É ben sabido que no Sueiro vainos o do artisteo. E ninguén que os máis peques do cole para amosalo ao mundo.
Non o puidemos pasar mellor pintando as bags, e tamén a roupa, o pelo, a cara, ..., tiñamos pintura por todas partes!
Nesas bags tan chulas deixamos claro que somos uns ARTISTS. Serviron para gardar as nosas obras de arte: sculptures, yellow submarines, flowers, ladybirds, toda a arte nas nosas bags.
Foi o mellor remate de curso despois do traballo ben feito, porque ...