Inclusión

VOLUNTARIADO NA BIBLIOTECA.

Biblioteca Voluntarios

O CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro inicia o programa "Voluntariado na Biblioteca" para fomentar as responsabilidades e implicación do alumnado

O CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro iniciou este mes ou programa "Voluntariado na Biblioteca". A primeira fase do programa comeza coa selección dun grupo de voluntarios e voluntarias, todos eles do grupo de 6º curso de Educación Primaria do centro educativo, que se encargan de diversas tarefas dentro da biblioteca. Estas tarefas inclúen unha organización e clasificación de dous libros, unha atención ao público, un rexistro de materiais prestados e unha preparación de actividades para fomentar a lectura entre os compañeiros e compañeiras.
A implicación do alumnado no programa foi inmediata. Moitos estudantes mostráronse interesados en formar parte desta iniciativa, conscientes da súa responsabilidade e do papel importante que desempeñan na vida diaria da biblioteca.
Unha importancia deste programa radica na súa capacidade para ensinar ao alumno na importancia de traballar en equipo, nunha organización e nunha responsabilidade. Ao asumir tarefas de xestión e atención, vos voluntarios aprenden a ser máis autónomos ea xestionar ou seu tempo e as súas obrigas. Ou feito de ser parte activa dá biblioteca tamén lles permite mellorar as súas competencias comunicativas e de relación, xa que teñen que interactuar cos seus compañeiros, profesorado e mesmo familia.
O profesorado responsable dá biblioteca destacou a importancia desta proposta,  no que o programa de voluntariado na biblioteca non só axuda ao alumnado a desenvolver habilidades organizativas e de responsabilidade, señor que tamén fomenta un maior interese pola lectura.
A implicación do alumnado neste proceso é fundamental para que unha biblioteca sexa un espazo vivo e dinámico, onde todos os membros. a comunidade educativa. O programa tamén supón un impulso para a biblioteca escolar, xa que permite mellorar a xestión do espazo e, ao mesmo tempo, fomentar a participación activa do alumno nas actividades que se realizan ao longo do curso. Entre outros, os voluntarios están a colaborar na organización de clubs de lectura, na planificación de eventos literarios ou na preparación de recomendacións de libros para diferentes idades.

BIBLIOTECA CREATIVA

Biblioteca Creativa

O CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro participa con entusiasmo no programa "Biblioteca Creativa"
O CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro sumouse recentemente ao programa "Biblioteca Creativa", unha iniciativa que busca fomentar a creatividade, a lectura e a expresión escrita entre o alumnado de primaria. Este programa, posto en marcha pola Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional da Xunta de Galicia, ten como obxectivo promover o uso innovador dos recursos bibliográficos e estimular o desenvolvemento das habilidades comunicativas dos máis pequenos.
A participación do centro no "Biblioteca Creativa" está a ser todo un éxito, tanto para os estudantes como para o profesorado. O alumnado, desde os primeiros cursos de primaria ata os maiores, está a vivir unha experiencia inmersiva na que poden dar renda solta a súa imaxinación, ao tempo que melloran a súa capacidade de lectura e escritura. As actividades inclúen a creación de relatos, a reinterpretación de contos populares, e incluso a gravación de pequenos audiobooks, que lles permite experimentar coas diferentes formas de narración.
Pola súa parte, o profesorado tamén está a gozar dun proceso de aprendizaxe continuo, xa que o programa permítelles incorporar novas metodoloxías a súa labor diaria, facendo uso de novas tecnoloxías e recursos didácticos.
Un dos aspectos que máis valoran tanto o alumnado como docentes é a liberdade creativa que ofrece o programa. Ao traballar en grupos e realizar tarefas diversas, os rapaces aprenden a compartir ideas, resolver problemas en equipo e mellorar as súas habilidades de comunicación. Deste xeito, "Biblioteca Creativa" non só está a enriquecer o bagaxe literario dos alumnos, senón tamén a desenvolver importantes habilidades socioemocionais.
Os beneficios do programa son evidentes. Ao fomentar a lectura e a escritura de maneira lúdica e atractiva, o CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro está a contribuir de forma significativa á formación integral dos seu alumnado, preparándoos para o futuro cunha base sólida en habilidades clave como a expresión escrita e a creatividade.
Finalmente, o centro ten previstas varias actividades de difusión dos proxectos realizados polo alumnado ao longo deste curso, como exposicións abertas ás familias e outras actividades de integración comunitaria, co obxectivo de compartir os avances alcanzados e mostrar a importancia do programa na formación do seu alumnado.
A participación no programa "Biblioteca Creativa" é, sen dúbida, un exemplo do compromiso do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro coa innovación educativa e a mellora continua na formación do seu alumnado.

DÍA DAS BIBLIOTECAS

 Dia das bibliotecas

Nun emocionante acto que reuniu ao alumnado, profesorado e persoas afeccionadas á lectura, a Biblioteca do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro celebrou con éxito, hoxe 24 de outubro o Día das Bibliotecas Escolares. Este día converteuse nun día inesquecible para fomentar a lectura e o amor polos libros entre os nenos e nenas do noso cole centrados no horto escolar e nos bos hábitos de alimentarios.

A nosa horta transformouse nun auténtico paraíso literario para celebrar este día tan especial. Os alumnos e alumnas dde todo o colexio vestiron os traxes de diversos personaxes da nosa horta escolar pasando polo teatro grego e rematando cunha bonita canción do noso coro.

As actividades comezararon a primeira hora da mañá coa representación dun contacontos levada a cabo por "Sabela Gago" coa obra O señor do castelo, na que relata a historía duns fantamas que chegaron a un castelo máxico.

Ademais, a biblioteca ofreceu unha ampla selección de novos libros que pasaron a encher as Mochilas viaxeiras que o alumnado de todo o centro levará por quendas para ler nas súas casas.

A xornada culminou cunha representación teatral do alumnado do colexio centrada no PDI Anual "No Sueiro plantamos as sementes dunha convivencia diversa e multicultural, para recoller os seus froitos no noso horto escolar" no que as persoas protagonistas das obras ían facendo un percorrido por cada unha dos traballos que realizarán cada unha das aulas: xerminación, códigos QR, plantas aromáticas, plantas sanadoras, denominación de orixe, hotel de bechos e a importancia dos hortos escolares na Axenda 2030.
A celebración do Día da Biblioteca Escolar no CEIPP Manuel Sueiro non só promoveu a importancia da lectura, senón que reforzou o vínculo entre a comunidade escolar e a biblioteca. Este evento deixou unha impresión duradeira no corazón e na mente dos alumnado, inspirándoos a continuar a súa viaxe literaria e explorar novos mundos a través dos libros.

A biblioteca do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro segue a desempeñar un papel fundamental na educación dos nenos e nenas, e eventos como este subliñan a súa aposta polo fomento da lectura e a aprendizaxe permanente.

Galeria_fotos

Peixe e ioga no día dos océanos

O club de lectura de ciclo inicial celebra o Día dos Océanos con Peixe e o ioga

Aproveitando o bo tempo e a sombra do maxestoso pradairo do patio, o club de lectura de ciclo inicial gozou dunha sesión moi especial na que combinaron literatura, ioga e conciencia ambiental.

Os pequenos e pequenas lectoras embarcáronse nunha aventura submarina coa historia de "Peixe", un celacanto inconformista que, a pesar de non ter ás, soña con explorar o mundo. Un conto que celebra a liberdade, a creatividade e o desenvolvemento persoal, valores que resoaron entre os nenos e nenas.

Tras a lectura, a sesión transformouse nunha clase de ioga inspirada nos animais mariños. Os pequenos e pequenas ioguis imitaron as posturas do gato-vaca, o paxaro, a mantarraia, o golfiño, a balea, a foca e a estrela de mar, conectando coa fluidez e a graza dos habitantes do océano.

A actividade non só fomentou o amor pola lectura e o exercicio físico, senón que tamén serviu para concienciar aos nenos e nenas sobre a importancia de coidar os océanos. Aproveitando que o 8 de xuño se celebra o Día dos Océanos, falouse da necesidade de manter as praias limpas e reducir o consumo de plásticos para protexer a diversidade mariña.

Unha iniciativa inspiradora:

O club de lectura de ciclo inicial demostrou unha vez máis a súa capacidade para crear experiencias enriquecedoras para os nenos e nenas. Combinando literatura, ioga e conciencia ambiental, lograron fomentar a imaxinación, o movemento e o respecto polo medio ambiente.

Grazas

Grazas de Rocío Bonilla: Un conto que derruba prexuízos e celebra a comunidade

O alumnado de 1º de Educación primaria traballou o conto infantil "Grazas", escrito por Rocío Bonilla e ilustrado por Miguel Ángel Pacheco, invítanos a reflexionar sobre a importancia da conexión e a empatía nas nosas comunidades. A historia desenvólvese nun vecindario onde os animais humanizados viven illados nas súas propias "burbullas", sen coñecer nin interactuar cos seus veciños.

Porén, cando a Dona Pacha se lle estraga Internet, todo cambia. A necesidade de conexión lévaa a buscar axuda nos seus veciños, o que desencadea unha serie de eventos que derruban prexuízos e fomentan a comprensión mutua.

A través dos seus personaxes, o conto ensínanos que as etiquetas que adoitan poñer ás persoas adoitan ser erróneas.

Cada un de nós ten a súa propia historia e experiencias que nos fan únicos. Ao abrírmonos a coñecer aos demais, podemos descubrir un mundo de posibilidades e enriquecer as nosas propias vidas.

Máis aló da lectura:

"Grazas" non só é un conto entretido, senón que tamén ofrecceunos unha valiosa ferramenta para traballar cos nenos e nenas en diversos aspectos:

  • Comprensión lectora: A historia, co seu linguaxe sinxelo e os seus personaxes entrañables, é ideal para practicar a lectura comprensiva.
  • Valores: O conto ensínanos a importancia da tolerancia, o respecto, a empatía e a colaboración.
  • Coñecemento do entorno: A partir do contotraballamos cos nenos e nenas sobre o seu propio entorno, como a casa, o barrio, a cidade e a comunidade.
  • Creatividade: As actividades como a creación de personaxes ou a construción da "casa da amizade" fomentan a creatividade e a imaxinación dos nenos e nenas.

En definitiva, "Grazas" é un conto que nos invita a reflexionar sobre a importancia de construír comunidades máis inclusivas e solidarias. Unha lectura imprescindible para nenos e nenas de todas as idades.

Día Intenacinal da familia

Celebración do día da familia en educación infantil.

O pasado 15 de maio, en conmemoración do Día Internacional da Familia, o alumnado de educación infantil levou a cabo unha entrañable actividade que fusionou creatividade e afecto. Os pequenos e as pequenas artistas dedicaron a xornada a debuxar ás súas familias, plasmando en papel os seus fogares e seres queridos desde a súa perspectiva infantil.

A actividade, tiña como obxectivo principal fomentar o vínculo familiar e reforzar os lazos entre os nenos e os seus seres queridos. Cada neno e nena mergullouse na tarefa con entusiasmo, utilizando lapis de cores e rotuladores para dar vida aos seus familiares en vibrantes e coloridas ilustracións.

Unha vez rematados os debuxos, procedeuse á seguinte etapa do proxecto: a creación de chaveiros personalizados. As imaxes foron empregadas para convertelas en pequenos chaveiros, que os nenos e nenas puideron levar á casa como un recordo tanxible deste día especial.

Ademais dos beneficios emocionais, esta actividade tamén tivo un compoñente pedagóxico importante. Debuxar e crear fomentou a motricidade fina, a expresión artística e a capacidade de observación dos nenos, ao tempo que lles permitiu reflexionar sobre a importancia da familia nas súas vidas.

En resumo, a celebración do Día da Familia nas aulas de educación infantil foi unha xornada repleta de amor, creatividade e aprendizaxe.

Novo cartaz coas normas da biblioteca

Nova Iniciativa na Biblioteca Escolar: Un cartaz de Banda para Recordar Normas de Uso

En liña coas directrices de Bibliotecas Escolares de Galicia para este curso, baixo o lema "Unha biblioteca escolar en viñetas", decidimos elaborar unha tira de banda deseñada para recordar a todas as persoas usuarias as normas de uso da biblioteca. Esta iniciativa busca fomentar o cumprimento das regras a través dunha presentación visual atractiva e accesible.

A tira de banda, que se mostra nas imaxes a continuación, combina creatividade e pedagoxía para transmitir de maneira efectiva as normas esenciais da biblioteca. O protagonista, SuperLeo, recórdanos na tira escenarios comúns no uso diario da biblioteca, facendo fincapé na importancia do respecto, o silencio, e o coidado dos materiais.

Este proxecto non só busca informar, senón tamén inspirar aos estudantes a utilizar a biblioteca de maneira responsable e a valorar o espazo como un recurso esencial para a súa aprendizaxe. A iniciativa foi ben recibida pola comunidade escolar, destacándose como un exemplo de como a arte e a educación poden unirse para promover valores importantes no entorno escolar.

As imaxes da tira de banda, que poden verse máis abaixo, son un testemuño do esforzo e a dedicación postos nesta proposta. Invitamos a todos os usuarios da biblioteca a observar e reflexionar sobre estas mensaxes, e a contribuír a manter un ambiente de estudo óptimo para todos.

Con esta iniciativa, reafirmamos o noso compromiso coa promoción dunha cultura de respecto e responsabilidade dentro da nosa biblioteca escolar, en sintonía coas directrices establecidas polas Bibliotecas Escolares de Galicia.

Esperamos que gocedes desta nova ferramenta educativa!


NORMAS E SERVIZOS DA BIBLIOTECA


 

A banda deseñada como método de expresión

O alumnado potencia a súa creatividade a través da banda deseñada en traballos de expresión escrita.

No segundo trimestre do curso, o noso alumnado destacou polo seu entusiasmo e creatividade ao empregar a banda deseñada para realizar traballos de expresión escrita seguindo a liña de traballo proposta por Bibliotecas Escolares de Galicia para este curso. Esta ferramenta pedagóxica foi incorporada en diversas ocasións, proporcionando aos estudantes unha plataforma para explorar e expresar as súas ideas de xeito máis dinámico e estruturado.

A banda deseñada, unha metodoloxía visual e didáctica, permitiu aos nenos e nenas desenvolver habilidades esenciais na escritura, tales como a organización de ideas, a coherencia e a cohesión textual. A través desta ferramenta, os estudantes puideron crear relatos, poemas e descricións, fomentando así a súa imaxinación e mellorando a súa competencia lingüística.

Durante as sesións, o alumnado mostrouse entusiasmado e participativo, gozando do proceso creativo que a banda deseñada facilita. Observamos unha notable mellora na calidade dos textos producidos, así como un maior interese pola escritura entre os nenos e nenas. Ademais, esta actividade fomentou o traballo colaborativo, xa que en moitas ocasións compartiron as súas creacións e proporcionaron retroalimentación construtiva entre eles.

Esta experiencia demostrou que a creatividade e a expresión escrita poden florecer cando se brindan os recursos adecuados e se estimula o interese dos alumnos.

Grazas á liña de traballo deste curso Bibliotecas escolares, a banda deseñada foi unha revelación nas nosas clases de expresión escrita. Vimos como o alumnado se involucra máis e se sente orgullosos dos seus traballos. Sen dúbida, seguiremos utilizándoa e explorando novas formas de facer que a escritura sexa unha actividade emocionante e enriquecedora para todos e todas.

Esta experiencia positiva non só enriquece a aprendizaxe académica dos estudantes, senón que tamén senta as bases para unha educación máis creativa e inclusiva, onde cada neno e nenas pode atopar a súa voz e expresala con confianza e orixinalidade.


MÁIS ACTIVIDADES


Visita ao Museo Municipal de Ourense

Mozos Estudantes Convértense en Artistas por un Día

O 21 de maio de 2024 o alumnado de 3º e 4º de educación primaria viviu unha experiencia educativa e cultural inesquecible ao trasladarse ao Museo Municipal de Ourense para presenciar unha exposición de destacados pintores e escultores locais.

Durante a visita guiada, o alumnado tivo a oportunidade de descubrir e observar en detalle as obras de importantes artistas ourensáns. A actividade, organizada co obxectivo de fomentar o interese pola arte e a cultura local entre os máis pequenos, foi recibida con gran entusiasmo por parte dos nenos e nenas.

A xornada non se limitou só á observación pasiva das obras. Inspirados polos artistas que descubriron, cada estudante realizou un bosquexo da obra que máis lle impactou. Este exercicio práctico permitiulles expresar a súa creatividade e pór en práctica o aprendido durante a visita.

Como remate desta enriquecedora actividade, os bosquexos realizados polo alumando foi exposto no mesmo museo, permitindo aos pequenos e pequenas artistas ver os seus traballos nun contorno profesional e compartilos co público visitante.

Esta iniciativa, que combina educación e arte, subliña a importancia das actividades extracurriculares no desenvolvemento integral dos estudantes e reforza o vínculo entre a comunidade educativa e as institucións culturais de Ourense. Ademais, proporciona aos alumnos e alumnas unha experiencia práctica que potencia as súas habilidades artísticas e promove o seu crecemento persoal.

O evento tamén serviu para visibilizar o talento local e conectou os mozos co patrimonio cultural da súa cidade, cultivando un maior aprecio pola arte orixinaria de Ourense.

Con esta actividade, o Museo Municipal de Ourense demostrou unha vez máis o seu compromiso co apoio á educación e a promoción da cultura entre as novas xeracións.

Visita á biblioteca municipal do barrio de A Ponte

Visita á Biblioteca Municipal do barrio da Ponte!

O pasado venres 21 de maio, o alumnado de 1º e 2º de Ed. Primaria tivo a oportunidade de visitar as instalacións da Biblioteca Municipal do barrio da Ponte. Durante a visita, puidemos gozar de tres actividades diferentes:

  • Sesión de formación de usuarios: En primeiro lugar, recibimos unha completa formación sobre o funcionamento da biblioteca. Explicáronnos como están catalogados os fondos e o significado das cores dos teixuelos. Deste xeito, aprendemos a movernos pola biblioteca de forma autónoma e a atopar os libros que buscamos.
  • Sesión de contacontos: A continuación, participamos activamente nunha divertida sesión de contacontos a cargo dunha das encargadas da biblioteca. Narráronnos o libro "Conta Comigo" de Miguel Tanco, unha historia chea de aventuras e valores matemáticos que nos mantivo a todas as persoas participantes moi atentas.
  • Lectura por pracer: Para finalizar a visita, tivemos un tempo libre para ler por pracer. Cada un de nós puido elixir un libro dos andeis da biblioteca e gozar dun anaco de lectura tranquila.

A visita á Biblioteca Municipal do barrio da Ponte foi unha experiencia moi enriquecedora para todos os nenos e nenas do cole. Permitiunos coñecer un espazo cultural importante do barrio da Ponte, aprender a utilizar a biblioteca de forma eficaz e gozar da lectura nun entorno agradable.

Esperamos volver pronto!

Distribuir contido