Gallego

L2401022 Metodoloxías activas no traballo interdisciplinario en educación

Summary: 

20 horas de formación no segundo trimestre, 3 delas son non presenciais
Ana Murcia, Irene Yáñez, Laura Lorenzo e Pablo Trashorras exercerán de relatores
Gallego

Iniciamos o segundo trimestre por todo o alto! Nos próximos meses de xaneiro e febreiro contaremos no CFR de Lugo con esta interesante actividade: L2401022 Metodoloxías activas no traballo interdisciplinario en educación. 20 horas de formación (3 delas non presenciais) que terán lugar nas seguintes datas: 24 e 29 de xaneiro; 5, 12 e 19 de febreiro. Nesas sesións afondarase sobre temáticas tan interesantes como DUA, ABP, Cooperativo, Flipped Classroom, Gamificación, etc. Se desexas inscribirte na mesma, aínda podes facelo a través de FProfe!

 

Relatores

Laura Lorenzo (ABP e Cooperativo).

Ana Murcia (DUA, Docencia Compartida e Estacións de Aprendizaxe).

Pablo Trashorras (Flipped Classroom e Gamificación).

Irene Yáñez (cambio metodolóxico).

 

Obxectivos

1. Coñecer e analizar as características e estrutura da programación por ámbitos.

2. Organizar os recursos temporais e espaciais.

3. Establecer procedementos e instrumentos de avaliación.

 

Contidos

1. A escola activa.

  1.1. O traballo interdiciplinario: a programación por ámbitos.

  1.2. Principios metodolóxicos: as metodoloxías activas.

2. Organización dos recursos temporais e espaciais.

3. Criterios, instrumentos e procedementos de avaliación.

4. Boas prácticas educativas do traballo interdisciplinario.

metodoloxias

G2402036 - Formación específica para o exercicio das funcións da secretaría nos centros educativos

Summary: 

Actividade formativa para as persoas secretarias dos centros educativos os días 28 de novembro, 16 de xaneiro e 13 de febreiro na Escola Galega de Administración Pública (EGAP). Santiago de Compostela. 
Gallego

Competencias profesionais

  • Competencia en organización escolar e colaboración - Xestión de centro e calidade.
  • Competencia en organización escolar e colaboración - Coñecemento da normativa actualizada.

Obxectivos:

  1. Coñecer os aspectos normativos aplicables na secretaría dun centro educativo da Consellería de Educación.
  2. Saber xestionar os recursos económicos e persoais dun centro educativo da Consellería de Educación.
  3. Favorecer a adquisición e actualización das competencias precisas das persoas secretarias dos centros educativos.

Contidos:

  1. Normativa aplicable na secretaría dun centro educativo da CECUFP.
  2. Xestión teórico-práctica dos recursos económicos e do persoal no docente do centro educativo.
  3. Prevención de riscos laborais.

Datas e horario:

  • Xoves, 28 de novembro de 2024. De 09:30 a 14:00.
  • Xoves, 16 de xaneiro de 2025. De 09:30 a 14:00.
  • Xoves, 13 de febreiro de 2025. De 09:30 a 14:00.  

Lugar de realización:

  • Escola Galega de Administración Pública (EGAP). Santiago de Compostela. 

Pódese consultar a información detallada en Fprofe: G2402036.

IMAXE

L2401027 Privacidade. Seguridade e benestar dixital

Summary: 

15 horas de formación, 3 delas non presenciais
A actividade terá lugar no IES Perdouro (Burela)
Gallego

A Mariña volve a ser o escenario dun novo curso neste primeiro trimestre. O IES Perdouro de Burela acollerá a actividade L2401027 Privacidade. Seguridade e benestar dixital neste final de novembro. 15 horas de formación co relator Lois Anxo Rodríguez Calvo, 3 delas non presenciais. As sesións terán lugar os días 21, 26 e 28 de novembro de 16:00 horas a 20:00 horas. Aínda contamos con algunha praza dispoñible de última hora, polo que estás a tempo de apuntarte no seguinte enderezo de correo electrónico: belenorti@edu.xunta.gal

 

Obxectivos

1. Contextualizar e aplicar os criterios didácticos e coñecementos técnicos para a protección dos datos persoais, a privacidade e a garantía de dereitos dixitais de toda a comunidade educativa desenvolvendo a competencia en seguridade dixital.

2. Coñecer e aplicar os distintos tipos de licenzas e os dereitos de autoría asociados a elas para publicar, transmitir, reproducir, citar, difundir, intercambiar, reutilizar ou compartir contidos dixitais propios e de terceiros.

3. Obxectivo parte na rede. Identificar situacións nas que se puideron vulnerar os dereitos persoais e dixitais ou o benestar dixital, capacitando ao alumnado para implementar o protocolo de ciberseguridade establecido no plan dixital.

 

Contidos

1. Protección de datos persoais: rexistro, xestión e publicación.

2. Privacidade e dereitos dixitais.

3. Identidade, responsabilidade e benestar dixital.

4. Tipos de licenzas e dereitos de autoría asociados a elas.

5. Protección de datos persoais: rexistro, xestión e publicación.

6. Privacidade e dereitos dixitais.

privacidade

L2401011 Ferramentas dixitais para a accesibilidade universal

Summary: 

15 horas en Monforte de Lemos neste mes de novembro
A actividade conta con 3 horas non presenciais
Gallego

Este mes de novembro contamos cunha interesante actividade no CFR de Monforte de Lemos: L2401011 Ferramentas dixitais para a accesibilidade universal. Un curso de 15 horas (con 3 desas horas non presenciais) no que se traballará a diversidade e a tecnoloxía de maneira conxunta. A Aula de Informática da sección de Monforte de Lemos do CFR de Lugo acollerá esta actividade que terá lugar os días 14, 21 e 28 de novembro. O horario será de 16:30 horas a 20:30 horas.

Obxectivos

- Buscar e seleccionar recursos e contidos dixitais para a atención á diversidade do alumnado atendendo a criterios didácticos e pedagóxicos.
- Deseñar situacións de aprendizaxe accesibles e inclusivas que impliquen o uso das tecnoloxías dixitais para implicar ao alumnado e potenciar a motivación deste no seu proceso de aprendizaxe.
- Obxectivo parte na rede. Analizar e experimentar tecnoloxías dixitais para a comunicación e monitorización da participación do alumnado no proceso de aprendizaxe atendendo á protección de datos.

Contidos

- Selección, busca e organización de recursos e contidos dixitais accesibles e inclusivos.
- Tecnoloxías dixitais para a comunicación, interacción e monitorización do alumnado así como para a identificación das barreiras para a aprendizaxe.
- Protocolos de protección de datos e dereitos e garantías dixitais para o emprego das tecnoloxías dixitais na comunicación, interacción e monitorización.
- Boas prácticas. Deseño de tarefas e o emprego de ferramentas dixitais seguindo os principios de accesibilidade.

accesibilidade

L2401020 Metodoloxías activas en educación

Summary: 

20 horas presenciais en novembro
Afondarase na neuroeducación, o ABP, xogo e gamificación
Gallego

Este mes de novembro apostamos por unha educación moderna e inclusiva. A través da actividade L2401020 Metodoloxías activas en educación, de 20 horas presenciais de duración, afondaremos na neuroeducación, o ABP, o xogo e a gamificación. Esta formación terá lugar no CFR de Lugo os días 7, 11, 14, 21 e 27 de novembro. Contaremos para ela cos mellores relatores posibles: Carlos González, Laura Lorenzo, María José López Novo, Iciar Santalla e Rocío Rodríguez. Aínda podes inscribirte en FProfe antes do 31 de outubro.

 

Obxectivos

1. Identificar estratexias de xestión da aprendizaxe fomentando a inclusión do alumnado.

2. Deseñar unha proposta didáctica innovadora, tendo en conta o desenvolvemento competencial e a creatividade.

3. Achegar técnicas e instrumentos de avaliación.

 

Contidos

1. Formación en metodoloxías activas a través do traballo colaborativo, da docencia compartida e da figura alumno/a-titor/a.

2. Deseño dunha proposta didáctica.

3. Técnicas e instrumentos de avaliación.

activas

G2401030 - Equipos directivos. Como promover unha convivencia positiva no centro educativo. Curso 2024-2025

Summary: 

Actividade formativa de 20 horas de duración (6, 13, 20 e 27 de novembro) para equipos directivos.
Gallego

Competencias profesionais:

  • Competencia inclusiva, social e cidadá - Convivencia, mediación e resolución de conflitos.
  • Competencia en saúde, seguridade e benestar - Detección e xestión de situacións de risco.

Obxectivos: 

  1. Seleccionar e aplicar de forma autónoma estratexias para unha convivencia positiva.
  2. Promover activamente unha contorna escolar segura e exenta de violencias.
  3. Crear estruturas colaborativas para a aplicación de medidas preventivas de situacións de risco.

Contidos: 

  1. Normativa sobre inclusión, convivencia e igualdade.
  2. Prevención de conflitos e actuacións na comunidade educativa.
  3. Saúde mental e física.

 

Pódese consultar a información detallada en Fprofe: G2401030.

Imaxe

L2401002 A comprensión lectora para o éxito escolar

Summary: 

20 horas presenciais entre o 6 e o 21 de novembro
A actividade terá lugar en mércores e xoves
Gallego

L2401002 A comprensión lectora para o éxito escolar é unha actividade na que se dotará de recursos e  ferramentas clave facilitadoras do desenvolvemento das habilidades lectoras do noso alumnado. É por isto, e moito máis, polo que ofertamos esta nova actividade no CFR de Lugo. A mesma terá unha duración de 20 horas presenciais entre o 6 e o 21 de novembro (en mércores e xoves).

Relatores
María Montserrat Pena Presas (profesora de Didáctica da Lingua e Literatura na Escola Universitaria de Formación do Profesorado da Universidade de Santiago de Compostela, licenciada en Filoloxía Galega, especialista en literatura infantil e xuvenil, crítica literaria e coautora de materiais didácticos).
Isabel Fernández López (Docente na Escola Universitaria de Formación do Profesorado da Universidade de Santiago de Compostela, doutora en Filoloxía Hispánica).
Rosalía Fernández Rial (profesora no CPI As Revoltas de Cabana de Bergantiños, licenciada en Filoloxía e Doutora en dicáctica das linguas e expresión dramática pola USC).

Obxectivos
1. Analizar diferentes estratexias de lectura.

2. Suxerir pautas para promover a lectura e o uso crítico de información entre o alumnado.

3. Explorar distintas formas de lectura e integralas na aula.

Contidos

1. Estratexias para a formación de lectores competentes.

2. A lectura en diferentes formatos e soportes.

3. Lectura e narrativa transmedia.

4. Recursos para ampliar a lectura.

lectora

L2402006 A radio escolar como recurso para o desenvolvemento da competencia comunicativa

Summary: 

10 horas presenciais neste mes de outubro
O CIFP As Mercedes é o lugar de celebración elixido
Gallego

A radio escolar é unha ferramenta que permite traballar por proxectos desenvolvendo no alumnado habilidades sociais e comunicativas, favorece a convivencia e a resolución de conflitos, permite a atención á diversidade, fomento dunha educación inclusiva...
É por isto, e moito máis, polo que ofertamos esta nova actividade no CFR de Lugo. L2402006 A radio escolar como recurso para o desenvolvemento da competencia comunicativa conta con dez horas de formación presenciais (no CIFP As Mercedes de Lugo) neste mes de outubro. 

 

Relatores

Pablo García Fernández (Pablo Chichas).
Radio Estrada (A Estrada).

 

Experiencias educativas

Esteban Folgar Brea, IES Plurilingüe Antón Losada Diéguez (A Estrada).
Diego Sal Julio, CEIP Ramón Falcón (Castro de Rei).
Lois Manoel Toirán Vázquez, CPI Luís Díaz Moreno (Baralla).
Santiago Veloso Troncoso, Ponte nas... Ondas! (Gondomar).

 

Obxectivos

1. Explorar as posibilidades da radio escolar como ferramenta AMI.

2. Explorar as posibilidades da radio escolar en diferentes recursos audiovisuais.

3. Coñecer diferentes experiencias innovadoras de centros que contan cunha radio escolar.

Contidos

1. Montaxe dun estudo de radio nun centro educativo.

2. A linguaxe radiofónica: a radio e as habilidades comunicativas.

3. Edición e produción de son: o podcast como ferramenta educativa.

4. A radio escolar: un espazo para a creación comunitaria.

radio

G2401032 Estratexias para a prevención de condutas aditivas e problemáticas co uso de TRIC e aposta ou videoxogos

Summary: 

Curso de 20 horas: 5 non presenciais
Gallego

OBXECTIVOS:

1.Deseñar e aplicar en aula estratexias que coiden o correcto desenvolvemento físico e a protección integral da saúde.

2.Contextualizar e adaptar ao seu centro, experiencias e iniciativas de éxito sobre a prevención de condutas adictivas e establecer canles de comunicación e de colaboración coa comunidade educativa .

3.Avalíar e poñer en común con toda a comunidade escolar os resultados acadados, analizalos e facer propostas para a mellora e o avance.

CONTIDOS:

1.Conceptos claves e sinais de alarma. 

2.Momentos evolutivos de alto risco.

3.Problemas e riscos derivados do consumo de substancias, do uso das TIRC, dos videoxogos e das apostas.

4.Detección e atención precoz nas condutas adictivas.

5.Impacto social, familiar e escolar das condutas adictivas.

6.Actuacións e programas para a prevención de condutas adictivas nos centros educativos e do uso responsable das tecnoloxías dixitais.

7.Canles de colaboración como reforzo á acción educativa.

Enlace a fprofe

Condutas problemáticas e aditivas no uso das TRIC
Estrategias para a prevención das condutas aditivas e problemáticas no uso das TRIC e apostas ou videojogos

L2402004 Primeiros auxilios e promoción da saúde no centro educativo

Summary: 

15 horas para unha formación máis que necesaria do noso profesorado
Sofía Díaz Mosquera será a relatora única da actividade
Gallego

Pode ser unha das formacións máis necesarias en toda carreira profesional. Máis aínda na dun docente. Saber como actuar ante unha emerxencia, ante un risco de última hora, ante os problemas do día a día. Nestas 15 horas da actividade L2402004 Primeiros auxilios e promoción da saúde no centro educativo a relatora Sofía Díaz Mosquera ofreceranos todas as respostas. Estas xornadas contan con catro sesións presenciais a desenvolver nos seguintes luns e mércores: 9 e 14 de outubro, 6 e 11 de novembro.

 

Obxectivos

1. Coñecer a normativa e os protocolos referidos ao coidado da saúde e medidas para a promoción desta así como adquirir nocións básicas de primeros auxilios.

2. Capacitar ao profesorado e alumnado para a posta en práctica da RCP e outras accións para a atención ás urxencias sanitarias.

3. Simular en aula situacións que requiran a aplicación dos primeiros auxilios.

 

Contidos

1. Normativa e protocolos relacionados co coidado da saúde e os primeiros auxilios.

2. Prevención como promoción de saúde.

3. Actuacións básicas en urxencias de saúde e primeiros auxilios. Decálogo de primeiros auxilios.

4. A RCP no eido educativo.

5. Modelos educativos e entidades colaboradoras que contrubúen á prevención e intervención en situacións de risco referidas á saúde.

primeiros auxilios