Velaquí vos deixamos o videclip da canción oficial do noso "ProxectoEscola Verde" "EcoTeo".
Foi un traballo de fin de ciclo levado a cabo co alumnado de Ed. Infantil. Sempre coa axuda inestimable das profes titoras!
Mil grazas a todas as familias, alumnado e mestres compañeir@s participantes no Proxecto durante este curso escolar.
Lembremos sempre, que vivimos, grazas aos agasallos deste noso planeta!
É a nosa "obriga vital" respectalo e darlle aloumiños día a día entre tod@s.
Sexamos responsables!
Agradecementos tamén á "A CASA DO ROCK", centro oficial da "RockSchool MUSIC" en Santiago de Compostela. Por cedernos a base instrumental sobre a que fixemos os pertinentes arranxos musicáis e a letra da canción, para crear o temazo do Proxecto deste ano. Unha actividade realizada na Área de Ed. Musical.
Este curso académico, suxerían dende Bibliotecas Escolares traballar sobre o texto de banda deseñada, e dende o noso centro pensouse darlle visibilidade propoñendo un concurso entre as crianzas.
A proposta desta actividade sería aló pola semana do libro, despois para as Letras Galegas, e sen embargo, foise retrasando porque estaba entre as propostas de actuación, levar a cabo un obradoiro formativo sobre este texto cunha persoa profesional e non foi posible ata finais de maio.
Finalmente, dito concurso será proposto como actividade de peche dende a comisión de biblioteca. Anímase a participar a todas as crianzas, tanto de xeito indiviudal como grupal. Farase unha exposición con todos os traballos realizados e entregaranse premios.
Como cada curso, o 23 de abril "día do Libro", é unha data, que consideramos moi importante conmemorar coas crianzas.
Unha actividade que sempre repetimos porque consideramos educativa e ademais lles gusta moito é o "apadriñamento lector"; alumnado de 5ºEP apadriñaron a crianzas de infantil e os de 6ºEP a crianzas dende 1º a 4º de educación primaria compartindo a lectura dun conto, fomentando as interacións internivel, así como a competencia lectora.
Daba gusto ver a todo o alumnado repartido polo patio compartindo momentos de lectura e conversa, así como ver aos maiores coidando das crianzas pequenas a quenes apadriñaban; fomentando a responsabilidade, o compañerismo, o respecto,...
Tamén se deseñaron marcapáxinas nas aulas, que podían ser para sí mesmo ou intercambialo como agasallo entre o grupo. Ex:
- NUNHA AULA DE 4 ANOS, AS CRIANZAS INFANTÍS ELIXIRON UN LIBRO E COA PORTADA CREARON PEQUENAS CONVERSAS EN FORMA DE BOCADILLOS, DADO QUE ANDAN A TRABALLAR SOBRE A BANDA DESEÑADA
TAMÉN EXPRESARON POR QUE ERAN IMPORTANTES OS LIBROS PARA ELES
A data do DÍA DA MULLER, é tamén unha conmemoración sobre a que se traballa nos centros escolares, aínda que desexamos que co paso dos anos sexa máis con motivo de festexo e logro polos valores da igualdade, do respecto e tolerancia cara ás persoas como ser humano, ca con sentido reinvidicativo e de loita polos dereitos e oportunidades do xénero feminino.
FONDOS que poden servir como punto de partida para o diálogo ou outras propostas
Dende as aulas, este 8M, foi abordado con distintas propostas moitas delas iniciadas e que se seguirán traballando. Compartimos algunha delas:
-- Mural con imaxes de traballos que se considera, calquera persoa pode desempeñar hoxe en día, acompañadas de verbas que apoien a igualdade entre ambos sexos, o respecto, a tolerancia, o amor,o desexo de ter unha familia,.. . Previamente explicouse a orixe dos símbolos feminino e masculino, e comentaron a evolución e os logros que se foron acadando dende moitos anos atrás, a nivel laboral, de dereitos, de respecto,... da muller.
HAI ANOS
NOS NOSOS DÍAS
-- "DE MAIOR SEREI O QUE QUEIRA SER". Un mural que reflicte no debuxo o que cada crianza desexa ser de maior e así o expresan no video que podes visionar a continuación
- Outro alumnado de 4º iniciaron un traballo sobre banda deseñada e mulleres importantes, o resultado xa o mostraremos
- O debate tamén estivo presente noutro grupo, que tivo como base a lectura do conto proposto por Manos Unidas "LA ORQUESTA ARMONÍA", que lles incitou a falar dos estereotipos cando se xulga aos demais, as diferenzas enriquecen e melloran o grupo, tomar conciencia de mudar comportamentos e actitudes,... para avanzar nun mundo máis tolerante, máis respectuoso,...
- As crianzas de 5ºEP, investigaron se houbo mulleres dentro das Irmandades da Fala, ao saíren só homes nas fotos das xuntanzas. Titularon o seu traballo: As Irmás da Fala. Descubrion que elas tamén participaban nos debates políticos e loitaban polos seus dereitos como cidadás cando aínda nin se recoñecera o voto feminino.
En conxunto, os grupos B e C, xogaron a descubrir quen eran as mulleres dunhas fotos que había nas aulas. Elaboraron murais e explicaron o motivo de seren pioneiras galegas.
- Pola súa parte unhas crianzas dun grupo de 6ºEP, na súa materia de proxecto competencial, tamén abordaron a temática do día da muller, partindo do persoal. É dicir, pensaron a que se querían adicar de maiores e logo buscaron unha muller importante e/ou pioneira nese oficio e recolleron a busca de información delas en forma de presentacións.
Así pódese ver nos seguintess adxuntos, a mulleres importantes como:
* a bombeira Mª Luisa Cabañero (por ex. dobre record Guinness en augas abertas na dobre travesía do Estreito de Xibraltar sen neopreno)
* a mestra Mª de Maeztu (quen renovou o sistema educativo no 1900)
* a policía Mª Fernanda Tamayo (1ª muller en ascender a Xenerala Inspectora da Forza Pública)
* a enfermeira Dorothea Dix (defendeu aos enfermos mentais indixentes)
* a veterinaria Mª Josefa Cerrato (1ª muller española en acadar un título universitario como Veterinaria)
DENDE O NOSO CENTRO, NON QUERÍAMOS DEIXAR PASAR UNHA CONMEMORACIÓN IMPORTANTE, COMO É O ANIVERSARIO DA NOSA GRANDE E QUERIDA ESCRITORA GALEGA, ROSALÍA DE CASTRO.
- XOGO MUSICAL:
Elaborouse un xogo co obxectivo de emparellar poemas musicados por diferentes artistas con distintos estilos musicais, con poemas escritos pola homenaxeada, tendo que escanear o código QR que acompaña a cada artista para escoitalo e logo asociar co poema que tocase, coa intención de que servise de excusa para ler /recitar algúns dos seus poemas e paralelamente, descubrir estilos musicais e artistas galegos.
(premede na imaxe para ver como xogaban un grupo de crianzas e outras actividades que fixeron)
OUTRAS PROPOSTAS QUE SE TRABALLARON DENDE AS AULAS:
(COMENTAMOS ALGUNHAS DELAS)
- Os fondos dos que dispón a biblioteca, espuxéronse para ser consultados
- O Alumnado de 6º EP aproveitou os ordenadores na aula de polos creativos, para buscar información da vida e obra da escritora e logo facer as súas presentacións
- O alumnado de 5º EP fixo uns cartaces con versos sobre as escritora, en formato banda deseñada.
- O alumnado de 1ºEP, fixeron un pequeno libriño con algunha información relevante da autora
- O grupo de crianzas de 6º de EI, andiveron traballando algúns poemas a través da música, sobre todo, aqueles musicados por artistas que apadriñan algunhas aulas do cole neste curso, como Astarot, Uxía Senlle, De Vacas, Gaudi Galego
- Decorouse un fermoso cadro da escritora. Retrato de Luisa Carnés, que luce no mural conxunto na entrada do centro.
- Alumnado de 5ºEI, tamén traballaron entre outras actividades, sobre o poema "PARECE UNHA ROSA", e fixo unhas fermosas creacións da súa figura humana.
- MURAL ROSALIANO:
Así de fermoso loce o mural sobre ROSALÍA DE CASTRO, cuns fermosos corazóns aludindo ao lema deste ano "O AMOR DA PATRIA GALEGA" (decorados por crianzas de infantil) de cara a esta poetisa galega
DENTRO DO PROXECTO MUSICAL, ARREDOR DO QUE XIRA A TEMÁTICA DESTE CURSO NO NOSO CENTRO, A AULA DE 4 ANOS- B, DECIDIU QUE A AULA FOSE APADRIÑADA POR
"UXÍA LAMBONA E A BANDA MOLONA"
ASI QUE HABÍA QUE DESCUBRIR COUSIÑAS SOBRE ESTA BANDA, E PUXÉMONOS MANS Á OBRA!
- DESCUBRIMOS QUE:
* PUBLICARAN 4 CDS E AS DATAS NAS QUE SAIRON AO MERCADO
* QUE A BANDA FORMOUSE EN 2014 EN VIGO, E CANTOS PASARON?
* SON 6 COMPOÑENTES MÁIS O TÉCNICO DE SON E APRENDIMOS O SEUS NOMES ARTÍSTICOS (Uxía Lambona, Serghaño, Pali, Ñoc, Abraham, Roscón), PERO ENTROUNOS A DÚBIDA SE ESES SERÍAN OS SEUS NOMES VERDADEIROS E OUTRAS CUESTIÓNS QUE ANOTAMOS PARA LOGO PREGUNTARLLES.
* OS INSTRUMENTOS QUE TOCAN. QUE HAI 2 MOIS PARECIDOS: A GUITARRA ELÉCTRICA E O BAIXO, E CALES SON AS SÚAS DIFERENZAS
* MOITAS DAS SÚAS CANCIÓNS TEÑEN LETRAS PARA FALAR DE MOITOS TEMAS COMO DO GALEGO, DA PAZ, DO OUTONO, DO ANIVERSARIO,... E MOITAS CANCIÓNS TRADICIONAIS PERO CON OUTRO RITMO (A RIANXEIRA, A SAIA DA CAROLINA, O GATO PACO (QUE TANTO NOS GUSTA!), E OUTRAS MOITAS MÁIS)
- DECORAMOS UNHA GRAN FOTO, EN FORMA DE CREBACABEZAS, PARA PENDURAR DA NOSA PORTA DA AULA, E TOD@S SAIBAN QUE A NOSA AULA LEVA O NOME DESTA BANDA
- DECORAMOS UN FOGUETE, FACENDO REFERENCIA AO 3º CD "ASTRONAUTA SIDERAL", SIMULANDO FACER UNHA VIAXE AO ESPAZO CON NÓS DE TRIPULACIÓN E UXÍA PILOTANDO
- RECIBIMOS A VISITA NA NOSA AULA DE UXÍA LAMBONA E SERGHAÑO, NO NOME DE TODA A BANDA.
clicar na foto para ver moitos videos e outras imaxes
FOI UNHA VISITA MOI ANHELADA, POIS AS CRIANZAS PREGUNTABAN CADA DÍA SE VIÑA UXÍA A VISITARNOS. FINALMENTE A SORPRESA CHEGOU, CANDO O XOVES 25 DE XANEIRO, ENTRARON POLA PORTA DA AULA, OS SEUS OLLIÑOS BRILABAN DE LEDICIA E EMOCIÓN. CON QUEN GOZAMOS DUNHAS HORAS ESPECTACULARES. CON TANTA EMOCIÓN, QUERÍAMOS CONTARLLES MOITAS COUSAS, PREGUNTARLLES, CANTAMOS MOITAS CANCIÓNS, FIXEMOSLLE UNS DEBUXOS PERSOAIS QUE LLE GUSTARON MOITO, AGASALLÁMOSLLES CUNHA BOLSA PERSONALIZADA PARA O GRUPO CON TODO O NOSO AGARIMO. PERO ELES TAMÉN NOS TROUXERON UNS PRESENTES: 2 CDS, PEGATINAS PARA TODO O ALUMNADO DE INFANTIL E UNHA CAMISETA. E TIVEMOS A SORTE DE QUE TEMOS OS 4 CDS FIRMADOS E ADICADOS PARA NÓS; FOI UNHA MAÑA EMOCIONANTE E INESQUECIBLE PARA TOD@S NOS.
E COA SÚA BOA DISPOSICIÓN E AMABILIDADE, VISITARON AS OUTRAS AULAS D@S NOS@S COMPAÑEIR@S DE INFANTIL E CANTARON CON ELES ALGUNHAS CANCIÓNS.
MOITÍSIMAS GRAZAS DE TODO CORAZÓN, POLA VOSA VISITA E POR ADICARNOS O VOSO TEMPO PARA GOZAR DE VÓS COMO GRANDES PERSOAS E COMO ARTISTAZOS!!!