Skip to Content

Blogue de Mónica

Contacto:monicas@ramallosa.org

FINAL DE CURSO!

ESTE CURSO CHEGOU AO REMATE, E DENDE O COLE TIÑA QUE NOTARSE UN AMBIENTE DIFERENTE, FESTEIRO, LÚDICO, ESPECIAL PARA AS CRIANZASSorriso

EN COLABORACIÓN COA ANPA HOUBO COLCHONETAS PARA TODO O ALUMNADO E ESCUMA E O CICLO DE INFANTIL TAMÉN COMPARTIRON UNHA MERENDA DE FESTA.

       (clica nesta imaxe para ver moitas máis)

 

PREPARANDO UNHA RICA ENSALADA

                         

 

PARA SEGUIR APROVEITANDO E DESFRUTANDO DAS VERDURAS QUE SE PLANTARON NO HORTO, PREPAROUSE UNHA RICA ENSALADA E UNHAS PATACAS PARA MERENDAR:

- RECOLLIDA DAS PATACAS E DAS DEMAIS VERDURAS: REMOLACHA, PEPINO, CABACIÑO, CEBOLA, CHÍCHAROS, RÚCULA, LEITUGA E ALGÚN AMORODO

          (clica na imaxe seguinte para ver máis)

    

- LAVADO DAS DISTINTAS VERDURAS E PREPARACIÓN EN CADEA, COA AXUDA DE TOD@S 

 

 

- DEGUSTACIÓN DA ENSALADA

PRACTICAMENTE QUEDARON OS PLATOS BALEIROSSorriso

VISITÁRONNOS OS BOLECHAS

GRAZAS AO CONCELLO DE TEO, OS BOLECHAS, ESAS PERSONAXES CREADAS POR PEPE CARREIRO, MOI QUERIDAS POLAS CRIANZAS, VISITARON O NOSO COLEXIO, ACOMPAÑAD@S DAS DISTINTAS PERSONALIDADES, PARA PRESENTARNOS E AGASALLARNOS CUN NOVO LIBRO E CADERNO DE ACTIVIDADES, QUE FALA DE TEO.

O ALUMNADO DE INFANTIL E DE 1º CICLO DE EP, QUEDARON ABRAIAD@S CANDO CHEGARON AO SALÓN DE ACTOS ONDE ESTABAN AGARDANDO POR ELES

MOITOS PARABÉNS!

O FIN DESTE CURSO ESTÁ CHEGANDO AO SEU FIN E NON QUEREMOS DEIXAR DE FELICITAR AO QUE CUMPLEN ANOS NESTE MES DE XUÑO E TAMÉN AOS QUE FAN DURANTE O VERÁN.

FIXEMOS UNHA MERENDA COMPARTIDA  E FESTIVA; CON TARTA, PARABÉNS, MÚSICA...

     MOITOSSSSS PARABÉNSSS   ELISELSorriso

                                                            ENZOSorriso

                                                               MATEOSorriso

                                                                   GAELSorriso

 

                      

EXCURSIÓN FINAL

XA ESTÁ CHEGANDO O FINAL DESTE CURSO ACADÉMICO E SEMPRE QUEREMOS REMATAR CUN BO SABOR DE BOCA, POR ISO, BUSCAMOS LUGARES ESPECIAIS PARA GOZAR DUNHA XORNADA LÚDICA E COMPARTIR COS NOSOS COMPAÑEIROS E COMPAÑEIRAS XOGOS, EXPERIENCIAS, MOMENTOS,... COMO A EXCURSIÓN QUE REALIZAMOS Á GRANXA- FERVENZA DA TOXA EN SILLEDA.

FOI UNHA SAÍDA BEN CHULA, PASÁMOLO XENIAL, DENDE QUE MONTAMOS NO AUTOBÚS PARA MARCHAR DO COLE ATA QUE VOLTAMOSSorriso

NESE LUGAR ESTABAN AGARDÁNDONOS UNHAS MONITORAS MOI GUAIS: DÉRONNOS A MERENDA E O XANTAR, ENSINÁRONNOS COUSAS SOBRE ANIMAIS QUE TEÑEN ALÍ E PUIDEMOS DARLLES DE COMER E ACARICIAR ÁS CABRITIÑAS, ÁS OVELLAS, AOS COELLOS, PEITEARLLE O PELO Á BURRA MACARENA, OBSERVAMOS O BAILE DE CONQUISTA QUE O PAVO LLE FAI Á PAVA COAS SÚAS ESPECTACULARES PLUMAS, VIMOS DIFERENTES OVOS DE DISTINTAS AVES, AMASAMOS BOLIÑOS DE PAN, PLANTAMOS LEITUGAS, XOGAMOS E BAILAMOS,...

 

  

 

 

 

O PLANETA PREOCÚPANOS

           

O 5 DE XUÑO CONMEMÓRASE CADA ANO O DÍA DO MEDIO AMBIENTE, E UN GRUPO DE CRIANZAS DE 4 ANOS QUIXO APORTAR O SEU GRAN DE AREA, COIDANDO A CONTORNA, LIMPANDO DE LIXO A CARBALLEIRA QUE LINDA CO CENTRO; UN ESPAZO VERDE QUE XA VISITAN EN MOITAS OCASIÓNS PARA GOZAR DA NATUREZA E DOS SEUS RECURSOS.

CONCIENCIANDO ÁS CRIANZAS DA IMPORTANCIA DE RESPECTAR E MANTER LIMPOS DE LIXO OS DIFERENTES ESPAZOS, ESTAREMOS CONTRIBUÍNDO A FOMENTAR CIDADÁNS RESPECTUSOS E PREOCUPADOS POLO BENESTAR DO NOSO PLANETA QUE TANTOS SINAIS ESTÁ EMITINDO PEDINDO AXUDA PORQUE ESTANSE AGOTANDO OS RECURSOS NATURAIS, ESTAMOS XERANDO GRANDES CANTIDADES DE LIXO E CONTAMINACIÓN,...

 

 

 

        

ADEMAIS APROVEITARON A MERENDAR DEIXANDO LIMPO DE CALQUERA RESTO. E COMO A ESTACIÓN PRIMAVERAL NÓTASE, HABÍA GRAN CANTIDADE DE TRÓQUELES, E  FOI PARA @S PEQUES UNHA EXALTACIÓN DE LEDICIA E ILUSIÓN CONSEGUIR ESTOUPAR AS SÚAS FLORES COAS QUE LOGO, COA AXUDA DOUTROS ELEMENTOS, FIXERON UNHA OBRA ARTÍSTICA; UNHA MANDALA DE TRÓQUELES

 

 

SEMANA D0 27 AO 30 MAIO

DURANTE ESTES DÍAS SEGUIMOS FAMILIARIZÁNDONOS COS NÚMEROS, DESCUBRINDO MÁIS INFORMACIÓN DAS PLANTAS E INIMIGOS OU AMIGOS DA HORTA, ENTRE OUTRAS TAREFAS

- SUMAS CON FICHAS DE DOMINÓ: CO OBXECTIVO DE IR INTRODUCÍNDOSE NA SUMA E O QUE SIGNIFICA ESTA OPERACIÓN, DE REPRODUCIR UNHA SITUACIÓN (NESTE CASO A COLOCACIÓN DOS PUNTOS NA FICHA), DE ASOCIAR AS CANTIDADES COS CARDINAIS

 

ORDENAR A SERIE NUMÉRICA ONDE AS CANTIDADES SE REPRESENTAN EN ÁBACO, PARA IR FAMILIARIZÁNDOSE COA  FAMILIA DO 10, COA REPRESENTACIÓN DA DECENAS NAS BARRAS, QUE REFORZA A REPRESENTACIÓN QUE FACEMOS CADA MAÑÁ DATA DO DÍA, CON PALILLOS, PUNTOS E DEDOS (TODAS AS PROPOSTAS VAN SEMPRE ENCAMIÑADAS E ESTIMULAR A FAMILIARIZACIÓN COA SERIE NUMÉRICA)

 XOGO DE RAZONAMENTO E RECOÑECEMENTO DOS ATRIBUTOS DE BLOQUES LÓXICOS E IDENTIFICAR POSIBLES FORMAS QUE CUMPLEN COS CÓDIGOS RECOLLIDOS EN CADA TARXETA

 

- PARTES DUNHA PLANTA (PREVIA OBSERVACIÓN DUNHA PLANTA REAL DO NOSO HORTO) E DUNHA ÁRBORE FROITEIRA. IDENTIFICAR QUE AS ÁRBORES TEÑEN UNHA PARTE SIMILAR ÁS PERSOAS COMO É O TRONCO

 

REXISTRAR EN ESCRITURA LIBRE NOMES DE ÁRBORES FROITEIRAS, RESPETANDO O MOMENTO EVOLUTIVO NO QUE SE ATOPA CADA CRIANZA. EXEMPLOS;

 

- A CARNE QUE COMEMOS É UN PRODUTO QUE PROCEDE DE ANIMAIS, OS CALES HAI QUE ALIMENTAR CON VERDURAS, CEREAIS, .... QUE TEÑEN QUE CULTIVAR OS AGRICULTORES E COIDAR OS GANDEIR@S.

O MESMO OCORRE COAS VERDURAS, FROITAS QUE  CONSUMIMOS AS PERSOAS, QUE PRECISAN DO TRABALLO DOS QUE CONFORMAN A 1º NIVEL DA CADEA ALIMENTARIA; DOS AGRICULTORES, GANDEIROS

COMPARTIMOS UNS EXEMPLOS DUNHA SECUENCIA ORDENADA E O REXISTRO DA ACCIÓN QUE ACONTECE EN CADA PASO, EN ESCRITURA LIBRE, O QUE PERMITE OBSERVAR EN QUE MOMENTO EVOVLUTIVO SE ATOPAN AS CRIANZAS NESTE ÁMBITO:

 

- O CARACOL É UN DOS INIMIGOS DA HORTA, ANDA A COMER OS AMORODOS, E XA INTENTAMOS ARRANXALO COAS CASCAS DOS OVOS E OS POUSOS DO CAFÉ.

DESCUBRIMOS ALGUNHA INFORMACIÓN: QUE NACE SEN CAPARAZÓN, QUE TEN 4 TENTÁCULOS; 2 GRANDES QUE SON OS OLLOS E 2 PEQUENOS QUE SON ORIFICIOS NASAIS, QUE SE AGPCHA NA CUNCHA ANTE OS INIMIGOS E O MAL TEMPO, QUE SE ALIMENTA DE FOLLAS DE VERDURAS E AMORODOS. E DECIDIMOS MOLDEAR OS NOSOS CARACOIS:

PARTICIPAMOS NO CONCURSO

TRAS SABER DO CONCURSO DE BANDA DESEÑADA, AS CRIANZAS DE INFANTIL DE 4 ANOS - B COA AXUDA DA MESTRA, PENSAMOS EN PARTICIPAR, PORQUE XA ANDIVERAMOS LENDO E COÑECENDO SOBRE ESTE TIPO DE TEXTO LITERARIO.

COMO ANDAMOS A TRABALLAR SOBRE O HORTO, DECIDIRON QUE FOSE SOBRE VERDURAS. COMEZOU A CHUVIA DE IDEAS PARA A HISTORIA:

   - DECIDIRON QUE SERÍA SOBRE UNHA VODA ENTRE VERDURAS E ENTRE CALES,

   - CADAQUÉN FOI ELIXINDO UNHA PERSONAXE, 

   - A MESTRA BUSCOU IMAXES DE VERDURAS- PERSONAXE

   - LOGO PENSOUSE QUE QUERÍAN DICIR CADA VERDURA E REXISTROU CADA UN

   - PERSONIFICARON AS PERSONAXES

   - A MESTRA FIXO A MONTAXE

ESTE É O RESULTADO DA NOSA PEQUENA HISTORIA EN BANDA DESEÑADA:

   

COIDANDO DOS AMORODOS

PARECE QUE VAI MELLORANDO O TEMPO METEREOLÓXICO E COS RAIOS DE SOL OS AMORODOS COMEZAN A POÑERSE COLORADOS, E ISO SÁBENO BEN OS NOSOS INIMIGOS OS CARACOIS, LESMAS E TAMÉN OS PAXAROS.

AS CRIANZAS ESTÁN DESEXANDO DEGUSTAR ESTE RICO FROITO POLO QUE HABÍA QUE BUSCAR UNHA SOLUCIÓN. MÁIS, NON EMPREGANDO INSECTICIDAS QUÍMICOS SENÓN CON SUXESTIÓNS NATURAIS A ESTE PROBLEMA QUE NON SUPOÑAN MATAR ESES ANIMALIÑOS.

TRAS BUSCAR INFORMACIÓN, PESCUDAMOS QUE AS CASCAS DE OVOS E OS POUSOS DO CAFÉ NON LLES GUSTAN AOS CARACOIS E ADEMAIS SUPOÑEN UN ENRIQUECEMENTO PARA A TERRA; ENTÓN COMEZAMOS A XUNTAR ESTE RECURSO INFORMANDO NAS CASAS E TAMÉN FALANDO COA COCIÑEIRA DO COMEDOR PARA QUE NOS AXUDASEN A XUNTAR MOITAS.

MANS Á OBRA ANTES DE QUE COMAN TODOS!Sorriso

LETRAS GALEGAS con Mª LUISA VILLALTA

A CONMEMORACIÓN DAS LETRAS GALEGAS É UNHA DATA MOI NECESARIA PARA RESALTAR E DARLLE VISIBILIDADE Á NOSA LINGUA GALEGA, TAN IMPULSADA POR ESCRITORES E ESCRITORAS COMO O FIXO A HOMENAXEADA DESTE ANO 2024, Mª LUISA VILLALTA.

    COMPARTIMOS ALGUNHAS PROPOSTAS QUE SE LEVARON A CABO NA AULA:

-- AS CRIANZAS ELIXIRON VERBAS EN GALEGO QUE LLES GUSTABAN, PORQUE ESTÁN INTENTANDO APRENDER A FALAR MÁIS GALEGO, COA AXUDA DA MESTRA, E PARA VISUALIZALO CREOUSE UN VIDEO.

                  CLICA NA IMAXE PARA VISUALIZAR O VIDEO

           

 E TAMÉN SE COÑECEU UN POUQUIÑO Á HOMENAXEADA PARA SEGUIR CONCIENCIANDO ÁS NOSAS CRIANZAS DAN GRAN NECESIDADE DE USAR E DEFENDER O GALEGO, COMO A NOSA RIQUEZA, A NOSA IDENTIDADE.

- LÉRONSE UNS VERSOS RECOLLIDOS NO LIBRO "PAPAGAIO", QUE ADEMAIS MUSICALIZOU O GRUPO "A BANDA DA LOBA". APROVEITOUSE A POÑER UNHA FOTO DE GRUPO, PORQUE A AMIZADE PRECISA DAS FIESTRAS ABERTAS,E QUEREMOS SER UNHA TRIBU NA QUE NOS AXUDEMOS E APOIEMOS UNS A OUTR@S CON AMOR E RESPECTO.

- ACHEGAMENTO E REXISTRO DO NOME DE INSTRUMENTOS DE CORDA E ENTRE ELES O VIOLÍN, QUE ERA UN FIEL AMIGO DE LUISA VILLALTA. ESTA PROFESORA ACADOU, ENTRE OUTROS, O TITULO SUPERIOR NESTE INSTRUMENTO E ISO PERMITIULLE PARTICIPOU NA ORQUESTRA DE SANTIAGO E NA XOVE ORQUESTRA GALEGA E MÁIS.

- TRABALLANDO A SIMETRÍA; TRAZANDO A METADE DO RETRATO DA PROFESORA, VIOLINISTA E ESCRITORA

                                              

 - REPARTIUSE COMO AGASALLO UN MARCAPAXINAS EN HONOR DA HOMENAXEADA, ANIMANDO A LER PARA SEGUIR ENRIQUECENDO A NOSA VAGAXE LINGÜÍSTICA

- O NOSO CENTRO TEN UNHA TRADICIÓN DE CONMEMORAR ESTA DATA CUNHA ROMARÍA NUNHA ÁREA RECREATIVA DAS CERCANÍAS, PERO NESTE ANO, POR CUESTIÓNS METEREOLÓXICAS, ORGANIZOUSE NO PROPIO CENTRO. REALIZÁRONSE: 

  * XOGOS POPULARES: AROS MUSICAIS, PASEMISÍ, XOGOS CON PELOTAS, ZANCOS, ARRASTRAMORTOS

                                                            

                                                          

  *  XUNTÁMONOS NO SALÓN DE ACTOS PARA CONMEMORAR CANTANDO ÁS LETRAS GALEGAS, CON POEMAS MUSICALIZADOS DE LUISA VILLALTA OU PEZAS GALEGAS NO SON DA GAITA, PANDEIRO E PANDEIRETA D@S NOS@S RAMALLOSEIR@S E UNHA FERMOSA CANTIGA ADAPTADA DUNHA PEZA DE SÉS, "CANTO AQUÍ CANTO NA ESCOLA". 

  * REMATOUSE A XORNADA CUN XANTAR CONXUNTO, AS CRIANZAS DE INFANTIL COMERON NAS AULAS E O NIVEL DE PRIMARIA O FIXO NO COMEDOR PORQUE ÉSTE SE FACÍA PEQUENO PARA DAR A CABIDA A TODO O ALUMNADO DO CENTRO.

 

   MÁIS GALEGO, MÁIS GALEGO!Sorriso

Distribuir contido


by Dr. Radut