Esta actividade foi organizada durante o segundo trimestre, e levada a cabo o 16 de abril.
Cada grupo de 1º bacharelato (A, B, C e D) tivo que organizar, planificar e levar a cabo unha actividade para o resto de niveis da ESO. De esta forma, un grupo de bacharelato tivo que facerse cargo e dinamizar a actividade para os seus compañeiros de 1º, 2º, 3º e 4º da ESO.
O primeiro paso foi escoller, de acordo ás opcións seleccionadas polo profesor, un contido e un espazo para levalo a cabo. De esta forma, comezamos a planificar os primeiros aspectos da nosa actividade, en base ós espazos e materiais que teríamos que usar. Exemplificamos os contidos e espazos a utilizar na seguinte imaxe.
Unha vez definida esta primeira parte, outorgamos os grupos dos que serían responsables. Segundo o nivel, o reparto foi de 15/20 alumnos para cada equipo de 5 "profes" dos grupos de bacharelato.
Posteriormente, utilizamos dúas clases para probar e practicar a actividade escollida. Comprobar materiais, optimizar os roles e a organización durante a xornada, valorar o número de xogadores idóneo para o espazo dispoñible... E, por suposto, xogar para ter un coñecemento do que se encontrarían os seus alumnos.
Unha vez decidido esto, presentamos un cartel por cada aula da ESO, donde figuraban os xogos e deportes dispoñibles para que o alumnado se fora anotando a aqueles do seu interese. Aportamos un exemplo de un de estes carteis.
Simultáneamente, fomos definindo os aspectos formais da nosa actividade. Esto quedou recollido en un documento ou memoria, aportada polo profesorado de EF, que todos os grupos debían cubrir e entregar a través da aula virtual.
No documento, o alumnado tivo que aportar:
- Nome dos compoñentes, denominación da actividade e zona da actividade.
- Descrición da actividade.
- Dinámica, normas e medidas de seguridade da actividade.
- Organización e roles a cumplir polos "profes" en cada parte da sesión: recepción de participantes, preparación/recollida do material, explicación dos xogos, realización do quecemento e a volta a calma.
- Unha reflexión individual, unha vez finalizada a actividade, de todo o proceso.
- Anexos con materias xerados para a actividade (cadros de competición, cartelería, normas, tarxetas para utilizar no xogo...).
Para esta parte do proceso, tivemos dúas clases na aula de informática, donde tamén xeramos todo tipo de documentos anexos, como cartelería, normas, cartas e elementos visuais para utilizar durante os xogos, cadros de competición...
Finalmente, chegou o día 16 de abril e levamos a cabo a actividade. Cada nivel de ESO foi saíndo durante unha hora, acompañado polo grupo de bacharelato asignado, para levar a cabo a actividade. Presentamos algún dos anexos e materiais utilizados polos grupos.