Skip to Content

3 DE DECEMBRO: DÍA INTERNACIONAL DAS PERSOAS CON DISCAPACIDADE

Hoxe, 3 de decembro, Día Internacional das Persoas con Discapacidade, Biblioforte, sen esquecer o lema do presente curso “A biblioteca escolar ten a palabra”(o poder da palabra na narración oral, nas novas oralidades, nos medios de comunicación...) fai fincapé nun dos seus obxectivos fundamentais, a inclusión de toda a comunidade educativa, aumentando a colección de materiais inclusivos e actividades para unha mellor atención á diversidade . 

A comunicación cos demais é unha das barreiras ás que se enfrontarán constantemente as persoas con necesidades educativas especiais e con problemas graves de audición e visión.

A linguaxe é a capacidade do ser humano para comunicarse mediante un sistema de signos ou linguaxe para el. A comunicación entre as persoas (transmisión e recepción alternativas de mensaxes entre persoas) realízase predominantemente a través da linguaxe oral, aínda que non exclusivamente xa que para as persoas con discapacidade en moitas ocasións non se pode utilizar estes medios. De xeito que establecen a comunicación por outros medios como o visual (sinais de tráfico, linguaxe de xordomudos ou bandeiras, fotografías, debuxos, xestos, etc.) e táctil (presión coa man ou o pé, lectura dos cegos mediante Braille, etc.).

A este tipo de linguaxes deberemos engadir os sistemas de comunicación aumentativo e alternativo:

-Sistema aumentativo de comunicación (cando si se pode falar con palabras pero podes usar poucas. Así que se necesita un sistema que aumente a nosa linguaxe. De aí sistema aumentativo)aumentativo

-Sistema alternativo de comunicación (usase este sistema cando a persoa non pode falar coas súa voz, así que precisa doutro sistema para comunicarse. Este sistema vai a ser unha alternativa, outra forma ou opción de comunicarse) 

 

A continuación unha selección de materiais que nos invitan a reflexionar sobre a necesidade de comunicarse do ser humano e dos diferentes de sistemas de comunicación.

  •   QUEREMOS SABER

EXPLICAR LA DISCAPACIDAD A LOS NIÑOS, EDUCAR EN LA INCLUSIÓN

 

APRENDAMOS SOBRE INCLUSIÓN DE LAS PCD

 

POR QUÉ ES TAN IMPORTANT EL BRAILLE 

 

  • QUEREMOS LER
    • EN LINGUAXE BIMODAL

JOSÉ ESTÁ CONTENTO

 

TODOS A LA MESA

 

CANCIÓN COPO DE NIEVE

 

  • COMUNICACIÓN ALTERNATIVA: LENGUA DE SIGNOS

LA MAGIA DE LOS COLORES

 

ME HE PERDIDO

 

VOCABULARIO DE ME HE PERDIDO

 

EL SOL LLEGA TARDE

 

EL PASTOR MENTIROSO

 

SALTARINA

 

ROSA CARAMELO (narración oral en galego, texto castelá e lingua de signos)

 

EL FABRICANTE DE HUMO

 

NOCHE DE REYES

 

EL RATONCITO PÉREZ

 

QUE LÍO CÓSMICO

 

LA BRUJA HORRIPILARDA

 

 

  • COMUNICACIÓN CON AUDIODISCRIPCIÓN

 LOS TRES CERDITOS 

 

EL REGALO

 

OUT OF SIGHT. 

 

MI GRAN SUEÑO 

 

PIP UNIVERSIDAD CANINA

 

ABUELA GRILLO 

 

 

  • COMUNICACIÓN AUMENTATIVA E/OU ALTERNATIVA: PICTOGRAMAS

DÓNDE ESTÁ

 

CANTICUENTO ELMER

 

EL PAJARITO ROSA

 

EL OSO SIMÓN

 

AQUÍ SUMAMOS TODOS/AS

 

FELIZ DÍA E PRACENTEIRA LECTURA!



blog | by Dr. Radut