blogue desol

Las Mujeres en la Biblia

 Este ano para celebrar o día da muller o alumnado de relixión, a través da investigación e o xogo,  intentamos saber algo máis sobre algunhas das máis importantes mulleres que aparecen na biblia.

 

 

 

 

Día I. das Matemáticas

A 40ª Conferencia Xeral da UNESCO proclamou o 14 de marzo de cada ano Día Internacional das Matemáticas (Resolución 40C/ 30 do 26 de novembro de 2019). En moitos países, o 14 de marzo (14/3) xa se celebraba como o Día do Pi,

Selección de recursos para o Día internacional das matemáticas

 Fuente Educación 3.0

- DESAFÍO MENTAL

La trivia de la fruta

Dirigido a estudiantes de 6º de Primaria, el objetivo es averiguar  el valor numérico de cada fruta: en el vídeo aparecen manzanas, plátanos y cocos, y cada uno tiene un valor diferente. Para calcular cada número, se formulan tres operaciones distintas de sumas y restas.

CALCULA

RETOS MATEMÁTICOS CON PALILLOS;

1)

2)

3)

4)

MEMORÍA Y LÓGIGA -

Juegos mentales

SUMAS Y RESTAS (3º Primaria)

CHISTES MATEMÁTICOS:

La esquina  “Tengo mucho frío, ¿qué hago?”, preguntó tiritando el alumno. “Colócate en la esquina”, respondió la maestra. “¿Y en la esquina por qué?”, volvió a preguntar el estudiante. “Porque la esquina está a 90º”, dijo la profesora.

Proporciones El dependiente de la pizzería pregunta: “La pizza, ¿la quiere cortada en 6 o en 8 trozos?”. El cliente responde: “Córtamela en 6 porque 8 trozos van a ser muchos y no me la podré comer…”.

Curva y tangente ¿Qué le dice la curva a la tangente? ¡No me toques!

Límites • ¿Qué tal llevas el examen? • Pues al límite. • Bueno, pues ya verás como apruebas. • Sí, salvo que la profesora me ponga en el examen que tienda a 0.

La x El profesor dice: “... despejando x obtenemos que x = 3”. El alumno señala: “¡Un momento!, ¡usted dijo ayer que x era igual a 2!”.

Ceros de fiesta En la fiesta de los 0: Llega el 8, y le dicen: “Usted sí que no entra y no me diga que viene disfrazado”. Y el 8 responde: “No, yo soy un 0, pero vine con cinturón”.

Aprender Matemáticas • “¿Oiga, no tiene una pastilla para aprender Matemáticas?” • “Sí, espere un poquito…”

El farmacéutico se mete en la trastienda y, al cabo de un rato, aparece con algo que parece un melón. • “¿Tan grande?”, pregunta el interesado. • “Bueno, ya sabes que las Matemáticas siempre fueron difíciles de tragar…”

La parábola En aquel tiempo, dijo Jesucristo a sus apóstoles: • “y = 2x2 + 3x - 5” A lo cual, respondió Pedro: • “Maestro, no te entendemos”. Y contestó Jesucristo: •  “Es una parábola”

Problemas matemáticos • “¡Papá, papá!, ¿me haces el problema de Matemáticas?” • “No hijo, no estaría bien”. • “Bueno, inténtalo de todas formas”.

¿Cuál es la media? Un estadístico podría meter su cabeza en un horno y sus pies en hielo, y decir que en promedio se encuentra bien.

.........................................

HOMBRES Y MUJERES QUE REVOLUCIONARON LAS MATEMÁTICAS

La UNESCO declaró el 14 de marzo como el Día Internacional de las Matemáticas para incentivar la propuesta de la Unión Matemática Internacional, que tiene como objetivo mostrar la importancia de esta disciplina.

La ciencia que estudia las propiedades de los números, figuras geométricas o símbolos es una materia que se encuentra en todos los cursos, desde Primaria hasta Bachillerato (de forma optativa), y se utiliza a diario en la vida cotidiana: cálculos, resolver problemas de suma o resta, economía… Esta conmemoración puede ser el momento ideal para trabajar en el aula los logros de hombres y mujeres cuyos trabajos contribuyeron a desarrollar la materia.

  Índice de contenidos

• 1 Pitágoras de Samos

• 2 Hipatia de Alejandría

• 3 Leonhard Euler

• 4 Fibonacci

• 5 Mary Cartwright

Pitágoras de Samos

Da nombre al Teorema de Pitágoras, que permite relacionar los tres lados de un triángulo rectángulo, comprobar si lo es o saber el valor de uno de los lados (ángulo hipotenusa y los dos lados catetos). También teorizó la Armonía de las esferas, basada en la idea de que el universo sigue proporciones numéricas armoniosas y que el movimiento de los cuerpos se rige en intervalos musicales.   

Hipatia de Alejandría

Escribió sobre geometría, álgebra y astronomía, y es considerada la primera mujer científica de la historia. Esta matemática, astrónoma y filósofa mejoró el diseño de los primitivos astrolabios, inventó el densímetro y desarrolló una gran labor divulgativa en el Museo; institución donde se educó y de la que posteriormente se convirtió en directora.

Leonhard Euler

Filósofo y matemático suizo, comenzó sus estudios universitarios con 13 años. Es conocido por el número de Euler: un número irracional que se toma como base de los logaritmos neperianos (2.718281828) y que aparece en muchas fórmulas de cálculo y física. Trabajó en distintas áreas de las matemáticas: introdujo la notación matemática y el concepto de función, desarrolló la topología y la teoría de los números, destacando también en el terreno del álgebra. 

Fibonacci

Leonardo Filius Bonacci fue un matemático innovador del siglo XIII cuyo ‘Libro de cálculo’ popularizó la numeración arábiga; el sistema numérico utilizado actualmente (1, 2, 3, 4...).  Su gran descubrimiento surgió cuando intentaba resolver un enigma sobre los hábitos de apareamiento de los conejos: la secuencia de Fibonnaci, que comienza con los números 0 y 1 y a partir de ellos, cada término se convierte en la suma de los dos anteriores, es decir, en una relación de recurrencia.  

Mary Cartwright

Se graduó en Matemáticas (1923) en la Universidad de Oxford y fue la primera mujer en ocupar la presidencia de London Mathematical Society y en recibir la Medalla Sylvester para la investigación matemática. Construyó el Teorema de Cartwright basado en los máximos de funciones y trabajó con John Edensor Littlewood en ecuaciones diferenciales que sirvieron de modelo para el desarrollo de la radio y el radar.

FUENTE: Educación 3.0

Día Internacional de la Mujer y la Niña en la Ciencia: Mujeres Entemólogas

El Día Internacional de la Mujer y la Niña en la Ciencia fue proclamado en el 2015 por la Asamblea General de las Naciones Unidas con el fin de lograr el acceso y la participación plena y equitativa en la ciencia para las mujeres y las niñas.

Con motivo de esta celebración y en consonancia con el Proyecto de Centro sobre los insectos se elevora esta infografía en la que se destaca el importante papel de la mujer en la Entemología.

 

 

 

 

AXENDA BIBLIOFORTE LÚDICA

Novembro mes da ciencia: a serpe do faraón

Rematamos o mes da ciencia cun experimento espectacular, a serpe do faraón. 

Comezamos mesturando bicarbonato de sodio, azucre glas e alcohol e facemos unha pílula.





Colocamos a pilula nun recipiente con area


cun chisqueiro acendemos e observamos


Parabéns ao alumnado de 4ºB de reli que compartiron con todos este experimento.


TIMBRE MUSICAL 2023-24 (1º Tr)

A Música, un ano máis, marcar as entradas, saídas e cambios de sesión no noso centro, coa finalidade de:

  • Mellorar o ambiente sonoro do centro substituíndo o son da sirena por fragmentos musicais, reducindo así a contaminación acústica.
  • Promover un clima positivo que motive a aprendizaxe e favoreza a convivencia de toda a comunidade educativa.
  • Integrar a especialidade de Educación Musical co resto das áreas e coas diferentes actividades complementarias realizadas durante o curso.
  • Concienciar sobre a diversidade cultural que aporta a música e fomentar o espírito crítico á hora de consumila.


A selección do repertorio estará vinculada ás diferentes situacións de aprendizaxe programadas dende a especialidade de Educación  Musical e coordinadas co resto de áreas e equipos dinamizadores.

Biblioforte colabora como centro de información e difusión tanto na propia biblioteca como a través Radioforte e de Biblioforte.

TIMBRE MUSICAL 2023-24:

Timbre musical setembro

Timbre musical - setembro 23 de reli sol Timbre musical outubro

Un ano máis a música para marcar as entradas do centro non só nos serve para dotar ao alumnado do coñecemento das pezas e xéneros musicais, senón que tamén contribúe a crear un ambiente estimulante para a aprendizaxe da convivencia no centro.

Timbre Musical - outubro 23 de reli sol Timbre musical novembro

Timbre Musical - novembro 23 de reli sol Timbre musical decembro

Timbre Musical - decembro 23 de reli sol

Radio Forte: Timbre musical do 1º trimestre

 

Timbre musical - xaneiro de reli sol

 

 

Exposición de Cogomelos e Plantas - 5º de Primaria

 O pasado 21 de novembro o alumnado de 5º primaria participou nunha xornada micolóxica formativa, organizada polas súas titoras, Aurelia e Silvia, coa presenza de Carlos, de Os Lactauros, un experto coñecedor de cogomelos.

Despois dunha charla informativa na biblioteca saen a buscar cogomelos nunha zona próxima ao colexio.

Durante a saída guiada, á que tiven a sorte de asistir, recibimos información sobre os cogomelos que fomos atopando, afianzando a información previamente recibida na biblioteca. Información contrastada e arroupada polo espírito protector dun amante da natureza, que transmite in sito, co seu exemplo, como favorecer a reprodución (tipo de contedor para recoller os cogomelos - con furados), como loitar contra a contaminación (contedor no que recoller restos contaminantes -plásticos, botellas...), como coller mostras das árbores (sen grandes estragos)... en definitiva, un comportamento cívico co noso entorno.

Unha saída guíada moi interesante na que ademais de cogomelos coñecemos o nome de moitas plantas e aprendemos a recoñecelas polas súas follas, a cor do tronco, etc.

De regreso ao centro, o alumnado, coa supervisión de Carlos e a colaboración da biblioteca, escribe unha tarxeta identificativa dos cogomelos atopados e tamén dalgunhas das plantas que vimos durante a ruta.

 

A biblioteca acolle con orgullo esta exposición informativa aberta a toda a comunidade educativa.

Grazas!

Parabéns!!!!

 

Xornada de Bibliotecas Escolares 2023-24

 Onte, 18 de novembro, no Palacio de Congresos de Santiago de Compostela, celebrouse a Xornada de Bibliotecas Escolares de Galicia 2023 na que nos xuntamos 800 persoas dos equipos de biblioteca e docentes xunto a  asesores/as dos centros de formación do profesorado e persoas expertas na temática deste curso "Unha biblioteca escolar en viñetas"

 Unha xuntaza inaugurada pola Sra. Directora xeral de Ordenación e Innovación Educativa, Dona Judith Fernández Novoa, na que se falou do poder da banda deseñada como soporte para diferentes relatos, da ilustración como linguaxe poderosa... e do papel facilitador da biblioteca a través das novas linguaxes e espazos, dos proxectos, do voluntariado, do fomento da lectura, da participación das familias...

 

Nesta ocasión a Asesoría de Bibliotecas Escolares contou por segunda vez co noso centro para compartir a nosa experiencia no eido da "Lectura e Voluntariado", onde participamaos coa presentación "Acompañamento e voluntariado fan todo moi doado"

 Presentación que podedes ver aquí:

 

 

Con esta presentación amosamos un dos piares da nosa biblioteca, o voluntariado, voluntariado do alumnado de 5º e 6º (Bibliocolaboradores) e de toda unha comunidade educativa, que ao longo dos anos, ben aportando o mellor de sí facendo posible que a nosa biblioteca sexa mais acolledora, inclusiva, solidaria e funcional.

     Persoalmente, como responsable do Equipo de Biblioteca do cole, quero dar as grazas a todos os que nos apoiades no traballo diario: ao alumnado, ás familias, ao persoal non docente (conserxe, cociñeiras, limpiadoras, coidadoras ...), o colectivo Lemos Le e por su posto a todo o profesorado e moi especialmente ao que forman ou formou parte do Equipo de Biblioteca. So coa colaboración de todos podemos ser una Biblio Forte. Grazas!

Grazas tamén á Asesoría de Bibliotecas por contar con nós e pola súa colaboración.

Parabéns a todos/as!

 

 

10 DE NOVIEMBRE: DÍA MUNDIAL DE LA CIENCIA

LA CIENCIA EN EL CINE

 

 

 

 

 

 

 

MOCHILAS VIAXEIRAS 23-24

 

 Pechando as actividades de conmemoración do día da Biblioteca, o venres día 27, saíron as Mochilas Viaxeiras.

Como todos os anos o alumnado agarda con ilusión a súa saída. Trátase dun programa impulsado por Bibliotecas Escolares moi afincado e valorado no noso centro, tanto pola súa aportación ao fomento da lectura como pola implicación de toda a comunidade educativa, o fomento da solidariedade e desfrute e coidado dos bens comunitarios.

O equipo de biblioteca agradece a boa acollida deste programa e a implicación de toda a comunidade educativa que dun xeito ou outro participa nas distintas fases do programa:

  • preparación, organización e seguimento do programa (mochilas viaxeiras) -> equipo biblioteca.
  • entrega de mochilas e colaboración -> bibliocolaboradores.
  • organización semanal na aula -> profesorado titorías.
  • utilización do material e participación no caderno de vitácora -> familias.

Sen máis dilación así foi o pistoletazo de saída das mochilas viaxeiras 2023-24 na hora de ler coa colaboración dos nosos Bibliocolaboradores:

- Entrega de mochilas

 

 

- Colaboración e acompañamento na saída:

 

Como todos os anos estamos orgullosos do noso gran equipo de bibliocolaboradores.

Desexamos que o material das mochilas sexa do voso agrado.

Este ano renovamos todo o material das mochilas con libros de recente incorporación ao catálogo da biblioteca. Tívose en conta o alumnado ao que van dirixidas e o tempo de que dispoñen (1 semana).

Co afán de seguir mellorando agradecemos as suxestións que nos queirades achegar.

Moitas grazas a todos!

 

O equipo de biblioteca.



Distribuir contido