Eventos
Foto de grupo: Mercedes Corbillón
Quisiera ser leucocito y navegar por tus venas
como si fuera un barquito bogando en la mar serena,
y naufragar en la playa de tu corazón de arena.
Exterior día. Plaza de Campo Santi Giovanni e Paolo.
Dos mujeres del brazo. Caminan torpemente sobre el tapiz con el que la nieve oculta el enlosado de callejas y plazas de Venecia.
¿Quién ayuda a quién?
El bolso de la mujer más joven contiene una hermosa libreta con letras doradas en la que se puede leer: Todas las mañanas del mundo.
Podría estar sonando el Tombeau pour Mr de Sainte Colombe de Marin Marais, pero no: son las Variaciones Goldberg de Bach en la versión de Trio d'Iroise.
Si, en una licencia de inverosimilitud, la cámara mostrase cualquiera de sus páginas, el espectador leería fragmentos de un manuscrito lleno frases exultantes, y a la vez dolientes, de una larga carta de amor. Todos sabemos que «todas las cartas de amor son ridículas», también que «sólo las criaturas que nunca escribieron cartas de amor» son verdaderamente ridículas.
Hace frío. Las chillidos de las gaviotas dan tono al quejido doliente de la mujer que lamenta la pérdida del júbilo de un amor mayúsculo.
Mercedes Corbillón consigue en esta su primera novela, La belleza debe morir [Espasa, Barcelona, 2023], una perfecta radiografía sentimental sobre la euforia del enamoramiento y el terrible vacío que sucede tras su evanescencia. Para ello, cede la voz a la protagonista, una mujer madura, fotógrafa de profesión, que, implícitamente, reprocha, mediante esa carta dirigida a su ex-amante su falta de compromiso, sin dejar de celebrar lo con él vivido.
Como en la obra de Bach, el tema se repite, ostinato, en cada una de sus variaciones.
Y, aunque «el amor es imposible de contar», las variaciones se suceden, adoptando el formato de secuencias, dispuestas milimétricamente, en un orden que podría parecer intercambiable. Así conoceremos muchas historias, supuestamente secundarias, que componen la historia: el matrimonio derviche de ella, que deriva en divorcio; Leo, la hija que ha elegido vivir con su padre, emparejado con Julia, su nueva y admirable mujer; el matrimonio fallido del amante, que consume a una mujer a la que sólo le queda la libertad de elegir el suavizante con el que lavar las bragas de las sucesivas conquistas consentidas a su marido; el vacío de Alessandro ante la evidencia de que «la mujer de su vida» no es la mujer con la que podrá compartir su vida...; y, sobre todo, el viaje restaurativo de madre e hija: su trasvase mutuo de experiencias.
Y sí, también las historias de Lord Byron, Goethe, George Sand y Alfred de Musset, Verónica Franco, Constance Fenimore Woolson o Proust: leucocitos que recorren los canales de las venas de Venecia.
A beleza debe morrer [Galaxia, Vigo, 2023] resulta ser un magnífico ejercicio de estilo, justificado por la psicología de la protagonista, cultísima lectora, que ve el mundo con los ojos de los que hemos sido envenenados por el arte. Leemos: «El estilo es importante, en los edificios, en la literatura, en la fotografía, en la vida, en la mirada. Más cuando todas las historias ya están contadas y todas las fotos están hechas».
Uno de los inequívocos méritos de Mercedes Corbillón es el mimo con que compone no sólo cada una de las secuencias, sino también cada uno de los párrafos.
Decía Carlos Edmundo de Ory: «La poesía es un vómito de piedras preciosas». Corbillón lo tiene presente y así, como un experto orfebre engarza en su relato citas (perfectamente elegidas, inevitables para el sentido del relato), aforismos o greguerías: «La pasión es un animal carnívoro y de presente», «El amor sin esperanza es como un edificio en llamas».
«Nadie en su sano juicio da la espalda a la belleza». «Nadie en su sano juicio la mira de frente».
Aceptemos el riesgo de leer a Mercedes Corbillón.
Francisco Rodríguez Coloma [texto]
&
Ana Tomé: [fotos]
O profesorado de tecnoloxía oferta un taller de cortado láser coa Mr. Beam para a rapazada pertencente ao Club de Ciencia.
Este venres inaugurouse a exposición fotográfica 12 miradas en feminino. As fotógrafas Ana Tomé e María Varela explicáronlle ao alumnado presente a orixe do proxecto: honrar a mulleres pioneiras, creadoras, únicas, que a historia non promociounou.
A exposición conta con códigos QR a través dos que se pode acceder a información sobre cada unha das fotógrafas.
Esta exposición será parte das actividades no centro polo 8M.
O alumnado de 1º de Bacharelato de Obradoiro Musical acudiu ao CEIP Vales Villamarín, onde representaron unha serie de contos musicados para o alumnado de 3 e 4 anos de infantil.
Traballaron no guión, na interpretación, na música e no atrezzo. Ao final da representación, amosaron os instrumentos e os diferentes tipos de marionetas empregados. A experiencia foi moi enriquecedora e todo un éxito. Tanto, que á volta de vacacións repetiremos para o último curso de infantil.
Parabéns polo traballo tan ben feito!
O alumnado de 3º ESO E de "Proxecto Competencial" realizou unha interesante visita ao DISTRITO FORESTAL II DE BETANZOS. Alí guiados polos axentes medioambientais, puidemos ver o último modelo de camión antiincendios. Tamén nos explicaron como actúan, por certo axudados dunha punteira tecnoloxía, no caso de un lume forestal e os devastadores efectos que teñen no noso hábita. Tamén acedimos á sala de monitores, onde en tempo real e a través de distintas cámaras vixían os nosos montes.
Concerto do alumnado de Linguaxe e práctica musical de 1º de Bacharelato do noso centro, conxuntamente co IES Alfonso X o Sabio de Cambre.
Vimos de instalar no noso centro o Punto Laranxa contra o acoso e o ciberacoso escolar.
Se estás a sufrir ou coñeces algún caso de acoso ou ciberacoso, podes denuncialo de xeito anónimo depositando unha mensaxe na caixa que atoparás ben visible na entrada do instituto. De igual maneira, podes achegar a túa mensaxe a través do Punto Laranxa virtual na nosa páxina web (arriba á dereita).
Esta medida encádrase dentro do Plan Integral contra o acoso e ciberacoso escolar publicado recentemente pola Consellería de Educación.
TRES VACAS
Mentres les, concéntrome no tacto da túa chaqueta.
E penso no pelo mollado das vacas cando chove, se ninguén as recolle.
Unha paciencia triste. Mesta.
As vacas, que non dubidan que as virán recadar. Os seus ollos tranquilos.
Debuxo a túa postura, tan parecida á dos paxaros cando secan as ás molladas.
Ese movemento pequeno que avanza e dubida cada vez que os teus ombros se adiantan ao teu corpo. Cada vez que descubro o que protexes e
te atravesa.
Tremes.
Estamos sós e quietos. Escribo sobre ti.
Fóra as vacas confían no amor.
Premio Nacional de Poesía Joven 2022
21 de marzo, Día Mundial da Poesía
&
John Borden Evans
O alumnado participante no proxecto Pegada de Carbono, visitou a Audi, referente industrial en proxectos de absorción de CO2, acompañados polas súas profesoras Elvira Castro e Mª José Pardo.
Alí presentáronnos o seu programa Mission: Zero, que ten coma obxectivo acadar as emisións 0 de carbono para 2025.
Vintedous alum@s de todos os cursos da ESO, participan hoxe no Canguro Matemático, concurso organizado pola Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas (FESPM), dentro da convocatoria internacional realizada pola Asociación Kangourou Sans Frontières.
|
O alumnado de 1º de Bacharelato acude á sala Xulio Cuns para gozar dun concerto de Aldaolado organizado por Normalización Lingüística do concello de Betanzos.