Eventos
O cambio climático é un dos maiores desafíos aos que se enfronta a humanidade na actualidade. Refírese á variación a longo prazo nos patróns climáticos da Terra, causada principalmente pola actividade humana, como a queima de combustibles fósiles e a deforestación. Este fenómeno ten consecuencias devastadoras para o planeta, como o aumento das temperaturas globais, o derretimiento dos casquetes polares, a acidificación dos océanos e o aumento na frecuencia e intensidade de fenómenos climáticos extremos, como furacáns e secas.
A profesora Dna Mª Teresa Rego Sanmartín do Dpto. de Tecnoloxía, plantexou ó alumnado de 3º da ESO da materia de Dixitalización, a realización dunha presentación sobre o Cambio Climático.
Nesta actividade sobre o Cambio Climático, exploraremos as causas e consecuencias deste problema global, así como as posibles solucións e accións que podemos tomar para mitigar os seus efectos. É fundamental que tomemos conciencia da urxencia de actuar e traballemos xuntos para protexer o noso fogar, a Terra, para as xeracións futuras.
Xuntos podemos marcar a diferenza!
A profesora Dna Cristina González Abelairas, do Departamento de Lingua Castelá e Literatura, realizou co alumnado de 3º da ESO na materia de Proxecto Competencial un vídeo signando os principais meteoros. Empregouse tanto a lingua de signos galega (LSG) como a lingua de signos española (LSE).
Nesta actividade explicouse ós/ás rapazas que a lingua de signos é a lingua propia das persoas con xordeira ou xordo cegueira e emprega unha canle distinta a das linguas orais, pois é xestual e visual con parámetros específicos na produción signada como: localización do signo, configuración da man, movemento, orientación da palma, expresión corporal e/ou facial e vocalización.
Os principais obxectivos foron:
- Facilitar a comunicación entre persoas xordas ou con discapacidade auditiva e persoas oíntes.
- Fomentar a inclusión e a accesibilidade para as persoas xordas en diferentes ámbitos, como a educación, o traballo, a saúde, entre outros.
- Promover o respecto e a valoración da diversidade lingüística e cultural das persoas xordas.
- Contribuír ao desenvolvemento da autonomía e a autoestima das persoas xordas ao poder expresarse de maneira natural e fluída na súa lingua materna, a lingua de signos.
- Sensibilizar á sociedade sobre a importancia da lingua de signos como ferramenta de comunicación e medio de expresión lexítimo para as persoas xordas.
Buscáronse os signos dos meteoros en lingua de signos a través do dicionarios "preadsign.com", que se corresponden coas seguinte palabras en castelán: LLUVIA, NIEVE, AGUANIEVE, HELADA, GRANIZO, COPO, HIELO, AGUA, RAYO, TRUENO, FRÍO, MAREA, NOCHE, DÍA, HURACÁN, VIENTO, SOL, LUNA, ARCOÍRIS, CALIMA, NIEBLA ou NUBES.
Ademais foron necesarios outros signos que permitían matizar os anteriores como: CAPA, MUCHO, POCO, FIN, INSTANTE... A docente explicou o signado con detalle que o alumnado ensaiou. Tamén se viron vídeos sobre información meteorolóxica signada na TVG e persoas xordas signando sobre o tema.
Finalmente gravouse un vídeo que pódese ver en YouTube, para que máis persoas poidan aprender sobre os meteoros en lingua de signos e para difundir a importancia desta lingua e promover o seu uso na sociedade.
Clica na imaxe para ver o vídeo
O alumnado da materia de Economía de 4º da ESO no IES do Camiño, impartida pola profesora Dna Alejandra Abuín Sixto, realizou o proxecto: "Impacto Económico de Eventos Meteorolóxicos Extremos na nosa Comunidade"
O obxectivo deste proxecto foi explorar cómo os eventos meteorolóxicos extremos afectan a economía da nosa comunidade local na comarca de Palas de Rei. A través da recompilación e a análise de datos económicos e meteorolóxicos, buscamos comprender mellor a relación entre o clima e a economía, así como identificar estratexias para mitigar os impactos económicos negativos destes eventos.
As actividades realizaras foron as seguintes:
1. Investigación Preliminar:
• Realizamos unha investigación sobre os diferentes tipos de eventos meteorolóxicos extremos que afectan a nosa rexión (tormentas, inundacións, secas, etc.).
• Recompilar datos históricos sobre eventos meteorolóxicos extremos pasados e os seus impactos económicos na nosa comunidade e noutras comunidades do país.
2. Análise Económico:
• Estudamos os principais sectores económicos da nosa comunidade (agricultura, turismo, industria, etc.) enmarcado na programación didáctica da materia de cuarto da ESO.
• Analizamos como os eventos meteorolóxicos extremos afectan cada un destes sectores (perdas de cultivos, cancelacións de eventos turísticos, influencia no camiño de Santiago e no volume de peregrinos, danos á infraestruturas públicas e privadas, etc.).
• Cuantificamos custos económicos asociados con estes impactos na agricultura, na gandeiría e no turismo relacionado co camiño de Santiago.
3. Entrevistas e enquisas:
• Realizamos entrevistas con familias gandeiras, empresarios locais, agricultores e outros actores clave para comprender cómo foron afectados por eventos meteorolóxicos extremos no pasado e cómo se están preparando para futuros eventos.
• Deseñamos e levamos a cabo enquisas para recompilar datos adicionais sobre as percepcións e experiencias da comunidade en relación co impacto económico dos eventos meteorolóxicos extremos.
4. Presentación de Resultados:
• Analizamos datos recompilados e presentamos resultados de maneira clara e concisa.
• Identificamos posibles medidas de adaptación e mitigación que poderían axudar a reducir os impactos económicos dos eventos meteorolóxicos extremos no futuro.
5. Accións futuras:
• Desenvolveremos recomendacións específicas para políticas e accións futuras destinadas a mellorar a resiliencia económica da nosa comunidade fronte a eventos meteorolóxicos extremos.
• Análise de posibles colaboracións con institucións locais e rexionais para implementar medidas de adaptación e mitigación.
Este proxecto non só permitiu aos estudantes aprender sobre os conceptos económicos clave, senón que tamén lles brindou a oportunidade de aplicar estes coñecementos nun contexto real e relevante para a súa comunidade. Ademais, fomentou a conciencia sobre a importancia da preparación para eventos meteorolóxicos extremos e a necesidade de accións colectivas para abordar os seus impactos económicos.
O alumnado da materia de Historia de 4º ESO e 1º Bacharelato, impartida polo profesor Dn. Carlos Bello Stout, no marco do Proxecto Meteoescolas, ademais das actividades de colaboración con outros Departamentos no marco do Proxecto, realizaron as seguintes actividades prácticas e teóricas para mellorar o coñecemento da meteoroloxía e climatoloxía, especialmente na comarca da Ulloa.
1. Estudo dos Microclimas de Galicia: Os estudantes realizaron un estudo comparativo dos diferentes microclimas, analizando factores como a temperatura, a precipitación, a humidade e a velocidade do vento.
2. Proxecto de Cambio Climático: Os estudantes investigaron como o cambio climático está afectando a Galicia. Analizaron datos históricos de temperatura e precipitación para identificar tendencias e facer predicións sobre como o clima pode cambiar no futuro.
3. Estudo das Nubes: Os estudantes aprenderon a identificar diferentes tipos de nubes e o que cada tipo nos di sobre o clima.
4. Análise de Datos Climáticos Históricos: Os estudantes analizaron datos climáticos históricos de Galicia dispoñibles en liña coa intención de identificar tendencias e patróns.
5. Estudo de Casos de Eventos Meteorolóxicos Significativos: Os estudantes investigaron sobre eventos meteorolóxicos significativos que ocorreron en Galicia, como tormentas severas ou ondas de calor.
6. Debate sobre Políticas Climáticas: Os estudantes investigaron diferentes políticas climáticas posibles. Debateron sobre os méritos e desvantaxes destas políticas e discutiron posibles solucións para o cambio climático.
O alumnado de 4º da ESO da materia de Dixitalización, impartida pola profesora Dna. Ana Montenegro Agromartín, foi o encargado do deseño de táboas de recollida dos datos das variables meteorolóxicas obtidas da plataforma de MeteoGaliciae e do seu procesado.
A medición de variables meteorolóxicas é unha actividade fundamental na predición do clima e o estudo dos fenómenos atmosféricos. Grazas á tecnoloxía e os avances na medición destas variables, logrouse recompilar datos precisos e detallados que son utilizados para realizar prognósticos do tempo, estudar o cambio climático e entender mellor os patróns meteorolóxicos.
Algunhas das variables meteorolóxicas máis comúns que se miden son a temperatura, a presión atmosférica, a humidade, a velocidade e dirección do vento, a cantidade de precipitación e a radiación solar. Estas medicións realízanse a través dunha variedade de instrumentos e dispositivos, como termómetros, barómetros, higrómetros, anemómetros e pluviómetros, entre outros.
Unha vez que se recompilaron os datos meteorolóxicos, foi necesario levar a cabo un tratamento dos mesmos para analizalos e obter información útil. Este proceso incluiu a recompilación, o almacenamento, a procesamento e a interpretación dos datos, co fin de identificar patróns, tendencias e anomalías no clima.
En resumo, a medición de variables meteorolóxicas e o tratamento de datos son actividades esenciais para comprender e predicir o clima, así como para tomar decisións informadas en relación a fenómenos atmosféricos que poden afectar á sociedade e ao medio ambiente.
A auga xoga un papel crucial na regulación do clima a nivel global a través de procesos como a evaporación, a precipitación e a formación de nubes. Comprender como a auga interactúa coa atmosfera é fundamental para predicir cambios no clima a longo prazo e o seu impacto no medioambiente.
O estudo da relación entre auga e clima é de suma importancia debido aos seguintes motivos:
1. Impacto no clima global: A auga xoga un papel crucial na regulación do clima a nivel global a través de procesos como a evaporación, a precipitación e a formación de nubes. Comprender como a auga interactúa coa atmosfera é fundamental para predicir cambios no clima a longo prazo.
2. Xestión de recursos hídricos: A dispoñibilidade de auga doce é un recurso vital para a vida humana, a agricultura e a industria. Estudar a relación entre a auga e o clima permite desenvolver estratexias máis eficientes para xestionar e conservar os recursos hídricos, especialmente en áreas propensas á seca ou inundacións.
3. Adaptación ao cambio climático: Co cambio climático en curso, é fundamental comprender como afectará á dispoñibilidade e distribución da auga en diferentes rexións. Estudos sobre a relación entre auga e clima son clave para desenvolver medidas de adaptación e mitigación #ante os impactos do cambio climático, como a xestión de secas ou a protección de zonas costeiras #ante o aumento do nivel do mar.
4. Desenvolvemento sostible: Unha xestión adecuada dos recursos hídricos é crucial para o desenvolvemento sostible a nivel global. Comprender a relación entre auga e clima permite deseñar políticas e estratexias que promovan o uso sostible da auga e a redución da vulnerabilidade das comunidades fronte a eventos climáticos extremos.
Dende a materia de Proxecto Competencial en 1º ESO, impartida polo profesor DN Lois Rodríguez Cabana do Dpto. de Filosofía, desenvolveronse as seguintes actividades, encamiñadas a toma en conciencia da relación entre o clima e o recurso auga.
Actividade 1. Elaboración de gráficos e estudo do caudal dos rios na comunidade autónoma de Galicia
Actividade 2. Cálculo da cantidade de auga que chove nun dia a carón da túa casa
Activade 3. Estudo entre a relación entre a auga e a radición solar
En resumo, o estudo da relación entre auga e clima é esencial para entender e predicir os patróns climáticos, xestionar de maneira eficiente os recursos hídricos, adaptarse ao cambio climático e promover o desenvolvemento sostible.