Skip to Content

Abril 2018

Practicando Parkour en 5º e 6º

 Os alumnos e alumnas de 5º e 6º tiveron a oportunidade de coñecer mellor o parkour e todos os seus beneficios, os cales podemos aproveitar para a nosa vida diaria. 

 A pesar de que o parkour practícase de maneira individual, a forma de traballo é maiormente cooperativa.

 “Eu axúdoche a ti, e ti axúdasme a min”, porque non existe competición, existe unha meta que é a aprendizaxe, non o gañar ou o perder.

 Se non o consegues, téntao de novo. Repetir a tarefa de novo non é malo, aprender do erro é necesario.

Grazas ao parkour temos como consecuencia: humildade, creatividade, autosuperación, autocontrol, amizade...

O parkour non é perigoso, perigosa é a desinformación que existe.

 

"Rompendo estereotipos" en Educación Infantil

Hai uns días celebramos o día da muller co lema ROMPENDO ESTEREOTIPOS, onde os nenos de infantil puideron ver que "bailar" profesionalmente non só fano as mozas.
O 8 de marzo puidemos contar coa axuda dos bailaríns de 
Gravity, e os nenos pasáronllo xenial aprendendo un BAILE, vese no seguinte vídeo:

 

 

Terra Chá

No mes de Decembro os alumnos e alumnas do noso centro seguiron traballando sobre o Plan Proxecta Etnografía e Medio Ambiente en Lugo, investigando a comarca de Terra Chá "moito que ver..."
 
 
 
 
 
 
Os alumnos de 3ºA abordamos as orixes da comarca da Terra Cha. Traballaron sobre as orixes de todas as localidades que conforman a comarca (vilalba, Castro de Rei, Outeiro de Rei, Begonte, Muras, Xermade, Guitiriz, Cospeito e Pastoriaza) a súa bandeira, os lugares de interese... así como as orixes da Mancomunidade de Municipios da Terra Cha.
 
 
 
Un mural, onde buscaron información sobre os seus dez concellos, destacando un lugar interesante para visitar de cada concello:
 
 
 
 
 
 
 
 
E de cada concello, as súas parroquias, onde está situado, a súa historia...

No referente a festas, os alumnos de 6B achegaron información da FESTA DA FILLOA DE MUIMENTA.

 
 
E sobre LENDAS E TRADICIÓNS, traballaron AS TRES BESTAS FERIDAS os alumnos de 1ºB:
 
 
 
 
 
Ao aproximarse o entroido e vinculado coa comarca os alumnos de 3ºA fixemos un 
estudio do entroido máis popular , o de Val de Francos, no Concello de Castro de Rei:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Visita guiada a pé polo Lugo romano en 6º curso

O venres 6 de Abril, os alumnos de 6º de Primaria visitaron os principais vestixios do Lugo Romano, acompañados polo arqueólogo, que previamente impartira no centro unha charla sobre este tema. Ao longo de toda a mañá puideron apreciar diversos restos como: o Acueduto Romano na Rúa de San Marcos, a Piscina Romana na Praza de Santa María, o Templo Romano no Círculo das Artes, a Casa dos Mosaicos en Doutor Castro, a fascinante Domus do Mitreo e algunhas das catro portas romanas que aínda conserva a muralla hoxe en día. Ademáis na Sala de exposicións Porta Miñá viron moitos obxectos dos que se atoparon en diferentes excavacións, algúns deles con gafas tridimensionais! Foi unha mañá verdadeiramente intensa e emocionante!

 

 

Preparando murais para o Día do Libro.

O alumnado de 4ºA preparou murais facendo refencia ao Día do Libro. Algúns quedaron moi bonitos!

 

Día do libro

 

Hoxe, 23 de abril de 2018,  conmemoramos na escola o DÍA DO LIBRO. O alumnado de 6ºB de primaria, foi ler un conto ao alumnado de 4º A e 4º B. Para iso, xuntámonos todos na mesma aula e escoitamos con moita atención aos nosos compañeiros/as. Fixeron unha pequena representación dun pequeno conto; MARIQUIÑA, do libro Mar adiante, de María Victoria Moreno, autora á que se adican este ano as Letras Galegas. Antía, recitounos un poema que ela mesma inventou.

Moitas grazas a todos/as!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Visita a Santa Eulalia de Bóveda de 5º Primaria

Continuando co Plan Proxecta, Etnografía e Medio Ambiente en Lugo, os alumnos e alumnas de 5 de Primaria, fixeron unha visita neste mes de abril a Santa Eulalia de Bóveda.

Santa Eulalia de Bóveda, é un santuario tardo-romano do século III construído a 14 quilómetros da Antiga Lucus Augusti. É un dos lugares máxicos de Galicia e único en toda Europa . Descóbrese en 1926 e en 1931 declárase Monumento Artístico Nacional. Hoxe cualifícase como Ben de Interese Cultural, baixo titularidade da Xunta de Galicia. 

31072896_10156189224534020_8129414818984529777_n_0.jpg

Non contamos con outro edificio das mesmas características en todo o territorio ocupado polo Imperio Romano. Consérvanse unhas pinturas murais romanas extraordinarias e de gran realismo con colorido impresionante nas que se representan diversas aves como pavos reais, pombas ou faisanes.

31036950_10156189224759020_559175025920794265_n.jpg

 TERMAS ROMANAS

Aproveitamos a saída para visitar as Termas Romanas e a Ponte Romana da nosa cidade.

31091856_10156189224054020_959374372923658308_n.jpg

As Termas Romanas é un dos monumentos mais representativos do legado cultural romano.

31124632_10156189223919020_7061013443384066855_n.jpg

 Para cruzar o río, os romanos construíron unha gran ponte de granito , da que se conservan partes de fábrica orixinal romana en varios dos seus alicerces.

31052357_10156189224169020_7482710690897389394_n.jpg

Alumnado de 1ºA plantando legumes.

O alumnado de 1ºA pasou un ratiño moi divetido,aprendendo e plantando garavanzos, fabas e lentellas... Unha actividade que lles encantou!!

 

 

 

 

 

 

Coñecendo as sementes. O xirasol

O primeiro contacto dos alumnos/as de 6º de Educación Infantil co "Horto Escolar" foi a sementa da planta do Xirasol.

O horto escolar é fonte inestimable de recursos, permitindo abordar unha serie de contidos encamiñados ao desenvolvemento das capacidades dos nenos.

Trátase dunha experiencia que axuda a desenvolver a socialización e o traballo en equipo organizado e  secuenciado, favorecendo a valoración do propio esforzo e a súa relación co aprecio aos produtos conseguidos.


Ademais, xera situacións que posibilitan o traballo da 
lateralidade, a orientación espazo-temporal,  motricidade fina, exploración cos sentidos, desenvolvemento de estratexias de investigación, observación de ser vivos e, interrelación de conceptos de diversas  árelas.

O horto é un marco idóneo para traballar as liñas transversais, especialmente a educación ambiental, con temas como o consumo, a alimentación ou a saúde, unindo a cultura escolar-científica e a vida cotiá; a través desta experiencia facilítanse aprendizaxes útiles para o desenvolvemento social dos nenos dentro e fóra do marco educativo.

Os nosos alumnos tiveron a oportunidade de tocar a terra, e facer a súa propia sementeira.

Traballamos por equipos, e mentres esperaban os demais alumnos, a súa quenda, coñecían a planta do xirasol, pintando un debuxo:

 

O final da actividade, os nenos/as levaron a súa plantiña para casa.

Xadrez

No noso CEIP PARADAI APRENDEMOS O XADREZ e moitas veces escoitamos a opinión entre a relación xadrez e intelixencia. Podemos facernos esta pregunta: O xadrez axuda a pensar?
 

 
A resposta vén da man da psicoloxía: ferramentas que favorecen o desenvolvemento da parte cognitiva de nenos e nenas.Aí está o xadrez, tanto no deportivo como no intelectual.

 

1. Capacidade para organizar e planificar a información, primeiro mentalmente e logo manual.

2. Orientación espacial en 2-D e 3-D, que permítelles  identificar a relación entre pezas e  casillas.

3. Percepción e definición dun problema, facilitándolles a búsqueda de respostas a través do razoamento lóxico, e  xustificando as súas decisións.

4. Reforzar a memoria a curto e longo prazo e a la memoria operativa, habilidades transferibles a escola.

5. Favorece o desenvolvemento de aspectos cognitivos como a atención, a percepción, a discriminación, pensamento lógico-matemático, concentración, agudeza visual, etc…

6. Aceptar normas de xogo establecidas e a importancia do respeto as quendas.

7. Asimilar tanto a vitoria como a  derrota.

8. Fomentar o respeto hacia compañeiros/as e aceptalos/as como rivais.

9. Recoñecer os progresos e erros para cimentar a autoconfianza.

10. Plantearse problemas da vida diaria e resolvelos de xeio creativo.
 

 

 

Comezamos cos ensaios do CIRCO

Como cada ano e coa chegada do bo tempo, comezamos ilusionados cos ensaios de cada disciplina do CIRCO:

 

 

 

 

Apicultura. Facendo unha colmea

Continuando co aprendizaxe dos oficios, traballamos na apicultura facendo unha colmea, que é onde habitan as abellas e fan o mel e a cera:

E ata cada un poido facer as súas propias abelliñas:

Venres lúdicos en 4ºA

O alumnado de 4ºA participou en varios xogos de mesa, entre eles  Quien es quien?, pictureka, conecta 4 e preguntados. Pasárono moi ben!

 

 

 

 

 

 

Guitiriz

Os orixes de Guitiriz por 6ºB de Primaria:

 

 

En 1ºB as feiras e festas, do municipio de Guitiriz traballaron coa Feira de cantería, callos e
artesanía que se celebra en Parga. Vimos imaxes dos canteiros traballando na pedra e o
posterior concurso coa entrega de premios as mellores esculturas.

 

 

 

 

Coñecendo algúns ríos de España

Estes días puidemos desfrutar dun material de refugallo moi orixinal con:

- Unha caixa de zapatos

- Uns cables

- Dúas lámpadas.

- Unhas poucas "chinchetas".

- Unha lámina cos ríos de España.

 

Como resultado un xogo para aprender os ríos de España moi divertido, se acertas coa resposta correcta, encendese a lámpada:

contrato programa

 

Courel / Ancares

No noso centro continuamos aprendendo sobre a etnografía da provincia de Lugo polo cal, no mes de NOVEMBRO traballamos a fermosa zona do COUREL/ANCARES.

O alumnado indagou e fixeron o seguinte mural, exposto no corredor do centro:

Caurel ancares

 

Os alumnos/as de 5ºB traballaron en equipo a "Festa da Castaña":

Feura da castaña

Centrándose tamén noutras festas, como a "festa da cultura e a tradición", "Encontro de artesáns" e o "Filandón da música"...

Caurel ancares

Os nenos e nenas de 4ºA atoparon información sobre as ORIXES dos Ancares e o Courel:

 Os pequenos/as de 1ºA, aprenderon a lenda do home lobo dos Ancares:

Os ancares

E a LENDA DO APALPADOR do Courel:

O apalpador

E no mes de Decembro, tamén aproveitamos na festa do Nadal, a visita do Apalpador grazas a ANPA do colexio, na que os alumnos/as desfrutaron de contos, e tamén da explicación de como eran os xoguetes antigamente:

Apalpador

 

 

 

 



by Dr. Radut