Os perigos das novas tecnoloxías

Esta semana tivemos connosco a Leticia Costas e Sheila Fernández, da empresa KidCode, no marco da iniciativa Ti Decides!, un programa de intervención socioeducativa xuvenil posto en marcha un curso máis pola Concellería de Xuventude de Soutomaior coa finalidade previr condutas de risco en diferentes campos como as drogas, a sexualidade, etc. Desta volta, os obradoiros tiveron como destinatario o alumnado de 1º ESO e centráronse no uso responsable de Internet e as novas tecnoloxías e en como sermos bos cidadáns dixitais (decálogo).

Así o viron os alumnos e alumnas deste curso:

O luns 13 de xaneiro de 2020 tivemos unha charla sobre os perigos que presneta internet. Falamos sobre temas como que non debemos acceder a contidos non recomendados para a nosa idade ou que non dbeeriamos usar o noso nome real e non deberiamos dar os nosos datos e información a calquera na rede.Tamén nos ensinaron a crear contrasinais e ususrios difíciles de seren adiviñados pola xente.

Sara Leiro (1º ESO C)

Ao principio empezamos a falar sobre que é a ciberseguridade e de que hai que ter coidado coas videoconsolas, os móbiles... Por exemplo, cos permisso, coa compra de produtos, coa cámara dianteira, coa idade de acceso... Axudáronnos cos nosos contrasinais para facelos máis seguros poñendo números que se parezana letras, poñendo o nome da túa película, comida ou xogo favoritos. O máis divertido foi coñecer o Código César, que é unha forma de poñer unha frase con letras que parece que non ten sentido pero que, ao final, traducimos nunha oración a través dunhas claves. Foi unha charla entretida e, sobre todo, interesante.

Anxo Muíños (1º ESO C)

Nesta charla estivemos falando das aplicacións que hai nas redes sociais e do perigo que ten quedar con descoñecidos, dos que ti non vas saber nada pero que eles si poden saber de ti grazas aos datos que colgas nas redes sociais. Tamén conversamos dos perigos das aplicacións gratis de internet, de facer algo en nome doutra persoa, que pode ser delito, das persoas que che piden todos os teus datos e das persoas que poden activar a cámara ou o micrófono do móbil (incluso de Google, que pode activarche o micrófono do teléfono). Tamén coñecemos métodos para por contrasinais. A min pareceume unha boa charla sobre estes perigos.

Héctor Míguez (1º ESO C)

A charla tratou o ciberacoso. Faláronnos sobre a xente que acosa polas redes sociais ou fisicamente, tamén da xente que se fai pasar por outras persoas mostrando unhas actitudes que poden causarnos danos psíquicos e incluso poden darse danos físicos. Polo exposto, ñé recomendable non facilitar os datos ás persoas xa que canta máis información deamos máis ferramentas teñen para agredirnos de diferentes xeitos (roubos, malos tratos...). As redes sociais son boas sempre que teñamos precaucións á hora de empregalas e, ademais, como usuarios debemos mostrar respecto polos demais uduarios.

Rubén Rodríguez (1º ESO C)

AnexoTamaño
CidadanDixital _DECALOGO.pdf988.48 KB