Skip to Content

Articles

8M

Semana repleta de traballos relacionados co Día da Muller:

- Ambientación do centro

 

- Mulleres galegas influíntes (ENDLG)

- As mulleres da nosa vida: elaborado por cada nena e neno do centro.

- Investigación, traballo e exposición da vida dunha muller influínte en cada aula

 

 

lapbookgaiteiras

- Cancións e bailes "Todo pode ser" e "Coas botas listas para bailar" Nancy Sinatra ("These boots are made for walking")

 

 

 botas bailar

TOCADE NAS IMAXES PARA AMPLIAR

Leonardo da Vinci, os rostros do xenio no Pazo das Alfaias en Madrid

Exposición conmemorativa do V centenario do seu falecemento.

De visita cultural:  O martes, día 14 de maio, os rapaces e rapazas de 6º, tiñamos unha cita con Leonardo; unha oportunidade para coñecer ao pintor, escultor, inventor, en definitiva, un home adiantado ao seu tempo.

A parte das súas obras máis coñecidas como son  os cadros de A Adoración dos Magos, Mona Lisa, A Última Cea..., ou O Home de Vitruvio, un estudo sobre a proporción humana;  sorprendéronnos os seus cadernos, cheos de investigacións sobre mecánica, anatomía (debuxos que semellan radiografías do corpo humano), enxeñería militar, topografía, hidráulica...

As páxinas están escritas de dereita a esquerda e en espello "escritura especular",  cheas de debuxos e notas  nas que se aprecia o seu esforzo por entender o funcionamento da natureza e do corpo humano.

Tamén ideou unha serie de inventos como máquinas voadoras (o ornitóptero), o paracaídas, o primeiro traxe de buzo, a hélice, un tambor mecánico... 

No noso percorrido polas distintas salas, atopámonos con Christian Gálvez, comisario da exposición e membro do Leonardo DNA Project como experto mundial na figura de Leonardo da Vinci

Esta actividade pecha o proxecto Viaxamos a Italia, desenvolvido dende a biblioteca do centro durante o 1º trimestre.

A Real  Academia de Belas Artes homenaxea a Luís Seoane, artista multidisciplinar e gran impulsor da cultura galega.

Imos a achegarnos á súa obra coñecendo algunha das súas facetas máis creativas.  

Como escritor e defensor da lingua galega.

Poemas para ilustrar a obra "o Gaiteiro"

poemas o gaiteiro

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Reescribindo a Luís Seoane
 
Na súa faceta das artes plásticas

- Interpretación da obra "Bodegón de Peixes", con diferentes técnicas plásticas.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Curso na Aula Virtual : Obradoiro de Plástica. Días das Artes Galegas  (Para acceder, entra como convidado/a)

retrato esguello o gaiteiro
Collage sobre o retrato de Esguello O Gaiteiro
Un gran defensor da música tradicional como se pode apreciar na temática de numerosos cadros e xilografías
Os Fiadeiros: Música tradicional e baile con instrumentos tradicionais: A gaita, a pandeireta e o pandeiro. 
  "Baile"
 
Aproveitamos para coñecer de preto a gaita e algúns, animáronse  a botar algunha peciña.

día de rosalíaNa entrada do colexio temos unha exposición que vai medrando cada día: 
As rapazas e rapaces de E. Infantil expuxeron carteis onde demostraron as súas dotes plásticas e creativas.

En primaria, crearon cómics e ilustraron poemas inspirándose nas obras da autora.
Nas clases de robótica, alumnas/os de 6º, deseñaron unha infografía robótica --> Rosalía ReBOTada.
Na infografía aparecen os datos máis significativos da biografía e obras da poeta cun circuíto, para os mBots, cos lugares onde viviu. Cada robot portaba unha pancarta con mensaxes que xurdiron da lectura dos versos de Rosalía e asociados a situacións de inxustizas sociais que afectan as mulleres. #LibreOMeuPensamento_rdc_19 (AELG)
Programamos un piano virtual, para tocar cos robots cancións dedicadas a Rosalía como "Adios ríos, adios fontes" e "Parabéns para ti"

A celebración continúa, xa que acordamos desenvolver esta data conxuntamente co #8M día Internacional da Muller. Unirémonos á proposta da AELG "Do XIX ao XXI: Libre o meu pensamento!" participando nunha mani-FESTA-acción con pancartas elaboradas en cadansúa clase que reivindiquen os dereitos das mulleres ou que denuncien a inxustiza social que seguen a sufrir en pleno século XXI

Ver vídeo da actividade: Rosalía, unha feminista do S. XIX

mes da ciencia"Observar é máis que mirar e ver"

O ovo é un alimento saudable e nutritivo que forma parte da nosa dieta.

Para saber máis:

1º-  Examinamos o seu envase e comprobamos a data de caducidade e o valor nutritivo do alimento.

2º- Cascamos o ovo e describimos a xema e a clara.

3º- Cocemos ovos, quitámoslle a casca e recoñecemos a súa membrana exterior e a cámara de aire.

 4º- Disfrutamos dunha degustación de ovos cocidos.

5º- Fixemos fotos, vídeos e documentamos todo o proceso:

PRACTICA...

Que lle pasa ao ovo cando o somerxes no vinagre?

Introduce un ovo nun tarro con vinagre e vai anotando o que observas

Día 1- Ao somerxer o ovo en vinagre, ten lugar unha reacción química. O vinagre que é un ácido (ácido acético) reacciona coa casca que está composta por carbono e calcio (carbonato cálcico.) O ácido disolve a casca e nese proceso libera dióxido de carbono que son as burbullas que rodean o ovo. O olor que desprende é un tanto desagradable, polo que é unha boa idea ter o tarro tapado.

Día 3- Unha vez “destruída” a casca, verás a membrana que o envolve. Esta, permite a entrada do vinagre no interior do ovo e por iso dicimos que  o ovo engordou (aumentou de tamaño). O vinagre que entra reacciona coa clara, dándolle unha consistencia gomosa, agora o ovo ten aspecto de pelota saltarina. Ollo que pode romper!

 



by Dr. Radut