PROXECTO DE FOMENTO DO USO DA LINGUA GALEGA 14-15 |
|||||
|
|||||
RECUPERAMOS TRADICIÓNS | |||||
CELEBRACIÓNS E CONMEMORACIÓNS | |||||
VISITA DE AUTORES | |||||
|
|
|
|||
OUTRAS ACTIVIDADES DINAMIZADORAS | |||||
PUBLICACIÓNS E NOVAS | |||||
Revista escolar MAREIRIÑA | |||||
MEMORIA DO PROXECTO DE DINAMIZACIÓN LINGÜÍSTICA CURSO 14 - 15 | |||||
Memoria do Proxecto de fomento do uso da lingua galega 14 - 15 |
|||||
Dinamización L. Galega Curso 14 - 15
PROXECTO DE FOMENTO DO USO DA LINGUA GALEGA 2014-15
VISITA DE XOSÉ VIZOSO - ABRIL 2015
|
||||||
O alumnado de 5º de Primaria recibirá próximamente a visita deste artista mindoniense, e que traballa dende hai 30 anos como deseñador do Grupo Sargadelos, onde contou co maxisterio de Isaac Díaz Pardo e a supervisión de Luís Seoane. |
||||||
Xosé Vizoso creou decenas de pezas de cerámica, deseñou centos de libros e ilustrou moitos deles. Unha mostra da súa arte e da súa tenrura cos nenos pode verse nas ilustracións do libro CANTOS DE SOL A SOL de X. Neira Vilas, e noutros do mesmo autor. |
||||||
Dentro dos seus traballos artísticos destacan os CARTEIS. Máis dun centenar de carteis para festas, feiras, congresos... |
||||||
|
||||||
"Non son carteis para ver dun saque e seguir, senón pezas artísticas para contemplar con lecer". -Neira Vilas- | ||||||
Xosé Vizoso di dos seus traballos: "Creo que o que máis me gusta é converter unha obra nun puzzle..., e facer que a xente teña que mirala con atención para entendela e descobrir cousas novas cada vez que a ve". |
||||||
|
||||||
Figuras deseñadas por Xosé Vizoso en conmemoración do 400 aniversario da publicación do Quixote, e interpretadas en cerámica de Sargadelos. | ||||||
22 de abril: fíxose realidade a visita tan esperada de Xosé Vizoso. Chegou cargado de ideas e de materiais. Esperábano na biblioteca os nenos e nenas de 5º curso. |
||||||
E alí foron vendo como o lenzo foi perdendo a súa cor blanca para gañar as cores que xurdían das mans e maestría de Xosé Vizoso. | ||||||
Pincelada a pincelada foi aparecendo o resultado final. | ||||||
Antes de despedirse, intercambio de agasallos; galanos, como a el lle gusta dicir. |
||||||
por deixarnos gozar coa túa arte e por axudarnos a mirar con sensibilidade.
|
||||||
CLIC NA IMAXE PARA VER TODAS AS FOTOS DESTA ACTIVIDADE |
||||||
XV CERTAME DE CREACIÓN ARTÍSTICA DE POESÍA E IMAXE
Para Alicia González Bedoya, Ainhoa López Cordero, Ariadna López Cortizo e Elena Yáñez de Pazos. | ||||||
Estas alumnas de sexto resultaron gañadoras no XV Certame de Creación Artística de Poesía e Imaxe, en galego sen filtro, organizado pola Coordinadora de Equipas de Normalización Lingüística en colaboración co concello de Ferrol. Participaron cunha composición plástica da poesía correspondente a lingua galega. | ||||||
No vento que lixeiros, os veleiros. |
||||||
Xulio L. Valcarce. | ||||||
Velaí o fermoso resultado. | ||||||
O vindeiro 29 de abril, as 19:30 horas, haberá un acto de entrega de premios no Centro Cultural Carvallo Calero. | ||||||
Estades todos convidados!!! | ||||||
Letras Galegas 2015
JACOBO FERNÁNDEZ SERRANO: MARCOPOLA
VISITA DE ANA ALONSO
ANTONIO GARCÍA TEIJEIRO: ESCRITOR
DÍA DE ROSALÍA DE CASTRO 2015
O 24 de febreiro, data do nacemento de Rosalía de Castro, o colexio, un ano máis conmemorou o seu aniversario. Este ano ofrecémoslle "flores", que os nenos e nenas compuxeron con diferentes papeis(agasallos, charol, folios de cores, cartolinas, papel pinocho...). De entre todas as flores elixiuse unha por aula para expor na entrada do cole. |
|||||
Velaí que fermosas ficaron!
Coas demais "axardiñamos" os nosos corredores. Flores para ROSALÍA - EU SON ROSALÍA PORQUE....
|
|||||
Ademais, cantamos "Adiós ríos, adíos fontes..." e ata houbo alguén que se atreveu a cantala a ritmo de rap.
Parabéns para Antón Pena Landeira de 6º B e as súas acompañantes! |
|||||
|
|||||
Premendo nas flores accédese a todas as imaxes do acto |
ENTROIDO 2015
CALENDARIO DE PETO 2015
NORMALIZACIÓN LINGÜÍSTICA: CALENDARIO DE PETO | |||||||
O Equipo de Dinamización da Lingua Galega convocou un concurso de debuxo alusivo ao fomento do uso do galego. Participou todo o colexio e fíxose unha selección dos debuxos máis orixinais e creativos. Resultaron finalistas estes debuxos: | |||||||
|
|||||||
ESTE FOI O GAÑADOR |
VISITA DO ESCRITOR XELÍS DE TORO
|
|||
Xoves, 18 de decembro: o alumnado de 4º de primaria recibiu a visita de XELÍS DE TORO.
|
|||
Xelís viaxou dende Londres, onde vive actualmente, para vir a falarnos dun dos seus libros, que as nenas e nenos estiveron lendo no primeiro trimestre: . |
|||
|
|||
O autor foi debullando a historia deste gato a medida que o debuxaba como fixera Rolo, o rapaz protagonista, que suxestionado polos acontecementos de certo día, debuxa un gato que cobra vida e que só os demais poden ver. Tamén Xelís vai poñéndolle ou quitándolle unllas, cairos, estrelas... | |||
|
|||
Ao final da historia, un pequeno coloquio. Os nenos, con cousas de nenos: "por que un gato?". Contestoulles que "é un dos seus animais preferidos porque son agarimosos pero á vez moi autónomos, amantes da súa liberdade, gustosos de andar ceibes". Xelís fíxolles preguntas para coñecer a súa impresión sobre a obra. Axudados polo autor, concluiron que é importante cultivar a amizade; cos amigos podemos resolver situacións que a un só lle resultarían difíciles; importante tamén ser sinceros e falar para aclarar dúbidas ou malentendidos. "Do poder da imaxinación, a necesidade de aceptación social, e mesmo a capacidade que teñen os soños para transformar o mundo..." Ben axudados, canta madurez!
|
|||
O escritor foi asinando todos os libros cun debuxo da cara dun gato. | |||
|
|||
DESPEDIUSE CANTÁNDONOS UN RAP... |
|||
por vir dende tan lonxe para estar connosco, e porque nos axudache a entender mellor os valores atopados no teu libro. |
|||
MANUEL RIVAS: ENCONTRO LITERARIO
APALPADOR 2014
O APALPADOR CHEGA AO ISAAC PERAL |
||||||||||
Se queredes máis información, contos e xogos sobre o Apalpador premer na imaxe. |
||||||||||
Pois ben, este ano, o luns día 15 de decembro, tamén chegou o Apalpador e os seus trasnos ao noso cole. Aquí tedes as imaxes. |
||||||||||
Agradecemos á Fundaçom Artábria a súa colaboración na recuperación da figura do Apalpador e que fixo posible a realización destas actividades. Premendo no Apalpador accédese ás imaxes |
||||||||||
|
EXCURSIÓN DE 6º Á CAPELA
UN DÍA MOI INTERESANTE: APRENDIMOS, XOGAMOS...PASÁMOLO MOI BEN! | |
O 17 de outubro os alumnos de sexto fomos de visita ao Museo Etnográfico da Capela e ao CEIP Mosteiro de Caaveiro onde a través dunha viaxe no tempo, comprobamos como vivían os nosos antepasados: Como eran as casas no rural, toda sorte de aparellos e utensilios que se empregaban na vida diaria, e mesmo oficios propios de épocas pasadas, algúns case desaparecidos na actualidade. Comprobamos que se podía vivir ou sobrevivir, fabricando case todo nas propias casas ou recurrindo a persoas que desempeñaban eses oficios, tamén nas propias casas. A continuación fomos ao CEIP Mosteiro de Caaveiro, nas Neves, para celebrar un pequeno encontro cos alumnos de 6º deste centro e realizar unha xornada de xogos populares e tradicionais. Alternamos, en grupos de oito, unha serie de xogos: andamos cos zancos, fixemos carreiras cos sacos, baliamos buxainas, saltamos ás lombas, xogamos á Porca, que ven sendo como unha variante do "hockey" e saímos un pouco enlamados..
Foi unha experiencia moi gratificante (algúns xa participaramos no VIII encontro de Xogos Populares, organizado por Brinquedia en Xermade) e ademais de pasalo ben vivimos en nós mesmos os xogos aos que os nosos pais, e sobre todo os nosos avós, xogaban na súa infancia. |
|
O CONTO VIAXEIRO
O NOSO ALUMNADO DE 6º PARTICIPA, XUNTO CON OUTROS CENTROS, NA ELABORACIÓN DUN CONTO VIAXEIRO | ||||
A actividade, que forma parte do programa de actividades de dinamización lingüística do Concello de Ferrol, consiste en realizar un conto ilustrado de forma colectiva ao longo de varias sesións, un conto que conteña texto e mais debuxos, realizado entre varios grupos de maneira de que a cada un deles lle corresponde traballar durante unha sesión de hora e media, na que terá que encargarse de elaborar a parte do conto que lle toque. Terá que facelo desenvolvendo o traballo que lle entregan os grupos que participaron anteriormente, elixindo unha ilustración entre as que lles entrega o grupo anterior e continuando o conto. O conto iniciouse o 15 de outubro no CEIP Recimil e durante máis de dous meses irá "viaxando" polo cole de Esteiro, Isaac Peral, Cruceiro de Canido e Terra de Ferrol, facendo os nosos nenos e nenas a súa pequena aportación a este gran proxecto. Pero...queredes saber como vai a historia?
No noso centro participou o alumnado de 6º
O CONTO VIAXEIRO CHEGA AO SEU FIN
Esperamos que sigades connosco o devir desta apaixoante andanza creativa, da que o máximo responsable foi o alumnado dos coles de Recimil, Esteiro, Isaac Peral, Cruceiro de Canido e Terra de Ferrol. Mais imaxes na nosa galería ou no blog do conto viaxeiro
|
||||
PROGRAMA CULTURAL "O CADRO DO ESPANTALLO"
O CADRO DO ESPANTALLO | ||
O martes, 21 de outubro, os nenos e nenas de 1º de Primaria participaron no proxecto "O CADRO DO ESPANTALLO". Esta actividade fíxoa posible Fina, da asociación "TI E MÁIS EU TEATRO", que "colabora na promación de actos que signifiquen progreso e benestar para as persoas e o seu entorno". Un dos seus obxectivos é dar a coñecer e recuperar as tradicións e costumes dos nosos avós. |
||
|
||
Todos se sorprenderon cando viron chegar a Fina cargada coa súa cesta chea de ourizos, bagullos de fabas, millo... Foilles contando e recreando o magosto, a esfolla; falándolles de tradicións, de historias, de contos dos nosos avós. |
||
Tamén lles puxo deberes: "Ao chegar á casa falade cos vosos maiores e que vos conten historias de espantallos, de recolleita das castañas, do millo... Porque os avós e avoas son moi sabios". Canta razón! | ||
|
Ao remate, Fina foille dando a cada un varios grans de millo para plantar no xardín ou nunha maceta. Todo un símbolo de vida! Prenderán seguro. Como prenderon as explicacións de Fina no maxín do noso alumnado. |
|
Premendo na imaxe pódense ver os nenos e nenas participando na actividade |
||