VISITA DIDÁCTICA AO CEI-NODUS

O día 29 de outubro tivemos, os alumnos de 3º e 4º da ESO de Iniciativas emprendedoras do Xoán Montes, una saída ao CEI-NODUS con Beatriz e Leonor, profesoras de Iniciativas e Bioloxía respectivamente. O primeiro que fixeron foi falarnos das becas para ir a estudar ao estranxeiro e aprender outros idiomas, culturas, maneiras de vivir, etc. Tamén unha charla sobre as vantaxes e inconvenientes de traballar por conta propia e allea, formas xurídicas máis empregadas, facendo fincapé nas cooperativas, trámites de constitución, trámites de Facenda e coa Seguridade Social e tipos de cooperativas. Tamén dos principios cooperativos, que son necesarios para montar unha empresa e tipos de emprego. De maneira resumida, isto foi o que aprendemos:
  • Traballo por conta allea: Consiste en desempeñar unha actividade profesional baixo as directrices dun empresario.

• Traballo nas administracións: Consiste en desempeñar unha actividade profesional nas AAPP (Administracións Públicas)

• Autoemprego: Traballar por conta propia, ser o teu propio xefe/a (autónomo)

• Formas Xurídicas:

• Comunidade de bens e sociedade civil

• Autónomo

• Sociedade Limitada

• Sociedade Anónima

• Sociedade Laboral

• Cooperativa (facendo fincapé neste)

visita cei_nodus

A cooperativa:

A cooperativa é un grupo de persoas traballando xuntas, un conxunto de persoas asociadas que se unen coa mesma meta.

Os principios cooperativos:

• Adhesión voluntaria e aberta

• Xestión democrática

• Participación económica dos/as socios/as

• Autonomía e independencia

• Educación, formación e información

• Cooperación entre cooperativas

• Interese pola comunidade

Tipos de cooperativa:

• Agrarias

• Transporte

• Mar

• Vivenda

• etc...

Os pasos para facer unha cooperativa son:

• Expoñer o produto ou servizo que se vai a facer

• Definición do mercado

• Análise da competencia

• Definir obxectivos

• Previsións de venda

• Promoción e publicidade

• Seleccionar persoal

• Análise económica e financeira

Despois, todos colaboramos para pintar un mural da muralla no que estabamos divididos en 3 grupos: Un dos grupos encargábase de pintar o mural. Outro encargábase de mesturar as cores coas que se pintou, e o último encargábase de buscar conceptos que tiveran que ver co cooperativismo. Todo isto fíxose co fin de aclarar a nosa idea de cooperativa mediante o traballo en grupo. E por último fomos ao "espazo lab.", dedicado á orientación laboral, no cal nos falaron de diversos modos de conseguir traballo e saber pedilo, xa que é preciso ter seriedade, un bo vocabulario e saber falar de forma adecuada. Outros servizos que nos ofertan son:

• Plataforma multimedia

• Asesoramento personalizado

• Salas de actividades

• Acceso a Internet

• Publicacións

A experiencia foi proveitosa, sacamos en limpo que para saber pedir traballo fan falla habilidades sociais, seriedade, tranquilidade e coidar as aparencias, así como ter sempre un bo sorriso. Tamén aprendemos a traballar en equipo, e que se nos esforzamos temos oportunidades para chegar a ser o que queiramos. Puidemos coñecer in situ o CEI Nodus, e agora sabemos que, ante calquera dúbida laboral, eles poden axudarnos así como a montar unha empresa. Tamén foi unha actividade divertida, relacionámonos cos compañeiros de 3º e realizamos unha actividade diferente, que nunca antes fixeramos.

Traballo realizado polos seguintes alumnos e alumnas: Andrés Armesto Cortiña, Ánxela Calaza Rodríguez, Tomás Corredoira Loureiro e Noelia Méndez Fernández de 4º de ESO A, e Zhenya Georgieva Karagyozova e José Manuel Núñez Vázquez de 4º de ESO B.