2º ESO. TECNOLOXÍAS
Indice de contidos:
UNIDADE 1. O proceso tecnolóxico
UNIDADE 2. Debuxo
UNIDADE 3. Materiais e madeira
UNIDADE 4. Metais
UNIDADE 5. Estruturas
UNIDADE 6. Electricidade
UNIDADE 7. O ordenador e os periféricos
UNIDADE 8. O software
UNIDADE 9. O procesador de textos
UNIDADE 10. Internet
Materiais e recursos didácticos:
Libro de Tecnoloxías 2ºESO, de Ed.Santillana.
Avaliación e cualificación:
► No relativo a o cómo e cándo avaliar, as ferramentas a utilizar son:
a) Observación na clase: Comportamento, participación, actitude e traballo persoal.
b) Caderno e documentos elaborados polos alumnos e alumnas: A través destes elementos pódese avaliar directamente unha serie de datos importantes, como a expresión gráfica e escrita, a orde, a limpeza, a capacidade para elaborar documentos técnicos sinxelos, o uso das distintas fontes de información, etc.
c) Probas e exercicios escritos: As aprendizaxes que se pretenden facer pódense afianzar mediante a realización de exercicios escritos, probas orais, manexo do ordenador e comprobación do uso correcto dos instrumentos de medida.
d) Proxectos técnicos e traballo de aula-taller: Respecto polas normas de seguridade, comportamento e convivencia, traballo persoal e de grupo, actitude e interese.
► No relativo á cuantificación de cada un dos aspectos da programación na avaliación o criterio a seguir será:
a) Probas escritas, cadernos e documentos relativos ós contidos teóricos da programación: 40%
b) Probas escritas e traballo de aula relacionados cos contidos de informática: 30%
c) Proxectos técnicos e traballo de aula-taller: 30%
Cabe destacar que a nota media da asignatura non será nunca superior a 4 si a cualificación nalgún destes apartados non chegara a 3.
- Coñecer e comprender o concepto de tecnoloxía, así como as principais características que debe reunir un obxecto tecnolóxico.
- Coñecer e ser capaces de levar á práctica as catro fases do proceso de creación dun obxecto tecnolóxico.
- Identificar os avances tecnolóxicos que máis cambiaron a nosa vida ao longo da historia.
- Representar a forma e dimensións dun obxecto en proxección diédrica proporcionado e intelixible.
- Debuxar, a lapis e á man alzada, as pezas ou partes dun obxecto sinxelo, aplicando normas e convencións elementais de representación.
- Realizar a perspectiva cabaleira de obxectos tecnolóxicos.
- Debuxar a escala (redución e ampliación). Acotar perfectamente un debuxo.
- Coñecer e diferenciar as propiedades máis importantes dos materiais.
- Coñecer as propiedades da madeira e seleccionar distintos tipos en función da aplicación.
- Manexo das ferramentas e as técnicas de unión e acabado da madeira.
- Coñecer as propiedades básicas dos metais como material de uso técnico.
- Coñecer os distintos metais e diferencialos en función das súas características propias.
- Identificar de que metal están constituídos diferentes obxectos ou productos metálicos.
- Utilizar as ferramentas de forma segura.
- Impacto ambiental do uso de metais.
- Identificar, en sistemas sinxelos, os seus elementos resistentes e os esforzos a que están sometidos.
- Coñecer os distintos materiais das estruturas e a importancia que teñen na súa constitución e na adecuación ás súas aplicacións.
- Resolver problemas sinxelos que contribúan a reforzar as estruturas.
- Definir os conceptos de voltaxe, intensidade e resistencia.
- Coñecer as unidades das principais magnitudes eléctricas no Sistema Internacional.
- Describir a lei de Ohm e resolver problemas sinxelos.
- Clasificar distintos tipos de materiais polas súas capacidades de condución ou illamento.
- Describir os distintos elementos dun circuíto.
- Diferenciar os conceptos de xeradores, receptores e elementos de control.
- Montar circuítos con lámpadas en serie e en paralelo, e predicir seu funcionamento.
- Diferenciar hardware e software.
- Clasificar distintos periféricos segundo sexan de entrada, de saída ou de entrada e saída.
- Sinalar as características principais da memoria RAM, os microprocesadores e os dispositivos de almacenamento.
- Describir o uso doutros periféricos, sen entrar en detalles das súas características: módem, teclado, rato, impresoras, etc.
- Explicar o significado do tamaño en píxeles dunha imaxe sobre o monitor, relacionándoo coa resolución da pantalla.
- Iniciar e apagar un sistema operativo calquera (Linux, Windows).
- Crear unha carpeta persoal con subcarpetas temáticas: fotos, textos, música. Copiar e mover arquivos dunhas carpetas a outras dentro desta carpeta persoal.
- Crear accesos directos a aplicacións, carpetas ou documentos no escritorio.
- Definir ofimática.
- Crear distintos documentos co procesador de textos Writer e dominar as distintas posibilidades que ofrece: táboas, gráficos, formato de parágrafos e páxinas, impresión, diferentes tipos de letra, etc.
- Definir rede informática e Internet.
- Navegar con soltura dentro das páxinas dunha mesma web.
- Buscar información de forma precisa nun buscador empregando palabras clave. Utilizar distintos criterios de busca.
- Localizar información mediante un índice temático ou cunha enciclopedia virtual.