Curso 2024/2025

ANÁLISE MATEMÁTICO DOS ALIMENTOS

Nos primeros días deste curso foron expostos os traballos feitos polo alumnado que cursaba 4° ESO no curso 2023-24, nas materias de Matemáticas A e Matemáticas B, coa súa profesora Ana Domínguez.

Neses traballos fixeron unha análise da cantidade de azúcar e sal que conteñen algúns alimentos que consumen a cotío, podendo expresar as cantidades de azúcar e sal de cada un deles das diferentes maneiras que permiten as Matemáticas.

DíA INTERNACIONAL DA TRADUCIÓN

Hoxe, 30 de setembro, celébrase o Día Internacional da Tradución, en recordo do falecemento de san Xerome, tradutor da Biblia.

Desde a Biblioteca ofrecemos como mostra desta importante tarefa que é a tradución a versión en varias linguas de "Le petit Prince", "Cousas" de Castelao en inglés ou as cantigas de Martín Codax en 55 idiomas.

Ademais, recordamos outros aniversarios: onte fixo Mafalda 60 aniños e hoxe mesmo é o centenario do nacemento de Truman Capote, autor de "A sangre fría" ou guionista de "Almorzo en Tiffany's" protagonizado por aquela  inesquecible Audrey Hepburn!

COÑECE A TÚA BIBLIOTECA

Nestes últimos días de setembro o alumnado de 1° de ESO visita a Biblioteca Ramiro Fonte do Instituto Castelao para coñecer o seu funcionamiento, fondos, horario, servizos e actividades que organiza.

Entre elas, a HORA DE LER, para a que cadaquén comezou a preparar xa o seu CADERNO DE LECTURA.

Desexamos que todo o alumnado o pase ben!

Un libro é sempre un bo compañeiro!

DÍA EUROPEO DAS LINGUAS

Debido á celebración do Día das linguas europeas, o equipo da biblioteca ofréceche a posibilidade de participar nun concurso no que podes demostrar a túa capacidade para pronunciar o impronunciable.

Soamente tes que gravar un pequeno vídeo ou audio en galego ou castelán no que introduzas de maneira coherente e orixinal a palabra máis difícil de pronunciar que coñezas nunha lingua europea.

Tedes de prazo ata o 1 de outubro. Animádevos!

A literatura galega, de premio!

As Letras galegas veñen sendo recoñecidas como merecen nos últimos tempos. Abonda recordarmos que desde 2019 é Chus Pato a cuarta muller galega que obtén o Premio Nacional de Poesía, collendo o relevo de Iolanda Castaño (polo libro Materia); no 2019 fora Pilar Pallarés (por Tempo fósil) e o ano seguinte, Olga Novo (por Feliz idade). Mais non só iso: tamén no ámbito da narrativa foron premiados recentemente Marilar Aleixandre por As malas mulleres e Xesús Fraga por Virtudes (e misterios), entre outros. Por certo, que estes dous últimos títulos foron obxecto de atención no noso Club de Lectura "A pé de obra", nalgún caso mesmo antes de seren premiadas as obras!

A ourensá Chus Pato recibe o Premio Nacional de Poesía polo seu libro Sonora, un poemario experimental no que dialoga coa morte, publicado neste ano pola editorial Xerais e presentado o pasado mes de febreiro en Lugo. É un título que se engade a unha longa traxectoria de títulos como A ponte das poldras (único do que dispoñemos polo momento na nosa biblioteca, pero poñeremos remedio axiña!).

As Letras galegas están de festa. Festexémolas lendo!

O Bacharelato das segundas oportunidades

O IES Castelao ofrece dentro da súa orferta formativa ensinanza para adultos. Se estás interesado podes matricular na ESA para conseguir o graduado escolar ou no Bacharelato para adultos para conseguir esta titulación.