Skip to Content

1º Curso

Festas de despedida de curso

Gran festa de despedida no último día de clase

O pasado venres, 21 de xuño, as aulas do noso colexio enchéronse de alegría e emoción na celebración do último día de clase do curso. Os nenos e nenas despedíronse dos seus amigos e amigas con diversas festas que fixeron deste día unha experiencia inesquecible.

Desde primeira hora da mañá, as aulas decoráronse con coloridos adornos e dispuxéronse as mesas para recibir as deliciosas viandas traídas polo alumnado. Cada familia aportou o seu gran de area, e grazas a eles, puidemos gozar dunha gran variedade de comidas que fixeron as delicias de todas as persoas presentes.

A música ambiental non faltou nesta celebración, creando un ambiente festivo e animado que invitaba a todos e todas a gozar e a compartir momentos especiais cos seus compañeiros e compañeiras. Os alumnos e alumnas bailaron, cantaron e riron, creando recordos que levarán consigo durante moito tempo.

Ademais da comida e a música, organizáronse diversas actividades e xogos que fomentaron a participación e o traballo en equipo. Foi unha xornada chea de risas e diversión, onde a colaboración e o compañeirismo estiveron presentes en todo momento.

Queremos agradecer a todas as familias pola súa colaboración e apoio, así como aos docentes que fixeron posible esta celebración. Sen dúbida, foi unha despedida perfecta para pechar un ano cheo de aprendizaxes e experiencias compartidas.

Felices vacacións a toda a comunidade educativa e vémonos o próximo curso con novas enerxías e ganas de seguir aprendendo xuntos!

Peixe e ioga no día dos océanos

O club de lectura de ciclo inicial celebra o Día dos Océanos con Peixe e o ioga

Aproveitando o bo tempo e a sombra do maxestoso pradairo do patio, o club de lectura de ciclo inicial gozou dunha sesión moi especial na que combinaron literatura, ioga e conciencia ambiental.

Os pequenos e pequenas lectoras embarcáronse nunha aventura submarina coa historia de "Peixe", un celacanto inconformista que, a pesar de non ter ás, soña con explorar o mundo. Un conto que celebra a liberdade, a creatividade e o desenvolvemento persoal, valores que resoaron entre os nenos e nenas.

Tras a lectura, a sesión transformouse nunha clase de ioga inspirada nos animais mariños. Os pequenos e pequenas ioguis imitaron as posturas do gato-vaca, o paxaro, a mantarraia, o golfiño, a balea, a foca e a estrela de mar, conectando coa fluidez e a graza dos habitantes do océano.

A actividade non só fomentou o amor pola lectura e o exercicio físico, senón que tamén serviu para concienciar aos nenos e nenas sobre a importancia de coidar os océanos. Aproveitando que o 8 de xuño se celebra o Día dos Océanos, falouse da necesidade de manter as praias limpas e reducir o consumo de plásticos para protexer a diversidade mariña.

Unha iniciativa inspiradora:

O club de lectura de ciclo inicial demostrou unha vez máis a súa capacidade para crear experiencias enriquecedoras para os nenos e nenas. Combinando literatura, ioga e conciencia ambiental, lograron fomentar a imaxinación, o movemento e o respecto polo medio ambiente.

Grazas

Grazas de Rocío Bonilla: Un conto que derruba prexuízos e celebra a comunidade

O alumnado de 1º de Educación primaria traballou o conto infantil "Grazas", escrito por Rocío Bonilla e ilustrado por Miguel Ángel Pacheco, invítanos a reflexionar sobre a importancia da conexión e a empatía nas nosas comunidades. A historia desenvólvese nun vecindario onde os animais humanizados viven illados nas súas propias "burbullas", sen coñecer nin interactuar cos seus veciños.

Porén, cando a Dona Pacha se lle estraga Internet, todo cambia. A necesidade de conexión lévaa a buscar axuda nos seus veciños, o que desencadea unha serie de eventos que derruban prexuízos e fomentan a comprensión mutua.

A través dos seus personaxes, o conto ensínanos que as etiquetas que adoitan poñer ás persoas adoitan ser erróneas.

Cada un de nós ten a súa propia historia e experiencias que nos fan únicos. Ao abrírmonos a coñecer aos demais, podemos descubrir un mundo de posibilidades e enriquecer as nosas propias vidas.

Máis aló da lectura:

"Grazas" non só é un conto entretido, senón que tamén ofrecceunos unha valiosa ferramenta para traballar cos nenos e nenas en diversos aspectos:

  • Comprensión lectora: A historia, co seu linguaxe sinxelo e os seus personaxes entrañables, é ideal para practicar a lectura comprensiva.
  • Valores: O conto ensínanos a importancia da tolerancia, o respecto, a empatía e a colaboración.
  • Coñecemento do entorno: A partir do contotraballamos cos nenos e nenas sobre o seu propio entorno, como a casa, o barrio, a cidade e a comunidade.
  • Creatividade: As actividades como a creación de personaxes ou a construción da "casa da amizade" fomentan a creatividade e a imaxinación dos nenos e nenas.

En definitiva, "Grazas" é un conto que nos invita a reflexionar sobre a importancia de construír comunidades máis inclusivas e solidarias. Unha lectura imprescindible para nenos e nenas de todas as idades.

Excursión aos areais de Samil

O alumnado de Primaria gozou dun día de praia en Samil!

O pasado 4 de xuño, os nenos e nenas de Educación Primaria do Manuel Sueiro viviron unha xornada inesquecible na costa de Vigo. A excursión aos areais de Samil brindoulles a oportunidade de gozar dun día soleado na praia, realizando diversas actividades e xogos ao aire libre.

Tras instalarnos na praia e protexerse do sol con crema solar, aproveitamos o espazo que a marea baixa deixara ao descuberto para construír castelos de area, xogar á pelota e explorar os arredores. A súa imaxinación e creatividade desbordáronse mentres daban vida a impresionantes obras de enxeñería coa area e gozaban cos xogos que levaran desde o colexio.

O momento máis agardado chegou cando, por fin, puideron meterse na auga e refrescarse no mar. A ledicia e os berros de felicidade inundaron a praia mentres os nenos e nenas se divertían nadando, xogando nas ondas e chapoteando cos seus amigos e amigas.

Para repoñer enerxías, o xantar realizouse no piñeiral que se atopa xunto á praia. Alí, compartiron as súas experiencias da mañá.

A tarde estivo dedicada á diversión nas instalacións acuáticas do complexo de lecer de Samil. As piscinas e os xogos de auga proporcionaron horas de entretemento aos nenos, quen se deslizaron, chapotearon e riron sen parar.

Para finalizar o día, un delicioso xeado serviu para refrescarse e poñer o broche final a unha excursión chea de momentos inesquecibles. O alumnado regresou a casa canso pero feliz, coa mochila chea de recordos e o corazón rebosante de ledicia por teren gozado dun día tan especial na praia.

Esta experiencia non só lles permitiu gozar do sol e o mar, senón que tamén fomentou a convivencia, o traballo en equipo e o respecto polo medio ambiente. Sen dúbida, un día que quedará gravado na memoria dos nenos e nenas e que reforzará os lazos de amizade entre eles.

Conto musicado "A nena e o avó"

O alumnado de educación primaria participa no conto musicado "A nena e o avó" no Conservatorio de Ourense.

O pasado 28 de maio, o alumnado de educación primaria do noso centro tivo a oportunidade de asistir a unha enriquecedora actividade cultural no salón de actos do Conservatorio de Ourense organizada en colaboración co CFR de Ourense. Nesta ocasión, os nenos e nenas participaron no conto musicado "A nena e o avó", de Carmen Calleja, unha obra contada pola propia autora e interpretada maxistralmente polo coro xuvenil Cantiga de Ourense.

A representación, que xa acadara un notable éxito nas xornadas de Ourencanto, volveu deleitar ao público coa súa emotiva combinación de música e narración. "A nena e o avó" é un conto que explora a relación especial entre unha nena e o seu avó, e como a través da música se forxan recordos e ensinanzas que perduran toda a vida.

O coro xuvenil, coñecido polo seu talento e dedicación, logrou unha vez máis entusiasmar á audiencia coa súa interpretación. A música, coidadosamente seleccionada e executada, serviu como un vehículo perfecto para transmitir os sentimentos e as ensinanzas do conto, deixando unha impresión duradeira nos novos espectadores.

Esta actividade non só brindou aos estudantes unha experiencia artística única, senón que tamén fomentou neles o amor pola música e a literatura. A integración destas disciplinas no ámbito educativo é fundamental para o desenvolvemento integral dos nenos e nenas, xa que lles permite explorar novas formas de expresión e comprensión do mundo que os rodea.

O éxito desta xornada reafirma a importancia de seguir promovendo actividades culturais no currículo escolar, e agradecemos ao Conservatorio de Ourense, ao coro xuvenil Cantiga de Ourense e ao CFR de Ourense por facer posible esta marabillosa experiencia.

Sen dúbida, eventos coma este contribúen a enriquecer a formación do noso alumnado, achegándoo ao mundo da arte e a música dun xeito lúdico e educativo.

Visita á biblioteca municipal do barrio de A Ponte

Visita á Biblioteca Municipal do barrio da Ponte!

O pasado venres 21 de maio, o alumnado de 1º e 2º de Ed. Primaria tivo a oportunidade de visitar as instalacións da Biblioteca Municipal do barrio da Ponte. Durante a visita, puidemos gozar de tres actividades diferentes:

  • Sesión de formación de usuarios: En primeiro lugar, recibimos unha completa formación sobre o funcionamento da biblioteca. Explicáronnos como están catalogados os fondos e o significado das cores dos teixuelos. Deste xeito, aprendemos a movernos pola biblioteca de forma autónoma e a atopar os libros que buscamos.
  • Sesión de contacontos: A continuación, participamos activamente nunha divertida sesión de contacontos a cargo dunha das encargadas da biblioteca. Narráronnos o libro "Conta Comigo" de Miguel Tanco, unha historia chea de aventuras e valores matemáticos que nos mantivo a todas as persoas participantes moi atentas.
  • Lectura por pracer: Para finalizar a visita, tivemos un tempo libre para ler por pracer. Cada un de nós puido elixir un libro dos andeis da biblioteca e gozar dun anaco de lectura tranquila.

A visita á Biblioteca Municipal do barrio da Ponte foi unha experiencia moi enriquecedora para todos os nenos e nenas do cole. Permitiunos coñecer un espazo cultural importante do barrio da Ponte, aprender a utilizar a biblioteca de forma eficaz e gozar da lectura nun entorno agradable.

Esperamos volver pronto!

IOGA E MINDFULNESS

ioga

A docente Raquel Cela despediuse do alumnado do CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro realizando una sesión de Ioga e Mindfulness co alumando de 1º e de 4º de Educación Primaria.

Estas actividades son fundamentais para o alumnado xa que axúdalles a relaxarse, a aliviar o estrés, a ansiedade,... axudándolle a descansar mellor e a mellorar o seu control emocional e os seus estados de ánimo.

ioga

LUISA VILLALTA.KAHOOT.

k_LuisaVillalta


Ao longo da semana o CEIP Plurilingüe Manuel Sueiro traballou e homenaxeou a Luisa Villalta. O xoves 16 de maio deseñamos un xogo a través de Kahoot para seguir recordando a Luisa Villalta. Neste caso a actividade consistiu en organizar grupos heteroxéneos de diversas aulas do colexio onde a inclusión, a atención á diversidade, colaboración e compañeirismo presidiron dita actividade.

O día remato bailando e cantando todos xuntos a súa biografía musical elaborada polo CEIP Chans de Bembrive

https://youtu.be/RXB-BKbkqDE

Galeria

MOCHILAS VIAXEIRA.1º ED. PRIMARIA.

 

MOCHILAS VIAXEIRAS. 1º EDUCACIÓN PRIMARIA. 

O curso escolar 2023/2024 o alumnado de  1º curso utilizaron dúas mochilas viaxeiras que foron intercambiadas cada venres durante todo o curso. O traballo do alumnado queda reflectido nos debuxos que se acompañan nos libros configurados para elo.

As mochilas viaxeiras permiten ao alumnado un préstamo por un período dunha semana, para compartir coas familias o contido da mesma. O  contido do material foi escollido polo titora de 1ºcurso, supervisado pola biblioteca e sendo as veces os nenos os que escollían os libros , pero sempre procurando que teña un libro en galego e un libro en castelán.

Acompañan a estes materiais “O diario da mochila” no que, tanto os nenos/as como as súas familias, aportan a súa opinión, debuxos, achegas, …, sobre o contido da mochila.
Algún exemplo do material que acompaña a mochila do alumando de 1º curso de Educación Primaria foi o seguinte.

1 mochila:
•    Lingua Galega. Cando Leo         
•    Lingua castelá. Palabras con corazón                     
•    Caracola.

2 mochila:
•    Lingua Galega. O paraugas de Cebra
•    Lingua castelá. Infinito
•    Caracola

O principal problema co que nos atopamos é a falta de estímulos positivos que reforcen o gusto pola lectura como acto lúdico, divertido e enriquecedor. Por tanto a mochila é unha invitación a disfrutar dos libros en compañía, compartindo coa familia os sentimentos e sensacións que aportan as lecturas. Temos que ensinar ao alumno a entender que nela podemos atopar catro funcións:

•    A lectura serve para informarnos.
•    A lectura serve para aprender.
•    Alectura serve para gozar.
•    A lectura serve para posibilitar unha opinión propia e critica.

Como conclusión debemos seguir fomentado o gusto pola lectura dos nosos alumnos .

PDI. 1º EDUCACIÓN PRIMARIA.

 

PDI 1º EDUCACIÓN PRIMARIA.

O Curso 2023/2024 o P.D.I. do CEIP Manuel Sueiro centraráse nos obxectivos do desenvolvemento sostible 2030. O grupo de 1º de Educación Primaria, decidiu centrar o seu Proxecto Documental Integrado (PDI) no 3º obxectivo na procura dunha vida sana e promover o benestar para todos e todas as idades.
O porqué deste traballo integrado :
•Aumenta a motivación.
•Máis creatividade e a aprendizaxe.
•Mellora a comunicación e reduce a tensión.
•Mellores resultados, aumentando a eficiencia e a produtividade.
Traballamos os seguintes OBXECTIVOS:
•Construír confianza co alumando e coas actividades propostas por eles.
•Crear sentido de pertenza.
•Involucrar ao alumnado na toma de decisións.
•Buscar o entendemento entre partes.
•Impulsar a comunicación.
•Aproveitar a diversidade.
•Celebrar os éxitos do grupo.
•Favorecer o compromiso mutuo e a responsabilidade compartida.
Ademais dos obxectivos, os obxectivos que se perseguiron con este proxecto documental integradoson os seguintes:  
Obxectivo xeral:
•Ser capaz de coñecer e identificar as súas emocións e interpretar os seus sentimentos e así poder xestionalos como instrumento de mellora da convivencia cos demais sendo una das ferramentas fundamentais para mellorar o autoconcepto e a autoestima.
•Tomar conciencia do valor que teñen os elementos da natureza e do planeta.
Obxectivos específicos:
1.Recoñecer e identificar as propias emocións en distintas situacións.
2. Interpretar o que sentimos en diferentes momentos da nosa vida.
3. Recoñecer as emocións e sentimentos positivos propios, como ferramenta para mellorar a nosa autoestima e autoconcepto.
4. Coñecer as características dos alimentos ( grupos de alimentos, calidades, nutrientes,..)
5. Coñecer as recomendacións nutricionais ( por grupos de idades, por hábitos de vida…)
6.Coñecer que enfermedades pódense contraer en caso de non comer axeitadamente.
7. Fomentar o exercicio físico e a práctica do ocio activo.
8. Fomentar el reciclado , reducción..
9. Promover el funcionamiento de huertos.
Contidos:
1.Diferentes emocións: tenrura , amor, odio, tensión felicidade, tristeza, medo asombro…..
2.As características que definen a persoa: .
3.O respecto aos outros. O rexeitamento dos casos de abuso, ciberacoso, marxinación e exclusió
4.O respecto dos dereitos humanos e os dereitos da infancia:.
5.O respecto da diversidade cultural e das tradicións.
6.O diálogo e a argumentación na toma de decisións en común e a resolución pacífica de conflitos.
7.O recoñecemento da diversidade de valores, fins e modelos de vida e o respecto aos proxectos persoais dos outros.
8.Hábitos saudables relacionados co benestar físico do ser humano: hixiene, alimentación variada, equilibrada e sustentable, exercicio físico, contacto coa natureza, descanso e coidado do corpo como medio para previr posibles enfermedades.
Criterios de avaliación:
1.Interactuar cos outros adoptando condutas cívicas e éticas orientadas polos valores comúns, a partir do coñecemento, dos dereitos humanos e dos principios constitucionais fundamentais .
2. Xestionar equilibradamente pensamentos, sentimentos e emocións e desenvolver unha actitude de estima e coidado de si mesmo ou si mesma, dos demais e da contorna.
3. Construír un adecuado concepto de si mesmo ou si mesma en relación cos demais e coa natureza.
4. Amosar un xeito de convivencia democrática, xusta, inclusiva, respectuosa e pacífica, a partir da investigación e da comprensión da natureza social e política .
5. Reflexionar e asumir un compromiso activo e crítico con valores relativos á solidariedade e ao respecto ás minorías e ás identidades etnoculturais e de xénero.
6. Desenvolver unha posición crítica e participativa con respecto ao noso modelo de consumo, a relación coa natureza e a utilización sostible dos recursos naturais.
Indicadores de logro ou desempeño.
1.Coñecer e enumerar distintas emocións.
2.Identificar diferentes feitos que poden producir una mesma emoción.
3.Enumerar distintos modos de actuación ante unha mesma emoción.
4.Analizar situacións reais, identificando a emoción producida e a resposta ante a mesma.
5.Definir estratexias e/ou ferramentas para anticiparse á resposta ante unha emoción.
6.Practicar a empatía nas relacións cos demais como instrumento para mellorar a convivencia cos outros.
7.Describir modelos de comportamento propios baseados en emocións e sentimentos positivos.
8.Identificar os elementos da natureza e do planeta.
9.Describir o papel que temos en coidar o medio ambiente que nos rodea e no resto do mundo.
10.Realizar unha acción de coidado do medio ambiente que podamos compartir co resto da contorna educativa e comunitaria.
11.Identificar e recoñecer a importancia de protexer a biodiversidade no planeta que habitamos.
12.Describir as consecuencias que ten a sobreexplotación dos recursos naturais no medio ambiente.
13.Participar na defensa do medio ambiente.
14.Desenvolver unha posición crítica e participativa con respecto ao noso modelo de consumo, a relación coa natureza e a utilización sostible dos recursos naturais.
15.Promover accións de mobilización e incidencia polo coidado do medio ambiente nas nosas contornas educativas e comunitarias
Número de sesións: Traballarase dentro da aula en todo momento, pero de forma específica adicaráselle sesión de 50 minutos .
Temporalización:  Durante todo o curso en sesións de 50 minutos.
Metodoloxía: A metodoloxía será dinámica, participativa e lúdica, sen esquecer os nosos propósitos.
Traballarermos alternando a organización do traballo individual, por  parellas, en pequeno grupo ou en grupo clase. Contaremos cun recuncho para os materias dentro da aula e cun espazo no corredor para a exposición dos traballos realizados.
A metodoloxía dará resposta aos principios de actividad e motivación, conxugándose co o interés e a intuición.
As actividades realizadas ao longo do curso centráronse na lectura e realización de diversos murais e traballos en grupo dos seguintes contos:
1º Trimestre:
•Luuume!!,
•El cazo de Lorenzo,Isabelle Carrier
2º Trimestre:
•El hilo invisible, Miriam Tirado
•¿Somos lo que comemos? DK edit.
3º Trimestre:
•El pez Arcoiris, Marcus Pfister
•Xela,a superheroína da aldea, Inma Soto
Traballouse en todo momento  a saude e o benestar , utilizando :
o xogo como medio para facerlles confiar nas suas capacidades, ser curiosos e experimentar.
Traballamos a aceptación do propio corpo.
realizamos todos os dias un ratiño de Midfulness , para nenos.
AVALIACIÓN:
Será continua integradora, e dicir atendendo as diferencias entre o alumnado, baseada na observación diaria , cun rexistro de ítems. Na táboa indícanse os seguintes astectos: S- si, N-non, Me- mellorable
Avaliación profesorado: (Si, non, mellorable).
A experiencia resultou satisfactoria?            
Cal foi o sentir do alumnado?            
Os nenos/as foron protagonistas?            
Participaron as familias?            
Foi axeitada a temporalización?            
Acadáronse os obxectivos específicos propostos?            
As actividades resultaron atractivas?            
Os recursos proporcionados pola biblioteca foron os axeitados?            
A metodoloxía de aprendizaxe por proxectos resulta ben?            
Desenvolvemos os obxectivos iniciais?            
O proxecto aplicase a vida cotiá do alumnado?            
Avaliación alumando: (Si, non, mellorable).
A experiencia resultouche satisfactoria?            
Te consideraches que fuches o protagonista da actividade?            
A túa familia axudouche a entender os libros?            
Deuche tempo a ler cada un dos libros?            
Gustáronche os libros?            
Serías capaz de aplicar o que aprendiches para conseguir novos amigos/as?

Resultouche interesante o que liches nos libros?            
Como conclusión, conseguimos ter un grupo unido, onde todos os nenos se axudan entre .Destacar a  valoracion positiva e necesaria que fan da realización de pequenas sesións de mindfulness para a súa saude e benestar.

Distribuir contido


by Dr. Radut