APADRIÑAMENTOS CIENTÍFICOS: QUE HAI NUNHA TINTA?

APADRIÑAMENTOS CIENTÍFICOS

O día 21 de febreiro os alumnos e alumnas de 3º de primaria, coa colaboración do alumnado de Bioloxía e Xeoloxía de 3º  ESO, fixeron a actividade correspondente ao segundo trimestre

“Que   hai   nunha   tinta?”

A tinta é unha mestura homoxénea xa que, a simple vista, non podemos distinguir os seus compoñentes.

Para separar os pigmentos dunha tinta utilizamos una técnica que se chama cromatografía.

A cromatografía é unha técnica de separación de sustancias que se basea nas distintas velocidades con que se moven cada unha delas a través dun medio poroso (papel de filtro) arrastradas por un disolvente (alcohol) en movemento. Permite separar, por procedementos físicos, os compoñentes dunha mestura, neste caso os distintos pigmentos de rotuladores, bolígrafos e tinta.

De esquerda a dereita: bolígrafo negro, BIC verde, rotulador azul  e rotulador vermello

Os alumnos e alumnas investigaron os distintos colorantes que aparecen nas mostras de distintas cores  , anotáronas nunha táboa e gardaron os resultados das súas cromatografías.

TINTAS.jpg1.79 MB
CLAVE.png1.39 KB