O alumnado de 6º curso elaborou un termómetro e comprobou en situ como se dilatan os líquidos ao elebar a temperatura.
O alumnado da aula de apoio recolleu ao lomgo de todo o curso os datos metereolóxicos nun calendario. Nei ían reflectindo o estado atmosférico de cada día.
Ao rematar o mes facían un reconto de todos os estados e reflexionaban sobre como foi o tempo dese mes.
A final de curso comparamos os valores dos estados atmosféricos dos diferentes meses.
O alumnado de 6º curso realizou ao longo de todo o ano bolas de neve seguindo a tecnica do artista ourensán Baldomero Moreiras, que no mes de febreiro visitou o noso cole.
Na seguinte galería temos unha mostra de parte deste estupendo traballo realizado con estas bolas de neve.
Como en anos anteriores, un membro do equipo de biblioteca dedicouse a restaurar aqueles libros que presentan un deterioro grande pero que son “salvables”, e a arranxar aqueloutros que, por uso, presentan un desgaste considerable.
Neste curso, fundamentalmente, recuperou os dicionarios que presentaban un estado bastante deplorable debido ao seu uso. Ademais dos dicionarios, reparáronse un gran número de libros.
Asemade. como premio para os mellores lectores, elaboráronse uns caderniños que tiveron grande éxito entre o alumnado. O número aproximado de libros recuperados foi:
A formación de usuarios estivo presente ao longo de todo o curso, sobre todo as actividades referentes ao alumnado. Cada titor se encargou de realizar esta tarefa co seu alumnado ao longo do curso con indicacións puntuais ou en sesións programadas de formación.
Os máis cativos do cole, no primeiro trimestre, aprenderon a gardar silencio e colocar os libros nas baldas correspondentes.
Visitaron a biblioteca unha vez por semana, e traballaron coas seguintes normas:
Asemade realizaron outras actividades de formación:
As actividades gustáronlle moito pois a biblioteca é un lugar máxico para eles.
O alumnado de primeiro e segundo de primaria seguiu tamén esta dinámica. Seguiron o programa de Formación de usuarios do PAL e realizaron as seguintes actividades:
O alumnado máis grande do cole realizou as seguintes actividades:
Leváronse a cabo as seguinte actividades, varias das cales sería interesante continuar no seguinte curso académico.
Tal e como se programou no PAL, no 1º trimestre traballamos cos libros da colección bilingüe “Clara Secret”, Ed. Macmillan.
No 2º trimestre intentei cambiar a metodoloxía empregada no 1º trimestre e así, conseguir unha maior implicación dos alumn@s, empregando a poesía.
Aproveitando a conmemoración do centenario do nacimento de Gloria Fuertes, limos poesía da colección “Lee con Gloria Fuertes”, Ed. Susaeta. https://www.youtube.com/watch?v=XAzIrJC2yCk&feature=youtu.be
O sistema da hora de ler foi o seguinte:
No 3º trimestre:
Ao final, acadáronse os obxectivos do proxecto lector neste nivel, mediante unha metodoloxía participativa.
Os títulos lidos no Tempo de Ler, durante o curso 2016/2017, na aula de 3º de Ed. Primaria foron os seguintes:
Como paso previo á lectura de cada libro ou poesía, falouse sobre o autor ou autora, e sobre os ilustradores; tamén sobre o mesmo libro, de tal xeito que o alumnado iniciaba a lectura cunha mínima base do que ía ler.
Antes da lectura de cada libro, fixeron cadansúa ficha que quedou arquivada no arquivo de lectura da clase.
Unha vez rematado o libro, cada alumno e alumna fixo a súa valoración persoal cubrindo a fichiña “Tempo de Ler tempo de Lecer”.
Despois da lectura de cada libro, o alumnado escolleu aquel capítulo que máis lle agradou e elaborou un debuxo que resumía ese capítulo. Unha vez unidos todos confeccionouse unha adaptación do libro acabado de ler.
As poesías transcribíronse e ilustráronse.
O alumnado, elaborou dous contos, en lingua galega, para seren lidos na aula de infantil. Formando dous grupos, cada un ideou unha historia que logo lle deron forma, plasmárona en papel multicolor con ilustracións que eles mesmos imaxinaron e adornaron con recortes superpostos e pegados a modo de pestanas, diálogos en bocadillos,… Os títulos son:
Ao longo do vindeiro curso levamos a cabo diversas actividades de animación á lectura na aula de segundo de Primaria.
Vinte minutos diarios, recollidos no horario de aula, adicámolos especificamente ao tempo de lectura.
Os libros que traballamos neste curso 2076 /17:
ACTIVIDADES
Neste curso 2016-2017, e dentro da hora de ler, o alumnado de 1º curso de Primaria realizarou, entre outras, as seguintes actividades:
Unha das actividades que prepararon nesta hora foi o obra de teatro de monicreques titulada: "O outono da árbore cascarrabias" e que representaron ba biblioteca para todo o cole.
A mestre de Audición e linguaxe tamén se realizarosn as seguintes actividades:
Durante a Hora de ler, ao longo do curso o alumnado realizou lecturas sobre libros que eles mesmos escolleron na biblioteca para favorecer a lectura en tempo de lecer.
Das actividades, realizadas durante a Hora de ler, destacamos as seguintes nas que traballamos con distintas ferramentas da web 2.0 empregando novas metodoloxías onde o alumnado era o verdadeiro artífice do seu propio aprendizaxe:
Asemade, tamén pescudamos información sobre os seguintes temas que reflectimos nas seguintes presentacións de Google: