Queremos compartir con vós neste post, un pouco de información para que entendades tamén, porque nos plantexamos a conveniencia deste espazo no centro.
A estimulación multisensorial é a presentación controlada de estímulos a través dos canais sensoriais cunha función eminentemente terapéutica e/ou educativa.
É unha potente ferramenta que segundo as evidencias permite:
A nivel social: Aumenta condutas prosociais e promove condutas adaptativas con xeneralización.
En canto a emoción e conduta: Estado emocional positivo, sensación de intimidade e relaxación. Diminúe as condutas disruptivas.
No ámbito Cognitivo: Efecto positivo sobre a concentración. Estado de alerta e resposta ao contexto Mellora a calidade de vida: actividades acordes ao perfil sensorial Organización e regulación da percepción e a acción, e con elo, da linguaxe, o pensamento, a emoción e incluso a memoria. Intervención en primeiras etapas comunicativas Estimulación cognitiva.
A nivel Sensoriomotor: Procesamento sensorial Habilidades motoras funcionais Conciencia de sí mesmo ferramentas para rehabilitar o equilibrio e a marcha Modelo sensoristasis
O que se pretende con este espazo é estimular dende a súa etapa evolutiva, habilitar contextos facilitadores, unha interacción que lle permita construír aprendizaxes e xerar nos nenos e nenas sentimentos de competencia.
ENTORNO MULTISENSORIAL
"Un lugar donde se pueden desarrollar las estimulaciones básicas del desarrollo y, por tanto, emerja el placer sensomotriz: expresión evidente de la unidad de la personalidad del niño, puesto que crea unión entre las sensaciones corporales y los estados tónicoemocionales y permite el establecimiento de la globalidad”(Aucouturier ,1985)
É un ambiente de estímulos controlados, onde se facilita a exploración, o descubrimento e o goce de diferentes experiencias sensoriais
Que posibilita un despertar sensorial mediante sensacións primitivas, intensas, holísticas, de alto contido emocional que xeneren respostas adaptadas.
É un entorno enriquecido que pode influír na estrutura do cerebro mediante os mecanismos de plasticidade cerebral dependente da experiencia
Un entorno accesible física y cognitivamente, dotado de elementos que proporcionan estímulos preferentemente primarios.
Facilita a comprensión do medio e de un mesmo e invita á exploración.
Os materiais dos que queremos dotar a aula permitirán traballar os tres sistemas sensoriais: exteroceptivo, propioceptivo e interoceptivo.
Neste espazo son múltiples os obxetivos de intervención que se poden plantexar neste entorno:
- Respostas ante variacións de estímulos (visuais, táctiles, propioceptivos, etc.)
- As emociones e os recordos
- Narración e comunicación: comprensión, descrición, relacións, vivencias, etc.
- O ritmo e o movimiento con música e apoio visual
- Atención, concentración, anticipación, etc.
- Recoñecemento de persoas e de obxectos
- Memoria e interpretación visual
- Psicomotricidade, exploración do entorno, motricidade grosa, motricidade fina
- Coñecemento de corpo
- Relaxación
E outros moitos.
Esperamos que esta síntesis teórica poda aclarar e amosar os múltiples aspectos positivos que este espazo pode xerar no alumnado.