Skip to Content

Documentos

Dinamización de Medio ambiente. Curso 2021/2022

Dinamización de Medio ambiente. Curso 2021/2022

O equipo de dinamización de medio ambiente está composto polos seguintes membros:

Dna. Eva Blanco Fernández.

D.Fabián Canosa Pasantes (coordinador do proxecto de Voz Natura).

Dna María Concepción Cascón Bravo.

Dna. Diana Freire Casalderrey.

D. Xulio Gallego Revaldería (coordinador).

D. José Luís García Prado.

Dna. Cristina de la Iglesia Soriano.

 

Os obxectivos están condicionados pola situación excepcional de pandemia vivida no último curso e tendo en conta o protocolo sanitario para o presente curso. Os obxectivos tratan de procurar a maior participación posible dos nenos e as familias nas tarefas cotiás do coidado do horto, respecto e mellora da contorna (tema central do proxecto Voz Natura deste curso) e dos hábitos de vida e alimentación saudables:

·    Facilitar a creación de lazos afectivos co mundo natural e a contorna próxima.

·    Descubrir as nosas relacións e dependencias co medio natural e os seus elementos (biocenose e medio físico).

·    Fomentar o respecto pola terra como fonte de vida e desenrolar o interese por non degradala.

·    Coñecer os sistemas agrícolas  e valorar o desenrolo tecnolóxico necesario para a satisfacción das nosas necesidades alimenticias.

·    Investigar e descubrir as implicacións do noso modo de vida na problemática ambiental (sostibilidade das técnicas de cultivo, erosión, deforestación…).

·    Valorar a importancia do consumo de alimentos frescos e saudables, cultivados con respecto ao medio ambiente; fronte a modos de consumo desequilibrados e non sostibles.

·    Familiarizarse co traballo físico e o esforzo, desenvolvendo o sentido de responsabilidade e compromiso na xestión do horto.

·    Fomentar actitudes cooperativas a través do traballo en grupo para planificar as actividades, organizar as labores do horto...

·    Concienciar sobre un modo de vida sustentable e sobre o uso dos residuos que xeramos.

·    Adoptar accións no uso de residuos que favorezan a saúde do planeta.

·    Concienciarse da importancia de preparar e fertilizar o terreo de maneira respectuosa co medio ambiente para obter un bo rendemento nas colleitas.

·    Actuar coordinadamente coas demais dinamizacións do colexio.

Actividades

Setembro a xuño :

Programa “residuos cero” promovido polo profesorado de Educación Física para promover hábitos saudables e de respecto ao medio natural.

Reparto os luns de froita para as merendas saudables de todo o alumnado e recollida dos restos orgánicos que producen para fertilizar a horta.

Alimentación e coidado das galiñas, observación e seguimento do traballo das miñocas.

     Limpeza e mantemento dos espazos adicados a horta e xardín dos sentidos.

Organización dos grupos de ecovoluntarios para a recollida de residuos e traballos voluntarios no tempo de lecer de galiñeiro, aromáticas, morteiros, rego, obras e invernadoiro.

Colaboración con outras dinamizacións para preparar e realizar as actividades do proxecto común do centro: “As Olimpiadas” e do proxecto de Voz Natura.

Exposición do golfiño “comeplástico” como alegoría do problemas do plástico no planeta.

·      Setembro - outubro 2021: Reparto de materiais por aulas. Preparación de morteiros para cultivos. Organización dos grupos de voluntarios e das familias de horta.

Plantación de cultivos de inverno e de sementes por aulas.

·      Outubro/novembro 2021 : Elaboración dun banco de sementes. Limpeza do rego que limita o colexio e preparación das zonas de charca para anfibios e de barro para andoriñas.

·      Novembro/decembro 2021: Plantación de leguminosas e amorodos.

·      Xaneiro a xuño 2022 : Formación de morteiros e trasplante de plantas coma leituga, acelga,  allo-porro, flores, aromáticas, etc.

·      Febreiro/marzo 2022: Construción da charca de anfibios e da biocenose de anfibios e réptiles no interior do colexio. Plantación de bulbos por aulas.

Colocación dos hoteis de insectos.

·      Marzo – xuño 2022: Limpeza da zona de aromáticas engadindo novas plantas.

·      Abril 2022:  Coidado intensivo da horta por clases. Propostas de  receitas cos productos da horta. Propostas de usos das plantas do xardín dos sentidos.

·      Abril - xuño 2022 : Recollida e reparto para cada alumno participante dos froitos da horta. Preparación de produtos ecolóxicos  a partir da colleita da horta: aceites, xabróns, ramos ornamentais, bolsas antipolilla, bolsas de aroma, etc.

Reflexión sobre o traballo realizado a través de expresión plástica.

·      Outubro 2021 a xuño 2022: Obradoiros de horta e invernadoiro con familias colaboradoras de horto por grupos de aula.

 

 

Metodoloxía.

Búscase a implicación dos alumnos e familias a través da participación de ecovoluntarios, grupos de traballo por niveis para cada tarefa/espazo e os obradoiros para familias polas tardes.

As actividades baséanse na actuación directa, relacionadas coa contorna e con implicacións directas na vida e hábitos dos nenos e familias.

Para a financiación das actividades solicitamos a colaboración de "Ayuda en Acción" e participamos no programa Voz Natura co Proxecto C/383 financiado con 490 euros.

Neste curso contamos cunha financiación especial de 2000 euros da dotación do Premio Provincial Voz Natura 2020/21 conquerido polo proxecto “Plantando o Camiño” do curso anterior.

 

Avaliación.

Ao longo do curso nas reunión de dinamización valoramos resultados, tempos adicados, a temporalización das actividades e cumplimento de prazos previstos e recursos.

Ao remate do segundo trimeste faise una memoria do proxecto Voz Natura e ao remate do curso una memoria do traballo da dinamización e propostas de mellora.

 

 

 

 

 

Proxecto Voz Natura C/383. Curso 2021/2022: O ecosistema do San Pedro de Visma

 

No CEIP San Pedro de Visma lévanse desenvolvendo diferentes proxectos medio ambientais nos últimos anos. Este curso, no que cumpre 25 anos Voz Natura, apostamos por seguir cos proxectos inciados e darlle máis valor e tempo. Polo que o obxectivo principal vai a ser poñer en valor o que temos no colexio e promovelo dun xeito que o alumnado se identifique ainda máis co proxecto do centro. A modo de resumo seguiremos apostando polas seguintes accións e actividades para marcar a nosa seña de identidade:

 

-  Coidado das galiñas

-  Mantemento do "Camiño dos Sentidos" (zona aromáticas)

-  Mantemento do Camiño de Santiago: decorado con flores e sinais.

-  Recreos con alimentación saudable e residuos 0. Creación de compost.

-  Mantemento de bancais e plantacións de productos de tempada todo o curso.

-  Concienciar o alumnado do coidado do medio ambiente.

-  Creación dunha charca para anfibios.

 

Financiación da Fundación Santiago Rey Fernández-Latorre: 490 €

 

Material de ferretería para hortos: 200 €

Material de xardinaría: 200 €

Material funxible e papelería: 90 €

 

 

 

CURSO 2019 - 2020. PROGRAMA MEDIO AMBIENTE - VOZ NATURA

 Dinamización de Medio ambiente

O equipo de dinamización de medio ambiente está composto polos seguintes membros:

Canosa Pasantes, Fabián. (coordinador Proxecto Voz Natura C/315)

Cascón Bravo, María Concepción.

Gallego Revaldería, Xulio, (coordinador).

García Prado, José Luis.

López Castro, Carolina.

Vázquez Moreira, Laura.

 

Os obxectivos tratarán de acadarse procurando a maior participación posible dos nenos nas tarefas cotiás do coidado do horto, respecto do entorno e hábitos de vida e alimentación saudables.

·      

Facilitar a creación de lazos afectivos co mundo natural e o entorno próximo.

·      

Descubrir as nosas interrelacións e dependencias co medio natural e os seus elementos (biocenose e medio físico).

·      

Fomentar o respecto pola terra como fonte de vida e desenrolar o interese por non degradala.

·      

Coñecer os sistemas agrícolas  e valorar o desenrolo tecnolóxico necesario para a satisfacción das nosas necesidades alimenticias.

·      

Investigar e descubrir as implicacións do noso modo de vida na problemática ambiental (técnicas de cultivo impactantes, erosión, deforestación…).

·      

Valorar a importancia do consumo de alimentos frescos e saudables, cultivados con respecto ao medio ambiente; fronte a modos de consumo desequilibrados e despilfarradores.

·      

Familiarizarse co traballo físico e o esforzo, desenvolvendo o sentido de responsabilidade e compromiso na xestión do horto.

·      

Fomentar actitudes cooperativas a través do traballo en grupo para planificar as actividades, organizar as labores do horto...

·      

Concienciar sobre un modo de vida sustentable e sobre o uso dos residuos que xeneramos.

·      

Adoptar accións no uso de residuos que favorezan a saúde do planeta.

·      

Concienciarse da importancia de preparar e aboar o terreo de maneira respectuosa co medio ambiente para obter un bo rendemento nas colleitas.

·      

Colaborar coas demais dinamizacións do colexio.

 

Actividades

·      

Setembro a xuño : Alimentación e coidado das galiñas, observación e seguimento do traballo das miñocas e recollida do material que producen para adubo da horta.

Reparto os luns de froita para as merendas saudables de todo o alumnado.

      Limpeza e mantemento dos espazos adicados a horta e xardín dos sentidos.

Organización dos grupos de ecovoluntarios para a recollida de residuos e traballos voluntarios no tempo de lecer de galiñeiro, aromáticas, morteiros, rego, obras e invernadoiro.

Recollida de material inorgánico e limpeza de zonas comúns e contorna. (Voz Natura).

·      

Setembro - outubro 2018: Reparto de materiais por aulas. Elaboración de carteis de separación de residuos e carteis identificativos para a recollida selectiva. Campaña de uso de material reutilizable para gardar as merendas. (Voz Natura).

Plantación de cultivos de inverno: repolo, brócoli, coliflor, romanesco…

·      

Outubro 2018 : Elaboración de carteis de separación de residuos e carteis identificativos para a recollida selectiva. Campaña de uso de material reutilizable para gardar as merendas. Colocación de niños.

·      

Novembro 2018 : Elaboración dun banco de sementes. Limpeza do rego que limita o colexio e preparación das zonas de charca para anfibios e de barro para andoriñas.

Elaboración dos hoteis de insectos en Educación Infantil.

Construcción da balea para encher co plástico recollido e non reutilizable.(Voz Natura).

·      

Decembro 19/ marzo / xuño 2020: Actividade conxunta de compactación de plástico nas pistas do colexio. ( Voz Natura).

·      

Novembro 19 a xuño 2020 : Elaboración de materiais, a partir de plásticos recollidos e reutilizables, para Educación Física e Dinamización de patios. ( Voz Natura).

·      

Xaneiro 2019: Recollida cultivos de inverno. Plantación de leguminosas e amorodos.

·      

Febreiro a xuño 2019 : Formación de morteiros e trasplante de plantas coma leituga, acelga,  allo-porro, etc. Plantación de aromáticas e suculentas.

·      

Febreiro 2019: Recollida de materiais plástico para compactar ou darlle novos usos.

·      

Marzo 2019: Construción da charca de anfibios e da biocenose de anfibios e réptiles no interior do colexio.

·      

Marzo – abril 2019: Plantación de aromáticas.

·      

Abril 2019:  Coidado intensivo da horta por clases. Propostas de  receitas cos productos da horta. Propostas de usos das plantas do xardín dos sentidos.

Exposición de materiais de xogo elaborados con plástico recuperado.

·      

Maio - xuño 2019 : Recollida e reparto para cada alumno participante dos froitos da horta. Reflexión sobre o traballo realizado a través de expresión plástica.

·      

Novembro 19 a xuño 2020: Voz Natura: Obradoiros martes de 5 a 6 de elaboración de materiais a partir de plásticos recollidos e reutilizables:

Macetas

Materiais de Educación Física.

Xogos para a dinamización de patios.

Cestos para recollida de productos da nosa horta.

 

 

Metodoloxía.

Búscase a implicación dos alumnos e familias a través da participación de ecovoluntarios, grupos de traballo para cada tarefa/espazo e os obradoiros para familias polas tardes.

As actividades baséanse na actuación directa, relacionadas co entorno e con implicacións directas na vida e hábitos dos nenos e familias.

Para a financiación das actividades contamos coa colaboración de "Ayuda en Acción" e participamos no programa Voz Natura co Proxecto C/222.

 

Avaliación.

Ao longo do curso nas reunión de dinamización valoramos resultados, tempos adicados, a temporalización das actividades e cumplimento de prazos previstos e recursos.

Ao remate do segundo trimeste faise una memoria do proxecto Voz Natura e ao remate do curso una memoria do traballo da dinamización e propostas de mellora.

 

 

Proxecto Voz Natura  2019/20

 

TÍTULO : Bótalle unha man ao planeta.

 

1.  

Xustificación do proxecto.

Think globally, act locally”:Pensar a nivel global, actuar a nivel local.

A saúde do planeta no seu conxunto depende de pequenas accións en cada comunidade.

Un dos problemas do planeta é a constante e crecente produción de residuos e que facer con eles.

No noso colexio pretendemos axudar a minorizar a produción de residuos onde apareza o plástico en calquera das súas presentacións. Temos xa unha experiencia ampla no reciclado dos residuos orgánicos que producimos a través de recollida en composteiros e utilizamos as nosas galiñas e miñocas para darlles un aproveitamento a moitos dos restos orgánicos que producimos.

Cos residuos inorgánicos que se xeneran polos envoltorios das merendas e actividades escolares pretendemos reducilos ao máximo posible, darlle novs usos aos que se poida e nos demais compactalos para que a súa pegada no medio sexa a menor posible.

Actuaremos en varias fases que nalgún caso estarán solapadas no tempo.

1ª fase:  Concienciación e limpeza do entorno de plásticos e residuos inorgánicos.

2ª fase: Recollida e selección.

3º fase: Novos usos, reciclado, construcción de materiais para Educación Física, xogos de patio, elaboración de maquetas alusivas dos efectos do plástico no medio, nos peixes, nos mamíferos acuáticos…

4º fase: Compactación do material plástico ao que non podamos dar un novo uso para un aforro no seu tratamento e transporte.

Para levar a cabo todo contamos cos grupos de ecovoluntarios que veñen funcionando dende cursos atrás no colexio. Eles en colaboración coas titorías farán a labor de mentalización.

Os país e nais serán invitados a participar no proxecto en obradoiros que se realizarían os martes pola tarde ao longo do curso.

 

Calendario de execución e actividades:

Setembro a xuño : Recollida de material inorgánico e limpeza de zonas comúns e contorna.

Setembro - outubro 2019: Reparto de materiais por aulas. Elaboración de carteis de separación de residuos e carteis identificativos para a recollida selectiva. Campaña de uso de material reutilizable para gardar as merendas.

Novembro 2019 : Construcción da balea para encher co plástico recollido e non reutilizable.

Decembro 19/ marzo / xuño 2020: Actividade conxunta de compactación de plástico nas pistas do colexio.

Novembro 19 a xuño 2020 : Elaboración de materiais, a partir de plásticos recollidos e reutilizables, para Educación Física e Dinamización de patios.

Novembro 19 a xuño 2020 : Obradoiros martes de 5 a 6 de elaboración de materiais a partir de plásticos recollidos e reutilizables:

-       

Macetas

-       

Materiais de Educación Física.

-       

Xogos para a dinamización de patios.

-       

Cestos para recollida de productos da nosa horta.

CURSO 2019 - 2020. PROGRAMA MEDIO AMBIENTE - VOZ NATURA

 Dinamización de Medio ambiente

O equipo de dinamización de medio ambiente está composto polos seguintes membros:

Canosa Pasantes, Fabián. 

Cascón Bravo, María Concepción.

Gallego Revaldería, Xulio, (coordinador).

García Prado, José Luis.

López Castro, Carolina.

Vázquez Moreira, Laura.

 

Os obxectivos tratarán de acadarse procurando a maior participación posible dos nenos nas tarefas cotiás do coidado do horto, respecto do entorno e hábitos de vida e alimentación saudables.

·      

Facilitar a creación de lazos afectivos co mundo natural e o entorno próximo.

·      

Descubrir as nosas interrelacións e dependencias co medio natural e os seus elementos (biocenose e medio físico).

·      

Fomentar o respecto pola terra como fonte de vida e desenrolar o interese por non degradala.

·      

Coñecer os sistemas agrícolas  e valorar o desenrolo tecnolóxico necesario para a satisfacción das nosas necesidades alimenticias.

·      

Investigar e descubrir as implicacións do noso modo de vida na problemática ambiental (técnicas de cultivo impactantes, erosión, deforestación…).

·      

Valorar a importancia do consumo de alimentos frescos e saudables, cultivados con respecto ao medio ambiente; fronte a modos de consumo desequilibrados e despilfarradores.

·      

Familiarizarse co traballo físico e o esforzo, desenvolvendo o sentido de responsabilidade e compromiso na xestión do horto.

·      

Fomentar actitudes cooperativas a través do traballo en grupo para planificar as actividades, organizar as labores do horto...

·      

Concienciar sobre un modo de vida sustentable e sobre o uso dos residuos que xeneramos.

·      

Adoptar accións no uso de residuos que favorezan a saúde do planeta.

·      

Concienciarse da importancia de preparar e aboar o terreo de maneira respectuosa co medio ambiente para obter un bo rendemento nas colleitas.

·      

Colaborar coas demais dinamizacións do colexio.

 

Actividades

·      

Setembro a xuño : Alimentación e coidado das galiñas, observación e seguimento do traballo das miñocas e recollida do material que producen para adubo da horta.

Reparto os luns de froita para as merendas saudables de todo o alumnado.

      Limpeza e mantemento dos espazos adicados a horta e xardín dos sentidos.

Organización dos grupos de ecovoluntarios para a recollida de residuos e traballos voluntarios no tempo de lecer de galiñeiro, aromáticas, morteiros, rego, obras e invernadoiro.

Recollida de material inorgánico e limpeza de zonas comúns e contorna. (Voz Natura).

·      

Setembro - outubro 2018: Reparto de materiais por aulas. Elaboración de carteis de separación de residuos e carteis identificativos para a recollida selectiva. Campaña de uso de material reutilizable para gardar as merendas. (Voz Natura).

Plantación de cultivos de inverno: repolo, brócoli, coliflor, romanesco…

·      

Outubro 2018 : Elaboración de carteis de separación de residuos e carteis identificativos para a recollida selectiva. Campaña de uso de material reutilizable para gardar as merendas. Colocación de niños.

·      

Novembro 2018 : Elaboración dun banco de sementes. Limpeza do rego que limita o colexio e preparación das zonas de charca para anfibios e de barro para andoriñas.

Elaboración dos hoteis de insectos en Educación Infantil.

Construcción da balea para encher co plástico recollido e non reutilizable.(Voz Natura).

·      

Decembro 19/ marzo / xuño 2020: Actividade conxunta de compactación de plástico nas pistas do colexio. ( Voz Natura).

·      

Novembro 19 a xuño 2020 : Elaboración de materiais, a partir de plásticos recollidos e reutilizables, para Educación Física e Dinamización de patios. ( Voz Natura).

·      

Xaneiro 2019: Recollida cultivos de inverno. Plantación de leguminosas e amorodos.

·      

Febreiro a xuño 2019 : Formación de morteiros e trasplante de plantas coma leituga, acelga,  allo-porro, etc. Plantación de aromáticas e suculentas.

·      

Febreiro 2019: Recollida de materiais plástico para compactar ou darlle novos usos.

·      

Marzo 2019: Construción da charca de anfibios e da biocenose de anfibios e réptiles no interior do colexio.

·      

Marzo – abril 2019: Plantación de aromáticas.

·      

Abril 2019:  Coidado intensivo da horta por clases. Propostas de  receitas cos productos da horta. Propostas de usos das plantas do xardín dos sentidos.

Exposición de materiais de xogo elaborados con plástico recuperado.

·      

Maio - xuño 2019 : Recollida e reparto para cada alumno participante dos froitos da horta. Reflexión sobre o traballo realizado a través de expresión plástica.

·      

Novembro 19 a xuño 2020: Voz Natura: Obradoiros martes de 5 a 6 de elaboración de materiais a partir de plásticos recollidos e reutilizables:

Macetas

Materiais de Educación Física.

Xogos para a dinamización de patios.

Cestos para recollida de productos da nosa horta.

 

 

Metodoloxía.

Búscase a implicación dos alumnos e familias a través da participación de ecovoluntarios, grupos de traballo para cada tarefa/espazo e os obradoiros para familias polas tardes.

As actividades baséanse na actuación directa, relacionadas co entorno e con implicacións directas na vida e hábitos dos nenos e familias.

Para a financiación das actividades contamos coa colaboración de "Ayuda en Acción" e participamos no programa Voz Natura co Proxecto C/222.

 

Avaliación.

Ao longo do curso nas reunión de dinamización valoramos resultados, tempos adicados, a temporalización das actividades e cumplimento de prazos previstos e recursos.

Ao remate do segundo trimeste faise una memoria do proxecto Voz Natura e ao remate do curso una memoria do traballo da dinamización e propostas de mellora.

 

 

Proxecto Voz Natura  2019/20

 

TÍTULO : Bótalle unha man ao planeta.

 

1.  

Xustificación do proxecto.

Think globally, act locally”:Pensar a nivel global, actuar a nivel local.

A saúde do planeta no seu conxunto depende de pequenas accións en cada comunidade.

Un dos problemas do planeta é a constante e crecente produción de residuos e que facer con eles.

No noso colexio pretendemos axudar a minorizar a produción de residuos onde apareza o plástico en calquera das súas presentacións. Temos xa unha experiencia ampla no reciclado dos residuos orgánicos que producimos a través de recollida en composteiros e utilizamos as nosas galiñas e miñocas para darlles un aproveitamento a moitos dos restos orgánicos que producimos.

Cos residuos inorgánicos que se xeneran polos envoltorios das merendas e actividades escolares pretendemos reducilos ao máximo posible, darlle novs usos aos que se poida e nos demais compactalos para que a súa pegada no medio sexa a menor posible.

Actuaremos en varias fases que nalgún caso estarán solapadas no tempo.

1ª fase:  Concienciación e limpeza do entorno de plásticos e residuos inorgánicos.

2ª fase: Recollida e selección.

3º fase: Novos usos, reciclado, construcción de materiais para Educación Física, xogos de patio, elaboración de maquetas alusivas dos efectos do plástico no medio, nos peixes, nos mamíferos acuáticos…

4º fase: Compactación do material plástico ao que non podamos dar un novo uso para un aforro no seu tratamento e transporte.

Para levar a cabo todo contamos cos grupos de ecovoluntarios que veñen funcionando dende cursos atrás no colexio. Eles en colaboración coas titorías farán a labor de mentalización.

Os país e nais serán invitados a participar no proxecto en obradoiros que se realizarían os martes pola tarde ao longo do curso.

 

Calendario de execución e actividades:

Setembro a xuño : Recollida de material inorgánico e limpeza de zonas comúns e contorna.

Setembro - outubro 2019: Reparto de materiais por aulas. Elaboración de carteis de separación de residuos e carteis identificativos para a recollida selectiva. Campaña de uso de material reutilizable para gardar as merendas.

Novembro 2019 : Construcción da balea para encher co plástico recollido e non reutilizable.

Decembro 19/ marzo / xuño 2020: Actividade conxunta de compactación de plástico nas pistas do colexio.

Novembro 19 a xuño 2020 : Elaboración de materiais, a partir de plásticos recollidos e reutilizables, para Educación Física e Dinamización de patios.

Novembro 19 a xuño 2020 : Obradoiros martes de 5 a 6 de elaboración de materiais a partir de plásticos recollidos e reutilizables:

-       

Macetas

-       

Materiais de Educación Física.

-       

Xogos para a dinamización de patios.

-       

Cestos para recollida de productos da nosa horta.

PROXECTO CURSO 2018-19

O equipo de dinamización de medio ambiente está composto polos seguintes membros:

Canosa Pasantes, Fabián. 

Cardeñoso Rojo, María Elena.

Gallego Revaldería, Xulio, (coordinador ).

García Prado, José Luis.

Gayoso Ponte, Javier.

Mohedano Mira, Desiderio Miguel.

 

Os obxectivos tratarán de acadarse procurando a maior participación posible dos nenos nas tarefas cotiás do coidado do horto, respecto do entorno e hábitos de vida e alimentación saudables.

 

· Facilitar a creación de lazos afectivos co mundo natural e o entorno próximo.

· Descubrir as nosas interrelacións e dependencias co medio natural e os seus elementos (biocenose e medio físico).

· Fomentar o respecto pola terra como fonte de vida e desenrolar o interese por non degradala.

· Coñecer os sistemas agrícolas  e valorar o desenrolo tecnolóxico necesario para a satisfacción das nosas necesidades alimenticias.

· Investigar e descubrir as implicacións do noso modo de vida na problemática ambiental (técnicas de cultivo impactantes, erosión, deforestación…).

· Valorar a importancia do consumo de alimentos frescos e saudables, cultivados con respecto ao medio ambiente; fronte a modos de consumo desequilibrados e despilfarradores.

· Familiarizarse co traballo físico e o esforzo, desenvolvendo o sentido de responsabilidade e compromiso na xestión do horto.

· Fomentar actitudes cooperativas a través do traballo en grupo para planificar as actividades, organizar as labores do horto...

· Concienciarse da importancia de preparar e aboar o terreo de maneira respectuosa co medio ambiente para obter un bo rendemento nas colleitas.

Colaborar coa radio escolar e co EDL en actividades que permitan interactuar.

 

Actividades

· Setembro a xuño : Alimentación e coidado das galiñas, observación e seguimento do traballo das miñocas e recollida do material que producen para adubo da horta. Recollida de material inorgánico en recipientes onde se poida compactar e usar.

       Reparto os luns de froita para as merendas saudables de todo o alumnado.

       Limpeza e mantemento dos espazos adicados a horta e xardín dos sentidos

      Organización dos grupos de ecovoluntarios para a recollida de residuos e traballos voluntarios no tempo de lecer de              galiñeiro, aromáticas, morteiros, rego, obras e invernadoiro.

·Setembro 2018: Reparto de materiais por aulas. Elaboración de carteis de separación de residuos e carteis identificativos para a recollida selectiva. Campaña de uso de material reutilizable para gardar as merendas. Plantación de cultivos de inverno: repolo, brócoli, coliflor, lombarda…

·Outubro 2018 : Elaboración de carteis de separación de residuos e carteis identificativos para a recollida selectiva. Campaña de uso de material reutilizable para gardar as merendas. Exposición de aves de Galicia. Colocación de niños.

·Novembro 2018 : Plantación de bulbos do ano anterior. Elaboración dun banco de sementes. Limpeza do rego que limita o colexio e preparación das zonas de charca para anfibios e de barro para andoriñas.

·Xaneiro 2019: Recollida cultivos de inverno. Plantación de leguminosas e amorodos.

·Febreiro a xuño 2019 : Formación de morteiros e trasplante de plantas coma leituga, acelga,  allo-porro, etc. Plantación de aromáticas e suculentas.

·Febreiro 2019: Construción da charca de anfibios.

·Marzo 2019: Estudo e traballos de plástica sobre as aves que nos visitan e os anfibios da charca.

·Marzo – abril 2019: Plantación de aromáticas.

·Abril 2019:  Coidado intensivo da horta por clases. Propostas de  receitas cos productos da horta. Propostas de usos das plantas do xardín dos sentidos

·Maio 2019 : Recollida e reparto para cada alumno participante dos froitos da horta. Reflexión sobre o traballo realizado a través de expresión plástica.

·Xuño 2019 : Participar na festa de Voz Natura preparando a exposición cunha mostra do traballo realizado.

 

       Metodoloxía.

Búscase a implicación dos alumnos e familias a través da participación de ecovoluntarios, grupos de traballo para cada tarefa/espazo e os obradoiros para familias polas tardes.

As actividades baséanse na actuación directa, relacionadas co entorno e con implicacións directas na vida e hábitos dos nenos e familias.

Para a financiación das actividades contamos coa colaboración de "Ayuda en Acción" e participamos no programa Voz Natura co Proxecto C/315.

 

       Avaliación.

Ao longo do curso nas reunión de dinamización valoramos resultados, tempos adicados, a temporalización das actividades e cumplimento de prazos previstos e recursos.

Ao remate do segundo trimeste faise una memoria do proxecto Voz Natura e ao remate do curso una memoria do traballo da dinmización e propostas de mellora.

Proxecto Voz Natura 2018/19 : Unha escola aberta á biodiversidade.

       Xustificación do proxecto.

            O noso centro destaca nos últimos cursos pola súa implicación en multitude de actividades adicadas ao cuidado, respecto e valoración do medio ambiente e polo fomento de hábitos saudables en toda a comunidade educativa.

            Contamos con dous grandes espazos de horta escolar, un galiñeiro, dous invernadoiros, zonas onde se plantaron novas especies de árbores e unha franxa, que medra cada ano, de plantas aromáticas, medicinais, flores e de froitos comestibles. É o que chamamos o xardín dos sentidos.

            Ademais realizamos múltiples actividades conxuntas, de aula ou de grupos de traballo relacionadas con aspectos moi diversos do medio ambiente e hábitos saudables. Nestas actividades participa a totalidade do noso alumnado e, nalgunhas de tarde, participan familias enteiras.

            O noso colexio está situado nos límites da cidade da Coruña e non viviu de forma próxima e dramática a vaga de incendios do outono pasado de triste lembranza en Galicia e que afecta drasticamente a nosa biodiversidade. Pero si nos chegou moita información polos medios de comunicación e testemuñas de familiares ou dos que se desplazaron ás zonas máis afectadas. Foi por iso que cando plantexamos no curso pasado plantar 36 novas árbores no noso amplísimo recinto escolar, tivo unha gran acollida por parte de toda a comunidade escolar.

            Cremos que temos un entorno privilexiado: estamos a cidade e, ao mesmo tempo rodeados de campos, contamos cun amplisimo espazo verde dentro do recinto escolar e somos testemuñas a cotío de multitude de aves que nos visitan, e de especies moi diferentes. Rodeando o colexio pasa un regato onde, seguro, hai unha grande variedade de anfibios de especies diferentes. Sabemos que unha das aves que nos visita, a anduriña do cu branco, é unha especie en perigo de extinción en Coruña; da cal, as poucas parellas que se avistaron, están na contorna do colexio San Pedro de Visma.

            Outra das aves avistadas no entorno é a curuxa común (Tyto alba). Ésta ave foi escollida este ano, por votación popular, pola organización SEO/BirdLife, que destaca o retroceso nas poboacións deste animal, cun descenso global do 13% en España, e que nalgunhas zonas chega ao 50%. No noso entorno se colocamos, coa altura suficiente, nunha das árbores grandes, unha caixa con compartimentos interiores e abertura orientación sur-suroeste cara os campos que rodean o colexio, podemos conseguir que a curuxa aniñe xa que se dan as condicións para que iso suceda. Logo habería a posibilidade de facer un seguimento da niñada coa colocación dunha cámara.

            O noso proxecto céntrase en cuidar, propiciar, favorecer e mellorar a biodiversidade na zona, centrándonos nas aves e nos anfibios. Pretende crear nos nosos alumnos unha conciencia da importancia de preservar a biodiversidade, e fomentar a súa propia implicación, facéndoos participes dun proxecto de preservación de especies de gran valor ecolóxico.

 

            As nosas actividades serán as seguintes:

- Limpeza do curso de auga no tramo que corre pegado ao recinto escolar.

 

- Abrir,  nun recuncho do peche exterior do colexio, un paso de auga de entrada e saída, para crear pequeños microhabitats ( reservas). Partindo dun punto cero, ver a evolución dos mesmos, detectando as especies que se vaian establecendo. Creariamos  unha pequena rede de charcas de pequeno tamaño (con 2 ou 3 sería suficiente), facilitando o acceso ás mesmas de anfibios , libeliñas, aves, etc.

 

 - Construcción de " hoteis de insectos " para facilitar a chegada e acubillo da fauna auxiliar que colaboran no control de pragas, axudan á polinización, etc 

 

- Facilitar a formación dunha charca de barro. Isto favorece á anduriña para a fabricación dos seus niños.

 

- Colocación de varios tipos de niños con distintas aberturas para favorecer que aniñen as especies de aves que nos visitan. Nunha segunda fase,facilitariamos caixas-niño aos morcegos, especies moi beneficiosas no control de mosquitos e couzas que afectan aos cultivos,

 

- Colocación, nunha das árbores de maior tamaño do colexio, con orientación sur-suroeste cara aos campos da contorna, dunha gran caixa especialmente deseñada para que as curuxas, que temos visto na zona, teñan nela a súa niñada.

 

-Coa idea de ir detectando a presenza de aves , mamíferos, etc.. no colexio colocaremos cámaras de fototrampeo camufladas nos sitios axeitados e así poder certificar a presenza de raposo e outras especies que acceden ás instalacións pola noite, seguro haberá sorpresas como poidera ser a garduña con presenza na zona.

 

 - Exposición de debuxos e traballos sobre as aves que nos visitan e sobra animais, plantas e algas da charca.

 

Este tipo de accións serían suficientes para lograr o obxectivo de poñer en valor os centos de especies animais, que sin nos sabelo, conviven a diario con nosoutros.

 

        Calendario de execución e actividades:

 

Setembro 2018: Colocación das cámaras de trampeo.

 

Setembro – novembro 2018: Limpeza do rego que limita o colexio e preparación das zonas de charca para anfibios, e de barro para andoriñas.

 

Xaneiro 2019 : Colocación dos niños.

 

Novembro 2018 a xuño 2019: Rexistro de aves no recinto escolar. Rexistro de anfibios, plantas e algas da charca.

 

Marzo – abril 2019: Elaboración de traballos sobre as aves  e anfibios observados.

 

Xuño 2019 : Participar na festa de Voz Natura preparando a exposición cunha mostra do traballo realizado.

COMPOSICIÓN DO EQUIPO DE MEDIO AMBIENTE 2018-19

Canosa Pasantes, Fabián. 

Cardeñoso Rojo, María Elena.

Gallego Revaldería, Xulio, (coordinador ).

García Prado, José Luis.

Gayoso Ponte, Javier.

Mohedano Mira, Desiderio Miguel.

Distribuir contido


by Dr. Radut