GRUPOS INTERACTIVOS - COMUNIDADES DE APRENDIZAXE #PlanLIA #Axenda2030 #FamiliasnaBE #bescolatesgal #bescolaresgalabertas
Ramón Flecha, catedrático da universidade de Barcelona é o creador do proxecto das comunidades de aprendizaxe.
Dentro delas, temos aos grupos interactivos, que pretenden reducir conflitos e o fracaso escolar.
Apostando polo diálogo como forma de enriquecemento. Pero non son polvos máxicos é ciencia.
A investigación INCLU-ED, realizada en 15 países, entre eles España, demostrou que ante
diversas formas de organización de aula, os grupos heteroxéneos con familias voluntarias
dan os mellores resultados de aprendizaxe e convivencia
(pese a que a pandemia estragou a súa presencialidade, pero volverán).
Os grupos interactivos:
- AUMENTAN O NIVEL DO GRUPO.
-REDUCEN CONFLITOS.
O potencial da familia no entorno escolar, é un recurso que non se pode desaproveitar.
Fai uns anos que se realizan na biblioteca, dependendo do curso, semanalmente
ou quincenalmente. E tamén se empezaron a incorporar na formación de usuarios da biblioteca do inicio do curso.
Hai uns 5 grupos cooperativos na biblio que rotan cada 20 minutos.
En cada espazo da biblioteca hai 5 actividades diferentes organizadas.
En cada espazo hai un familiar adulto voluntario que se asegura de fomentar
o diálogo igualitario, asegurándose que todos dan a súa opinión.
A súa función é dinamizadora e o mestre programa, organiza e está presente
guiando e atendendo onde xorden dificultades.
Os voluntarios son moi bos reforzadores e cada un pode aportarlle diferentes modelos ao alumnado.
As familias voluntarias reciben un par de tardes de formación e asinan un contrato de confidencialidade.