Luns, 4 de maio, de 2020.
Bo día familias e alumnado!! Que tal estades?? Espero que despois dos paseos, de facer un pouco de deporte, e de volver a respirar aire fresco, vaiamos recuperando pouco a pouco o ánimo e as forzas para seguir loitando contra o virus, tomando conciencia da nova normalidade.
Xa comezamos o mes de maio, e con el o día 2 celebrouse o Día Internacional contra o Bullying e o Acoso Escolar, para concienciar ás persoas sobre o risco que ten isto nos nenos/as, e buscar mecanismos para poder evitalo. Por este motivo, non me gustaría que este día pasara desapercibido para nos, pois é un perigo que require do compromiso e participación de todos/as, para erradicar o problema, non podemos deixar que os xovenes vivan situacións verdadeiramente aterradoras.
O BULLYING OU ACOSO ESCOLAR,é a forma de comportarse ou dirixirse a outra persoa, verbal ou fisicamente e repetidas veces, por un ou máis estudantes, causando un dano temporal ou permanente na vítima, que sofre ameazas, intimidación, manipulación e inclusive, agresións físicas.
Cando os neno/a ou adolescente, son agredidos, comezan a amosar un baixo rendemento escolar, síntomas de depresión, baixa autoestima e no peor dos casos, o desexo de atentar contra súa vida.
TIPOS DE ACOSO:
- FÍSICO: patadas, empurróns, golpes con obxectos, roubos...
- VERBAL: humillacións, insultos, motes, menosprezo, propagación de rumores falsos...
- PSICOLÓGIGO: ameazas para provocar medo, para obrigalos a facer cousas que non queren...
- SOCIAL: exclusión e illamento progresivo da vítima, ignorala en actividades de clase, amigos/as...
SINAIS DE ALARMA QUE DEBEMOS OBSERVAR E TER EN CONTA, para previr e detectar o acoso:
Na Víctima:
- O neno/a fala menos.
- Vólvese máis introvertido.
- Deixa de saír ou estar cos amigos/as.
- Está máis sensible, cústalle pensar en positivo.
- Perde o apetito e durme mal.
- Non amosa ilusión por nada: xogar, ir ó cine...
- Empeora as súas notas.
- Non coida o seu aspecto físico.
- Ten ataques de ansiedade e amosa máis agresividade.
No Agresor:
- Con frecuencia forma parte de pelexas, disputas e enfrontamentos.
- A miúdo, non controla os seus impulsos e reaccións.
- Móstrase máis agresivo.
- Xustifica as súas reaccións violentas e non valora a gravidade dos seus actos.
QUE DEBEMOS FACER SI O DETECTAMOS?
- Manter a calma: fala co teu fillo/a sobre as súas preocupacións do día a día no colexio, e da importancia que ten contalas. Debemos amosar tranquilidade, pola contra, para evitar angustiarnos, non nos dirán nada.
- Dicímoslle que o/a cremos: e que nos alegra que nolo conten, que non é a súa culpa, e que faremos o posible por axudalo/a
- Fomenta a súa autoestima e autoconfianza: que se sintan valorados/as e queridos. Podemos animalos a facer actividades que lles gusten con outros nenos/as.
- Educar na tolerancia e a valorar ó “diferente”, ensinarlles a respectar aos demais...
- Axúdalle a expresar as súas emocións: cando está triste, frustrado, debemos conectar coa súa emoción e ensinarlle a entender e superar o seu malestar e fomentar o autocontrol.
- Informa ao centro escolar da situación.
- Ensinarlle que existen límites: que os actos violentos teñen consecuencias para quen os fai.
- Ensinarlles que se ven unha situación violenta non colexio, deben ser solidarios e non son chivatos: defender ao compañeiro/a. Calar a situación é ser cómplice dele. Axudarlles a ser empáticos e poñerse no lugar da vítima, como te sentirías si che pasara a ti? Déixovos un
- Vídeo: Activa Tu Poder, para evitar o acoso.
- https://www.youtube.com/watch?v=0Ai8_SR8Ncw
- Si o teu fillo amosa actitudes violentas para conseguir algo, corríxeo: amósalle que as metas lógranse sen ser violentos.
Debemos ser un exemplo a seguir para os nosos fillos e fillas: mostrándolle o trato con amabilidade e respecto a todas as persoas (nenos/as, xoves e maiores). Os pequenos/as toman como exemplo aos seus familiares
QUE FACER FRONTE O BULLYING NAS REDES SOCIAIS?
Na actualidade, o ciberacoso está á orde do día, polo que debemos estar pendentes e tomar a medidas pertinentes:
-
Cambia os datos da configuración de privacidade, que só poda ser compartida con amigos/as ou de forma privada.
-
Bloquea ou elimina contactos que envíen mensaxes de acoso.
-
Denunciar á persoa que estea realizando bullying.
-
Falar coa familia o persoas maiores sobre o acoso, para que o saiban e podan denuncialo.
-
Dirixirse ás autoridades, en caso de situacións que ameacen á integridade ou vida do neno/a.
-
Gardar evidencias do acoso, como fotos, vídeos ou textos, que podan servir para denunciar ó agresor.
-
Retirarse por un tempo das redes sociais.
As familias deben se parte da súa experiencia on line. Familiarízate coas plataformas que utiliza o teu fillo/a, explícalle cómo están conectados ó mundo on line e advírtelles sobre os diferentes riscos aos que se enfrontan en Internet.
ACABAR CO BULLYING, COMPÉTENEOS A TODOS/AS FAMILIA E ESCOLAR,e debemos ter claro que:
- Non é cousa de nenos/as, non son chivatos, non teñen que aguantalo.
- Non pensemos que ao meu fillo/a nunca lle vai pasar, a vítima pode ser calquera neno/a.
- Non fará á vítima máis forte. Só se conseguirá que cando crezan sexan persoas inseguras, ás que lle custara relacionarse con outras persoas.
- A violencia formará parte natural do comportamento humano e atraerán a súas vidas persoas tóxicas, que repetirán esas mesmas condutas.
- O problema dun compañeiro/a de clase, e un problema de todos/as.
Para traballar esto en casa cos vosos pequenos/as, déixovos un curto e un conto.
Corto de Animación sobre Bullying: No Juegues Conmigo
https://www.youtube.com/watch?v=fdMKi64AKYs
Cuento Hoy no quiero ir al colegio
https://www.youtube.com/watch?v=IEjGGJKIOrg
E moi importante concienciar ao noso alumnado, fillos e fillas, sobre o VALOR DA DIVERSIDADE, DA DIFERENZA, E DA INCLUSIÓN, para traballar na prevención do acoso escolar
Aquí vos deixo uns curtos para que gocedes en familia. Invítovos a velos con vosos fillos e fillas.
Curtametraxe: Historia de un Erizo. Ensínanos que as persoas somos DIFERENTES, pero isto non deben ser motivo de SEGREGACIÓN, senón de RESPECTO. As diferenzas axúdanos a ser máis TOLERANTES.
https://www.youtube.com/watch?v=OEbISlnby9Y
Cortometraxe: "Cuerdas" de Pedro Solís García,
Sobre INCLUSIÓN, RESPECTO, AMOR E VOCACIÓN.
https://www.youtube.com/watch?v=4INwx_tmTKw
Sempre debemos buscar motivos para INCLUÍR e ACEPTAR aos demais. A DIVERSIDADE SUMA, NON RESTA.
Espero que vos gustara, e vos sirva de axuda para traballar na prevención do acoso escolar en familia.
Moito ánimo e unha Aperta da Orientadora.
Belén Cid.