Que son?

Innova-Lab é unha iniciativa de innovación educativa desenvolvida desde a Consellería de Educación, Ciencia, Universidades e Formación Profesional enmarcada dentro do Programa para o Impulso de Centros Referentes que persegue proporcionarlles aos centros educativos públicos unha estratexia de mellora da calidade do ensino.

Os destinatarios son EEI, CRA, CEP, CEIP, CEE, CPI, EPAPU e IES públicos de Galicia.

O programa poderá desenvolver como máximo dúas das liñas descritas a continuación, sendo unha delas obrigatoriamente a liña 1. Mat-Lab ou a 2. Leo-Lab.

1. Mat-Lab: O centro educativo como promotor do razoamento científico e do uso das novas tecnoloxías, con especial fincapé na competencia matemática

1.1. Descrición da modalidade

Esta modalidade busca fomentar o pensamento crítico e o razoamento científico, a creatividade e a resolución de problemas a través de proxectos interdisciplinarios e actividades prácticas para desenvolver especialmente a competencia matemática. Así, os e as estudantes teñen a oportunidade de traballar en proxectos colaborativos que aborden desafíos do mundo real, promovendo tanto a aprendizaxe teórica coma a súa aplicación práctica. Ademais, o proxecto Mat-Lab pon énfase o uso de tecnoloxías emerxentes e de ferramentas dixitais para mellorar a experiencia educativa e preparar os estudantes para un futuro nun mundo cada vez máis tecnolóxico e interconectado.

1.2. Obxectivos

  1. Promover dinámicas para a mellora da competencia matemática do alumnado dende un punto de partida innovador e cun marcado carácter experimental a través de actividades, obradoiros, etc.

  2. Desenvolver e aplicar a perspectiva e o razoamento matemático co fin de resolver problemas diversos en diferentes contextos.

  3. Ofrecerlle ao alumnado metodoloxías didácticas diversificadas e activas para garantir o desenvolvemento máximo do seu potencial e a personalización da aprendizaxe nun mundo tecnolóxico e dixital.

  4. Comprender o mundo utilizando os métodos científicos, o pensamento e representación matemática, a tecnoloxía, os métodos da enxeñaría e mais a reflexión humanística para transformar a contorna de forma comprometida, responsable e sostible.

     

2. Leo-Lab: O centro educativo como promotor da mellora da comprensión lectora da comunidade escolar.

2.1. Descrición da modalidade

A comprensión lectora é a competencia básica do alumnado, e a súa consecución debe ser unha das máximas prioridades do sistema educativo actual; polo tanto, resulta imprescindible recoñecer o papel da lectura como unha das portas de inclusión á vida social e cultural ás que todas as persoas deben acceder logo de teren superadas as diferentes etapas educativas. Leo-Lab procura impulsar unha serie de actuacións destinadas a favorecer máis e mellores experiencias de lectura para todas as persoas integrantes da comunidade escolar.

Así mesmo, búscase promover a evolución dos plans de lectura nos centros como recursos para a planificación de iniciativas a prol da lectura, da escritura e dos multialfabetismos en relación estreita coas áreas e materias do currículo escolar.

2.2. Obxectivos

  1. Promover actividades innovadoras e integrar ferramentas tecnolóxicas para mellorar a comprensión lectora do alumnado.

  2. Fomentar a investigación docente sobre a lectura como alfabetización múltiple e o traballo coa ficción dixital para identificar e aplicar as prácticas educativas máis efectivas.

  3. Fomentar o tratamento da información a través do traballo con textos tanto de ficción coma de non ficción.

  4. Involucrar a comunidade educativa na promoción da lectura, reforzando iniciativas para sectores menos predispostos e incentivando a participación das familias.

 

3. Inter-Lab: O centro educativo como promotor da competencia en comunicación lingüística, da competencia plurilingüe e da internacionalización do seu alumnado.

3.1. Descrición da modalidade

A competencia en comunicación lingüística é o fundamento para o pensamento propio e para a construción do coñecemento. Esta competencia iníciase coa lingua materna e compleméntase coa aprendizaxe doutras linguas ambientais e estranxeiras, sendo un medio de relación interpersoal e expresión de riqueza cultural. Por outra banda, tal e como recolle a Estratexia Galega de Linguas Estranxeiras Edulingüe 2030, “As mobilidades e intercambios de alumnado e de profesorado inciden directamente na mellora da súa competencia comunicativa, ao tempo que favorecen a internacionalización do sistema educativo.” Deste xeito, o incremento na oferta de mobilidades e intercambios semella unha vía de acadar esta mellora.

Esta modalidade trata de favorecer, por unha banda, o contacto dos centros educativos galegos con centros educativos de Europa, o que implica alumnado e profesorado e permite fomentar un maior interese por outras culturas e realidades; e, por outra banda, a promoción de actividades ou proxectos centrados no coñecemento e uso por parte do alumnado das distintas linguas, orais ou signadas.

3.2. Obxectivos

  1. Promover proxectos que impliquen o alumnado nos que o emprego das linguas sexa o eixe principal, cunha duración mínima dun curso escolar. Priorizaranse aqueles proxectos que impliquen alumnado de diferentes niveis.

  2. Favorecer iniciativas dos centros educativos no eido da internacionalización que lles ofrezan oportunidades tanto ao alumnado coma ao persoal docente para ampliaren o seu dominio lingüístico e o coñecemento doutras culturas.

  3. Establecer redes de traballo internacionais que integren a Educación para o Desenvolvemento Sostible e a Cidadanía Mundial.

  4. Favorecer os intercambios virtuais entre alumnado de distintos centros educativos galegos ou doutros países, cunha duración mínima dun curso escolar.

 

4. Sosti-Lab: O centro educativo comprometido cos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS).

4.1. Descrición da modalidade

A transición ecolóxica constitúe un dos núcleos centrais da Estratexia Galega de Cambio Climático e Enerxía 2050 e doutros organismos internacionais, tal como se recolle nos Obxectivos do Desenvolvemento Sostible da Axenda 2030 da ONU para os vindeiros anos. A transformación cara a unha economía sostible dende o punto de vista ambiental, circular e climaticamente neutra ten un carácter transversal, polo que depende do compromiso de todos os colectivos da sociedade. Neste sentido, débese garantir que todo o alumnado adquira os coñecementos teóricos e prácticos necesarios para promover o desenvolvemento sostible e, paralelamente, fomentar a sensibilización, a concienciación e a educación de calidade, xa que son fundamentais de cara a formar unha cidadanía que participe activamente para afrontar o cambio climático e garantir un desenvolvemento sostible.

Esta modalidade consistirá nun conxunto de medidas organizativas e metodolóxicas ou de actividades deseñadas para que os centros educativos evolucionen cara a un funcionamento ambientalmente responsable e desenvolvan unha educación práctica para o desenvolvemento sostible, que impulse a concienciación e a adquisición de hábitos no alumnado, encamiñados a construír unha sociedade futura próspera, ambientalmente sostible e comprometida contra o cambio climático.

4.2. Obxectivos

  1. Poñer en práctica conceptos educativos sobre desenvolvemento sostible e cambio climático, a fin de capacitar o alumnado para adquirir un comportamento ambientalmente responsable.

  2. Familiarizar o alumnado coas fontes de enerxía sostibles e non contaminantes, imprescindibles para combater o cambio climático e que proporcionan beneficios de carácter económico e medioambiental.

  3. Contribuír, dende os centros educativos, a lograr que as cidades, vilas e aldeas sexan espazos inclusivos, seguros, resilientes e sostibles, atendendo especialmente á calidade do aire e mais á xestión de residuos para intentar reducir o seu impacto negativo, minimizar posibles desastres e protexer o patrimonio cultural e natural.

  4. Concienciar o alumnado sobre a necesidade de conservar e protexer os ecosistemas tanto mariños coma terrestres, reducindo a contaminación, restaurando os ecosistemas danados, evitando a perda de diversidade biolóxica ou promovendo unha xestión sostible dos recursos que nos proporcionan.

  5. Fomentar o traballo en rede xunto a outras institucións ou centros educativos que estean a desenvolver proxectos centrados na sostibilidade e na educación contra o cambio climático, e que sexan referentes de boas prácticas neste eido.