A aprendizaxe cooperativa é unha metodoloxía activa que ten como finalidade a aprendizaxe en grupo, a inclusión de todo o alumnado e a súa autonomía persoal. Cooperar é traballar conxuntamente coa mesma fin, fomentar a axuda aos outros e adoptar un sentido de comunidade no grupo. Así, o propio alumno desde a súa autonomía e coa axuda dos outros compañeiros é o artífice da súa propia aprendizaxe. Son tres os ámbitos aos que hai que atender para levar a cabo esta metodoloxía na aula: cohesión de grupo, traballo en equipo como recurso a ensinar e traballo en equipo como contido a ensinar. Para profundizar máis acerca do tema premer aquí |
||||||
Durante o presente curso na comezouse a implementar esta metodoloxía |
||||||
Leváronse a cabo actuacións e actividades encamiñadas a que os alumn@s da clase se cohesionen como grupo e que se cree así o clima axeitado para a convivencia e para favorecer a formación posterior dos equipos.
O alumnado está realizando unha dinámica de cohesión chamada Tea de araña. Nesta dinámica toman conciencia de que TOD@S son imprescindibles: Se alguén solta a corda a tea de araña se desbarata!!!
|
||||||
Pasamos despois a utilizar o traballo en equipo como recurso para ensinar. Pero o alumnado non traballa en equipo de forma espontánea porque así llo pidamos, temos que ensinarlle como facelo e os pasos que teñen que seguir para facelo. E por iso aprendimos tamén algunhas estructuras cooperativas, é dicir, diferentes formas de estructurar ou levar a cabo o traballo en equipo.
O alumnado está traballando con dúas estruturas cooperativas: lápices ao centro escribindo as partes do corpo dunha abella e folio xiratorio para establecer as diferenzas entre as abellas e as vésporas. |
||||||
Aquí traballan con números ao centro para establecer a liña numérica e ábacos ao centro para as sumas. |
||||||
Pero ademais, o traballo en equipo tamén é un contido a ensinar. Por iso lles ensinamos dun xeito estructurado a traballar en equipo con actuacións e ferramentas concretas para facelo: os Plans de equipo e o Caderno do equipo.
|
||||||