Un total de 80 centros públicos desenvolverán este curso o programa Radio na biblio
Os 50 centros xa integrados renovan a súa participación e outros 30 son de nova incorporación
A Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional acaba de publicar a resolución cos centros que van desenvolver o programa Radio na Biblio ao longo do curso 2019/20. En total serán 80 os centros públicos – 30 deles de nova incorporación- que participen nesta iniciativa, que ten como obxectivo impulsar a creación de emisoras ou laboratorios radiofónicos no contexto da biblioteca escolar.
Nova incorporación
Os centros de nova incorporación recibirán fondos para a posta en marcha dun laboratorio de radio. Para iso contarán co apoio da Asesoría de Bibliotecas Escolares da Consellería, que orientará o seu desenvolvemento e porá á súa disposición recursos e propostas.
A seguinte táboa reflicte os centros de nova incorporación:
Provincia |
Concello |
Centro |
A Coruña |
Ames |
IES do Milladoiro |
A Coruña |
Betanzos |
IES Francisco Aguiar |
A Coruña |
Cambre |
CEIP Plurilingüe Graxal |
A Coruña |
Cerdido |
CEIP da Barqueira |
A Coruña |
Coruña, A |
CEIP Emilia Pardo Bazán |
A Coruña |
Coruña, A |
CIFP Ánxel Casal - Monte Alto |
A Coruña |
Coruña, A |
IES Plurilingüe Rafael Dieste |
A Coruña |
Mazaricos |
CPI Plurilingüe da Picota |
A Coruña |
Oleiros |
CEIP Juana de Vega |
A Coruña |
Ribeira |
CEIP de Olveira |
A Coruña |
Santiago de Compostela |
CEIP Lamas de Abade |
A Coruña |
Touro |
CPI Plurilingüe de Fonte-Díaz |
A Coruña |
Zas |
CPI de Zas |
Lugo |
Baralla |
CPI Luís Díaz Moreno |
Lugo |
Lugo |
CEIP A Ponte |
Ourense |
Barco de Valdeorras, O |
CEIP Plurilingüe Condesa de Fenosa |
Ourense |
Boborás |
CEIP Nosa Señora de Xuvencos |
Ourense |
Toén |
CEIP Saco e Arce |
Pontevedra |
Moaña |
CEIP de Quintela |
Pontevedra |
Mos |
CEIP de Atín-Cela |
Pontevedra |
Pontevedra |
CEIP de Parada-Campañó |
Pontevedra |
Porriño, O |
CEIP Plurilingüe Antonio Palacios |
Pontevedra |
Redondela |
CEIP Plurilingüe Alexandre Bóveda |
Pontevedra |
Tui |
CRA Mestra Clara Torres |
Pontevedra |
Vigo |
CEE Saladino Cortizo |
Pontevedra |
Vigo |
CEIP García Barbón |
Pontevedra |
Vigo |
IES Valadares |
Pontevedra |
Vila de Cruces |
CEIP de Cerdeiriñas |
Pontevedra |
Vilagarcía de Arousa |
CEIP de Vilaxoán |
Pontevedra |
Vilanova de Arousa |
CEIP Plurilingüe de San Bartolomé |
Continuación
Pola súa banda os centros que continúan no programa recibirán unha asignación de 500 euros por centro para a realización de obradoiros de formación específica para o funcionamento da emisora ou ben de lectura expresiva ou de mellora da expresión oral.
Os centros que renovan a súa participación son os reflectidos na seguinte táboa:
Provincia |
Concello |
Centro |
A Coruña |
Brión |
IES Brión |
A Coruña |
Cabana de Bergantiños |
CPI As Revoltas |
A Coruña |
Carballo |
IES Isidro Parga Pondal |
A Coruña |
Cedeira |
IES Punta Candieira |
A Coruña |
Coristanco |
CEIP Canosa-Rus |
A Coruña |
Curtis |
CEIP de Curtis |
A Coruña |
Laxe |
CPI Plurilingüe Cabo da Area |
A Coruña |
Malpica de Bergantiños |
CEIP Milladoiro |
A Coruña |
Mazaricos |
CEIP Víctor Sáenz |
A Coruña |
Melide |
IES de Melide |
A Coruña |
Muros |
CEIP Plurilingüe Ricardo Tobío |
A Coruña |
Pontedeume |
CEIP Plurilingüe de Andrade |
A Coruña |
Porto do Son |
IES de Porto do Son |
A Coruña |
Rianxo |
CEP Xosé María Brea Segade |
A Coruña |
Ribeira |
CEIP Heroínas de Sálvora |
A Coruña |
Santa Comba |
CEIP Plurilingüe Pepe de Xan Baña |
A Coruña |
Vedra |
CPI Plurilingüe de Vedra |
Lugo |
Castro de Rei |
CEIP Ramón Falcón |
Lugo |
Foz |
CEIP de Foz nº 1 |
Lugo |
Pobra do Brollón, A |
CEIP da Pobra de Brollón |
Lugo |
Sober |
CEIP Plurilingüe Virxe do Carme |
Lugo |
Viveiro |
CEIP de Celeiro |
Lugo |
Viveiro |
CEIP Plurilingüe de Covas |
Ourense |
Celanova |
CEIP Plurilingüe Curros Enríquez |
Ourense |
Lobios |
CEIP do Xurés |
Ourense |
Pereiro de Aguiar, O |
CEIP Plurilingüe Ben-Cho-Shey |
Ourense |
Pobra de Trives, A |
CEIP Plurilingüe Manuel Bermúdez Couso |
Ourense |
Vilar de Barrio |
CEIP Plurilingüe de Vilar de Barrio |
Pontevedra |
Agolada |
CEIP de Agolada |
Pontevedra |
Bueu |
CEIP Plurilingüe da Torre-Cela |
Pontevedra |
Cambados |
CEIP Plurilingüe Enrique Barreiro Piñeiro |
Pontevedra |
Cerdedo-Cotobade |
CEIP Plurilingüe de Carballedo |
Pontevedra |
Crecente |
CEIP Plurilingüe Manuel Sieiro |
Pontevedra |
Estrada, A |
CEIP de Figueiroa |
Pontevedra |
Grove, O |
CEIP Valle-Inclán |
Pontevedra |
Lama, A |
CEIP A Lama |
Pontevedra |
Marín |
CEIP de Seixo |
Pontevedra |
Meis |
CRA de Meis |
Pontevedra |
Moaña |
CEIP de Seara |
Pontevedra |
Mos |
CEIP Pena de Francia |
Pontevedra |
Poio |
CEIP Plurilingüe de Chancelas |
Pontevedra |
Portas |
CPI Domingo Fontán |
Pontevedra |
Redondela |
CEIP de Laredo |
Pontevedra |
Rosal, O |
CPI Manuel Suárez Marquier |
Pontevedra |
Sanxenxo |
CEIP Plurilingüe Nantes |
Pontevedra |
Silleda |
CEIP Ramón de Valenzuela |
Pontevedra |
Tomiño |
CEP Pedro Caselles Beltrán |
Pontevedra |
Tui |
CEIP Plurilingüe Nº 1 |
Pontevedra |
Valga |
CEP Plurilingüe Xesús Ferro Couselo |
Pontevedra |
Vila de Cruces |
IES Marco do Camballón |
Esta iniciativa enmárcase no Plan LÍA 2016/2020 de Bibliotecas Escolares, que conta entre os seus desafíos o de favorecer a alfabetización múltiple do alumnado a través da creación nas bibliotecas de espazos que funcionen como centros creativos de aprendizaxe. Neles debe traballarse con diferentes recursos e materiais que permitan traballar a expresión escrita e oral ou linguaxes como a radiofónica. Desde eles poderán desenvolverse proxectos colaborativos conectados con diferentes áreas do currículo escolar, vinculados á educación para as competencias en información e medios.
Neste sentido a posta en marcha dunha emisora de radio nun centro educativo proporciona múltiples oportunidades para o desenvolvemento das competencias clave a través de metodoloxías activas, así como para a alfabetización informacional. De feito, a experiencia cos centros que xa participan en Radio na Biblio demostrou que a radio constitúe unha ferramenta pedagóxica de grande alcance que permite, ademais, darlle a coñecer ao resto da comunidade educativa os proxectos e traballos que se realizan no centro.