2ºESO
CHARLA AESLEME
O martes 29 de Outubro, Félix, un dos integrantes de AESLEME (asociación para o estudo da lesión medular) veu ao centro a charlar co alumnado de 2º da ESO.
Contounos cal é a función da medula espinal, como se produce unha lesión medular e que consecuencias ten segundo o nivel do dano (cervical, dorsal, lumbar ou sacro).
Explicounos como previr accidentes, cales son os seus condicionantes (sistemas de seguridade materiais, coñecemento das normas, prevención e anticipación).
Tamén relatounos a súa historia: como ocorreu o accidente, as persoas implicadas, as consecuencias...
Esta actividade forma parte do PVAD
- blogue de dgayoso
- APIs de Blogue
SAÍDA AO ESTEIRO DA FOZ
O alumnado de 2º da ESO acudiu o 22 de Outubro a unha zona de alto valor ecolóxico: o Esteiro da Foz. Este enclave reúne a multitude de aves migratorias que fan unha parada na nosa terra para despois proseguir a viaxe cara a África.
Ademais de observar aves e as súas característcicas e costumes, o noso biólogo de referencia na zona, Manolo, falounos das peculiaridades da vexetación da contorna.
O alumnado fixo unha camiñata de aproximadamente 10 kilómetros e disfrutou dunha mañá soleada.
Esta saída foi posible grazas á colaboración dos departamentos de Bioloxía e Educación Física.
Asemade agradecemos a colaboración do profesorado acompañante e a boa actitude do alumnado.
Esta actividade forma parte dos proxectos: PVAD, EduSáude, Inclúe-T, Iguála-T, Convíve-T.
- blogue de dgayoso
- APIs de Blogue
Barómetro caseiro
O alumnado de 2º da ESO fixo o seguinte traballo de investigación dando resposta as seguintes cuenstións:
- Que é a presión atmosférica?
- Que é un barómetro, como funciona?
- Poderíase elaborar unha pequena predición baseándose nos valores que vai tomando o barómetro?
- Saberías explicar este refrán: "Cando sobe a presión, podes ir de excursión"
- Sabes quen foi o Pai Merino? Non? Pois salvou moitas vidas aconsellando se debían saír ou non ó mar os mariñeiros, baseándose no barómetro. En que época viviu?
Unha vez traballados todos estes coñecementos fixemos na clase un barómetro caseiro co que puideron ver nas súas casas os cambios de presión.
Recadación para Save the Children
O pasado 16 de maio o alumnado de 2º ESO de Proxecto Competencial levou a cabo a recadación benéfica que organizaron durante o curso. Os fondos recadados no día do concerto das Letras Galegas do coro infantil e o coro xuvenil do centro foron doados á organización Save the Children. En total foron 235.52 euros.
A organización nos enviou unha carta de agradecemento polo noso compromiso coa infancia máis vulnerable e nos incluiu como centro colaborador na súa memoria, que poden consultar na seguinte ligazón: https://www.savethechildren.es/centros-educativos/memoria-coles
Queremos dar as grazas a tódalas persoas que colaborastes facendo algunha doazón.
- blogue de ana1
- APIs de Blogue
CONCERTO SOLIDARIO DAS LETRAS GALEGAS
O próximo día 16 de maio celebraremos o día das Letras Galegas cun concerto solidario a cargo do coro infantil e o coro xuvenil do noso centro. Interpretaremos temas de A banda da Loba, Emilio Batallán e Fuxan os Ventos, entre outros.
Asemade farase unha colecta benéfica nun posto situado na entrada do auditorio. Os fondos recadados se destinarán á organización Save the Children.
O alumnado de Proxecto Competencial de 2º ESO será o encargado de recoller as donacións. Este alumnado elaborou un vídeo divulgativo explicando a actividade. Poden visualizalo no arquivo adxunto.
- blogue de ana1
- APIs de Blogue
Fase zonal do campionato provincial de orientación
Hoxe, luns 18 de Marzo, o alumnado de 2º da ESO participou na fase zonal do campionato provincial de orientación escolar.
A modalidade de carreira era Score, onde o alumnado tiña que atopar o maior número de balizas no menor tempo posible.
A proba celebrouse en Navia (Vigo), no parque Nelson Mandela.
Participaron moitos centros da zona e o ambiente festivo foi un aliciente para todos.
Esta actividade forma parte do PVAD, Inclúe-T, Convíve-T, Iguála-T.
- blogue de dgayoso
- APIs de Blogue
Obradoiro "NoEnRedes"
O pasado 19 de outubro, o noso alumnado de 2º de ESO participou no Programa “No enRedes” da Asociación Alborada, adicado á prevención de riscos derivados do uso inadecuado das TRIC (Tecnoloxías da relación, información e comunicación).
O obradoiro impartido no noso centro estivo centrado no bullying, acoso escolar, mensaxes de odio e UNATRIC e tivo como principais obxectivos a identificación dos riscos e vantaxes das TRIC, a adquisición de pautas de conduta para evitar o uso inadecuado das mesmas, e a adquisición e mantemento de comportamentos e hábitos saudables cara ao benestar físico e psicolóxico do noso alumnado.
- blogue de
- APIs de Blogue
CHARLA AESLEME
Ola:
O alumado de 2º da ESO tivo a ocasión de charlar con Felix, pertencente á asociación AESLEME. O ponente faloulles de educación viaria, prevención de accidentes, pautas de seguridade...
Felix explicou as características das lesións medulares, as súas consecuencias, e de como poden afectar á vida das persoas. Tamén contou a historia do seu accidente e como se recuperou e adaptouse á nova vida.
- blogue de dgayoso
- APIs de Blogue
Proxecto de Estatística sobre a chuvia
Dentro do Proxecto MeteoEscolas, o alumnado de 2º ESO desenvolveu un proxecto na terceira avaliación que consistiu en analizar dende o punto de vista estatístico os días de chuvia en distintas estacións meteorolóxicas próximas ao centro.
Para a realización da tarefa o alumnado empregou a folla de cálculo LibreOffice Calc, importando os datos descargados dende a páxina de MeteoGalicia. Cada persoa analizou un ano e realizou un conteo do número de días de chuvia mensuais, calculou a media, a mediana e a moda, e elaborou gráficos estatísticos e a táboa de frecuencias.
Nos documentos adxuntos poden consultarse algúns exemplos das tarefas entregadas.
- blogue de carla.iglesias
- APIs de Blogue
Our Morning Talk Show
During the third term, some of our 2nd of ESO students participated in a new project called “Our Morning Talk Show” This project helped our students improve their vocabulary related to TV Shows. They learnt about American and British talk shows, they analyzed some interviews made to Rosalía or Úrsula Corberó by Jimmy Fallon, they listened to Harry Styles singing songs of his new album with James Corden, trying out some aggressive outfits and working famous lines from "Titanic" and "Notting Hill." Thanks to the assistance of our fellow teacher Bernice, our students were even able to learn about some famous Filipino celebrities like Nadine Lustre and enhance their interviewing skills.
As a final result of the project, they were able to create their own talk show, figuring out they were hosting famous people like Iago Aspas, Angelina Jolie, Brad Pitt, Natalie Portman… Our dear students recorded brilliant videos that included interviews to celebrities, Carpool karaokes, Just Dance Sessions, beauty workshops and even commercials!! We had great fun creating the scripts, recording the videos and watching them all together in class. Congrats guys!! You’ve done an amazing job. I’m really proud of you!
- blogue de
- APIs de Blogue
Creación de vídeos stopmotion para explicar matemáticas
O alumnado de 2º de ESO desenvolveu un proxecto de matemáticas consistente en explicar conceptos matemáticos mediante un vídeo stopmotion. A actividade forma parte do proxecto Polos Creativos e para a confección dos vídeos empregáronse as tablets e trípodes que forman parte da dotación material do devandito proxecto.
Os produtos finais pódense visualizar nos arquivos adxuntos a esta publicación, e son os seguintes:
- Extracción de factor común: Lía, Sara, Lucía R. e Raquel.
- Identidades notables: Naiara, Aitana, Carolina M. e Carolina L.
- Cálculo de potencias: Julia, Antía, Uxía e Mario.
- Signo de potencias de base negativa: Daniela, Leyre, Lucía A. e Lola.
- Teorema de Pitágoras: temos a versión de Bruno, Benjamín, David e Aarón, e a de Rosana, Xiana, Aitor e Lucas.
- Valor dunha expresión alxebraica: Catalina, Sarai, Uxía e Lucía S.
- blogue de carla.iglesias
- APIs de Blogue
Master Chef Junior
MASTER CHEF JUNIOR
Last term some of our 2nd Eso students participated in a project called “Master Chef Junior”. It was a fantastic project in which we enjoyed both, improving our language skills and learning about other countries' culinary culture. We’ve learned about cooking utensils and procedures from the recipes of famous British chefs like Jamie Oliver.
Thanks to Bernice, our teaching assistant, not only did we discover new Filipino dishes but also shared our traditional Galician recipes with her. We even learnt about typical Easter dishes around the world!
At the end of the project, we were able to write our own recipes and record a video in English showing how to cook, step by step, some delicious desserts. With all the recipes, we’ve created a cookery book and ,today, we had a wonderful time watching all the videos in class.
I would like to thank Bernice and all the students that participated in the project for their enthusiasm and hard work, and their families for their support.
We are looking forward to our next project!
- blogue de
- APIs de Blogue
Relación da climatoloxía coa paisaxe
Dentro do proxecto de Meteoescolas, o alumnado de 2º ESO estivo realizando un traballo de investigación na materia de Xeografía e Historia no que tiveron que buscar imaxes sobre os distintos tipos de paisaxes que existen no territorio español, e relacionalos coas características climatolóxicas asociadas a cada tipo, co fin de amosar a influencia do clima sobre as características paisaxísticas.
Para facer este traballo formaron grupos de 4 persoas, nos que crearon unha presentación seguindo as indicacións da Guía da actividade (ver adxunto).
Os mellores traballos aparecen recollidos na documentación adxunta.
- blogue de
- APIs de Blogue
Aprendo programando: Refugees
O alumnado da asignatura de programación do CPI Cova Terrena traballou o tema dos refuxiados neste segundo trimestre, creando aplicacións como xogos ou historias:
- Ángel: Escape from war!!
- Aitor: O xogo das bombas
- Lucas: Quiz of Refugees in Europe
- Leo: Comida para refugiados
- Hugo: Refugees in Europe
Aprendo programando: Refugees
O alumnado de 2º ESO optativa Programación está a participar no Plan Proxecta "Aprendo programando" da Consellería de Educación e o Colexio Profesional de Enxeñaría Técnica en Informática de Galicia (CPETIG). A temática fixada pola organización é: Persoas refuxiadas. Neste trimestre están a desenvolver a súa propia aplicación empregando Scratch que xira en torno aos refuxiados como parte tamén da súa formación e avaliación.
Carreira de orientación
Hoxe, martes 7 de Marzo, o alumnado de 2º da ESO participou no campionato provincial do sur de Pontevedra.
A modalidade de carreira era Score, onde o alumnado tiña que atopar o maior número de balizas no menor tempo posible.
Participaron moitos centros da zona e o ambiente festivo foi un aliciente para todos.
Esta actividade forma parte do PVAD, EduSaúde, Inclúe-T, Concive-T, Iguala-T.
- blogue de dgayoso
- APIs de Blogue
Almorzos saudables
O pasado xoves día 2 de decembro, o alumnado de Promoción de Estilos de Vida Saudables , elaboraron os seus propios almorzos saludables.
mmmmm....que boa pinta!
- blogue de
- APIs de Blogue
Andaina polo paseo de Monte Boi
- blogue de
- APIs de Blogue
Encontro con Berni Costas
Ola a todos:
O mércores visitou o centro Bernabé Costas (Berni). O alumnado de 2º da ESO e de 3º Ed.Primaria mantivo con el unha charla distendida sobre o baloncesto en cadeira de rodas: as súas peculiaridades, a difusión do deporte, os seus valores...
Berni participou na Olimpada de Londres 2012 e xogou moitos anos ao baloncesto no Barcelona e no AMFIV.
- blogue de dgayoso
- APIs de Blogue
Inmersión Lingüística en León
Xa temos ao noso alumnado de 2ºESO en León no programa de inmersión lingüística en Inglés financiado polo Ministerio de Educación.
O alumnado aproveitou a viaxe para visitar as Médulas en León acompañado das profesoras Dona Xili Valle e Dona Luisa Aldao.
O 7 de novembro de 2022, o alumnado de 2º ESO participante no Programa de Inmersión Lingüística que se desenvolve en Robledo del Fenar (León), comezou a mañá realizando exercicios físicos cuxas instrucións lles eran dadas en inglés, tal e como se amosa no vídeo adxunto. Durante o resto da xornada estiveron facendo varios obradoiros cooperativos, mesturándose co alumnado do outro centro participante, procedente de Pamplona.
Tamén tiveron clase coas profesoras acompañantes do noso centro, Xili Valle e Luísa Aldao, iniciando un proxecto cuxa finalidade é coñecer aos países do mundo anglófono.
O 8 de novembro de 2022, os nosos alumnos e alumnas seguiron traballando no proxecto do centro co que fomos seleccionados para participar no Programa de Inmersión Lingüística, buscando información sobre os seguintes países de lingua inglesa: Australia, Estados Unidos, Canadá, Reino Unido e Irlanda (ver vídeo).
Polas mañás o alumnado sempre leva a cabo exercicios que combinan ximnasia e baile (ver vídeo). Polas noites sempre hai unha actividade diferente: "Icebreaker" para coñecer aos novos compañeiros, "Werewolf" para sobrevivir nun pobo habitado por lobos, "Charades and movies" para adiviñar a película... (ver vídeo) ou unha versión do Factor X para recoñecer e compoñer cancións en inglés (ver vídeo).
O 10 de novembro fomos a visitar as covas de Valporquero (ver vídeo) onde o alumnado da Inmersión Lingüística recibiu unha explicación sobre o proceso de formación destas impresionantes covas. Neste mesmo día tamén finalizaron o proxecto de investigación sobre os países do mundo anglófono, co fin de expoñer de forma oral estes traballos o venres 11 de novembro. E despíndense con bailes tradicionais!!! (vídeo 1) (vídeo 2)
Ademais, o 11 de novembro presentaron ante o alumnado de Pamplona, do IES de Basoko, os seus traballos (ver vídeo), cos que logo tiveron unha noite inesquecible de discoteca (ver vídeo).
En definitiva, foi unha semana de inmersión en Inglés que os deixou esgotados como ben se ve nas imaxes de retorno a casa do 12 de novembro (ver vídeo).