TV-Inclán, a televisión escolar do CEIP Ramón María del Valle-Inclán

Unha viaxe sen límites á imaxinación con Chroma Key
A televisión do noso colexio é unha plataforma de expresión creativa, fundada para fomentar o traballo en equipo, a creatividade e que lle permite ao alumnado adquirir ferramentas para desenvolverse no mundo actual, utilizando técnicas de comunicación e produción audiovisual. Cada semana emítese un telexornal con noticias de actualidade, facendo uso do Chroma como ferramenta para fomentar a creatividade do alumnado e enriquecendo a súa aprendizaxe.

Miguel Ángel Valín Martín, docente de Educación Física
Paulo Padrón Santamarina, docente de Educación Musical
miguelv@edu.xunta.gal

 

 

A orixe da televisión escolar no noso colexio de infantil e primaria

Nunha sesión de planificación educativa no colexio, un grupo de docentes reunímonos para explorar novas formas de enriquecer a experiencia educativa do noso alumnado. Entre as moitas ideas discutidas, xurdiu unha proposta innovadora: a creación dunha televisión escolar.

O obxectivo era proporcionar unha plataforma para expresar as súas ideas, compartir os seus logros e aprender habilidades de comunicación e produción audiovisual. Tras un proceso de avaliación e planificación meticuloso, decidiuse implementar o proxecto, co apoio da dirección do colexio e os recursos dispoñibles.

Como docentes, embarcámonos nun proceso de capacitación para familiarizarnos coas ferramentas e técnicas necesarias para producir contido audiovisual de calidade. Adquiríronse equipos de gravación e estableceuse un estudo de produción equipado con tecnoloxía de Chroma Key para permitir a creación de escenarios virtuais.

Co apoio entusiasta do noso alumnado, formáronse equipos de produción encargados de xerar contido para a canle de televisión escolar. Asignáronse roles e responsabilidades, e establecéronse pautas para garantir a calidade e a relevancia do contido producido.

A televisión escolar converteuse nunha parte integral da vida escolar, con emisións regulares que destacan eventos escolares etc. O proxecto non só proporcionou unha plataforma para a expresión creativa, senón que tamén promoveu o traballo en equipo, a colaboración e o desenvolvemento de habilidades prácticas relevantes para o mundo actual.

Hoxe, miramos atrás con orgullo e gratitude cara a aqueles primeiros días, cando decidimos que era hora de escribir un novo capítulo na historia da nosa educación. A TV-Inclán é máis ca unha simple canle de comunicación; é un símbolo de todo o que podemos lograr cando traballamos xuntos, cando nos atrevemos a soñar en grande e cando cremos no poder transformador da educación.

A televisión escolar converteuse no noso cole nunha ferramenta educativa poderosa para fomentar a creatividade, a aprendizaxe e a participación do alumnado. A TV-Inclán intégrase como parte do currículo, coa emisión dun telexornal semanal que recolle noticias moi diversas, tanto do colexio coma do concello, da biblioteca, novas da rapazada de infantil, efemérides, o tempo e os deportes. 

Imos detallar a experiencia da nosa televisión escolar, destacando o uso do Chroma como ferramenta para fomentar a creatividade do alumnado. 

 

Grupo de alumnos no estudio virtual de noticias

 

Marco contextual

A televisión escolar no contexto educativo actual:

Na era dixital, a televisión escolar emerxe como unha ferramenta fundamental para enriquecer o proceso educativo. A combinación de imaxes e son permite unha comunicación máis efectiva e atractiva, fomentando a participación activa do alumnado na súa propia aprendizaxe.

Beneficios da televisión escolar:

A televisión escolar ofrece unha serie de beneficios que van máis aló da mera transmisión de información. Entre eles destacan o fomento da creatividade, o desenvolvemento de habilidades comunicativas, a promoción do traballo en equipo, a integración de diferentes áreas curriculares e a potenciación da participación do alumnado na vida escolar.

O Chroma Key ofrece unha infinidade de posibilidades creativas e educativas no ámbito da televisión escolar.

 

Grupo de alumnos con fondo verde Chroma Key                     

 

Alumno con traxe Chroma Key

 

Entre as súas vantaxes na nosa televisión escolar destacamos:

  • Creación de escenarios virtuais, estimulando a súa imaxinación e facilitando a comprensión de conceptos abstractos.
  • Fomento da imaxinación e da creatividade.
  • Aumento da calidade dos contidos.
  • Motivación do alumnado: a utilización de tecnoloxías innovadoras como o Chroma Key esperta o interese do alumnado e favorece a súa implicación no proceso educativo.

En resumo, no noso colexio, a televisión escolar converteuse nunha ferramenta pedagóxica de gran valor, enriquecendo o proceso de ensino-aprendizaxe e promovendo unha participación activa e creativa do alumnado.

 

Obxectivos

1. Fomentar a creatividade do alumnado na produción audiovisual.

2. Desenvolver habilidades comunicativas e de traballo en equipo.

3. Favorecer a aprendizaxe de diferentes áreas curriculares a través da creación de contidos.

4. Impulsar a participación do alumnado na vida do colexio.

5. Familiarizar o alumnado coas novas tecnoloxías aplicadas á comunicación audiovisual.

 

Recursos empregados

Equipo técnico:

  • Cámara de vídeo de alta definición.
  • Pantalla verde (Chroma Key) de tamaño adecuado para o estudio de televisión.
  • Software de edición de vídeo.
  • Computadores con capacidade de procesamento suficiente para traballar con imaxes e vídeos de alta resolución.
  • Micrófonos de calidade para garantir unha boa captación do son.

 

Equipo técnico e estudio de televisión

 

Recursos humanos:

  • Alumnado seleccionado mediante proceso de convocatoria.
  • Profesorado con formación en produción audiovisual e técnicas de comunicación.

 

Descrición da actividade

A produción do telexornal semanal lévase a cabo no estudio de televisión do colexio, especialmente equipado con tecnoloxía Chroma Key. O proceso de produción divídese en varias fases, que inclúen a planificación, a produción e a posprodución.

Fases da produción:

  • Planificación

Definición dos contidos do telexornal, tendo en conta as novas das que hai que informar.

Asignación de roles e responsabilidades a cada membro do equipo, incluídos presentadores e redactores.

Planificación das gravacións, incluída a selección de escenarios virtuais mediante o Chroma Key.

  • Produción

Gravación das diferentes seccións do telexornal utilizando a pantalla verde para superpoñer imaxes e vídeos en tempo real.

  • Posprodución

Edición do vídeo utilizando software de edición de vídeo, engadindo efectos visuais, transicións, títulos e créditos.

Incorporación de elementos multimedia complementarios, como imaxes, gráficos e música de fondo.

Revisión e corrección de erros, asegurando a calidade técnica e estética.

 

Alumnos no estudio virtual con efectos e títulos de edición

 

Exemplo dunha sesión de planificación da nosa televisión escolar

Asistentes:

  • Profesorado responsable da televisión escolar.
  • Alumnado implicado.

Obxectivos:

  • Definir as temáticas para cubrir nas próximas emisións.
  • Asignarlle roles e responsabilidades ao alumnado.
  • Planificar os recursos técnicos necesarios.
  • Establecer datas límite e cronograma de produción.

Retroalimentación sobre emisións anteriores:

  • Breve análise das emisións anteriores.
  • Comentarios sobre o positivo e áreas de mellora.
  • Chuvia de ideas para próximas emisións.

Priorización de temáticas segundo a relevancia e o interese do alumnado.

Selección de noticias, reportaxes e seccións especiais.

Asignación de roles e responsabilidades.

Recapitulación dos acordos alcanzados.

Agradecemento aos participantes pola súa contribución.

Recordatorio da importancia da colaboración e do compromiso.

 

Metodoloxía

A implementación da televisión escolar, TV-Inclán, segue unha metodoloxía estruturada que garante a eficacia e o éxito do produto final. A continuación, detallamos as etapas principais da nosa metodoloxía:

  • Planificación

Nesta etapa inicial, establécense os obxectivos e deséñanse as estratexias para alcanzalos. Defínese o formato e o contido do telexornal, identifícanse os recursos necesarios e asígnanselles roles e responsabilidades aos participantes. Ademais, elabórase un plan de traballo detallado que inclúe datas límite, reunións de seguimento e outras actividades relevantes.

  • Formación

Antes de comezar a produción do telexornal, ofréceselles formación específica aos estudantes e profesores involucrados no proxecto. Esta formación inclúe aspectos técnicos, como o manexo do Chroma Key e o uso de equipos de gravación (en continuo proceso), así como habilidades comunicativas e de traballo en equipo.   

 

Alumna co fondo Chroma Key antes da entrevista

 

  • Produción

Unha vez planificada e formada, iníciase a produción do telexornal seguindo os guións e modelos establecidos. Foméntase a creatividade e a participación activa do alumnado, permitíndolle tomar decisións e contribuír coas súas ideas ao proceso de produción.

  • Edición

Unha vez gravado o material, procédese á súa edición utilizando software de edición de vídeo. Nesta etapa, engádense efectos visuais, transicións, títulos e créditos para mellorar a calidade estética do programa. Revísase e corríxese o contido segundo sexa necesario, asegurando que cumpra cos estándares de calidade establecidos.

 

Avaliación

A avaliación do telexornal realízase de maneira continua, mediante a observación directa do proceso de produción e a revisión crítica do produto final. Valóranse aspectos como a calidade técnica, a creatividade, a coherencia narrativa e a participación do alumnado. Recompílanse datos cuantitativos e cualitativos para avaliar o impacto do proxecto na comunidade educativa.

 

Retroalimentación e mellora continua

Con base nos resultados da avaliación, proporciónaselles retroalimentación aos participantes para recoñecer os logros e suxerir áreas de mellora. Identifícanse boas prácticas e compártense con outros equipos e colexios interesados en implementar proxectos similares. Promóvese a reflexión crítica e a innovación constante para asegurar a eficacia e a relevancia do proxecto ao longo do tempo.

Con esta metodoloxía estruturada, garantimos a eficacia e o éxito da nosa televisión escolar con Chroma Key, proporcionando unha experiencia educativa enriquecedora e significativa para todos os involucrados.

 

Conclusións

A televisión escolar no noso cole demostra ser unha ferramenta eficaz para fomentar a creatividade, a aprendizaxe e a participación do alumnado, enriquecendo así a experiencia educativa e contribuíndo ao desenvolvemento integral do noso estudantado. Ao longo deste proceso, non só proporcionamos un medio para transmitir información, senón que creamos un espazo onde os estudantes puideron explorar libremente a súa creatividade, colaborar con compañeiros e mestres, e comprometerse nunha aprendizaxe activa e significativa. Este enfoque multidisciplinario non só axudou a reforzar os conceptos académicos, senón que tamén desenvolveu habilidades prácticas, como a comunicación, a resolución de problemas e o traballo en equipo.

Non só é unha ferramenta educativa, senón tamén un espazo de creatividade, colaboración e aprendizaxe. A través desta iniciativa, logramos conectar cos nosos estudantes dunha maneira única, proporcionándolles unha plataforma para expresar as súas ideas, desenvolver as súas habilidades e contribuír ao enriquecemento da nosa comunidade educativa. Ao permitir que os estudantes asuman roles activos na produción de contido televisivo, apoderámolos para que se sintan donos do seu proceso de aprendizaxe e dámoslles a oportunidade de aplicar o que aprenden en contextos reais.

Estamos comprometidos con seguir explorando novas formas de aproveitar esta tecnoloxía innovadora para mellorar a experiencia educativa do noso alumnado e preparalos para os desafíos do século XXI. A medida que avanzamos, continuaremos buscando oportunidades para expandir e enriquecer a nosa programación televisiva escolar, integrándoa máis profundamente no currículo e explorando novas maneiras de envolver a toda a comunidade educativa. Con cada emisión, estamos a construír unha comunidade máis forte e conectada, onde a creatividade, a colaboración e a aprendizaxe están no centro de todo o que facemos.

 

 

Bibliografía: 

 

 

Jackman, John (2007). Composición Chroma Key; una guía práctica para vídeo y cine. Editorial: Escuela de Cine y Vídeo.

Morilla Jarén, Manuel (2022). La televisión escolar: Un universo de posibilidades. Editorial Mybestseller.

 

Referencias adicionais

Colexio Ramón María del Valle-Inclán (2023). Plan anual de centro 2023-2024. Oleiros, A Coruña.

 

 

Sección: