Obradoiro Cambio Climático de Manos Unidas - 29nov

O 29 de novembre desenvolveuse un obradoiro sobre consumo sustentable e cambio climático para 1ºESO organizado por Ángeles Fernández (Relixión) e impartido por un equipo de Manos Unidas.

Desenvolvemento

• Introdución ao concepto de cambio climático
  • Introdución ao concepto de pegada ecolóxica
  • Análise da relación entre o noso consumo e a pegada. Ecolóxico
  • Pose hábitos de consumo responsable.

1. Introdución ao concepto de cambio climático P

reséntase o concepto de cambio climático construíndo a súa definición a través das respostas dos estudantes. Unha vez definido o concepto, realízanse dúas dinámicas para reforzar dous conceptos básicos do cambio climático:

Dinámica de nós: o obxectivo da dinámica é interiorizar a estreita interrelación entre todos os compoñentes do ecosistema do planeta.

• Fórmanse dous círculos, unidos polas mans, de polo menos oito persoas cada un. O primeiro círculo permanece como está e o segundo círculo ten que formar un nó, sen soltar as mans.
  • En cada círculo, os brazos dalgúns dos participantes están estirados e a reacción en cada círculo é enfatizada. No primeiro, cada alteración apenas terá impacto no círculo e na segunda, cada alteración afectará de forma significativa ás outras.
  • Conclúese que o mundo se comporta como o segundo círculo, onde os efectos que se producen nalgunha parte do mundo causan impactos no resto do planeta.

Dinámica de Jenga: o obxectivo da dinámica é interiorizar nos estudantes o fráxil equilibrio existente no planeta.

• Usando o xogo Jenga, fórmase unha columna de pezas e solicítase xogar a un grupo de voluntarios, eliminando peza a peza da columna e colocándolos encima, ata que a columna perda a súa estabilidade e se desmorone.
  • Conclúese que, aínda que existe un mito de que o planeta ten unha capacidade de adaptación ilimitada, isto non é certo e que, se non se controlan as presións ás que nos sometemos ao planeta, pode colapsar como co xogo.

Unha vez finalizadas ambas as dinámicas, conclúese que o planeta está baixo presión que nos afecta a todos e que pode provocar cambios drásticos no planeta.

2. Introdución ao concepto de pegada ecolóxica

Introdúcese o concepto de pegada ecolóxica, construíndo a súa definición entre todos.

3. Análise da relación entre o noso consumo e a pegada ecolóxica

O taller segue relacionando os impactos descritos anteriormente co concepto de pegada ecolóxica e realízase a dinámica dos alimentos.

Dinámica alimentaria: o obxectivo é concienciar sobre como os nosos hábitos de consumo afectan ao medio ambiente, aumentando a nosa pegada ecolóxica. Aínda que isto ocorre en todos os ámbitos do consumo (roupa, tecnoloxía, lecer, etc.), a dinámica está enfocada a un ambiente cotián, como os alimentos. Esta dinámica analiza tres elementos importantes do consumo: os nosos gustos e desexos, a cantidade de consumo e os envases de alimentos.

• Na primeira parte, solicítase aos voluntarios que formen dous grupos, aos que se lles entrega a cada unha unha serie de fotografías de comidas. As fotografías conteñen alimentos cunha pegada ecolóxica moi grande, pero moi populares entre adolescentes como hamburguesas, bebidas carbonatadas, churrasco, embutidos, polo asado, etc., e outros cunha pegada ecolóxica moito menor, pero menos popular entre os adolescentes. , como ensaladas, froitas, purés de verduras, legumes, etc.
  • Pídese ao primeiro grupo que ordene comidas segundo o seu apetito. Pídese ao segundo grupo que as ordene segundo a pegada ecolóxica que provoca.
  • Como a probabilidade de correspondencia entre as comidas máis apetitosas e as que teñen maior pegada ecolóxica é moi elevada, isto permite reflexionar entre os estudantes a importancia de tomar conciencia das nosas decisións sobre consumo, aínda que sexan moi comúns, para evitar aumentar dun xeito. Evitable o noso impacto sobre o medio ambiente.
  • Para reflexionar sobre a cantidade de consumo que facemos, a presentación de diapositivas sobre o consumo de alimentos que familias tipo en diferentes partes do mundo fan á semana, para visibilizar o gran consumo que se fai nos países enriquecidos.

4. Elevar hábitos de consumo responsable

Para rematar o taller realízase unha tormenta sobre como podemos repensar os nosos hábitos de consumo para facelo máis racional e sostible.