NIVEIS MÍNIMOS DE COMPETENCIA CURRICULAR
3º CICLO DE EDUCACIÓN PRIMARIA
ÁREAS DE LINGUA GALEGA E CASTELÁ
COMUNICACIÓN ORAL (escoitar e falar)
Atende e escoita na clase.
Amosa interese por comunicarse.
Participa de forma construtiva en diferentes situacións de comunicación (diálogos, coloquios, asembleas, debates...), respectando as normas que fan posible o intercambio comunicativo.
Comprende ordes, mensaxes e expresións orais ( explicacións, instrucións dos mestres, expresións dos compañeiros...)
Capta e comprende o sentido global de mensaxes orais.
Constrúe frases correctamente en situacións cotiás.
Utiliza frases interrogativas, narrativas ou exclamativas.
Expresa correctamente as súas ideas, opinións, vivencias, feitos cotiáns, sentimentos..., de forma razoada e lóxica.
Realiza definicións, descricións, narracións orais...
Utiliza un vocabulario axeitado ao contido do texto oral.
Memoriza e reproduce cancións, poemas, contos, adiviñas, trabalinguas...
Asocia a información recibida oralmente coas situacións cotiás, coa vida diaria.
COMUNICACIÓN ESCRITA (ler e escribir)
Le con ritmo, velocidade e entoación axeitados.
Ten boa comprensión lectora.
Distingue nun texto as ideas principais das secundarias.
Amosa interese e curiosidade pola lectura.
Produce textos escritos empregando oracións con sentido.
Escribe, definicións, descricións, narracións, contos, historias, cartas...
Utiliza nos seus escritos frases interrogativas, narrativas ou exclamativas.
Usa a ortografía natural nas súas producións escritas.
Usa o diccionario e os libros de consulta.
Manifesta curiosidade e interese pola produción de textos escritos.
Valora os textos escritos como forma de comunicación.
ANÁLISE E REFLEXIÓN SOBRE A LINGUA (vocabulario, gramática, ortografía...)
Forma diferentes clases de familias de palabras.
Identifica e usa palabras compostas.
Recoñece as palabras polisémicas.
Identifica sinónimos e antónimos.
Coñece e usa diferentes clases de palabras: nomes (comúns, propios, individuais, e colectivos), artigos (e contraccións máis usadas), adxectivos, pronomes persoais, verbos...
Asocia cada artigo cun nome dado.
Identifica o xénero e o número das palabras.
Identifica algúns prefixos e sufixos. Coñece o seu significado.
Coñece o aumentativo, diminutivo e despectivo dunha palabra dada.
Identifica os verbos dun texto.
Distingue o presente, pasado e futuro dos verbos.
Emparella cada pronome persoal coa súa forma verbal.
Clasifica palabras alfabeticamente.
Ordena frases ou oracións desordenadas.
Completa frases ou oracións coas palabras omitidas.
Recoñece e utiliza distintos tipos de oracións (negativas, afirmativas, exclamativas, interrogativas, dubitativas, compostas...)
Identifica as partes da oración: suxeito e predicado.
Realiza resumos de textos (orais e escritos).
Usa na escritura os coñecementos ortográficos traballados:
Ortografía da palabra:
Sempre:
*uso da maiúscula nos nomes propios e o comezo da oración
*br/bl
*m antes de p e b
*r/rr
*c/z/q
*g/gu/gü
*s/x
* y/i
Nas palabras moi usadas ou copiadas:
* b/v
* h
* g/j
* ll/y
*palabras rematadas en z/d
*acentuación de agudas graves e esdrúxulas.
Ortografía da oración:
*(.) ao final da oración
*(,) nas enumeracións
*(:) no encabezamento das cartas
*(¿ ,¡ ) nas preguntas e exclamacións
Manifesta interese por presentar os seus escritos limpos e sen erros ortográficos.
COMUNICACIÓN VERBAL E NON VERBAL
Interpreta e le símbolos, sinais e imaxes. Usa a linguaxe non verbal..
Realiza sinxelas dramatizacións.
Valora e utiliza os diferentes tipos da linguaxe (xestual, oral, visual, gráfica, escrita...) como forma de comunicación.
Amosa unha actitude crítica cara á linguaxe oral, visual ou gráfica (prensa, TV, internet...)
Amosa gusto polo estético.