Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional

Nivel básico

Volver gratuidade solidaria

Coñecemento instrumental e uso das TIC

Uso do equipamento informático en local e en rede

Coñecer e utilizar os distintos dispositivos e periféricos

  • Coñecer, conectar e empregar a nivel básico os elementos dunha aula TIC: webcam, cámara dixital, escáner, proxector e encerado dixital interactivo.
  • Coñecer e empregar a nivel básico o servidor de centro.

Organizar e personalizar o contorno de traballo en local e en rede

  • Coñecer o funcionamento dunha aula virtual a nivel de usuario/a.
  • Ser quen de realizar unha presentación.
  • Coñecer e usar a nivel básico a folla de cálculo.

Tratamento da información e a comunicación

Utilizar ferramentas de comunicación e colaboración

  • Coñecer e utilizar basicamente algunhas redes sociais.

Didáctica e metodoloxía

Xestión de contornos e espazos de aprendizaxe

Planificar o proceso de ensino-aprendizaxe empregando as TIC

  • Incorporar nas programacións de aula actividades axeitadas que integren as TIC para que o alumnado desenvolva as competencias asociadas ao currículo.

Implementar experiencias e crear ambientes de aprendizaxe enriquecidos coas TIC

  • Procurar e seleccionar contidos dixitais educativos dos diversos repositorios para empregalos complementando o proceso de ensino-aprendizaxe.

Avaliar recursos e procesos de ensino-aprendizaxe coas TIC

  • Avaliar o software educativo e os recursos empregados para a súa adecuación á aula.

Xestión escolar

Empregar as TIC para apoiar as tarefas administrativo-docentes

  • Manexar dun xeito básico os programas de xestión de centro ofrecidos pola administración (XADE, Meiga).
  • Empregar os servizos de Internet para apoiar as tarefas administrativas propias do meu labor docente.
  • Coñecer e empregar procedementos para a comunicación coas familias.

Actitude

En relación coas TIC

Empregar as TIC dun xeito ético, responsable e seguro

  • Valorar as vantaxes e inconvenientes do uso das TIC na aula.
  • Promover o coidado do equipamento para evitar riscos e destrozos
  • Fomentar a consolidación de hábitos saudables en relación ao uso de compoñentes dixitais (posturais, relativos á visión, tempos e pausas…)
  • Verificar a información e o seu uso correcto respectando os dereitos individuais e colectivos.
  • Coñecer os principais riscos da navegación na rede e algunhas estratexias para evitar posibles fraudes e ilegalidades actuando con prudencia.

Valorar a influencia das TIC na educación e na sociedade actual

  • Valorar o uso das TIC como recurso didáctico para a mellora do proceso de ensino-aprendizaxe.
  • Adoptar unha actitude aberta e crítica no uso de Internet e das empresas tecnolóxicas.

En relación ás persoas que usan as TIC

Mostrar predisposición á aprendizaxe continua e a actualización permanente no uso das TIC

  • Manter actitudes positivas de actualización de coñecementos e habilidades tecnolóxicas en xeral e as relacionadas coas materias impartidas en particular.

Coñecer e compartir experiencias e materiais

  • Coñecer e valorar a importancia de compartir iniciativas, coñecementos e avances educativos no uso das TIC.

Valorar a aprendizaxe colaborativa

  • Valorar a importancia das plataformas de aprendizaxe e redes sociais como forma de comunicación e de compartir ideas e coñecementos, incrementando a propia competencia TIC a través da participación nas mesmas.
  • Participar activamente en plataformas de aprendizaxe, cursos ou grupos de traballo para acadar ou mellorar as competencias dixitais.