Un total de 56 centros educativos incorpóranse ao programa 'Club de Letras' para fomentar as competencias lingüísticas
A temática principal deste curso xira en torno ao coidado persoal e a atención ás persoas en situación de vulneabilidade
O club está formado por profesorado e alumnado do centro e as actividades deseñadas deberán realizarse fóra do horario lectivo
Ademais dos centros de nova incorporación, dáse continuidade aos 30 centros pioneiros que estrearon o programa por primeira vez o pasado curso
Un total de 56 centros escolares (a razón de 22 pola provincia da Coruña, sete pola de Lugo, outros sete pola de Ourense e 10 pola de Pontevedra) incorpóranse este ano ao programa Club de Letras, unha iniciativa que a Consellería de Cultura, Educación e Universidade implantou por primeira vez no pasado curso co obxectivo de mellorar as competencias lingüísticas, tanto orais como escritas, do alumnado a través de distintas actividades que fomenten o debate, a reflexión e a lectura crítica.
O departamento educativo da Xunta de Galicia destina un total de 100.000 euros a esta convocatoria, e cada un dos centros recibirá unha achega económica de 1.000 euros para a posta en marcha do programa. Ademais dos 56 centros de nova incorporación nesta segunda convocatoria, dáse continuidade aos 30 que se incorporaron na convocatoria pioneira do ano pasado.
O club está formado por alumnado e profesorado e será coordinado por unha das persoas docentes participantes. As actividades que os centros deseñen no marco do Club de Letras desenvolveranse fóra do horario lectivo e o tempo dedicado a esta actividade deberá chegar a, polo menos, unha media de catro horas ao mes desde que se inicia o proxecto ata que finaliza o período lectivo do curso.
Este curso a temática xira en torno ao coidado, abordado desde unha perspectiva de responsabilidade e corresponsabilidade nas tarefas e nos labores necesarios para a atención das persoas que están a padecer unha situación de vulnerabilidade causada pola enfermidade, pola pobreza, pola soidade, pola dor, pola violencia de xénero, pola LGTBIfobia ou outras circunstancias. Esta vulnerabilidade mesmo puido producirse e/ou agravarse durante o período de confinamento vivido a raíz da pandemia da covid-19 e podería abordarse a temática do coidado neste contexto.
Os proxectos realizados sobre este tema poderán abordarse desde un punto de vista literario, artístico, filosófico ou histórico; e poderán centrar o seu foco de interese na actualidade, en anteriores etapas da historia ou conxugando ambos os dous enfoques.
O Club de Letras defínese como un espazo de aprendizaxe non formal baseado nunha metodoloxía de indagación. Neste marco o profesorado suxire diferentes accións enfocadas ao alumnado co obxecto de que poidan afondar, descubrir e coñecer novos eidos relacionados coas Humanidades, as Artes e as Ciencias Sociais. Fundaméntanse, polo tanto, nunha metodoloxía baseada no descubrimento, a indagación, o debate, a lectura reflexiva, a análise crítica, a creación e a aprendizaxe colaborativa.
No caso da educación primaria, a iniciativa achegarase a estes eidos do coñecemento fundamentalmente a través da escritura creativa, a exploración e creación artística, a lectura reflexiva e fomentando, de ser posible, unha achega lúdica e dinámica. Na educación secundaria e bacharelato procurarase unha visión transversal e interrelacionada das manifestacións literarias e artísticas, abordando perspectivas filosóficas e/ou históricas, así como a potenciación da capacidade creativa e de lectura reflexiva, coa finalidade de fomentar competencias de comprensión e de pensamento crítico do mundo actual.
Listado de centros
Provincia da Coruña:
A Coruña |
CEE Nosa Señora do Rosario |
A Coruña |
CEIP Alborada |
A Coruña |
IES A Sardiñeira |
A Coruña |
IES Plu Eusebio da Guarda |
A Coruña |
IES Ramón Menéndez Pidal |
A Pobra do Caramiñal |
CEP Pilar Maestú Sierra |
Ames |
CEIP de Barouta |
Arteixo |
IES Manuel Murguía |
Baio |
IES Maximino Romero de Lema |
Cee |
IES Agra de Raíces |
Dodro |
CPI Plu Eusebio Lorenzo Baleirón |
Ferrol |
CEIP Plu A Laxe |
Ferrol |
IES Sofía Casanova |
Moeche |
CEIP San Ramón |
Muros |
IES As Insuas |
Oleiros |
IES María Casares |
Padrón |
IES Camilo José Cela |
Ponteceso |
IES Eduardo Pondal |
Santiago de Compostela |
CEE A Barcia |
Santiago de Compostela |
CEIP Pío XII |
Santiago de Compostela |
IES Lamas de Abade |
Toques |
CEIP Plu de Toques |
Provincia de Lugo:
Begonte |
CEIP Virxe do Corpiño |
Lugo |
IES Xoán Montes |
Monforte de Lemos |
IES A Pinguela |
Outeiro de Rei |
CEIP Laverde Ruiz |
Sarria |
IES Xograr Afonso Gómez |
Seoane do Courel |
CPI Poeta Uxío Novoneyra |
Vilalba |
IES Santiago Basanta Silva |
Provincia de Ourense:
O Barco de Valdeorras |
IES Lauro Olmo |
Ourense |
CEIP Manuel Sueiro |
Ourense |
IES 12 de Outubro |
Ourense |
IES Ramón Otero Pedrayo |
Sarreaus |
CEIP de Sarreaus |
Xinzo de Limia |
IES Cidade de Antioquía |
Xunqueira de Ambía |
CEIP Padre Crespo |
Provincia de Pontevedra:
Fornelos de Montes |
CEIP Doutor Suárez |
Lalín |
IES Laxeiro |
Moaña |
IES As Barxas |
O Rosal |
CPI Manuel Suárez Marquier |
Ponteareas |
CEIP Fermín Bouza Brey |
Ponteareas |
CEIP Nosa Señora dos Remedios |
Ponteareas |
IES do Barral |
Pontevedra |
CEIP de Vilaverde-Mourente |
Pontevedra |
IES A Xunqueira II |
Pontevedra |
IES Valle-Inclán |
Redondela |
CEIP de Laredo |
Redondela |
IES Pedro Floriani |
Salvaterra de Miño |
IES Salvaterra de Miño |
Silleda |
IES Plu Pintor Colmeiro |
Vigo |
IES Alexandre Bóveda |
Vigo |
IES Carlos Casares |
Vigo |
IES de Teis |
Vigo |
IES Valadares |
Vila de Cruces |
CEIP Plu de Cerdeiriñas |
Vila de Cruces |
IES Marco do Camballón |