Educación recoñece o traballo de 30 centros cos premios para o desenvolvemento de proxectos de innovación na FP
O obxectivo é potenciar as iniciativas innovadoras, o traballo colaborativo e a transferencia de coñecemento entre centros de ensino, empresas e outras entidades
A Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional vén de publicar a resolución dos premios para o desenvolvemento de proxectos de innovación tecnolóxica ou científica e proxectos de innovación didáctica no ámbito da formación profesional, cos que se recoñece o traballo de 30 centros. O obxectivo destes galardóns, que teñen unha dotación económica de 800.000 euros, é potenciar as iniciativas innovadoras, o traballo colaborativo e a transferencia de coñecemento entre centros educativos, empresas e outras entidades, procurando a calidade e a excelencia na formación profesional, e o fomento do emprendemento.
O departamento educativo da Xunta aposta por transformar os ciclos en ensinanzas que se adapten ao contorno produtivo e ao novo modelo económico baseado no coñecemento como forza impulsora. Deste xeito estase a camiñar cara a un sistema de formación profesional máis áxil, flexible e eficiente, estreitamente vinculado ás demandas formativas da poboación e ao impulso de valores como a creatividade, a innovación e o traballo en equipo, así como á estimulación do espírito emprendedor.
A convocatoria segue as directrices marcadas pola Estratexia Europa 2020, que incorpora como obxectivo o impulso dunha formación profesional que propicie novas experiencias nos campos da innovación, da calidade, da creatividade e do emprendemento.
Modalidade A
Os proxectos puideron presentarse a dúas modalidades. A primeira delas, de Innovación tecnolóxica ou científica, está dirixida ás iniciativas que teñan como obxectivo a xeración de innovación tecnolóxica ou científica que redunde na mellora de procesos de produción ou de prestación de servizos e que estean orientadas a impulsar a transferencia tecnolóxica entre os centros educativos e o contorno produtivo. Ademais, estes proxectos deben ter unha incidencia significativa na futura inserción laboral do alumnado e na súa empregabilidade, favorecendo a aparición de oportunidades laborais e iniciativas empresariais.
Nesta modalidade resultaron galardoados os seguintes centros e proxectos:
Concello |
Centro educativo |
Proxecto |
Culleredo |
IES Universidade Laboral |
SMARTspringwater: Fonte de auga intelixente |
Culleredo |
IES Universidade Laboral |
Climatización eficiente con enerxías renovábeis de axuda persoal – CE2 RAP |
Ferrol |
CIFP Ferrolterra |
BENenBICI |
Ferrol |
CIFP Ferrolterra |
Adaptación de motor de gasolina a hidróxeno |
Santiago de Compostela |
CIFP Politécnico de Santiago |
Xemelgo dixital na educación 4.0 |
Santiago de Compostela |
IES San Clemente |
Contedores intelixentes |
A Coruña |
CIFP Someso |
Modelización dun vehículo-concepto con suspensión auto-balanceable |
Pontedeume |
IES Fraga do Eume |
Café 5.0 |
Rianxo |
IES Félix Muriel |
DiversidApp: unha App de xestión doméstica e promoción da autonomía persoal para persoas con diversidade funcional |
Lugo |
CIFP Politécnico de Lugo |
Industria 4.0: Aplicación da realidade aumentada no mantemento industrial |
Lugo |
CIFP As Mercedes |
Efficiency energy dron |
Lugo |
CIFP As Mercedes |
Adaptación de brazo mecánico a fresadora |
Ourense |
CIFP A Farixa |
Sistema de monitorización e alertas para instalacións térmicas |
Vilamarín |
IES de Vilamarín |
O rexurdir das landras |
A Estrada |
IES Plurilingüe Antón Losada Diéguez |
Eco Urban furniture for schools |
Pontevedra |
IES Montecelo |
Aproveitamento da enerxía cinética residual dos vehículos |
Ponteareas |
CIFP A Granxa |
Proxecto Fénix: Mellora enerxética da valorización dos produtos agroecolóxicos da horta familiar. |
Vigo |
IES Politécnico de Vigo |
Aeroxerador doméstico de alto rendemento |
Vigo |
CIFP Manuel Antonio |
Produción biolóxica e sostible de afumados galegos |
Vilagarcía de Arousa |
IES Fermín Bouza Brey |
Prototipo de máquina de control de calidade e selección de froita |
Vigo |
CIFP Valentín Paz Andrade |
Comparativa de equipos de CO2 para cámaras comerciais de conxelación |
Vigo |
IES Ricardo Mella |
Telerrobot con realidade virtual |
Pontevedra |
CIFP Carlos Oroza |
Elaboración de pans saudables empregando sales baixas en sodio |
Modalidade B
A segunda modalidade, de Innovación Didáctica, céntrase nas iniciativas que teñen como obxectivo a creación de materiais ou recursos didácticos que supoñan unha clara innovación nalgunha das familias profesionais. Estarán orientadas á introdución e á aprendizaxe de novos contidos, tecnoloxías avanzadas, e instrumental ou maquinaria na aula ou no taller, potenciando o deseño de materiais didácticos, deseño de prototipos ou simuladores, laboratorios para prácticas ou maquetas, aplicacións informáticas, etc. Ademais, eses materiais deben ser doadamente trasladables a outros centros onde se impartan as ensinanzas para as que foron deseñados.
Nesta modalidade resultaron galardoados os seguintes centros e proxectos:
Concello |
Centro educativo |
Proxecto |
Carballo |
IES Monte Neme |
emeæi - Espazo multisensorial de experiencias e artes escénicas inclusivas |
Cee |
IES Fernando Blanco |
Plataforma de conectividade coa manobra K2 |
Culleredo |
IES Universidade Laboral |
Aula SITMUGA: Aula didáctica de simulación de turbinas de gas |
Ferrol |
CIFP Ferrolterra |
Mordaza de precisión controlada mediante hidráulica proporcional. |
Ribeira |
CIFP Coroso |
Deseño dun modelo a escala de unidade de tratamento de Ar (UTA) de baixo custo |
Santiago de Compostela |
CIFP Politécnico de Santiago |
Medición do tempo de reverberación |
A Coruña |
CIFP Ánxel Casal - Monte Alto |
Oír para vivir 4.0 |
Fene |
IES de Fene |
A realidade aumentada aplicada na tecnoloxía hidráulica |
Lugo |
CIFP As Mercedes |
Fabricación avión aluminio a escala con estrutura real |
Lugo |
CIFP As Mercedes |
Maqueta funcional de tren de aterraxe con panel de control |
Viveiro |
IES María Sarmiento |
Eco vehículo |
Monforte de Lemos |
IES A Pinguela |
Perruca e postizos, elaboración e mantemento |
Ourense |
CIFP A Carballeira-Marcos Valcárcel |
Métodos analíticos de control medioambiental |
Vigo |
IES Politécnico de Vigo |
Deseño e aplicacións dos robots cartesianos: CNC de corte por plasma e paletizador industria 4.0 |
Ponteareas |
IES Pedra da Auga |
Eficiencia enerxética en procesos electroneumáticos |
Ponteareas |
IES Pedra da Auga |
Instalación fotovoltaica para autoconsumo sen excedentes en vivenda monitorizada vía web |
Vigo |
CIFP Valentín Paz Andrade |
Deseño, planificación e transformación dun container nun centro sanitario móbil autosuficiente enerxeticamente |
Vigo |
CIFP Valentín Paz Andrade |
Implantación dun robot cartesiano e dous robots antropomórficos a unha inxectora de plásticos |
Marín |
IES Chan do Monte |
Ferramentas de márketing dixital utilizadas polas empresas. Adaptación as actividades de aula |
Pontevedra |
CIFP Carlos Oroza |
A mesa do Oroza |
Criterios de valoración
Entre os criterios para escoller os proxectos premiados valoráronse, en especial, aqueles nos que se fomenta a colaboración do profesorado e do alumnado de formación profesional con empresas e institucións do seu contorno, e con outros centros educativos; así como os que fomentan a aparición de novas iniciativas empresariais, especialmente aquelas que sexan susceptibles de pórse en marcha na Rede galega de viveiros de empresa.
Tamén se tivo en conta que impliquen unha mellora na calidade da formación e na empregabilidade e a inserción laboral do alumnado, o nivel de impacto do proxecto no contorno produtivo desde o punto de vista tecnolóxico e ambiental ou o grao de transferencia e resposta a un reto empresarial.
Así mesmo deuse prioridade ás iniciativas que favorezan o acceso da muller aos perfís relacionados con profesións STEAM e actividades industriais, así como o acceso dos homes a sectores que contan con escasa representación masculina.