Carmen Pomar destaca a educación inclusiva como garante da igualdade de oportunidades e da atención á diversidade
A conselleira de Educación presidiu a entrega da primeira edición dos Premios ás Boas Prácticas de Educación Inclusiva
Oito centros escolares de toda Galicia foron recoñecidos con estes galardóns, que buscan difundir as boas prácticas de inclusión que levan a cabo nas súas aulas
O CEIP Luís Seoane de Oleiros acadou o primeiro premio na modalidade de Infantil e Primaria, mentres que na modalidade de Secundaria recaeu no IES Manuel Murguía de Arteixo
A conselleira de Educación, Universidade e Formación Profesional, Carmen Pomar, puxo en valor o modelo galego de educación inclusiva como unha fórmula que garante a igualdade de oportunidades e a atención á diversidade nas aulas, independentemente das condicións e circunstancias de cada alumna e cada alumno.
Así o manifestou esta mañá no CIFP Compostela, durante o acto de entrega dos primeiros Premios ás Boas Prácticas de Educación Inclusiva co que se recoñece o traballo neste eido de oito centros educativos de toda Galicia nas dúas modalidades convocadas, a modalidade A, dirixida a centros de Infantil e Primaria; e a modalidade B dirixida a centros de ESO, Bacharelato e FP Básica.
Ademais de darlle a en hora boa aos galardoados, Carmen Pomar amosou o seu agradecemento ao total de 74 centros presentados a esta convocatoria que foi creada co obxectivo de difundir as boas prácticas de inclusión educativa que se realizan nos centros docentes, e recoñecer o labor, esforzo e compromiso persoal e profesional que, neste sentido, están a realizar os equipos docentes.
A titular de Educación do Goberno galego subliñou que unha das prioridades do seu departamento é “a formación de persoas con valores, capaces de respectar a diversidade e de sacarlle o máximo partido”. Nesta liña, desde a Consellería de Educación estase facendo especial fincapé na formación do profesorado e tamén na implantación dunha práctica educativa “encamiñada a que todo o alumnado acade as metas no seu proceso de aprendizaxe”. “Nesta tarefa é preciso escoitar as familias, o alumnado e os profesionais”, engadiu a conselleira, que avogou por “unir esforzos” no camiño “a unha excelencia na educación a través da diversidade”.
Centros premiados
Nesta primeira edición dos Premios ás Boas Prácticas Inclusivas, na categoría de centros de Infantil e Primaria (modalidade A), dotado con 5.000 euros, o primeiro premio foi para o CEIP Luís Seoane de Oleiros (A Coruña).
Nesta modalidade de Infantil e Primaria o resto dos galardóns recaeron no CEP Pilar Maestú Sierra da Pobra do Caramiñal (A Coruña), que obtivo o 2º premio (2.500 euros); no CEP de Quiroga (Lugo), co terceiro premio (1.000 euros); e cun accésit (de 500 euros) para o CEIP Gregorio Sanz de Ribadeo (Lugo).
Na categoría de ESO, Bacharelato e FP Básica o primeiro premio -dotado tamén con 5.000 euros- foi para o IES Manuel Murguía de Arteixo (A Coruña).O resto dos galardóns nesta categoría foron para o IES Montecelo (Pontevedra), co 2º premio (2.500 euros); para a EPAPU de Monterroso (Lugo) co 3º premio (1.000 euros); e o accésit (500 euros) para o IES Miguel Ángel González Estévez de Vilagarcía de Arousa (Pontevedra).
Descrición dos proxectos premiados
- CEIP Luís Seoane (Oleiros-A Coruña): O seu proxecto ten como obxectivo a inclusión de todo o alumnado e en especial do alumnado con necesidades educativas especiais, xa que observaron que a súa participación na vida do centro era moi limitada. O desenvolvemento deste proxecto no centro implicou a participación activa e voluntaria do alumnado de 5º e 6º de primaria.
-CEP Pilar Maestu Sierra (A Pobra do Caramiñal-A Coruña): Baixo o título “ A escola que soñamos e soñaremos” basearon o seu bo facer na participación activa das familias, querendo nenos e nenas “felices”. É dicir, unha escola que acolle á diferenza, na que todas as capacidades son benvidas, e que constrúe contornas seguras e acolledoras.
-CEIP de Quiroga (Quiroga-Lugo): O seu proxecto fai fincapé no diálogo e a axuda entre todos os membros que forman parte da súa comunidade educativa como instrumentos favorecedores da inclusión e da convivencia.
-CEIP Gregorio Sanz (Ribadeo-Lugo): O proxecto desenvolve accións que fomentan que todo o alumnado xogue nos tempos de lecer, favorecendo a igualdade de oportunidades e incrementando a responsabilidade e tolerancia a través da figura dos superdinamizadores e das superdinamizadoras (que é o propio alumnado) e con outras accións que teñen por finalidade sensibilizar, visibilizar e normalizar a realidade do centro. Entre elas figura que o alumnado aprenda a lingua de signos española.
-IES Manuel Murguía (Arteixo-A Coruña): Proxecto que ten a música e o cine como fío condutor para a inclusión; desenvolven un proxecto social que fomenta a igualdade e a non discriminación e que sirve para compensar as desigualdades persoais, culturais, económicas e sociais presentes na realidade do centro.
-IES Montecelo (Pontevedra): A ensinanza de formación profesional básica é a que máis influencia ten sobre a vida do centro, polo que puxeron en práctica un modelo educativo que ten en conta as potencialidades e o benestar emocional do alumnado para favorecer o acceso a novas oportunidades de aprendizaxe que lle permita e facilite o camiño para o acceso ao mundo laboral.
-EPAPU de Monterroso (Monterroso-Lugo): Partindo da súa realidade como centro penal, o seu proxecto céntrase en crear unha contorna de aceptación na que se xeren condutas sociais responsables, solidarias e respectuosas, promovendo a tolerancia, a liberdade, a xustiza, a igualdade entre homes e mulleres e o respecto polos dereitos de todos e todas; colaborando con asociacións sen ánimo de lucro, centros de formación e outros.
-IES Miguel Ángel González Estévez (Vilagarcía de Arousa-Pontevedra): “Marzo sen fronteiras” é un proxecto que se vén desenvolvendo dende o curso 2014-2015 dentro do marco curricular dalgún dos módulos do ciclo superior en Animación de Actividades Físicas e Deportivas e en colaboración co profesorado e alumnado da ESO. Este pretende fomentar a participación na actividade física e o deporte das persoas con discapacidade, favorecendo deste xeito a inclusión social.