Un total de 79 centros públicos desenvolverán este curso o programa Biblioteca Creativa
A Consellería de Educación acaba de publicar a resolución pola que se incorporan 25 novos centros e se dá continuidade á participación doutros 54
A Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional acaba de publicar a resolución cos novos centros que se incorporan ao programa Biblioteca Creativa, en concreto 25 centros. Deste xeito, un total de 79 centros galegos desenvolverán ao longo do curso 2019/20 esta iniciativa, que ten como obxectivo estimular a iniciación do alumnado de infantil e primaria no campo da robótica e na linguaxe da programación.
Nova incorporación
Os 25 centros públicos de infantil e primaria de nova incorporación recibirán os materiais necesarios para a construción dun mínimo de catro Escornabots, así como outros materiais precisos para a posta en marcha da iniciativa. Cómpre aclarar que os Escornabots son pequenos robots construídos sobre Arduino, a plataforma de robótica máis estendida a nivel educativo e profesional, que conta cunha ampla comunidade de persoas usuarias e desenvolvedoras, o que facilita o acceso a unha importante base de documentación para os proxectos que se realicen nas bibliotecas.
Ademais todo o software, hardware e o deseño do robot son libres. De feito, o programa realízase en colaboración cos integrantes do proxecto Escornabot, integrado en Bricolabs, asociación de fomento de investigación en tecnoloxías libres.
Os centros que se suman este curso ao programa son os reflectidos no seguinte cadro:
Provincia |
Concello |
Centro |
A Coruña |
A Coruña |
CEIP Emilia Pardo Bazán |
A Coruña |
Cambre |
CEIP Plurilingüe Graxal |
A Coruña |
Cerdido |
CEIP da Barqueira |
A Coruña |
Culleredo |
CEIP Sofía Casanova |
A Coruña |
Ferrol |
CEIP de Pazos |
A Coruña |
Monfero |
CPI Plurilingüe Virxe da Cela |
A Coruña |
Oleiros |
CEIP Juana de Vega |
A Coruña |
Rianxo |
CRA de Rianxo |
A Coruña |
Santiago de Compostela |
CEIP Lamas de Abade |
A Coruña |
Zas |
CEIP Labarta Pose |
Lugo |
Baralla |
CPI Luís Díaz Moreno |
Lugo |
Foz |
CEIP de Foz nº 1 |
Lugo |
Viveiro |
CEP Luís Tobío |
Ourense |
Ourense |
CEIP Vistahermosa |
Pontevedra |
Bueu |
CEIP Plurilingüe Montemogos |
Pontevedra |
O Porriño |
CEIP Plurilingüe Antonio Palacios |
Pontevedra |
O Porriño |
CEIP Plurilingüe da Ribeira |
Pontevedra |
O Rosal |
CPI Manuel Suárez Marquier |
Pontevedra |
O Rosal |
CRA María Zambrano |
Pontevedra |
Vigo |
CEIP Alfonso D. Rodríguez Castelao |
Pontevedra |
Vigo |
CEIP Escultor Acuña |
Pontevedra |
Vigo |
CEIP O Sello |
Pontevedra |
Vigo |
CEIP Seis do Nadal |
Pontevedra |
Vigo |
CEIP Virxe do Rocío |
Pontevedra |
Vila de Cruces |
CEIP de Cerdeiriñas |
Continuación
Pola súa banda os 54 centros que renovan a súa participación recibirán unha asignación para ampliar o proxecto, ben sexa coa dotación dun recuncho creativo dentro da biblioteca con recursos de robótica e impresión 3D; coa adquisición de materiais que faciliten a investigación, a experimentación e a creación de forma creativa, ou a través da formación do alumnado a través de obradoiros relacionados coa creación audiovisual ou outros ámbitos relacionados co programa impartidos por profesionais do eido.
Os centros que renovan a súa participación son os que se reflicten no seguinte cadro:
Provincia |
Concello |
Nome |
A Coruña |
Abegondo |
CEIP Plurilingüe San Marcos |
A Coruña |
Arteixo |
EEI de Barrionovo |
A Coruña |
Bergondo |
CPI de Cruz do Sar |
A Coruña |
Cedeira |
CEIP Nicolás del Río |
A Coruña |
Coristanco |
CEIP Canosa-Rus |
A Coruña |
Culleredo |
CRA de Culleredo |
A Coruña |
Fene |
CEIP Plurilingüe Os Casais |
A Coruña |
Malpica de Bergantiños |
CEIP Milladoiro |
A Coruña |
Mazaricos |
CPI Plurilingüe da Picota |
A Coruña |
Miño |
CPI Castro Baxoi |
A Coruña |
Moeche |
CEIP de San Ramón |
A Coruña |
Mugardos |
CEIP Santiago Apóstolo |
A Coruña |
Rianxo |
CEIP Alfonso D. Rodríguez Castelao |
A Coruña |
Rianxo |
CEP Xosé María Brea Segade |
A Coruña |
San Sadurniño |
CPI de San Sadurniño |
A Coruña |
Santa Comba |
CEIP Plurilingüe Pepe de Xan Baña |
A Coruña |
Vilasantar |
CEIP de Présaras |
A Coruña |
Vimianzo |
CEIP Baíñas |
Lugo |
A Pobra do Brollón |
CEIP da Pobra de Brollón |
Lugo |
A Pontenova |
CEIP Plurilingüe da Pontenova |
Lugo |
Castro de Rei |
CEIP Ramón Falcón |
Lugo |
Castroverde |
CPI Plurilingüe de Castroverde |
Lugo |
Cervo |
CEIP de Cervo |
Lugo |
O Valadouro |
CEIP Santa María do Valadouro |
Lugo |
Quiroga |
CEIP de Quiroga |
Lugo |
Sober |
CEIP Plurilingüe Virxe do Carme |
Ourense |
A Pobra de Trives |
CEIP Plurilingüe Manuel Bermúdez Couso |
Ourense |
Avión |
CEIP Virxe de Guadalupe |
Ourense |
Celanova |
CEIP Plurilingüe Curros Enríquez |
Ourense |
O Barco de Valdeorras |
CEIP Plurilingüe Condesa de Fenosa |
Ourense |
O Carballiño |
CEIP Plurilingüe Calvo Sotelo |
Ourense |
O Pereiro de Aguiar |
CEIP Plurilingüe Ben-Cho-Shey |
Ourense |
Vilar de Barrio |
CEIP Plurilingüe de Vilar de Barrio |
Ourense |
Xinzo de Limia |
CEIP Rosalía de Castro |
Pontevedra |
A Estrada |
CEIP de Figueiroa |
Pontevedra |
A Estrada |
CEIP do Foxo |
Pontevedra |
A Guarda |
CEIP Plurilingüe As Solanas - Nicolás Gutiérrez Campo |
Pontevedra |
A Lama |
CEIP A Lama |
Pontevedra |
Bueu |
CEIP Plurilingüe da Torre-Cela |
Pontevedra |
Cambados |
CEIP Plurilingüe Enrique Barreiro Piñeiro |
Pontevedra |
Cerdedo-Cotobade |
CEIP Plurilingüe de Carballedo |
Pontevedra |
Gondomar |
CEIP Serra-Vincios |
Pontevedra |
Marín |
CEIP de Seixo |
Pontevedra |
Meaño |
CEIP Plurilingüe de Meaño-As Covas |
Pontevedra |
Moaña |
CEIP de Quintela |
Pontevedra |
Moaña |
CEIP de Seara |
Pontevedra |
Mos |
CEIP Pena de Francia |
Pontevedra |
O Grove |
CEIP Valle-Inclán |
Pontevedra |
Poio |
CEIP de Lourido |
Pontevedra |
Portas |
CPI Domingo Fontán |
Pontevedra |
Salvaterra de Miño |
CEIP de Leirado |
Pontevedra |
Silleda |
CEIP Ramón de Valenzuela |
Pontevedra |
Tui |
CEIP de Rebordáns |
Pontevedra |
Tui |
CRA Mestra Clara Torres |
Plan LÍA
Biblioteca Creativa é un programa enmarcado no Plan LÍA 2016/2020 de Bibliotecas Escolares da Consellería, que ten entre os seus obxectivos xerais o de facilitar recursos e oportunidades para a incorporación de metodoloxías activas e para a integración nos centros das tecnoloxías emerxentes. Neste sentido, un dos desafíos do Plan é o de crear nas bibliotecas un centro creativo de aprendizaxes no que o alumnado poda experimentar e investigar con todo tipo de ferramentas e recursos.
Así mesmo, entre os retos do LÍA 2019/2020 está o de favorecer a alfabetización múltiple, neste caso a través da introdución nas bibliotecas da linguaxe da programación e da cultura maker (faino por ti mesmo) en actividades destinadas a mellorar a comunicación lingüística do alumnado, a expresión oral, o razoamento lóxico, a creatividade, o traballo colaborativo e a aprendizaxe manipulativa.