Un total de 79 centros públicos desenvolverán este curso o programa Biblioteca Creativa

A Consellería de Educación acaba de publicar a resolución pola que se incorporan 25 novos centros e se dá continuidade á participación doutros 54

Lun, 07/10/2019 - 13:41

A Consellería de Educación, Universidade e Formación Profesional acaba de publicar a resolución cos novos centros que se incorporan ao programa Biblioteca Creativa, en concreto 25 centros. Deste xeito, un total de 79 centros galegos desenvolverán ao longo do curso 2019/20 esta iniciativa, que ten como obxectivo estimular a iniciación do alumnado de infantil e primaria no campo da robótica e na linguaxe da programación.

Nova incorporación

Os 25 centros públicos de infantil e primaria de nova incorporación recibirán os materiais necesarios para a construción dun mínimo de catro Escornabots, así como outros materiais precisos para a posta en marcha da iniciativa. Cómpre aclarar que os Escornabots son pequenos robots construídos sobre Arduino, a plataforma de robótica máis estendida a nivel educativo e profesional, que conta cunha ampla comunidade de persoas usuarias e desenvolvedoras, o que facilita o acceso a unha importante base de documentación para os proxectos que se realicen nas bibliotecas.

Ademais todo o software, hardware e o deseño do robot son libres. De feito, o programa realízase en colaboración cos integrantes do proxecto Escornabot, integrado en Bricolabs, asociación de fomento de investigación en tecnoloxías libres.

Os centros que se suman este curso ao programa son os reflectidos no seguinte cadro:

Provincia

Concello

Centro

A Coruña

A Coruña

CEIP Emilia Pardo Bazán

A Coruña

Cambre

CEIP Plurilingüe Graxal

A Coruña

Cerdido

CEIP da Barqueira

A Coruña

Culleredo

CEIP Sofía Casanova

A Coruña

Ferrol

CEIP de Pazos

A Coruña

Monfero

CPI Plurilingüe Virxe da Cela

A Coruña

Oleiros

CEIP Juana de Vega

A Coruña

Rianxo

CRA de Rianxo

A Coruña

Santiago de Compostela

CEIP Lamas de Abade

A Coruña

Zas

CEIP Labarta Pose

Lugo

Baralla

CPI Luís Díaz Moreno

Lugo

Foz

CEIP de Foz nº 1

Lugo

Viveiro

CEP Luís Tobío

Ourense

Ourense

CEIP Vistahermosa

Pontevedra

Bueu

CEIP Plurilingüe Montemogos

Pontevedra

O Porriño

CEIP Plurilingüe Antonio Palacios

Pontevedra

O Porriño

CEIP Plurilingüe da Ribeira

Pontevedra

O Rosal

CPI Manuel Suárez Marquier

Pontevedra

O Rosal

CRA María Zambrano

Pontevedra

Vigo

CEIP Alfonso D. Rodríguez Castelao

Pontevedra

Vigo

CEIP Escultor Acuña

Pontevedra

Vigo

CEIP O Sello

Pontevedra

Vigo

CEIP Seis do Nadal

Pontevedra

Vigo

CEIP Virxe do Rocío

Pontevedra

Vila de Cruces

CEIP de Cerdeiriñas

 

Continuación

Pola súa banda os 54 centros que renovan a súa participación recibirán unha asignación para ampliar o proxecto, ben sexa coa dotación dun recuncho creativo dentro da biblioteca con recursos de robótica e impresión 3D; coa adquisición de materiais que faciliten a investigación, a experimentación e a creación de forma creativa, ou a través da formación do alumnado a través de obradoiros relacionados coa creación audiovisual ou outros ámbitos relacionados co programa impartidos por profesionais do eido.

Os centros que renovan a súa participación son os que se reflicten no seguinte cadro:

Provincia

Concello

Nome

A Coruña

Abegondo

CEIP Plurilingüe San Marcos

A Coruña

Arteixo

EEI de Barrionovo

A Coruña

Bergondo

CPI de Cruz do Sar

A Coruña

Cedeira

CEIP Nicolás del Río

A Coruña

Coristanco

CEIP Canosa-Rus

A Coruña

Culleredo

CRA de Culleredo

A Coruña

Fene

CEIP Plurilingüe Os Casais

A Coruña

Malpica de Bergantiños

CEIP Milladoiro

A Coruña

Mazaricos

CPI Plurilingüe da Picota

A Coruña

Miño

CPI Castro Baxoi

A Coruña

Moeche

CEIP de San Ramón

A Coruña

Mugardos

CEIP Santiago Apóstolo

A Coruña

Rianxo

CEIP Alfonso D. Rodríguez Castelao

A Coruña

Rianxo

CEP Xosé María Brea Segade

A Coruña

San Sadurniño

CPI de San Sadurniño

A Coruña

Santa Comba

CEIP Plurilingüe Pepe de Xan Baña

A Coruña

Vilasantar

CEIP de Présaras

A Coruña

Vimianzo

CEIP Baíñas

Lugo

A Pobra do Brollón

CEIP da Pobra de Brollón

Lugo

A Pontenova

CEIP Plurilingüe da Pontenova

Lugo

Castro de Rei

CEIP Ramón Falcón

Lugo

Castroverde

CPI Plurilingüe de Castroverde

Lugo

Cervo

CEIP de Cervo

Lugo

O Valadouro

CEIP Santa María do Valadouro

Lugo

Quiroga

CEIP de Quiroga

Lugo

Sober

CEIP Plurilingüe Virxe do Carme

Ourense

A Pobra de Trives

CEIP Plurilingüe Manuel Bermúdez Couso

Ourense

Avión

CEIP Virxe de Guadalupe

Ourense

Celanova

CEIP Plurilingüe Curros Enríquez

Ourense

O Barco de Valdeorras

CEIP Plurilingüe Condesa de Fenosa

Ourense

O Carballiño

CEIP Plurilingüe Calvo Sotelo

Ourense

O Pereiro de Aguiar

CEIP Plurilingüe Ben-Cho-Shey

Ourense

Vilar de Barrio

CEIP Plurilingüe de Vilar de Barrio

Ourense

Xinzo de Limia

CEIP Rosalía de Castro

Pontevedra

A Estrada

CEIP de Figueiroa

Pontevedra

A Estrada

CEIP do Foxo

Pontevedra

A Guarda

CEIP Plurilingüe As Solanas - Nicolás Gutiérrez Campo

Pontevedra

A Lama

CEIP A Lama

Pontevedra

Bueu

CEIP Plurilingüe da Torre-Cela

Pontevedra

Cambados

CEIP Plurilingüe Enrique Barreiro Piñeiro

Pontevedra

Cerdedo-Cotobade

CEIP Plurilingüe de Carballedo

Pontevedra

Gondomar

CEIP Serra-Vincios

Pontevedra

Marín

CEIP de Seixo

Pontevedra

Meaño

CEIP Plurilingüe de Meaño-As Covas

Pontevedra

Moaña

CEIP de Quintela

Pontevedra

Moaña

CEIP de Seara

Pontevedra

Mos

CEIP Pena de Francia

Pontevedra

O Grove

CEIP Valle-Inclán

Pontevedra

Poio

CEIP de Lourido

Pontevedra

Portas

CPI Domingo Fontán

Pontevedra

Salvaterra de Miño

CEIP de Leirado

Pontevedra

Silleda

CEIP Ramón de Valenzuela

Pontevedra

Tui

CEIP de Rebordáns

Pontevedra

Tui

CRA Mestra Clara Torres

 

Plan LÍA

Biblioteca Creativa é un programa enmarcado no Plan LÍA 2016/2020 de Bibliotecas Escolares da Consellería, que ten entre os seus obxectivos xerais o de facilitar recursos e oportunidades para a incorporación de metodoloxías activas e para a integración nos centros das tecnoloxías emerxentes. Neste sentido, un dos desafíos do Plan é o de crear nas bibliotecas un centro creativo de aprendizaxes no que o alumnado poda experimentar e investigar con todo tipo de ferramentas e recursos.

Así mesmo, entre os retos do LÍA 2019/2020 está o de favorecer a alfabetización múltiple, neste caso a través da introdución nas bibliotecas da linguaxe da programación e da cultura maker (faino por ti mesmo) en actividades destinadas a mellorar a comunicación lingüística do alumnado, a expresión oral, o razoamento lóxico, a creatividade, o traballo colaborativo e a aprendizaxe manipulativa.