A Consellería de Educación adapta o currículo do ciclo de grao medio en electromecánica de vehículos automóbiles aos perfís profesionais demandados no mundo laboral

Deste xeito os titulados neste ciclo terán coñecementos relacionados coas novas tecnoloxías no mundo da automoción e cos vehículos híbridos

O Consello da Xunta aprobou hoxe o decreto para a adaptación destes estudos á Lei das cualificacións profesionais e á Lei orgánica de educación

Nesta lexislatura xa están aprobados 31 novos decretos para modernizar os títulos de FP e está previsto dar o visto e prace a 11 máis nas vindeiras semanas

Xov, 28/04/2011 - 17:48

A Consellería de Educación e Ordenación Universitaria vén de adaptar o currículo do ciclo de grao medio en electromecánica de vehículos automóbiles á Lei orgánica de educación (LOE) e á Lei das cualificacións profesionais. Deste xeito os estudantes e titulados neste ciclo formativo responderán aos perfís profesionais demandados no mundo laboral, especialmente polos sectores produtivos de Galicia, o que supón unha oportunidade de acceso ao mercado de traballo para estas persoas, e unha nova aposta polo emprego por parte da Xunta de Galicia. As persoas que obteñan esta titulación poderán exercer a súa actividade no sector de construción e mantemento de vehículos, nos subsectores de automóbiles, motocicletas e vehículos pesados. Tamén en empresas de frotas de alugamento de vehículos, servizos públicos, transporte de pasaxeiros e mercadorías; en empresas de fabricantes de vehículos e compoñentes; en empresas dedicadas á inspección técnica de vehículos; en empresas dedicadas á fabricación, á venda e á comercialización de equipamentos de comprobación, diagnose e recambios de vehículos; ou en empresas situadas noutros sectores produtivos onde se realicen traballos de mantemento de electromecánica (grupos electróxenos, cintas transportadoras movidas con motor de explosión, etc.).

Neste sentido o novo currículo inclúe formación de cara ao uso de novos materiais (novas aliaxes, materiais compostos, etc.) que constituirán os motores e os elementos da área de electromecánica, cunha redución de peso, o que redundará nun consumo máis racional dos vehículos e nunha menor contaminación. Tamén é parte do temario a formación relativa ao uso de novos elementos electrónicos e informáticos que gobernen os sistemas dos vehículos que, en moitos casos, substituirán os elementos mecánicos. Tamén se introduce a formación nos novos motores alimentados por combustibles non derivados do petróleo, en moitos casos os denominados híbridos (con combustibles alternativos) e eléctricos, capacitando aos titulados para exercer o seu traballo dando resposta ás últimas novidades do sector.

A Consellería de Educación ten así adaptado 31 currículos nesta lexislatura, quedando estes tamén harmonizados co Sistema Nacional das Cualificacións profesionais. Está previsto dar o visto e prace nas vindeiras semanas a 11 máis, no marco da estratexia de posta en valor da formación profesional que está a desenvolver Educación. Nesta mesma liña a Consellería de Educación convocou 3.200 prazas para o recoñecemento da competencia profesional a través da experiencia laboral ou de formación non formal, nun total de 44 unidades de competencia, correspondentes a 8 ciclos formativos diferentes.

Desta forma Educación dá resposta á demanda de diferentes colectivos que necesitan acadar unha certificación oficial da súa cualificación para o desempeño das súas actividades profesionais ou acceder á mobilidade na súa profesión e precisan contar coa acreditación das súas competencias profesionais.

Formación en centros de traballo

Os novos currículos inclúen un módulo de formación en centros de traballo con que os estudantes completarán a formación adquirida no centro educativo mediante a realización de prácticas en situacións reais de traballo no ámbito produtivo da empresa, de acordo coas exixencias derivadas do Sistema Nacional de Cualificacións e Formación Profesional

Ademais, inclúese formación relativa á prevención de riscos laborais dentro do módulo de formación e orientación laboral, que capacita o alumnado para levar a cabo responsabilidades profesionais equivalentes ás que precisan as actividades de nivel básico en prevención de riscos laborais.

Mobilidade entre estudos

Doutra banda, os novos currículos facilitan a mobilidade entre estudos, establecendo a correspondencia dos módulos profesionais coas unidades de competencia para a súa acreditación, validación ou exención; así como os accesos a outros estudos, as validacións, exencións e equivalencias.

Ademais, ábrese a posibilidade de acceder aos estudos universitarios desde calquera ciclo formativo de formación profesional de grao superior e a de validar os estudos de formación profesional de grao superior por créditos universitarios ECTS –Sistema Europeo de Transferencia de Créditos-.