Título node Learning object
Ficha técnica
Institución:
- Vicepresidencia Segunda e Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda
- Dirección Xeral de Patrimonio Natural
Ámbito: medio ambiente / desenvolvemento sustentable / cidadanía global
Definición: o programa consiste en desenvolver un proxecto que desenvolva a concienciación na sociedade actual do respecto e na protección dos animais domésticos, asentar valores fundamentais na tenza responsable de mascotas e análise crítica dos actos e das condutas non desexadas, como o abandono e o maltrato.que relacionado coa tenencia responsable dos animais domésticos e o seu benestar. Os centros promoverán a elaboración dun traballo en equipo non que terán que elaborar un proxecto onde se observe e desenvolva accións preventivas e curativas de fomento da saúde dos animais de compañía; difundir información e educar á pobloación sobre as prácticas adecuadas para a tenencia de animais nos ámbitos sanitario e ambiental. Tamén realizarán accións innovadoras de tenencia de animais nos diferentes contextos, e a difusión e divulgación de información sobre estes valores.
Vinculación cos ODS da Axenda 2030:
- ODS 15. Vida de ecosistemas terrestres
- ODS 5. Educación de calidade
- ODS 11. Cidades e comunidades sustentables
Temporización: curso completo
Alumnado ao que vai dirixido: infantil, primaria, secundaria, bacharelato, FP e centros de educación especial
Límite de centros participantes: 20
Límite de docentes participantes: 7, sempre e cando se especifique claramente cales son as súas tarefas no proxecto
Criterios de selección:
- Calidade do proxecto presentado.
- Proxecto demostrativo.
- Orixinalidade do proxecto e das técnicas ou estratexias empregadas na consecución de obxectivos.
- Implicación social na realización de accións e divulgación do proxecto.
Criterios de exclusión:
- Repetir o proxecto presentado en cursos anteriores.
- Non axustar o proxecto aos animais de compañía.
- Non indicar as achegas e programación de cada ámbito ou materia e docente ao proxecto
Responsable do programa:
Nome: Ana Quiroga Rodríguez
Departamento: Dirección Xeral de Patrimonio Natural
Teléfono: 981 547 209
Correo electrónico: ana.quiroga.rodriguez@xunta.es
Xustificación
O programa xurdiu das propias competencias da Dirección Xeral e da necesidade de traballar e educar na tenencia responsable de animais de compañía dende os centros escolares.
Obxectivos
- Comprender o concepto de animal doméstico ou de compañía.
- Coñecer as características dun animal doméstico.
- Identificar as necesidades básicas dun animal de compañía, facendo fincapé nas necesidades afectivas.
- Comprender o significado dun abandono e as consecuencias que supón.
- Descubrir o procedemento de adopción de animais.
- Concenciar os nenos/as sobre a protección do medio ambiente e o respecto aos dereitos dos animais.
- Loitar contra o abandono e o maltrato animal desde a sensibilidade e a educación na infancia.
- Fomentar o respecto cara aos animais domésticos.
Desenvolvemento das competencias clave
- Competencia en comunicación lingüística
- Competencia matemática e competencias básicas en ciencia e tecnoloxía
- Competencia dixital
- Competencia en aprender a aprender
- Competencias sociais e cívicas
Recursos
- Material didáctico:
- Guía didáctica de actividades organizadas por grupos de idade (descarga o PDF).
- Webs de referencia: https://cmatv.xunta.gal/
Criterios de avaliación da memoria final
Criterios xerais do Plan Proxecta+
1 .Creación dunha rede de traballo cooperativa na comunidade educativa entre alumnado, profesorado, familias e/ou institucións da contorna. Valorarase especialmente a participación activa do alumnado no desenvolvemento do proxecto (toma de decisións, realización do produto final etc).
2. Interdisciplinariedade (achegas desde distintos departamentos didácticos, disciplinas ou materias) e transferibilidade do proxecto.
3. Impacto e difusión do proxecto. É imprescindible incorporar na memoria, a través de ligazóns (páxinas web, blogs etc), evidencias gráficas e/ou documentais do traballo realizado que permitan constatar o desenvolvemento do proxecto.
Criterios específicos
4. Calidade do proxecto
5. Innovación e creatividade
6. Difusión e divulgación do proxecto