Fase 2

Na segunda fase do  proxecto,  partindo da  concreción curricular como documento ponte,  preténdese deseñar unidades didácticas integradas (UDI). Por outra banda a  finalidade desta modalidade será facilitar a posta en marcha de proxectos de mellora  dándolle una especial relevancia á avaliación tanto interna como externa e reflexionar en torno á mellora do rendemento e do éxito escolar a través das competencias básicas. Para conseguilo desenvolverase o seguinte itinerario:

1. Unha visión compartida sobre a situación do centro con respecto ás CCBB.

• Informar ao profesorado do centro sobre os contidos da nova fase de formación avanzada e facer difusión do portafolio de actividades realizadas na formación inicial, Informar da presenza COMBAS e redes europeas de CCBB.
  • Valorar o nivel de desenvolvemento das CCBB no centro aplicando o cuestionario de impacto das CCBB para analizar  a presenza das CCBB na vida do centro en comparación coa fase inicial.
  • Analizar as consecuencias de incorporar á UDI os novos principios reguladores (Contextualización das aprendizaxes, integración curricular, integración metodolóxica e transparencia nos procesos de avaliación). Partirase da realización desta análisena UDI.
  • Información ás  familias sobre o traballo desenvolvido en torno ás CCBB e establecer espazos de  colaboración nos niveis de aula e centro. OPCIONAL.
  • Actualización da  concreción curricular entre LOE-LOMCE. Debate sobre perfil de área e perfil de competencias á luz do Decreto de Ensinanzas  Mínimas LOMCE,  para actualizar o realizado con LOE. OPCIONAL.
  • Analizar a adaptación do discurso COMBAS ao libro de texto. OPCIONAL.

2. Concrecións curriculares definitivas. UDI : desenvolvemento  e avaliación.

• Revisar as UDIs elaboradas, e repasar as claves de concreción curricular, transposición didáctica, atención á diversidade e rúbricas. Presentar as diferenzas entre programación didáctica eprogramación de aula (UDI).
  • Profundar no desenvolvemento das UDIs deseñadas na  formación inicial, elaborando completamente as  rúbricas de avaliación, organizando os  recursos  didácticos e os instrumentos de avaliación.
  • Propoñer a elaboración de novas UDIs e  contextualizalas na programación anual da Programación Didáctica para temporalizar o seu desenvolvemento.Revisar para iso as concrecións curriculares de referencia (claves da actualización LOE-LOMCE) e os perfís competenciais elaborados  na formación inicial. Profundar no debate xa iniciado sobre as ponderacións dos criterios e indicadores en cada un dos perfís. Tomar acordos nos ciclos/departamentos e na CCP.
  • Completar unha proposta para aproximar o discurso COMBAS e o modelo de UDI aos clásicos libros de  texto ou materiais didácticos autoxestionados.
  • Utilizar un soporte dixital para o deseño da UDI, aavaliación das aprendizaxes  do alumnado e a elaboración de informes sobre resultados.

3. Avaliación interna e externa. PISA, probas de diagnóstico.

• Analizar os datos aportados polas avaliacións externas e definir desde esta análise a prioridade de actuación  e un plan de mellora inicial.
  • Iniciar a asociación dos indicadores identificados nas probas de avaliación externa con os indicadores utilizados na avaliación curricular das áreas ou materias implicadas. Inicio de revisión dos perfís competenciais.
  • A avaliación. Clarificar o propósito da avaliación. Criterios de avaliación.

4.- A avaliación e a mellora do rendemento do alumnado.

• Analizar os ítems liberados das avaliacións externas.
  • Elaboración de probas internas para a avaliación do desenvolvemento das CCBB.  Traballo específico sobre probas para acceso entre etapas educativas, infantil-primaria eprimaria-secundaria.
  • Análise do proceso de elaboración de escalas competenciais para o proceso de certificación.
  • Análise e utilización de soportes dixitais para realizar a avaliación criterial e xerar informes  de avaliación.

5. Consecuencias do traballo de CCBB no Proxecto Educativo, principios educativos, modelo de centro.

• Profundar na asociación dos indicadores identificados nas probas de avaliación externa cos indicadores utilizados na avaliación curricular das áreas ou materias implicadas. Inicio de revisión dos perfís competenciais.
  • Valorar o nivel de desenvolvemento das CCBB nos Proxectos Educativos de Centro. OPCIONAL.
  • Analizar e debater sobre a rendibilidade dos programas do centro e a súa repercusión na mellora do rendemento xeral, desde os programas educativos nos que está inmerso o centro.
  • Actualización da zona de mellora do centro  partindo das actividades realizadas nos  bloques anteriores.
  • Secuenciacióndas actividades do Plan de mellora a partir das conclusións do debate anterior.

6. Definición do plan de mellora consecuente e do plan de formación necesario.

• Detección de posibles necesidades formativas para desenvolver o plan de mellora  do centro para o desenvolvemento competencial do alumnado. A súa categorización no ámbito curricular, organizativo y contextual.
  • Deseño do Plan de Formación Anual.

7. Ao longo do plan elaborarase un portafolio coa documentación relativa ás actividades realizadas e unha memoria de actas que se entregará como traballo final.

• Presentación do portafolio das actividades realizadas polos centros durante a formación avanzada.
  • Presentación da memoria de actas e da memoria final desde o centro coas reflexións do equipo docente que participou na formación así como as conclusións, especificando ademais debilidades e fortalezas. Propostas de mellora para futuras edicións da formación inicial.
  • Conclusións