Eventos
Lun | Mar | Mér | Xov | Ven | Sáb | Dom |
---|---|---|---|---|---|---|
24
| 25
all day
A profesora Dna Cristina González Abelairas, do Departamento de Lingua Castelá e Literatura, realizou co alumnado de 3º da ESO na materia de Proxecto Competencial un vídeo signando os principais meteoros. Empregouse tanto a lingua de signos galega (LSG) como a lingua de signos española (LSE). Nesta actividade explicouse ós/ás rapazas que a lingua de signos é a lingua propia das persoas con xordeira ou xordo cegueira e emprega unha canle distinta a das linguas orais, pois é xestual e visual con parámetros específicos na produción signada como: localización do signo, configuración da man, movemento, orientación da palma, expresión corporal e/ou facial e vocalización. Os principais obxectivos foron:
Buscáronse os signos dos meteoros en lingua de signos a través do dicionarios "preadsign.com", que se corresponden coas seguinte palabras en castelán: LLUVIA, NIEVE, AGUANIEVE, HELADA, GRANIZO, COPO, HIELO, AGUA, RAYO, TRUENO, FRÍO, MAREA, NOCHE, DÍA, HURACÁN, VIENTO, SOL, LUNA, ARCOÍRIS, CALIMA, NIEBLA ou NUBES. Ademais foron necesarios outros signos que permitían matizar os anteriores como: CAPA, MUCHO, POCO, FIN, INSTANTE... A docente explicou o signado con detalle que o alumnado ensaiou. Tamén se viron vídeos sobre información meteorolóxica signada na TVG e persoas xordas signando sobre o tema. Finalmente gravouse un vídeo que pódese ver en YouTube, para que máis persoas poidan aprender sobre os meteoros en lingua de signos e para difundir a importancia desta lingua e promover o seu uso na sociedade.
Clica na imaxe para ver o vídeo
| 26
| 27
| 28
Start: 28/06/2024 15:58
O alumnado da materia de Economía de 4º da ESO no IES do Camiño, impartida pola profesora Dna Alejandra Abuín Sixto, realizou o proxecto: "Impacto Económico de Eventos Meteorolóxicos Extremos na nosa Comunidade" O obxectivo deste proxecto foi explorar cómo os eventos meteorolóxicos extremos afectan a economía da nosa comunidade local na comarca de Palas de Rei. A través da recompilación e a análise de datos económicos e meteorolóxicos, buscamos comprender mellor a relación entre o clima e a economía, así como identificar estratexias para mitigar os impactos económicos negativos destes eventos. As actividades realizaras foron as seguintes: 1. Investigación Preliminar: • Realizamos unha investigación sobre os diferentes tipos de eventos meteorolóxicos extremos que afectan a nosa rexión (tormentas, inundacións, secas, etc.). • Recompilar datos históricos sobre eventos meteorolóxicos extremos pasados e os seus impactos económicos na nosa comunidade e noutras comunidades do país. 2. Análise Económico: • Estudamos os principais sectores económicos da nosa comunidade (agricultura, turismo, industria, etc.) enmarcado na programación didáctica da materia de cuarto da ESO. • Analizamos como os eventos meteorolóxicos extremos afectan cada un destes sectores (perdas de cultivos, cancelacións de eventos turísticos, influencia no camiño de Santiago e no volume de peregrinos, danos á infraestruturas públicas e privadas, etc.). • Cuantificamos custos económicos asociados con estes impactos na agricultura, na gandeiría e no turismo relacionado co camiño de Santiago. 3. Entrevistas e enquisas: • Realizamos entrevistas con familias gandeiras, empresarios locais, agricultores e outros actores clave para comprender cómo foron afectados por eventos meteorolóxicos extremos no pasado e cómo se están preparando para futuros eventos. • Deseñamos e levamos a cabo enquisas para recompilar datos adicionais sobre as percepcións e experiencias da comunidade en relación co impacto económico dos eventos meteorolóxicos extremos. 4. Presentación de Resultados: • Analizamos datos recompilados e presentamos resultados de maneira clara e concisa. • Identificamos posibles medidas de adaptación e mitigación que poderían axudar a reducir os impactos económicos dos eventos meteorolóxicos extremos no futuro. 5. Accións futuras: • Desenvolveremos recomendacións específicas para políticas e accións futuras destinadas a mellorar a resiliencia económica da nosa comunidade fronte a eventos meteorolóxicos extremos. • Análise de posibles colaboracións con institucións locais e rexionais para implementar medidas de adaptación e mitigación.
Este proxecto non só permitiu aos estudantes aprender sobre os conceptos económicos clave, senón que tamén lles brindou a oportunidade de aplicar estes coñecementos nun contexto real e relevante para a súa comunidade. Ademais, fomentou a conciencia sobre a importancia da preparación para eventos meteorolóxicos extremos e a necesidade de accións colectivas para abordar os seus impactos económicos. | 29
Start: 29/06/2024 21:10
O alumnado da materia de Historia de 4º ESO e 1º Bacharelato, impartida polo profesor Dn. Carlos Bello Stout, no marco do Proxecto Meteoescolas, ademais das actividades de colaboración con outros Departamentos no marco do Proxecto, realizaron as seguintes actividades prácticas e teóricas para mellorar o coñecemento da meteoroloxía e climatoloxía, especialmente na comarca da Ulloa. 1. Estudo dos Microclimas de Galicia: Os estudantes realizaron un estudo comparativo dos diferentes microclimas, analizando factores como a temperatura, a precipitación, a humidade e a velocidade do vento. 2. Proxecto de Cambio Climático: Os estudantes investigaron como o cambio climático está afectando a Galicia. Analizaron datos históricos de temperatura e precipitación para identificar tendencias e facer predicións sobre como o clima pode cambiar no futuro. 3. Estudo das Nubes: Os estudantes aprenderon a identificar diferentes tipos de nubes e o que cada tipo nos di sobre o clima. 4. Análise de Datos Climáticos Históricos: Os estudantes analizaron datos climáticos históricos de Galicia dispoñibles en liña coa intención de identificar tendencias e patróns. 5. Estudo de Casos de Eventos Meteorolóxicos Significativos: Os estudantes investigaron sobre eventos meteorolóxicos significativos que ocorreron en Galicia, como tormentas severas ou ondas de calor. 6. Debate sobre Políticas Climáticas: Os estudantes investigaron diferentes políticas climáticas posibles. Debateron sobre os méritos e desvantaxes destas políticas e discutiron posibles solucións para o cambio climático.
Start: 29/06/2024 21:32
O alumnado de 4º da ESO da materia de Dixitalización, impartida pola profesora Dna. Ana Montenegro Agromartín, foi o encargado do deseño de táboas de recollida dos datos das variables meteorolóxicas obtidas da plataforma de MeteoGaliciae e do seu procesado. A medición de variables meteorolóxicas é unha actividade fundamental na predición do clima e o estudo dos fenómenos atmosféricos. Grazas á tecnoloxía e os avances na medición destas variables, logrouse recompilar datos precisos e detallados que son utilizados para realizar prognósticos do tempo, estudar o cambio climático e entender mellor os patróns meteorolóxicos. Algunhas das variables meteorolóxicas máis comúns que se miden son a temperatura, a presión atmosférica, a humidade, a velocidade e dirección do vento, a cantidade de precipitación e a radiación solar. Estas medicións realízanse a través dunha variedade de instrumentos e dispositivos, como termómetros, barómetros, higrómetros, anemómetros e pluviómetros, entre outros. Unha vez que se recompilaron os datos meteorolóxicos, foi necesario levar a cabo un tratamento dos mesmos para analizalos e obter información útil. Este proceso incluiu a recompilación, o almacenamento, a procesamento e a interpretación dos datos, co fin de identificar patróns, tendencias e anomalías no clima. En resumo, a medición de variables meteorolóxicas e o tratamento de datos son actividades esenciais para comprender e predicir o clima, así como para tomar decisións informadas en relación a fenómenos atmosféricos que poden afectar á sociedade e ao medio ambiente.
Clica na imaxe para ver as variables meteorolóxicas
| 30
|