Eventos

Select event terms to filter by
Select event type to filter by
« Week of Xuño 24, 2024 »
LunMarMérXovVenSábDom
24
25
all day

 

A profesora Dna Cristina González Abelairas, do Departamento de Lingua Castelá e Literatura, realizou co alumnado de 3º da ESO na materia de Proxecto Competencial un vídeo signando os principais meteoros. Empregouse tanto a lingua de signos galega (LSG) como a lingua de signos española (LSE). 

Nesta actividade explicouse ós/ás rapazas que a lingua de signos é a lingua propia das persoas con xordeira ou xordo cegueira e emprega unha canle distinta a das linguas orais, pois é xestual e visual con parámetros específicos na produción signada como: localización do signo, configuración da man, movemento, orientación da palma, expresión corporal e/ou facial e vocalización.

Os principais obxectivos foron:

  • Facilitar a comunicación entre persoas xordas ou con discapacidade auditiva e persoas oíntes. 
  • Fomentar a inclusión e a accesibilidade para as persoas xordas en diferentes ámbitos, como a educación, o traballo, a saúde, entre outros. 
  • Promover o respecto e a valoración da diversidade lingüística e cultural das persoas xordas. 
  • Contribuír ao desenvolvemento da autonomía e a autoestima das persoas xordas ao poder expresarse de maneira natural e fluída na súa lingua materna, a lingua de signos. 
  • Sensibilizar á sociedade sobre a importancia da lingua de signos como ferramenta de comunicación e medio de expresión lexítimo para as persoas xordas.

Buscáronse os signos dos meteoros en lingua de signos a través do dicionarios "preadsign.com", que se corresponden coas seguinte palabras en castelán: LLUVIA, NIEVE, AGUANIEVE, HELADA, GRANIZO, COPO, HIELO, AGUA, RAYO, TRUENO, FRÍO, MAREA, NOCHE, DÍA, HURACÁN, VIENTO, SOL, LUNA, ARCOÍRIS, CALIMA, NIEBLA ou NUBES.

Ademais foron necesarios outros signos que permitían matizar os anteriores como: CAPA, MUCHO, POCO, FIN, INSTANTE... A docente explicou o signado con detalle que o alumnado ensaiou. Tamén se viron vídeos sobre información meteorolóxica signada na TVG e persoas xordas signando sobre o tema.

Finalmente gravouse un vídeo que pódese ver en YouTube, para que máis persoas poidan aprender sobre os meteoros en lingua de signos e para difundir a importancia desta lingua e promover o seu uso na sociedade.

 

Clica na imaxe para ver o vídeo 

 

 
 
 
26
27
28
Start: 28/06/2024 15:58

 

O alumnado da materia de Economía de 4º da ESO no IES do Camiño, impartida pola profesora Dna Alejandra Abuín Sixto, realizou o proxecto: "Impacto Económico de Eventos Meteorolóxicos Extremos na nosa Comunidade"

O obxectivo deste proxecto foi explorar cómo os eventos meteorolóxicos extremos afectan a economía da nosa comunidade local na comarca de Palas de Rei. A través da recompilación e a análise de datos económicos e meteorolóxicos, buscamos comprender mellor a relación entre o clima e a economía, así como identificar estratexias para mitigar os impactos económicos negativos destes eventos.

As actividades realizaras foron as seguintes:

1. Investigación Preliminar:

• Realizamos unha investigación sobre os diferentes tipos de eventos meteorolóxicos extremos que afectan a nosa rexión (tormentas, inundacións, secas, etc.).

• Recompilar datos históricos sobre eventos meteorolóxicos extremos pasados e os seus impactos económicos na nosa comunidade e noutras comunidades do país.

2. Análise Económico:

• Estudamos os principais sectores económicos da nosa comunidade (agricultura, turismo, industria, etc.) enmarcado na programación didáctica da materia de cuarto da ESO.

• Analizamos como os eventos meteorolóxicos extremos afectan cada un destes sectores (perdas de cultivos, cancelacións de eventos turísticos, influencia no camiño de Santiago e no volume de peregrinos, danos á infraestruturas públicas e privadas, etc.).

• Cuantificamos custos económicos asociados con estes impactos na agricultura, na gandeiría e no turismo relacionado co camiño de Santiago.

3. Entrevistas e enquisas:

• Realizamos entrevistas con familias gandeiras, empresarios locais, agricultores e outros actores clave para comprender cómo foron afectados por eventos meteorolóxicos extremos no pasado e cómo se están preparando para futuros eventos.

• Deseñamos e levamos a cabo enquisas para recompilar datos adicionais sobre as percepcións e experiencias da comunidade en relación co impacto económico dos eventos meteorolóxicos extremos.

4. Presentación de Resultados:

• Analizamos datos recompilados e presentamos resultados de maneira clara e concisa.

• Identificamos posibles medidas de adaptación e mitigación que poderían axudar a reducir os impactos económicos dos eventos meteorolóxicos extremos no futuro.

5. Accións futuras:

• Desenvolveremos recomendacións específicas para políticas e accións futuras destinadas a mellorar a resiliencia económica da nosa comunidade fronte a eventos meteorolóxicos extremos.

• Análise de posibles colaboracións con institucións locais e rexionais para implementar medidas de adaptación e mitigación.

 

Este proxecto non só permitiu aos estudantes aprender sobre os conceptos económicos clave, senón que tamén lles brindou a oportunidade de aplicar estes coñecementos nun contexto real e relevante para a súa comunidade. Ademais, fomentou a conciencia sobre a importancia da preparación para eventos meteorolóxicos extremos e a necesidade de accións colectivas para abordar os seus impactos económicos.

 
 
 
 
 
 
 
 
29
Start: 29/06/2024 21:10

O alumnado da materia de Historia de 4º ESO e 1º Bacharelato, impartida polo profesor Dn. Carlos Bello Stout, no marco do Proxecto Meteoescolas, ademais das actividades de colaboración con outros Departamentos no marco do Proxecto, realizaron as seguintes actividades prácticas e teóricas para mellorar o coñecemento da meteoroloxía e climatoloxía, especialmente na comarca da Ulloa.

1. Estudo dos Microclimas de Galicia: Os estudantes realizaron un estudo comparativo dos diferentes microclimas, analizando factores como a temperatura, a precipitación, a humidade e a velocidade do vento.

2. Proxecto de Cambio Climático: Os estudantes investigaron como o cambio climático está afectando a Galicia. Analizaron datos históricos de temperatura e precipitación para identificar tendencias e facer predicións sobre como o clima pode cambiar no futuro.

3. Estudo das Nubes: Os estudantes aprenderon a identificar diferentes tipos de nubes e o que cada tipo nos di sobre o clima.

4. Análise de Datos Climáticos Históricos: Os estudantes analizaron datos climáticos históricos de Galicia dispoñibles en liña coa intención de identificar tendencias e patróns.

5. Estudo de Casos de Eventos Meteorolóxicos Significativos: Os estudantes investigaron sobre eventos meteorolóxicos significativos que ocorreron en Galicia, como tormentas severas ou ondas de calor.

6. Debate sobre Políticas Climáticas: Os estudantes investigaron diferentes políticas climáticas posibles. Debateron sobre os méritos e desvantaxes destas políticas e discutiron posibles solucións para o cambio climático.

 

 
 
Start: 29/06/2024 21:32

 

O alumnado de 4º da ESO da materia de Dixitalización, impartida pola profesora Dna. Ana Montenegro Agromartín,  foi o encargado do deseño de táboas de recollida dos datos das variables meteorolóxicas obtidas da plataforma de MeteoGaliciae e do seu procesado. 

A medición de variables meteorolóxicas é unha actividade fundamental na predición do clima e o estudo dos fenómenos atmosféricos. Grazas á tecnoloxía e os avances na medición destas variables, logrouse recompilar datos precisos e detallados que son utilizados para realizar prognósticos do tempo, estudar o cambio climático e entender mellor os patróns meteorolóxicos. 

Algunhas das variables meteorolóxicas máis comúns que se miden son a temperatura, a presión atmosférica, a humidade, a velocidade e dirección do vento, a cantidade de precipitación e a radiación solar. Estas medicións realízanse a través dunha variedade de instrumentos e dispositivos, como termómetros, barómetros, higrómetros, anemómetros e pluviómetros, entre outros. 

Unha vez que se recompilaron os datos meteorolóxicos,  foi necesario levar a cabo un tratamento dos mesmos para analizalos e obter información útil. Este proceso incluiu a recompilación, o almacenamento, a procesamento e a interpretación dos datos, co fin de identificar patróns, tendencias e anomalías no clima. 

En resumo, a medición de variables meteorolóxicas e o tratamento de datos son actividades esenciais para comprender e predicir o clima, así como para tomar decisións informadas en relación a fenómenos atmosféricos que poden afectar á sociedade e ao medio ambiente.

  

 
  
Clica na imaxe para ver as variables meteorolóxicas
 
 
 
 
 
 
 
30
Distribuir contido