Título node Learning object

• Vicepresidencia Segunda e Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda
    • Dirección Xeral de Patrimonio Natural

Ámbito: medio ambiente / desenvolvemento sustentable / patrimonio natural
Definición: o programa consiste en desenvolver un proxecto relacionado con a promoción dos espazos protexidos de Galicia e fomento da concienciación e actitudes do alumnado cara á conservación da natureza e o coñecemento da Rede Natura 2000, facendo especial atención ao coñecemento da diversidade de especies que se poden atopar en Galicia, os ecosistemas que habitan, e mesmo pódense desenvolver un, ou todas as seguintes actividades: Bioveo, Viaxe á 2000 hábitats de Galicia, Maxia Natural e/ou Voando no inverno (para máis información, cómpre consultar o apartado "Actividades").

Vinculación cos ODS da Axenda 2030:

• ODS 15. Vida de ecosistemas terrestres
  • ODS 4. Educación de calidade
  • ODS 13. Acción polo clima
  • ODS 14. Vida submarina

Temporización: curso completo
Alumnado ao que vai dirixido: primaria, ESO, bacharelato, FP e centros de educación especial
Límite de centros participantes: 20

Límite de docentes participantes: 7, sempre e cando se especifique claramente cales son as súas tarefas no proxecto
Criterios de selección:

• Calidade do proxecto presentado.
  • Proxecto demostrativo.
  • Orixinalidade do proxecto e das técnicas ou estratexias empregadas na consecución de obxectivos.
  • Implicación social na realización de accións e divulgación do proxecto.

Criterios de exclusión:

• Reiteración do proxecto presentado en cursos anteriores.
  • Non acadar a calidade precisa
  • Non incluír específicamente a tarefa de cada docente no proxecto
  • Non incluír o proxecto dentro da programación de cada materia ou ámbito.

Responsable do programa:

Nome: Ana Mª Quiroga Rodríguez
Departamento: Dirección Xeral de Patrimonio Natural
Correo electrónico: ana.quiroga.rodriguez@xunta.es

Xustificación

O programa xurdiu das propias competencias da Dirección Xeral e da necesidade de traballar na educación ambiental dende os centros escolares.

Obxectivos

• Introducir os nenos nos conceptos básicos da conservación da natureza, A Rede Natura 2000, a biodiversidade de Galicia e os espazos protexidos
  • Fomentar a súa sensibilización cara á natureza e conectar o alumnado con ela e mais co aire libre
  • Desenvolver h actitudes de curiosidade, interese e creatividade nos elementos e protección das especies e espacios naturais de Galicia
  • Adquirir habilidades emocionais e intelectuais para a prevención e resolucións de problemas ambientais
  • Coñecer e valorar o seu contorno natural

Desenvolvemento de competencias clave

• Competencia matemática e competencias básicas en ciencia e tecnoloxía
  • Competencia dixital
  • Competencia en aprender a aprender
  • Competencias sociais e cívicas
  • Competencia en conciencia e expresións culturais

Actividades (a elixir unha ou varias):

1. Actividade Bioveo (primaria, ESO, bacharelato): os centros realizarán traballos e productos respecto a biodiversidade Galega. A finalidade e c as amenazas que poden afectar as súas poboacións e as ferramentas que existen para a súa protección
  2. Viaxe a 2000 habitats de Galicia (primaria, ESO, bacharelato): o alumnado descubrirá os hábitats e especies protexidas máis importantes do territorio galego dentro da Unión Europea.
  3. Actividade Maxia Natural (primaria, ESO, bacharelato): os centros escolares animarán os alumnos a elaborar en equipos composicións audiovisuais (vídeos, composicións fotográficas etc.), que reflicten a Maxia da Natureza Galega.
  4. Concurso Voando no inverno (primaria, ESO e bacharelato). Visita a un observatorio ornitolóxico. Trátase de iniciar o alumnado no mundo da ornitoloxía galega incidindo sobre todo nas aves invernantes.

Saídas:

• Visita a espazos Rede Natura 2000
  • Visita a observatorios ornitolóxicos
  • Visitas a Parques Naturais

Criterios de avaliación da memoria final

Criterios xerais do Plan Proxecta+

1 .Creación dunha rede de traballo cooperativa na comunidade educativa entre alumnado, profesorado, familias e/ou institucións da contorna. Valorarase especialmente a participación activa do alumnado no desenvolvemento do proxecto (toma de decisións, realización do produto final etc).

2. Interdisciplinariedade (achegas desde distintos departamentos didácticos, disciplinas ou materias) e transferibilidade do proxecto.

3. Impacto e difusión do proxecto. É imprescindible incorporar na memoria, a través de ligazóns (páxinas web, blogs etc), evidencias gráficas e/ou documentais do traballo realizado que permitan constatar o desenvolvemento do proxecto.

Criterios específicos

4. Calidade e poder demostrativo